Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Splinters: Η ελευθερία του “εμείς”

Από Καστανάρα Μαρία 23 Φεβρουαρίου 2018
 Splinters: Η ελευθερία του “εμείς”

Splinters

Με το νέο της έργο “Splinters”  η Νίνα Ράπη, επηρεασμένη από το θέατρο του Παραλόγου φέρνει στο προσκήνιο τη σύγκρουση του πραγματικού με το φαντασιακό, εισχωρεί σε υποσυνείδητες, απωθημένες και ενδόμυχες σκέψεις και αναζητήσεις και μιλά για ακίδες που τρυπούν το δέρμα και αφήνουν την αιμάτινη ανάγκη να φανεί μέσα από επικοινωνιακές ρωγμές και ραγίσματα σχεσιακών οικοδομημάτων.

Η σκηνοθεσία αναδεικνύει το κείμενο με ένα διακριτικό και ενισχυτικό ύφος προσθέτοντας την ημι-στατική δραματοποίησή του, την ημι-αφηγητική, άλλοτε μοιράζοντας τον λόγο σε 2 ηθοποιούς και άλλοτε και στους 4. Με απλότητα και αισθητική ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Μιχαήλ, αγκαλιάζει το υπέροχο κείμενο των 7 μονόπρακτων της Νίνας Ράπη και το προσφέρει στο κοινό με 7 διαφορετικούς πειραματισμούς απόδοσης. Τα άφυλα υποκείμενα συνδιαλέγονται είτε μετωπικά προς το κοινό είτε αντιμετωπίζοντας οπτικά το ένα το άλλο αλλά ακόμη και με μια ιδιαίτερη συνθήκη: ενώ βρίσκονται και οι 4 επάνω στη σκηνή υπονοώντας μια συζήτηση μεταξύ δύο, ανταλλάσσουν σταυρωτές απαντήσεις επιβεβαιώνοντας το πανανθρώπινο του λόγου, τη σημασία του κειμένου που εστιάζει σε μια υπαρξιακή και φιλοσοφική αναζήτηση του κενού και της πληρότητας που αγκομαχούν μέσα μας.

Μια σύγχρονη παράσταση που μιλά για την καταπιεσμένη επιθυμία μας, τα ανελεύθερα θέλω μας με έναν ανοίκειο τρόπο, αποεξοικειωτικό, μη ρεαλιστικό, μέσα από απρόσωπες φιγούρες που στερούνται ταυτότητας, λειτουργούν σαν συμβολικές οντότητες ή ακόμη και σαν εσωτερικές φωνές. Συζητούν, μονολογούν, επικοινωνούν, διεκδικούν, μα πρωτίστως επιθυμούν, θέλουν να επικοινωνήσουν και να συνδεθούν. Ο ζυγός αριθμός με τον οποίο εμφανίζονται στη σκηνή αντιστοιχεί και στο ζεύγος των σχέσεων, αυτών της δυαδικότητας που μπορεί να συμπεριλαμβάνει 2 ψυχές, 2 ανθρώπους απροσδιόριστης έμφυλης ταυτότητας μα που σέρνουν μαζί τους την αλυσίδα της εξουσιαστικής σχέσης του δυνατού-αδύναμου, του εξουσιαστή-υποταγμένου. Στο “Splinters” ,όμως, ο υποταγμένος προσπαθεί να μιλήσει, να αρθρώσει, να ξεσηκωθεί και ας μην τα καταφέρνει, και ας σωπαίνει και πάλι όταν χαμογελά συγκαταβατικά ο δυνατός. Και ας ζητά και μόνος του εν τέλει να αναπαυθεί στη στάση που έχει συνηθίσει. Για αυτά τα αγκάθια μας μιλά η συγγραφέας, για αυτές τις ρωγμές του λόγου και της ελευθερίας, μιας ελευθερίας που ακόμη και να μην μπορεί να πραγματωθεί, έστω προσπαθεί να ειπωθεί μέχρι να ξανασυμμορθωθεί.

Splinters

Advertising

Το συναίσθημα, η ελευθερία, οι σχέσεις, οι φόβοι, οι ανασφάλειες, η μοναξιά, γίνονται μια δίνη με ανοδική πορεία που ξεκινά από το κείμενο και καταλήγει στο χώρο της σκηνής. Οι θεατές γίνονται κοινωνοί μιας υποκειμενικής εξομολόγησης που συγκροτείται στο άτομο και διασπάται σε θραύσματα που ταξιδεύουν μέχρι σε αυτούς. Ο Αλέξανδρος Μιχαήλ κρατά στα χέρια του τα νοήματα του κειμένου με σεβασμό, προσοχή και ενσυναίσθηση και σε απόλυτη  επικοινωνία μαζί τους, τους προσθέτει ρυθμό και κίνηση. Διαθέτοντας και ένα πολύ πολύ δυνατό έμψυχο υλικό (Νίκος Βατικιώτης, Μελίνα Γαρμπή, Χριστίνα Γυφτάκη, Νίκος Τσολερίδης) αναδεικνύει κάθε λέξη του έργου με χιούμορ, διεισδυτικότητα και ευαισθησία.

Ερμηνευτικά οι 4 ηθοποιοί αποτέλεσαν ένα δεμένο, αρμονικό σώμα, μια ολοκληρωμένη αναπνοή, που πρόσθεσε σε αυτή ο καθένας την ιδιαιτερότητα του και την εμπειρία του. Με ισορροπία και συνοχή στις αυξομειώσεις της έντασης, με διαύγεια και καθαρότητα στην εκφορά του λόγου ήταν ένα σύνολο εμφανώς δουλεμένο που κατανοούσε απόλυτα κάθε λέξη και κίνηση του για αυτό και επικοινώνησε με το κοινό του. Με καθαρότητα και εκφραστικότητα στην συνεκφώνηση του “Χωρίς σώμα, χωρίς χρόνο και τόπο” και με αξιοσημείωτη ισορροπία λόγου και κίνησης στο “Μια πεταλούδα είσαι…” η Μελίνα Γαρμπή και η Χριστίνα Γυφτάκη και με εντυπωσιακή στατική ένταση ο Νίκος Βατικιώτης και ο Νίκος Τσολερίδης στο “Μπουρδούμ” πρόσφεραν μια ακραιφνή και αξιόλογη ερμηνεία στη σκηνή του Θεάτρου Τ.

Εύστοχη η απουσία σκηνικού (λιγοστά τα σκηνικά αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν) και η ενδυματολογική επιλογή της Μάρθας Φωκά δημιούργησαν μια total black εικόνα, μια απουσία χώρου, χρόνου και πλαισίου που επέτρεπε στις αποπροσωποποιημένες υπάρξεις να κινηθούν ελεύθερες, απεριόριστες στο απροσδιόριστο σύμπαν του νου και της επιθυμίας. Αφαιρώντας και προσθέτοντας ενδυματολογικά στοιχεία και αξεσουάρ υποδυόταν και απεκδυόταν, κινούνταν περισσότερο σαν ιδέες και έννοιες παρά σαν ήρωες και χαρακτήρες.

Splinters

Splinters

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Νίνα Ράπη
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Μιχαήλ
Σύμβουλος σκηνικής δραματουργίας: Αμαλία Κοντογιάννη
Κοστούμια: Μάρθα Φωκά
Μουσική: Μαρία Βουμβάκη
Σχεδιασμός φωτισμού: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Σχεδιασμός οπτικής επικοινωνίας/φωτογραφία/βίντεο: Χρήστος Κυριαζίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίκος Κουσούλης
Υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων: Αθηνά Κιορπελίδου
Υπεύθυνη επικοινωνίας παράστασης (Αθήνα): Μαριάννα Παπάκη
Υπεύθυνη επικοινωνίας παράστασης (Θεσσαλονίκη): Λία Κεσοπούλου
 
ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ
Νίκος Βατικιώτης
Μελίνα Γαρμπή
Χριστίνα Γυφτάκη
Νίκος Τσολερίδης
 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Χώρος: Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη
Πρεμιέρα: Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2018 στις 21:30
Παραστάσεις: 5-28 Φεβρουαρίου, Δευτέρα – Τρίτη στις 21:30 και Τετάρτη στις 22:00
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 12€ γενική είσοδος | 10€ φοιτητών | 8€ ανέργων & ατέλειες
Τηλέφωνο κρατήσεων: 2310 854 333
Parking: Με 3€ και την επίδειξη του εισιτηρίου σας, μπορείτε να αφήνετε το αυτοκίνητό σας στο parking που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Θέατρο Τ.
Advertising

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Καστανάρα Μαρία

Αρθρογράφος

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Μόλις ανέβηκαν

3 γρήγορες και εύκολες συνταγές

29 Μαρτίου 2023

Βιβλίο

Ντίνος Χριστιανόπουλος: Το εμβληματικό πρόσωπο της λογοτεχνίας

29 Μαρτίου 2023
Specials

Tar: Οι έκπτωτοι άγγελοι δεν είναι άνθρωποι

29 Μαρτίου 2023
Design

Υδρόγειος σφαίρα: 6 ιδέες για να διακοσμήσεις το σπίτι σου

29 Μαρτίου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Παιχνίδια στη Σοφίτα», θέατρο Χυτήριο: Ένα ξέσπασμα ενηλίκων

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Οι Μικρές Αλεπούδες», Studio Μαυρομιχάλη: Ένας οικονομικός πόλεμος μεταξύ των μελών μιας οικογένειας

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε το «Πάρτι Γενεθλίων» στο Ίδρυμα Κακογιάννης

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε «Τα πουλιά» σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου σε πρώτη πανελλήνια στο θέατρο Vault

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Γυάλινος Κόσμος» στο θέατρο Αλκυονίς: Ένα έργο ανάμεσα στα θέλω και τα πρέπει

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε την παράσταση «Ονόριο, τα ανομήματα ενός εγκληματία» στο θέατρο Βαφείο– Λάκης Καραλής

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Παρακολουθήσαμε την παράσταση «Άννα» στο Θέατρο Δρόμος

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε την «Πανούκλα» του Καμύ σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη στο Θέατρο 104

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED