The Society: χτίζοντας μια κοινωνία από το μηδέν

Το West Ham πλήττεται από μια ανεξήγητη, φρικτή δυσωδία. Οι μαθητές του λυκείου αναχωρούν για μια σχολική εκδρομή, αλλά το ταξίδι τους λήγει άδοξα. Μια κατολίσθηση τους αναγκάζει να επιστρέψουν το ίδιο βράδυ. Καταφθάνουν σε μια πόλη βυθισμένη στο σκοτάδι και νεκρικά σιωπηλή. Η μακάβρια μυρωδιά δεν βρίσκεται πλέον εκεί, δεν είναι, ωστόσο, το μόνο πράγμα που λείπει από την πόλη. Οι έφηβοι σύντομα ανακαλύπτουν ότι είναι ολομόναχοι, χωρίς καμία σύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο. Παγιδευμένοι σε μια πόλη – όαση, εν μέσω ενός απέραντου δάσους. Αυτή είναι η πλοκή του The Society, μιας πρωτότυπης παραγωγής του Netflix.

Το The Society είναι, εκ πρώτης όψεως, ένα εφηβικό δράμα μυστηρίου, Lord of the Flies wannabe! Με μια δεύτερη ανάγνωση, όμως, αποδεικνύεται πως αποτελεί έναν ευφυέστατο και απολύτως επίκαιρο παραλληλισμό. Οι νεαροί πρωταγωνιστές καλούνται, στην ουσία, να χτίσουν μια δική τους κοινωνία από το μηδέν. Ποιος θα παίρνει τις αποφάσεις; Ποιοι θα τις εκτελούν; Τι επιτρέπεται; Ποιες είναι οι ποινές για τους παραβάτες; Αυτά είναι τα θεμελιώδη ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν.

The Society
Πηγή εικόνας: serial.everyeye.it

Αμφιταλαντευόμενοι μεταξύ πολιτικών συστημάτων

Στο The Society οι πλευρές είναι δύο. Ο Harry (Alex Fitzalan), o Campbell (Toby Wallace) και μερικά άλλα παιδιά πλούσιων οικογενειών θέλουν να κρατήσουν αυτά που τους ανήκουν. Αρνούνται να εργαστούν οι ίδιοι. Η Cassandra, η Allie (Kathryn Newton) και οι ακόλουθοί τους, που είναι και επικεφαλής της κοινότητας κατά τη διάρκεια της πρώτη σεζόν, πρεσβεύουν μια διαφορετική αρχή. Aπό τον καθένα ανάλογα με τις ικανότητές του, στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του. Για χάρη της βιωσιμότητας και της επιβίωσης της ομάδας, επιβάλλουν τον δίκαιο διαμοιρασμό όλων των αγαθών. Πλέον τίποτα δεν ανήκει σε κανέναν. Τι γίνεται, όμως, όταν τα μέλη της κοινότητας, ένα – ένα, αρνούνται να υπακούσουν;

Διαβάστε επίσης  Winterfell: Πρεμιέρα για το συγκλονιστικό Game of Thrones!
Advertisements
Ad 14

Οι κανόνες της Cassandra και της Allie σύντομα δυσαρεστούν τους κατοίκους. Σε τι μέσα θα καταφύγουν οι πρωταγωνίστριες για να διατηρήσουν την τάξη; Πόσο γρήγορα διαφθείρει τελικά η εξουσία; Ποιος ελέγχει την “αστυνομία” αυτής της καινούριας πόλης; Αναρωτιέται ο θεατής από ένα σημείο και μετά: μήπως η σοσιαλδημοκρατία της Allie είναι τελικά δικτατορία;

The Society
Πηγή εικόνας: seventeen.com

Συμπερασματικά

Σε αυτή τη νέα κοινωνία όλα έχουν τη θέση τους. Η θρησκεία, ο έρωτας, ο ανταγωνισμός. Το The Society μας μεταφέρει σε ένα περιβάλλον εξ’ ολοκλήρου μυστήριο, άγνωστο, εξωπραγματικό. Μια πόλη ερημωμένη, σε έναν πλανήτη άγoνο. Μια ομάδα παιδιών που βρίσκει τον εαυτό της, εν μια νυκτί, σε ένα κόσμο ξένο. Κανείς δεν θα μπορούσε -ρεαλιστικά- να βρεθεί στη θέση τους. Σωστά;

Κι’ όμως, οι αγώνες τους,  τα διλλήματά τους, τα εμπόδια που συναντούν, είναι όλα τόσο οικεία. Είναι όμοια και απαράλλαχτα με εκείνα που συναντούν ανέκαθεν όλες οι δυτικές κοινωνίες. Τόσο έμμεσα, μα τόσο φωναχτά, η σειρά μας ζητάει να ξυπνήσουμε. Να αναθεωρήσουμε την κατάσταση γύρω μας και, πάνω απ’ όλα, τις συνθήκες που μας οδήγησαν σε αυτό το σημείο.

Θα μπορούσα να μιλήσω για το soundtrack, την εξέλιξη των χαρακτήρων, τη φωτογραφία. Όλα αυτά, όμως, άλλοτε δυνατά και άλλοτε αδύναμα στοιχεία της σειράς, ξεθωριάζουν μπροστά στους παραλληλισμούς του The Society. Αυτοί είναι που την καθοδηγούν. Ο σκηνοθέτης, Christopher Keyser, έχει καταφέρει να χτίσει το έδαφος για ένα τηλεοπτικό θαύμα που χρειαζόμαστε.

Διαβάστε επίσης  A Series of Unfortunate Events: Εντυπώσεις για το δεύτερο κύκλο!
The Society
Πηγή εικόνας: twnews.nl

Φοιτήτρια του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Αγαπημένοι της σκηνοθέτες ο Jim Jarmusch και ο Gaspar Noé. Aγαπημένος συγγραφέας ο Burroughs. Από μουσική, ακούει πολλή post-punk και indie, με αρκετή shoegaze και δόσεις stoner. Την βασανίζουν οι ερμηνείες του πίνακα The Garder of Earthly Delights.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Όλοι κουβαλάμε "red flags"

Όλοι κουβαλάμε “red flags”

Όλοι κουβαλάμε red flags. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Κι όλοι

Το σεξ ως εργαλείο χειραγώγησης στον κινηματογράφο

Η απεικόνιση του σεξ στον κινηματογράφο δεν αφορά μόνο συναισθήματα,