Προειδοποιητικά σημάδια ότι τρώτε πολύ ζάχαρη

SHARE:

πηγή εικόνας: logodiatrofis.gr

Αν το σώμα είναι συνεχώς εκτεθειμένο σε υπερβολική ζάχαρη, τότε είναι πολύ πιθανό να παρατηρήσουμε διάφορα συμπτώματα αυτής της υπερκατανάλωσης.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, συνιστά να καταναλώνουμε όχι περισσότερο από το 10% της ελεύθερης ζάχαρης ανά ημέρα, με βάση τη συνολική κατανάλωση ενέργειας ενός ατόμου. Για παράδειγμα, αν τρώτε 2.000 θερμίδες την ημέρα, η σύσταση θα είναι μέγιστη 50 γραμμάρια ζάχαρης την ημέρα. Αυτό μπορεί εύκολα να ξεπεραστεί με δύο ποτήρια χυμού πορτοκαλιού, λόγω της φρουκτόζης που περιέχουν τα φρούτα.

Επιπλέον, σε πολλά προϊόντα προστίθενται συχνά τεχνητά σάκχαρα, έτσι ώστε το όριο σύστασης και πάλι μπορεί να ξεπεραστεί γρήγορα, συχνά χωρίς να το συνειδητοποιήσουμε.

Ωστόσο, αυτή η υπερκατανάλωση ζάχαρης γίνεται αισθητή μακροπρόθεσμα στον οργανισμό μας.

Ποια είναι όμως τα σημάδια υπερκατανάλωσης ζάχαρης;

  1. Πεπτικά προβλήματα: Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης διαταράσσει την εντερική χλωρίδα . Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διάρροια, μετεωρισμό και δυσκοιλιότητα.
  2. Συχνές λοιμώξεις της ουροδόχου κύστης μυκητιάσεις: Σε ένα πλούσιο σε ζάχαρη περιβάλλον, τα βακτήρια μπορούν να πολλαπλασιάζονται ταχύτερα. Οι γυναίκες με υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι επομένως πιο πιθανό να υποφέρουν από μολύνσεις της ουροδόχου κύστης ή μυκητιασικές λοιμώξεις.
  3. Συχνή δίψα: Το σώμα μας προσπαθεί να απαλλαγεί από την υπερβολική ζάχαρη, προκειμένου να αποκατασταθεί η ισορροπία σακχάρου στον οργανισμό. Άρα, όσο περισσότερη ζάχαρη έχουμε στο αίμα, τόσο πιο συχνή η τάση για ούρηση. Καθώς χάνουμε τόση ποσότητα νερού, το σώμα έχει την ανάγκη αναπλήρωσης υγρών με τη μορφή σταθερής δίψας.
  4. Δερματικά προβλήματα: Επίσης, το αποτέλεσμα απώλειας υγρών λόγω υπερβολικής ζάχαρης μπορεί να είναι η ξηροδερμία. Το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω δερματικά προβλήματα. Όταν το σώμα δεν μπορεί πλέον να επεξεργαστεί την περίσσεια ζάχαρη, η ζάχαρη στο αίμα δεσμεύεται με πρωτεΐνες, κολλαγόνο και ελαστίνη. Τα οποία είναι υπεύθυνα για τη σφρυγηλότητα και υγεία του δέρματος. Όταν πάρα πολύ ζάχαρη συνδέεται με αυτά στοιχεία, δεν μπορούν πλέον να εκπληρώσουν το καθήκον τους. Το αποτελέσμα είναι να προκαλείται φλεγμονή, κηλίδες στο δέρμα, ακμή, η ελαστικότητα του δέρματος μειώνεται και οι ρυτίδες όπως και η κυτταρίτιδα αυξάνονται όλο και περισσότερο.
  5. Φθορά των δοντιών: Τα άτομα που καταναλώνουν πολλή ζάχαρη, όπως για παράδειγμα με τη μορφή των αναψυκτικών ποτών, εκθέτουν τα δόντια τους σε κίνδυνο. Ο λόγος, είναι οτι η ζάχαρη παραμένει ακόμα και μετά το γεύμα επάνω στα δόντια για ώρες. Εκεί το σάκχαρο τελικά μετατρέπεται σε οξύ, το οποίο επιτίθεται στο σμάλτο των δοντιών και ευνοεί τη φθορά τους.
  6. Κόπωση: Η συνεχής κόπωση όπως και η έλλειψη διάθεσης, μπορεί να είναι σημάδια υπερβολικής ζάχαρης στο αίμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η κατανάλωση γλυκών. Τρώγοντας κάτι γλυκό, δίνουμε στο σώμα μια γρήγορη ώθηση ενέργειας. Στη συνέχεια όμως, το επίπεδο σακχάρου στο αίμα πέφτει απότομα με αποτέλεσμα την έλλειψη ενέργειας.
  7. Διατραχές της διάθεσης: Η υπερβολική ζάχαρη μπορεί να  προκαλέσει όχι μόνο αλλαγές στη διάθεση αλλά και κατάθλιψη και διαταραχές άγχους. Ο λόγος; Παρ’ ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα όταν τροφοδοτείται με σάκχαρα, όταν αυτά ξεπερνούν κατά πολύ τη συνιστώμενη πρόσληψη, δεν μπορούν να μεταβολιστούν με αποτέλεσμα να εμφανίζονται οι προαναφερθείσες νευρολογικές διαταραχές.
  8. Αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα: Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα και να μας κάνει να αρρωσταίνουμε συχνότερα. Επιπλέον, η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης συνδέεται συχνά με δίαιτα χαμηλών θρεπτικών συστατικών. Συνήθως, όσοι καταναλώνουν πολλά προϊόντα ζάχαρης, είναι λιγότερο πιθανό να καταναλώσουν υγιεινά τρόφιμα. Όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, μη μεταποιημένα φρούτα και λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτό αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα ,επειδή δεν λαμβάνει πλέον από τις τροφές τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα.

Ζάχαρη :γλυκιά απόλαυση ή κρυφή απειλή;

Advertisement

Ζάχαρη – Όσα πρέπει να γνωρίζετε

https://www.logodiatrofis.gr/posh-zaxari-prepei-na-trwme

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Παπαδάκη Χαρά : Σύμβουλος διατροφής , γεννημένη το 1991 στη Καβάλα, κάτοικος Μονάχου εδώ και ενάμιση χρόνο. Λάτρης των βιβλίων , της μουσικής και των ταξιδιών. Ανεξήγητη αγάπη για τη φιλοσοφία.Χορτοφάγος εδώ και λίγους μήνες. Δυσανασχετεί στη ρουτίνα και λατρεύει τις προκλήσεις.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG