Διατροφικά προβλήματα κατά την κύηση

Διατροφικά προβλήματα κατά την κύηση
Πηγή εικόνας: paidorama.com

Η κύηση είναι μία περίοδος, κατά την οποία η γυναίκα  συνήθως αντιμετωπίζει κάποια διατροφικά προβλήματα, για τα οποία ευθύνονται οι ορμόνες. Για παράδειγμα η κύηση έχει ταυτιστεί με ναυτίες και έμετο. Ωστόσο, τα διατροφικά προβλήματα δεν είναι μόνο αυτά αλλά ποικίλουν. Δυσκοιλιότητα, αποστροφή, έντονη επιθυμία για κάποιες τροφές και ανεπάρκειες κάποιων θρεπτικών στοιχείων σε χορτοφάγους γυναίκες είναι τα πιο διαδεδομένα περιστατικά.

  • Ναυτία και έμετος

Είναι από τα πιο συχνά διατροφικά προβλήματα που παρατηρούνται. Οι έγκυες γυναίκες κατά την κύηση γίνονται πολύ ευαίσθητες στην οσμή και στη γεύση, αποφεύγοντας έτσι τα τρόφιμα που χαρακτηρίζονται από έντονα αρώματα και γεύσεις. Μία άποψη για την αιτία των ναυτιών είναι τα χαμηλά επίπεδα γλυκόζης. Συνεπώς, κάτι ελαφρύ πριν ξεκινήσουν τη μέρα τους, πριν να σηκωθούν από το κρεβάτι θα ήταν ιδιαίτερα βοηθητικό. Επιπροσθέτως, για να περιοριστεί αυτό το πρόβλημα οι γυναίκες θα πρέπει να φροντίσουν να μην παραλείπουν γεύματα και ιδίως στο βραδινό τους να καταναλώνουν λογικές ποσότητες. Να αποφεύγουν, δηλαδή, τις ακρότητες.

  • Δυσκοιλιότητα

Αποτελεί ένα ιδιαίτερα επίπονο πρόβλημα που ταλαιπωρεί τις γυναίκες κατά την κύηση. Προς ανακούφιση τους θα πρέπει να προτιμούν τρόφιμα που περιέχουν αδιάλυτες φυτικές ίνες. Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες συνεισφέρουν στην γρήγορη εκκένωση του εντέρου και αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων. Τέτοια τρόφιμα είναι τα προϊόντα ολικής αλέσεως ψωμί, φρυγανιές, δημητριακά αλλά και η βρώμη.

  • Διαταραχές στις διατροφικές συνήθεις που είχαν πριν την κύηση

Δεν είναι λίγες οι φορές που κατά την εγκυμοσύνη παρατηρείται έντονη επιθυμία για τρόφιμα που οι έγκυες γυναίκες δεν κατανάλωναν το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Όμως, παρατηρείται και το αντίθετο, αποστροφή σε τρόφιμα που προηγουμένως λάτρευαν. Κυρίως, αυτό σημειώνεται σε προϊόντα με γλυκιά γεύση.

  • Ελλείψεις σε θρεπτικά στοιχεία

Κατά την κύηση η γυναίκα δεν έχει να προσέξει μόνο τον εαυτό της αλλά και το έμβρυο. Οπότε καλό είναι να δίνει παραπάνω προσοχή όσον αφορά την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών. Συχνότερη έλλειψη ωφέλιμων στοιχείων σημειώνεται σε χορτοφάγους και μάλιστα στις αυστηρά χορτοφάγους. Για παράδειγμα, η βιταμίνη Β12 από τις συγκεκριμένες γυναίκες θα πρέπει οπωσδήποτε να λαμβάνεται από συμπληρώματα, γιατί διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στη φυσιολογική λειτουργία του εμβρύου. Οι υπόλοιπες έγκυες με φυσιολογική και ισορροπημένη διατροφή σπάνια παρουσιάζουν έλλειψη στη Β12 και γενικότερα σε άλλα θρεπτικά στοιχεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συμπερασματικά, η κύηση είναι μία χρονική περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας, η γυναίκα έρχεται αντιμέτωπη με διάφορα προβλήματα που σχετίζονται με τη διατροφή. Συνίσταται λοιπόν, οι έγκυες να τρώνε πολλά και μικρά γεύματα και να μην καταναλώνουν ακραίες ποσότητες. Τέλος, σοφή καθίσταται η επιλογή μη διαλυτών φυτικών ινών και τροφίμων με πολλές θρεπτικές ουσίες.

Βιβλιογραφία

  • Truswell Stewart,”Το αλφαβητάρι της διατροφής”, (επιμ) Ζαμπέλας Αντώνης, Εκδόσεις: Π.Χ. Πασχαλίδης, 2018
  • https://www.mednutrition.gr/portal/lifestyle/systaseis-diatrofis/6644-poies-morfes-fytikon-inon-na-epilekso

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ελένη-Μαρία Κάτρη

Είμαι 20 χρονών και σπουδάζω στο τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Απολαμβάνω να είμαι κοντά στη φύση. Αγαπώ πολύ τα σκυλιά και προσωπικά θεωρώ πως είναι ο ορισμός της ανιδιοτελούς αγάπης.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;