Ταξίδι στο χωροχρόνο μέσα από σκουληκότρυπα: Υπάρχει στον Γαλαξία μας;

ταξίδι στο χωροχρόνο μέσα από σκουληκότρυπες
Πηγή εικόνας: syfy.com

Το ταξίδι στο χωροχρόνο μέσα από σκουληκότρυπες είναι άραγε επιστημονική φαντασία ή επιστήμη; Οι σκουληκότρυπες υπάρχουν στην θεωρία και είναι μάλιστα λύσεις των εξισώσεων της θεωρίας της γενικής σχετικότητας του Einstein. Μια σκουληκότρυπα είναι μια παράκαμψη, ένας σύντομος δρόμος αλλά για πού; Θεωρητικά, αν εισέλθει κάποιος  μέσα σε μια σκουληκότρυπα, θα καταλήξει είτε σε ένα άλλο σημείο του σύμπαντός μας, είτε σε άλλη χρονική στιγμή του σύμπαντός μας, είτε σε ένα παράλληλο σύμπαν! Το θέμα είναι ότι ενώ θεωρητικά υπάρχουν σκουληκότρυπες, μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν έχουμε ανακαλύψει κάποια.

Πώς μπορούμε να εντοπίσουμε μια σκουληκότρυπα;

Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Physical Review D, υπάρχει τρόπος να καταλάβουμε αν υπάρχει σκουληκότρυπα σε κάποιο σημείο του Διαστήματος. Μπορεί να είναι αόρατες αλλά αφήνουν κάποια ίχνη. Συγκεκριμένα, αλληλεπιδρούν με την ύλη. Αν για παράδειγμα υπάρχει ένα αστέρι στη μία πλευρά μιας σκουληκότρυπας κι ένα άλλο στην άλλη πλευρά, τότε αυτά τα δύο ασκούν βαρυτική δύναμη το ένα στο άλλο. Αυτή η βαρυτική δύναμη θα είχε ως αποτέλεσμα να εμφανιστούν αποκλίσεις στις τροχιές αυτών των άστρων. Μέσω αυτών των αποκλίσεων μπορούμε να διαπιστώσουμε αν υπάρχει εκεί κοντά κάποια σκουληκότρυπα ή όχι. Θα μου πείτε τώρα: «Μα κινούνται τα αστέρια; Δεν είναι σταθερά; Γύρω από τι κινούνται;». Κι όμως κινούνται και συγκεκριμένα διαγράφουν ελλειπτικές τροχιές γύρω από το κέντρο του Γαλαξία μας (αυτό συμβαίνει σε όλους τους γαλαξίες).

Επίσης, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι στο κέντρο του Γαλαξία μας, όπου πιθανόν να βρίσκεται μια μαύρη τρύπα, που την αποκαλούμε Τοξότης Α*(Sagittarius A*). Μια μαύρη τρύπα είναι ένα αρκετά πιθανό σημείο για μια σκουληκότρυπα, λόγω των ακραίων συνθηκών βαρύτητας που χρειάζεται μια σκουληκότρυπα και αυτές υπάρχουν στις μαύρες τρύπες.

ταξίδι στο χωροχρόνο μέσα από σκουληκότρυπες