Logo: Όταν τα λογότυπα…μας μιλούν

Πηγή εικόνας: fortunegreece.com

 

Ετυμολογικά

Logo ή Logotype. Στην Ελληνική γλώσσα λογότυπο. Σταθερός συνδυασμός γραμμάτων ή συμβόλων που ταυτοποιεί ένα προιόν ή εταιρεία.

Όλες πλέον οι εταιρείες, οι ομάδες, οι σύλλογοι διαθέτουν ένα θυρεό. Ένα είδος οικόσημού. Τα σύμβολα αυτά μπορεί να είναι απλές απεικονίσεις, αναπαραστάσεις, ημερομηνίες, γράμματα, σχέδια. Καθένα όμως από αυτά κρύβει μια ιστορία.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

apple
Πηγή εικόνας: madamfigaro.gr

 

Γνωστά λογότυπα

Η αυτοκινητοβιομηχανία BMW, θέλοντας να τιμήσει την ιδιαίτερη πατρίδα της, χρησιμοποίησε τα χρώματα της σημαίας της Βαυαρίας. Επειδή η εταιρεία κατασκεύαζε παλιότερα μηχανές αεροπλάνων, αν κάποιος παρατηρήσει προσεκτικά το σήμα της, θα διακρίνει μια προπέλα.

Η ιταλική εταιρεία ορυκτελαίων Agip προκήρυξε διαγωνισμό για την επιλογή σήματος της φίρμας της. Διάλεξε τελικά το εξάποδο σκύλο του γλύπτη Λουίτζι Μπρογκίνι. Τα έξι πόδια συμβολίζουν τις τέσσερις ρόδες του αυτοκινήτου και τα δυο πόδια του οδηγού.

Η Apple πάλι έχει μια πιο ιδιαίτερη ιστορία. Το “δαγκωμένο μήλο” επιλέχθηκε για σήμα της εταιρίας από μια θλιβερή ιστορία του  Β’ Παγκόσμιου Πόλεμου. Ο Αlan Turing ήταν ο επιστήμονας εκείνος που ερεύνησε την τεχνική νοημοσύνη. Έλυσε κωδικούς για τους Γερμανούς και έβαλε τις βάσεις για τους σύγχρονους υπολογιστές.  Ο Τuring αυτοκτόνησε χωρίς να έχει αναγνωριστεί η δουλειά του. Βρέθηκε αντιμέτωπος με τη φυλακή εξαιτίας της ομοφυλοφιλίας του. Έκανε ένεση δηλητηρίου σε ένα μήλο και το έφαγε.

Από την άλλη, ο Rob Yanov υποστηρίζει ότι στην προσπάθειά του να εμπνευστεί για να σχεδιάσει ένα σήμα είχε αγοράσει μια τσάντα με μήλα. Ξόδεψε μια εβδομάδα ζωγραφίζοντας τα. Κάποια στιγμή δάγκωσε ένα και τότε ήταν που σκέφτηκε πως η λέξη «δάγκωμα», δηλαδή bite στα αγγλικά, ακούγεται ακριβώς το ίδιο με τον όρο της πληροφορικής «byte» και σκίτσαρε το δαγκωμένο μήλο.

Λογοτύπων… συνέχεια

Το λογότυπο της Toyota αποτελείται από τρεις ελλείψεις, που αντιπροσωπεύουν την καρδιά του πελάτη, την καρδιά του προϊόντος και τις πάντα επεκτεινόμενες τεχνολογικές προόδους και τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά. Άλλοι υποστηρίζουν ότι αντιπροσωπεύει τις τρεις πτυχές της κουλτούρας της επιχείρησης, την ελευθερία, το ομαδικό πνεύμα και την πρόοδο. Άλλοι βλέπουν την τρύπα μιας βελόνας που περνάει από μέσα η κλωστή.  Άλλωστε στο παρελθόν η εταιρεία κατασκεύαζε μηχανές ύφανσης.

Η Marcus Samuel and Company, η ευρέως γνωστή Shell άρχισε να μεταφέρει κηροζίνη από το Λονδίνο στην Ινδία μαζί με κοχύλια προς πώληση στις ευρωπαϊκές αγορές. Αυτά ήταν και η αιτία των κερδών της στην αρχή, τόση που επέλεξαν το σχήμα από το χτένι να γίνει το έμβλημα της εταιρείας.

Η εξέλιξη του λογοτύπου της NOKIA είναι τελείως διαφορετική. Το πρώτο logo της φινλανδικής εταιρείας ήταν ένα ψάρι. Πήρε το όνομά της από τον ποταμό Nokianvirta, που περνούσε κοντά από την πόλη Nokia.

Logo συγκροτημάτων

Ο φοιτητής John Pasche σχεδίασε το λογότυπο των Rolling Stones, η γνωστή σε όλους γλώσσα, για  60€, ενώ πληρώθηκε 250€ αργότερα. Σήμερα αγοράστηκε από το Victoria & Albert Museum για περίπου 65,000€. Πηγή έμπνευσης ήταν το διάσημο στόμα του Mick Jagger και η ινδουϊστική θεότητα Kali.

Το logo του γκρουπ των Public Enemy είναι διφορούμενο.  Πολλοί έχουν υποθέσει ότι η φιγούρα που φαίνεται στο κέντρο του στόχου είναι αστυνομικός. Ωστόσο, ο σχεδιαστής του επιμένει ότι είναι απλώς ένας χορευτής breakdance.

 

Logo
Πηγή εικόνας: madamfigaro.gr

 

Ομάδες

Οι Μπόστον Σέλτικς, έχουν ως κεντρική φιγούρα το ιρλανδέζικο ξωτικό. Σχεδιάστηκε από τον Ζακ Άουερμπαχ, αδερφό του τότε προπονητή τους Ρεντ, ο οποίος είχε και το ρόλο του μοντέλου.

Το σήμα των Μάτζικ, που ως κάτι «μαγικό» έχει αστεράκια μαζί με την μπάλα, ενώ το σήμα των Τζαζ, το γράμμα «J» σχεδιάστηκε έτσι ώστε να θυμίζει τη νότα «ντο».

Το «76», λογότυπο των Σίξερς, αφορά στη χρονολογία ανεξαρτησίας των ΗΠΑ μαζί με τα δεκατρία αστέρια, που αντιπροσώπευαν τις αρχικές ισάριθμες αποικίες της Αμερικής.

Στα βουνά του Κολοράντο «πάτησαν» οι δημιουργοί του σήματος των Νάγκετς.

 

Logo
Πηγή εικόνας: logos-world.net

 

Αθλητισμός

Βοστόνη  1923. Ο René Lacoste μαζί με τον Alan Muhr περπατούν λίγο πριν τον απογευματινό τους αγώνα. Την προσοχή του προσελκύει μία κομψή τσάντα φτιαγμένη από δέρμα κροκόδειλου. “Αν κάνεις τα πάντα για να κερδίσουμε, θα σου την κάνω δώρο“, του λέει ο Muhr. Στον αγώνα τελικά χάνει. Ένας δημοσιογράφος της Boston Evening Transcript, έχοντας ακούσει τη στιχομυθία, αναφέρει  στο άρθρό του: “Ο νεαρός Lacoste δεν κατάφερε να κερδίσει τον κροκό χαρτοφύλακα, πάλεψε όμως σαν κροκόδειλος“.  Το κροκόδειλος έγινε αμέσως το παρατσούκλι του.

 

Logo
Πηγή εικόνας: 1000logos.net

 

Η σημασία του λογότυπου για κάθε προϊόν ή εταιρεία δεν έχει μόνο σα σκοπό του την προώθησή του, την διαφήμισή του. Συνήθως κρύβει μια ιστορία σχετική με αυτό ή τον εμπνευστή του. Για τον αγοραστή είναι απλά ένας τρόπος αναγνωσιμότητας του προϊόντος και πιστοποίησης της γνησιότητας του, αλλά για την εταιρεία είναι η ταυτότητα και τα διαπιστευτήριά της.

Κάθε φορά λοιπόν που θα κάνουμε μια αγορά κοιτάζοντας την φίρμα, ας μπούμε στον πειρασμό να ανακαλύψουμε τι κρύβετε πίσω από αυτό. Ίσως πραγματικά εκπλαγούμε ευχάριστα.

 

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν γι’ αυτό το άρθρο:

Τα logo έχουν την δική τους ιστορία. Ανακτήθηκε από https://www.onsports.gr

Τα logo έχουν την δική τους ιστορία. Ανακτήθηκε από https://freesunday.gr

Lacoste. Ανακτήθηκε από https://esquire.com.gr


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Καλλιόπη Τσιχλάκη

Γεννημένη 3 μόλις μέρες από την έναρξη του Woodstock όχι στη Ν. Υόρκη αλλά στον Πειραιά. Τελείωσα το σχολείο ως "καλό παιδί" αλλά αντί να πραγματοποιήσω σπουδές σε κάποιο πανεπιστήμιο ως όφειλα προτίμησα να σπουδάσω προγραμματισμό και ανάλυση ηλ.διερευνητών σε κολλέγιο και στη συνέχεια δημόσιες σχέσεις. Η επιλογή του εκπαιδευτικού ιδρύματος έγινε λόγω μη ύπαρξης τότε κρατικού πανεπιστημίου με αυτά τα γνωστικά αντικείμενα. Εξάσκησα το PR για πολλά χρόνια. Η κρίση όμως με βρήκε να κάνω τεχνική επιμέλεια σε ιστορικά βιβλία και να πραγματοποιώ εν μέρη και το χόμπυ μου την συγγραφή λογοτεχνικών έργων και ποιημάτων.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;