Οι Social Waste θέτουν τα δικά τους ‘Σύνορα’ στον κόσμο

Μετά από τρία χρόνια σε σχεδόν δισκογραφική αδράνεια οι Social Waste, επιστρέφουν με γερούς τσαμπουκάδες. Επιστρέφουν με τα Σύνορα τους για να γκρεμίσουν αυτά των κρατών. Φέρνουν μαζί αγαπημένους φίλους (και αναμνήσεις), αναστενιάρικα  κλαρίνα, τσουχτερές τρομπέτες και πλανεύτρες γκάιντες ταράζοντας τις σκέψεις μας. Είναι δέκα κομμάτια στο σύνολό τους και θα δυσκολευτείς να ξεχωρίσεις τα “καλά”. Είναι όλα μοναδικά, ξεσηκωτικά και ωραία. Όμως, ένα από τα δέκα είναι αυτό που θα ρίξει το δίσκο από το “απόλυτο αριστούργημα”.

Το ύφος των στίχων του Λεωνίδα είναι αθεράπευτα ρομαντικό και κρύβει αναφορές σε ανθρώπους, σε ταξίδια και σε πόλεις (μέσα και γύρω από τη Μεσόγειο). Θίγει, για ακόμη μια φορά, επίκαιρα γεγονότα και ζητήματα, όπως το μακεδονικό και οι ανεμογεννήτριες, συνδυάζοντας τα με ιστορικές αναφορές. Την ίδια στιγμή έχουν πλέον αισθητά ολοκληρωμένο, χαρακτηριστικό και στιβαρό ήχο κάνοντας τα ‘Σύνορα’ ίσως τον καλύτερο μέχρι τώρα δίσκος τους.

Advertisements
Ad 14

Social Waste ‘Σύνορα’: Τα “εν οίκω”

Το τραγούδι που δεν αφήνει το άλμπουμ να χαρακτηριστεί ως “απόλυτο αριστούργημα”

Δεν μπορώ να ανεχτώ πουθενά καγκουριές και μικροπρέπειες, πόσο μάλλον στη μουσική. Το τέταρτο κομμάτι του δίσκου ‘Λένε‘, δυστυχώς, είναι ξεκάθαρα ένα κομμάτι μικροπρέπειας. Ενώ η ίδια πηγάζει από διάφορους “καλλιτέχνες”, και γενικά ένα κομμάτι κομπλεξικού πληθυσμού, αναπαράγεται από τους Social Waste, αν και όχι κακοπροαίρετα. Βέβαια, είναι κάτι τελείως αντιφατικό αυτό από τη στιγμή που στον ίδιο δίσκο περικλείεται και το κομμάτι ‘Μέγαρα‘… αλλά τέλος πάντων.

Διαβάστε επίσης  Ο Μιχαήλ και Αλέξανδρος Τζουγανάκης στο KREMLINO
Άσχετα με το προαναφερθέν, όλα τα υπόλοιπα είναι τόσο δυνατά που δεν σε νοιάζει καν αν υπάρχει το ένα που χωλαίνει.

Σε κάθε κομμάτι (από τα υπόλοιπα) που ξεκινάει λέω από μέσα μου μία φράση έκπληκτος… “Πω πω! Δεν γίνεται να είναι και αυτό τόσο καλό!”
Πραγματικά, εδώ και αρκετή ώρα προσπαθώ να ξεχωρίσω κάποιο καλύτερο από τα υπόλοιπα με μεγάλη αποτυχία. Ειδικά τώρα που οι Social Waste στα Σύνορα ξέφυγαν τελείως από τον καθαρά ηλεκτρονικό ήχο τους αξιοποιώντας τόσα μουσικά όργανα, απογειώνεται κάθε λεπτομέρεια του δίσκου. Μέσα στο σύνολο των δέκα κομματιών θα πειραματιστούν όσο δεν έχουν κάνει τόσα χρόνια. Θα χρησιμοποιήσουν  όσα περισσότερα φυσικά όργανα μπορούν. Κλαρίνο, τρομπέτες και γκάιντες μέχρι και μπαγλαμάδες, λύρες, λαούτα και αρχαίες ελληνικές λύρες. Δεν θα φοβηθούν να πάρουν παραδοσιακούς σκοπούς από τη Θράκη και να φτύσουν ρίμες πάνω τους.

Αν δεν απατώμαι, λίγες είναι οι φορές που οι Social Waste έχουν συνεργαστεί με άλλους μουσικούς. Στα ‘Σύνορα’ υπάρχουν, ωστόσο, τρεις συνεργασίες. Οι Στέλιος Μπότσαρης, Αλέξανδρος Κτιστάκης και Γιώργος Δούκας τραγουδούν στα ρεφρέν των ομώνυμου ‘Σύνορα’ , ‘Το καράβι για τη Θάσο’ και ‘Το Τσιφλίκι’ , αντίστοιχα. Είναι τόσο καλές και οι τρεις περιπτώσεις που αφήνουν στίγμα και στον δίσκο άλλα θα αφήσουν και στην μπάντα. Όσων αφορά τη δεύτερη περίπτωση, κάτι αξιοσημείωτο είναι όπως έχουν δημοσιεύσει και οι ίδιοι:

Γράφτηκε για ένα φίλο από τη Θάσο που ζήτησε να του κάνουν γλέντι και όχι κηδεία όταν πέθανε.

Μια δουλειά που μας προθέρμανε για τον δίσκο:

  • Σκηνοθεσία: Alfonso De Munno Gallardo
  • Φωτογραφία: Παπακωνσταντίνου Αριστοτέλης
  • Πρωταγωνιστές: Ντέλλας Κωνσταντίνος, Βουτσινά Λήδα, Παπαϊωάννου Μυρτώ, Κουφοπαντελή Αριστούλα, Μπότσαρης Στέλιος, Βενέτης Γιώργος, Μιχαηλίδης Γιάννης, Social Waste

 

Διαβάστε επίσης  30 days song challenge: Θέμα #14 – Σήμερα γάμος γίνεται

Σπουδάζω Οινολογία και Τεχνολογία Ποτών στο ΠΑ.Δ.Α. και ζω στο χαοτικό κέντρο της Αθήνας. Μ'αρέσουν τα τσίπουρα και οι συναυλίες, αν μου δώσετε και τα δύο και είμαστε πάνω σε κανένα βουνό, αφήστε με εκεί να ξεψυχήσω χορτάτος.
Επίσης, λατρεύω το χωριό μου!

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Ένας διαφορετικός τυμπανιστής

“Ένας διαφορετικός τυμπανιστής” του φυλετικού ρατσισμού

  Το μυθιστόρημα  «Ένας διαφορετικός τυμπανιστής» του William Melvin Kelley ανήκει

Φούστα πάνω από παντελόνι: Ένα αμφιλεγόμενο trend

Η επιστροφή του trend!Από το τότε στο τώραΜε τις ρίζες