Ο Christopher Nolan, o θεός του σύγχρονου σινεμά, επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες τρία χρόνια μετά από την επιτυχία του οσκαρικού ‘Dunkirk’, με το νέο του εγχείρημα που φέρει τον τίτλο ‘Tenet’. Είναι γνωστό πλέον πως κάθε νέα ταινία του σκηνοθέτη αποτελεί γεγονός, καθώς όλες οι ταινίες του προσφέρουν πάντα κάτι καινούργιο και καταφέρνουν να προκαλέσουν το μυαλό του θεατή. Προσωπικά πιστεύω πως ο Nolan δεν έχει κάνει ποτέ κακή ταινία, πράγμα που δεν το λες για πολλούς σκηνοθέτες. Μετά από τον επαναπροσδιορισμό ενός θρύλου με την εξαιρετική ‘Dark Knight Trilogy’ και τα ταξίδια σε όνειρα και διάστημα με τα αριστουργηματικά ‘Inception’ και ‘Interstellar’ αντίστοιχα, είναι λογικό να αναρωτηθεί κανείς για το αν ο Nolan θα συνέχιζε το σερί επιτυχιών του με τη νέα του ταινία. Στο ‘Tenet’ ο δημιουργός κλασσικά αναλαμβάνει επίσης χρέη σεναριογράφου και συγκεντρώνει ένα φανταστικό cast που περιέχει τους John David Washington, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Kenneth Branagh, Himesh Patel και φυσικά τον Michael Caine.

Η Πλοκή

Μετά από μία μυστική επιχείρηση στην όπερα του Κιέβου, ο Πρωταγωνιστής (Washington) στρατολογείται από μία άγνωστη οργάνωση με το όνομα Tenet για να συμμετάσχει σε μία μυστηριώδη αποστολή. Λίγο αργότερα μαθαίνει πως άνθρωποι από το μέλλον στέλνουν στο παρόν σφαίρες και άλλα αντικείμενα που έχουν αντεστραμμένη εντροπία, που τα κάνει δηλαδή να κινούνται αντίστροφα στο χρόνο. Η αποστολή του είναι να έρθει κοντά με τον ολιγάρχη Andrei Sator (Branagh), τον μόνο άνθρωπο που επικοινωνεί με το μέλλον και συνεργάζεται με αυτό, ώστε να μάθει τους σκοπούς του και να αποτρέψει έναν πιθανό Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η Κριτική

Τελικά το ‘Tenet’ είναι άλλη μία αριστουργηματική προσθήκη στη φιλμογραφία του Christopher Nolan που μαρτυρά πως ο σκηνοθέτης έχει ακόμα πάρα πολλά να προσφέρει στο σινεμά στα χρόνια που έρχονται. Με το ‘Tenet’ ο Nolan καταφέρνει να αφήσει για άλλη μία φορά τους θαυμαστές του άναυδους δημιουργώντας μία κινηματογραφική σπαζοκεφαλιά τύπου James Bond με τους δικούς όρους ενώ παράλληλα καταφέρνει να δώσει μία διαφορετική ερμηνεία στο time travel με το πρωτόγνωρο concept του time inversion. Η αντιστροφή του χρόνου είναι αναμφίβολα ένα μοναδικό σεναριακό εύρημα που δίνει τεράστιο ενδιαφέρον στην πλοκή και έχει κατά συνέπεια μεγάλο αντίκτυπο στο σκηνοθετικό στυλ του Nolan, αφού ο δημιουργός μας παρουσιάζει ένα νέο κινηματογραφικό λεξιλόγιο μέσα από διαφορετικές οπτικές στις σεκάνς που περιέχουν time inversion.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπάρχουν πολλοί που πιστεύουν πως ο Nolan δεν ξέρει πως να σκηνοθετεί δράση, αλλά με το ‘Tenet’ ο σκηνοθέτης συνεχίζει να διαψεύδει τους επικριτές όπως έκανε με το ‘Dunkirk’. Οι σκηνές δράσης εδώ είναι καλογυρισμένες και ξεχειλίζουν ένταση, πράγμα που δείχνει πως η συνεργασία μεταξύ του Nolan και του διευθυντή φωτογραφίας Hoyte Van Hoytema καλυτερεύει συνεχώς, αφού από το πρώτο κιόλας λεπτό στην απίστευτη σκηνή της όπερας μέχρι το εκρηκτικό φινάλε ο θεατής δεν παίρνει ανάσα και χορταίνει θέαμα. Παρόλο που οι σκηνές δράσης είναι τα highlights της ταινίας λόγω time inversion, σκηνοθεσίας και φωτογραφίας, αξίζει να σημειωθεί πως το υπόλοιπο μέρος της είναι εξίσου καλογυρισμένο και στυλάτο. Βεβαίως σε όλα τα παραπάνω βοηθάει η τρομερή μουσική επένδυση του οσκαρικού Ludwig Goransson (‘Black Panther’) που δίνει την απαραίτητη βαρύτητα στην ταινία και στο τέλος κατορθώνει να γίνει ένας από τους χαρακτήρες της.

Στο ερμηνευτικό κομμάτι τώρα, ο John David Washington φαίνεται πως έχει τα φόντα για να ακολουθήσει επιτυχώς τα χνάρια του πατέρα του. Είναι πολύ άνετος στον πρωταγωνιστικό ρόλο και πείθει αρκετά σαν κατάσκοπος, προσαρμόζεται εύκολα στις σκηνές δράσης και μπορεί να παίξει χωρίς φόβο απέναντι σε θρύλους της υποκριτικής όπως οι Kenneth Branagh και Michael Caine. Ο Robert Patinson είναι πλέον μία ευχάριστη προσθήκη σε όποια ταινία κι αν συμμετέχει με το ‘Tenet’ να μην αποτελεί εξαίρεση. Προφανώς ο ρόλος δεν είναι οσκαρικός, αλλά ο ηθοποιός κάνει το καλύτερο που μπορεί με το υλικό που του δίνεται και φαίνεται συνεχώς πως απολαμβάνει την συνεργασία του με τον Nolan. Περνάμε στην Elizabeth Debicki, της οποίας ο ρόλος έχει την περισσότερη συναισθηματική βαρύτητα. Η Debicki δεν σταματά να εξελίσσει τις υποκριτικές της ικανότητες και πιστεύω πως έχει πολλά ακόμα να επιτύχει αν της δωθούν ευκαιρίες σαν και αυτή στο μέλλον. Μπορεί να εκφράσει αβίαστα μία μεγάλη γκάμα συναισθημάτων και έχει μεγάλη χημεία με τον σαιξπηρικό Kenneth Branagh που είναι τέλειος στον ρόλο του ρώσσου κακού που έχει τις δικές του ανησυχίες.

Θα ήθελα να σας πω περισσότερα για το ‘Tenet’ αλλά δεν πρέπει γιατί το οτιδήποτε θα μπορούσε να θεωρηθεί spoiler και θα ήθελα να απολαύσετε την ταινία γνωρίζοντας όσο λιγότερα γίνεται. Η νέα ταινία του Christopher Nolan μπορεί να σταθεί άνετα δίπλα στις προηγούμενες κινηματογραφικές του προσπάθειες. Με ένα εντυπωσιακό concept, απίστευτες σκηνές δράσης, σεναριακές ανατροπές και αξιόλογες ερμηνείες, το ‘Tenet’ είναι ένα αριστούργημα που θα γίνει αμέσως κλασσικό, αφού είναι σίγουρο πως θα εντυπωσιάσει εξίσου casual σινεφίλ και σκληροπυρηνικούς fans του Christopher Nolan.


Δώστε τη δικιά σας βαθμολογία

ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΟΣΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΔΙΝΕΤΕ

Μέσος όρος: 3.7 / 5. Συνολικά βαθμολόγησαν: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Είμαι ο Σπύρος, παιδί των 90s, απόφοιτος του τμήματος Σκηνοθεσίας του Ant1 MediaLab, λάτρης του κινηματογράφου. Πέρα από την σκηνοθεσία ασχολούμαι επίσης και με την συγγραφή των δικών μου ταινιών μικρού μήκους. Επίσης είμαι άρρωστος συλλέκτης ταινιών και κόμικς. Είμαι στο MAXMAG για να γράψω για την έβδομη τέχνη, την τέχνη που αγαπώ περισσότερο αλλά και για άτομα που την αγαπούν όπως και εγώ.