




Το περιεχόμενο
Στα παιδικά βιβλία «Peppa Pig: Το ελληνικό μου καλοκαίρι» και «Peppa Pig: Η Πέππα στην Ακρόπολη», που κυκλοφορούν και τα δύο από τις εκδόσεις Anubis, οι περιπέτειες της αγαπημένης ηρωίδας κινουμένων σχεδίων, της Πέππα, περιγράφονται με διαδραστικό τρόπο. Μέσα από πολλαπλά ωφέλιμες δραστηριότητες, με τα δύο αυτά παιδικά βιβλία δραστηριοτήτων, το κουβάρι της δράσης της Πέππα, στο καλοκαιρινό ελληνικό τοπίο, ξετυλίγεται. Λαβύρινθοι που αναμένουν λύση, εικόνες που προσδοκούν να χρωματιστούν, διαφορές που πρέπει να εντοπιστούν και μικρά προβλήματα που, όμως, πρέπει να λυθούν, συγκροτούν το περιεχόμενο των δύο βιβλίων και, ταυτόχρονα, οδηγούν στην ανακάλυψη του ταξιδιού της Πέππα στο ελληνικό έδαφος.
Το φαινόμενο «Πέππα»
Με τα δύο αυτά παιδικά βιβλία, όπως και με το εγχείρημα έκδοσης μιας ολόκληρης σειράς με την ίδια πρωταγωνίστρια, η δημοφιλής ηρωίδα των παιδιών της προσχολικής ηλικίας αποκτά πια κι έντυπη μορφή. Η Πέππα, μια μικρή και γλυκιά γουρουνίτσα, έγινε γνωστή στο ελληνικό παιδικό κοινό μέσα από την ομώνυμη παιδική σειρά κινουμένων σχεδίων. Η σειρά δημιουργήθηκε από μια βρετανική παραγωγή και πραγματεύεται τις περιπέτειες της Πέππα, με συμπρωταγωνιστές πολλούς φίλους και γνωστούς της, καθώς και την οικογένεια της, που αποτελείται από τους γονείς της και τον αδερφό της, Τζορτζ. Η άνθιση της δημοτικότητας της οφείλεται, πρωτίστως, στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο της, με το οποίο η φιλομάθεια προάγεται άμεσα.
Η μάθηση… αλλιώς
Η φιλομάθεια φαίνεται να διατηρείται ως στόχος κι εύστοχα να επιτυγχάνεται και στα δύο αυτά παιδικά βιβλία δραστηριοτήτων, που η Πέππα πρωταγωνιστεί. Οι προσφερόμενες πληροφορίες συνδυάζουν την ευχαρίστηση και τη διασκέδαση με τη μάθηση, αποδεικνύοντας ότι αυτή δύναται να καταστεί μια θετική εμπειρία. Η μετατροπή της μάθησης σε μια τερπνή διαδικασία ενέχει, με τη σειρά της, τα δικά της οφέλη. Τα παιδιά, μέσα από την ενασχόληση με αυτά τα βιβλία, αντιλαμβάνονται έγκαιρα ότι η μάθηση δε συνεπάγεται, πάντοτε, παθητική ακρόαση αλλά μπορεί να σημαίνει κι ανακάλυψη των γνώσεων με εναλλακτικούς τρόπους. Η Πέππα επισκέπτεται την Ακρόπολη και ταξιδεύει στην Ελλάδα, προσκαλώντας τους μικρούς αναγνώστες να διερευνήσουν άγνωστα στοιχεία για εκείνη.
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων
Τα μεγαλύτερα οφέλη, που οι μικροί αυτοί αναγνώστες θα αποκομίσουν, μέσα από τα παιδικά βιβλία δραστηριοτήτων «Peppa Pig: Το ελληνικό μου καλοκαίρι» και «Peppa Pig: Η Πέππα στην Ακρόπολη», αφορούν την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων. Συγκεκριμένα, με την επίλυση δραστηριοτήτων, όπως η εύρεση διαφορών ανάμεσα σε δύο φαινομενικά παρόμοιες εικόνες με την Πέππα κι η λύση λαβυρίνθων, με την ίδια πρωταγωνίστρια, η λεπτή κινητικότητα των παιδιών αναπτύσσεται. Οι δραστηριότητες αυτές απαιτούν ακρίβεια κινήσεων κι ορθό συντονισμό χεριού – ματιού. Πρόκειται, δηλαδή, για ό,τι ακριβώς βελτιώνει τη λεπτή κινητικότητα, που, δυνητικά, αποδεικνύεται χρήσιμη όχι μόνο για την εκτέλεση απλών και καθημερινών πράξεων, αλλά και για την επίτευξη ακαδημαϊκών υποχρεώσεων.
Με τέτοιου είδους δραστηριότητες, που προϋποθέτουν σκέψη κι ιδιαίτερη προσοχή, τα παιδιά διδάσκονται, επίσης, να συγκεντρώνονται. Προς επίτευξη της επίλυσης αυτών των δραστηριοτήτων, οι μικροί αναγνώστες οφείλουν να αφιερώσουν, εκεί, απόλυτα την προσοχή τους, ώστε να κατορθώσουν να λύσουν τα προβλήματα. Παράλληλα με τις δεξιότητες της συγκέντρωσης και της προσοχής, καλλιεργούνται, μέσω, εμφανώς, πιο απλών δραστηριοτήτων, εξίσου, σημαντικές δεξιότητες. Ο χρωματισμός χαρούμενων εικόνων με την Πέππα συνιστά χαρακτηριστικό παράδειγμα, αφού με αυτόν η αναγνώριση μοτίβων κι η αντίληψη χρώματος και σχήματος εξασφαλίζεται· πράγματα που σε ενήλικα μάτια φαντάζουν κοινά, μα για τα μικρά παιδιά μοιάζουν ακόμα ξένα και μακρινά, κατακτώνται.