Εννέα, το νέο μυθιστόρημα του Κυριάκου Μαργαρίτη από τις Εκδόσεις Ίκαρος

Εννέα
Πηγή εικόνας εξώφυλλου βιβλίου: emmanouilidoutoys.gr

Εννέα τιτλοφορείται το νέο μυθιστόρημα του Κυριάκου Μαργαρίτη το οποίο κυκλοφορεί Εκδόσεις Ίκαρος. Ο τίτλος του βιβλίου δεν είναι τυχαίος καθώς αφιερώνει χρόνο σε εννέα Κύπριους λεβέντες οι οποίοι αγωνίστηκαν για την λευτεριά της Κύπρου από τον Βρετανικό ζυγό. Ο Κύπριος συγγραφέας Κυριάκος Μαργαρίτης μεταφέρει τους αναγνώστες στα γεγονότα που έλαβαν χώρα από τον Μάιο του 1956 μέχρι τον Μάρτιο του 1957 στην Κύπρο. Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα εκτελέστηκαν δι’ απαγχονισμού εννέα μέλη της ΕΟΚΑ, ανάμεσα τους οι Μιχαήλ Καραολής, Ανδρέας Δημητρίου και Ευαγόρας Παλληκαρίδης.

Πολλές είναι οι μαρτυρίες στις οποίες βασίστηκε ο Κυριάκος Μαργαρίτης. Μια εξ’ αυτών είναι το ημερολόγιο του δήμιου των αγωνιστών, Χάρι Άλεν. Ο Βρετανός δήμιος κατέγραψε τα λεπτά που χρειάστηκαν για να ξεψυχήσουν οι εννέα αγωνιστές με τελευταίο τον νεαρό Ευαγόρα Παλληκαρίδη. Ο χρόνος είναι βασανιστικός για να βγει μια ψυχή που εν τέλει πέρασε αθάνατη στην αιωνιότητα.

Συμπέρασμα

Ο Κυριάκος Μαργαρίτης χρησιμοποιεί πολλές ιστορικές αναφορές για τα περιστατικά εκείνης της περιόδου, πολλά χρόνια πριν και αρκετά αργότερα. Η γραφή του είναι πολυεπίπεδη. Οι στοχασμοί του βυθίζουν σε σκέψεις τον αναγνώστη καθώς αντιλαμβάνεται τις πραγματικές αξίες του ανθρώπου σε αυτή την ζωή.

Θα πρέπει να αναφέρω ότι εντυπωσιάστηκα από τον τρόπο γραφής του συγγραφέα, τις παρομοιώσεις του και το εκλεπτυσμένο λεξιλόγιό του. Τρία σημαντικά στοιχεία που θα σας συγκινήσουν κρατώντας στα χέρια σας αυτό το βιβλίο.

Advertisements
Ad 14

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου

L. S. 8605 SPECIAL LETTER BY ORDER 13.3.1957.

Διαβάστε επίσης  Ο διαχρονικός «Τρελαντώνης» της Πηνελόπης Δέλτα

Ώρα 7.30 μ.μ. Η πιο όμορφη μέρα της ζωής μου.

Η πιο όμορφη ώρα. / Μη ρωτάτε γιατί. / Αγγελούδι δεν είναι

μ’ αγγελούδι όμως μοιάζει· / μια μικρή μπεμπεκούλα

δέστε πώς με κοιτάζει! / Στην αθώα ματιά της

κάποια αχτίδα πλανιέται / κι’ έν’ αστέρι καινούργιο

λες μαζί της γεννιέται. / Ναι το ξέρω – καθένας μας

έτσι αθώος γεννήθηκε· / μα… καθένας πλανήθηκε

στα πυκνά τα σκοτάδια / κι όταν –φευ– το θυμήθηκε

η καρδιά του ήταν άδεια· / κι ίσως νάταν αργά.

Έτσι αρχίζει η τελευταία επιστολή του τελευταίου αγωνιστή της ΕΟΚΑ που απαγχονίστηκε από τους Βρετανούς στις Κεντρικές Φυλακές Λευκωσίας, τις πρώτες ώρες της 14ης Μαρτίου 1957. Το όνομά του ήταν Ευαγόρας Παλληκαρίδης. Ήταν 19 ετών. Ήταν ο ένατος νεκρός της αγχόνης.

Έτσι τελειώνει η τελευταία επιστολή: Σας φιλώ όλους… γραπτώς και εξ αποστάσεως. Ευαγόρας. Σε αυτή την απόσταση αντιγράφω μερικά πράγματα.

Λίγα λόγια για τον Κυριάκο Μαργαρίτη

Ο Κυριάκος Μαργαρίτης γεννήθηκε στην Κύπρο το 1982. Το 1998 εξέδωσε το πρωτόλειο Ο Γιωρκής ο Καρπασίτης. Το 2002 βρέθηκε στην Αθήνα για σπουδές κλασικής και νεοελληνικής φιλολογίας. Την ίδια χρονιά τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Νέου Λογοτέχνη στην Κύπρο, για τη συλλογή διηγημάτων Μικροί ερωτικοί θρήνοι.

Πορτραίτο του συγγραφέα. Πηγή εικόνας: philenews.com

Ο Κυριάκος Μαργαρίτης έχει εκδώσει οχτώ παιδικά βιβλία (2001-2011) και πέντε μυθιστορήματα (2006-2013), και έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα και δοκίμια για την ελληνική και ξένη λογοτεχνία. Από το 2014 γράφει ένα πολύτομο έργο, βασισμένο στη μεσαιωνική και βυζαντινή χρονογραφία, υπό τον γενικό τίτλο Νέα Κρόνακα. Από το 2015 αρθρογραφεί στο περιοδικό Στρατιωτική Ιστορία. Από το 2017 συνεργάζεται με το Κέντρο Τεχνών Κίμωνος, με κείμενα για το σχέδιο, τη ζωγραφική, τα κόμικς και το animation.

Διαβάστε επίσης  Hermann Hesse, ο μεγάλος μύστης του σήμερα

Το ίδιο έτος κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ίκαρος το μυθιστόρημα Κρόνακα. Το 2020 και το 2021 κυκλοφόρησαν τα δοκίμια Φοντάνα Αμορόζα. Ποίηση και ποιητική του Κυριάκου Χαραλαμπίδη και Το μεγάλο ελληνικό μυθιστόρημα. Ο υπαρξιακός ρεαλισμός στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, και τα δύο από τις Εκδόσεις Αρμός.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Όλοι κουβαλάμε "red flags"

Όλοι κουβαλάμε “red flags”

Όλοι κουβαλάμε red flags. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Κι όλοι

Το σεξ ως εργαλείο χειραγώγησης στον κινηματογράφο

Η απεικόνιση του σεξ στον κινηματογράφο δεν αφορά μόνο συναισθήματα,