Visual Novels: Η λογοτεχνική γοητεία της TellTale Games

TellTale Games visual novels

Σε μια προσπάθεια σύνδεσης του κόσμου των βιβλίων και των video games, το μυαλό των περισσότερων, πηγαίνει στις μεταφορές των ιστοριών των βιβλίων στον κόσμο των games. Όμως, η φαντασία είναι άνευ ορίων, το ίδιο και οι δυνατότητες. Μια από τις δυνατότητες, που έχουν οι gamers αλλά και οι λάτρεις των βιβλίων, είναι αυτό που ονομάζεται visual novels.

Το τι ακριβώς είναι τα visual novels το αναλύσει σε άλλο άρθρο, αλλά με μια λέξη, μπορούμε να τα μεταφράσουμε ως οπτικά μυθιστορήματα.

Η τεράστια επιτυχία των visual novels σημειώθηκε με την παραγωγή πρωτότυπων visual novels από δυτικές εταιρίες, από τα μέσα της δεκαετίας του 2000, μέχρι και σήμερα. Μια από τις πιο αξιοσημείωτες εταιρίες που μεγαλούργησαν στον τομέα του visual novel, είναι η TellTale Games.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

H TellTale Games επικεντρώθηκε στην παραγωγή visual novels, με πολλές καινοτομίες και προσθήκες,

Η μορφή κυκλοφορίας του κάθε τίτλου, ήταν σε επεισόδια ή αλλιώς, κεφάλαια. Η κάθε κυκλοφορία ήταν και μια ξεχωριστή ιστορία, η οποία χωριζόταν σε περίπου 5 κεφάλαια. Υπήρξαν όμως και ιστορίες με περισσότερα επεισόδια. Τα επεισόδια αυτά κυκλοφορούσαν στην πάροδο λίγων μηνών, το ένα μετά το άλλο.

Η ιδιαιτερότητα της TellTale Games, όπως και άλλων εταιριών που ακολούθησαν, ήταν ο εμπλουτισμός της ιστορίας (ως visual novel, η βαρύτητα πέφτει έτσι κι αλλιώς στην αφήγηση και την ιστορία) με σκηνές δράσης και κίνησης, κάτι που δεν ήταν κοινό στα visual novels μέχρι τότε. Αυτό όμως δεν έφερε εκπτώσεις στις ιστορίες, τόσο από τη μεριά των δημιουργών, όσο και από τη μεριά των gamers. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έγινε με τέτοιο τρόπο, που σίγουρα έφερε θετικά στοιχεία στο είδος.

Η κυκλοφορία των ιστοριών σε επεισόδια έδινε μια έξτρα αγωνία και αναμονή στους παίκτες, μιας και οι ιστορίες ήταν δομημένες με τέτοιο τρόπο, που κάθε τέλος επεισοδίου ήταν και ένα cliffhanger.

Η TellTale Games δημιούργησε games από πολλά franchises και πεδία, όπως τηλεοπτικές σειρές, βιβλία, άλλα video games, ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των CSI, Law & Order, Monkey Island, Back to the Future, Jurassic Park, Walking Dead, Borderlands, Game of Thrones, DC Comics, Marvel Comics, Minecraft και άλλα.

Άξια αναφοράς είναι τα Wolf Among Us, The Walking Dead και Guardians of the Galaxy.

Δυστυχώς, το 2018, η TellTale Games έκλεισε, κυρίως λόγω οικονομικών προβλημάτων. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω της αποχώρησης της LionsGate από την μετοχική σύνθεση, και την ακύρωση της εισόδου της AMC (το κανάλι που έχει τα δικαιώματα του Walking Dead) και της SmileGate, μιας κορεάτικης εταιρίας. Η ακύρωση συνέβη κυρίως λόγω της πρόωρης ανακοίνωσης της πτώχευσης της TellTale. Από τότε, η TellTale πέρασε στα χέρια της LCG Entertainment.

Η LCG μάλιστα, άλλαξε το όνομα της σε TellTale, αλλά τίποτα δεν είναι το ίδιο, καθώς η παραγωγή παιχνιδιών έχει σταματήσει σχεδόν τελείως. Από το 2019, είχε ανακοινωθεί το Wolf Among Us 2, αλλά δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη.

Καταλήγοντας, η TellTale Games έθεσε τα θεμέλια, τουλάχιστον για τον Δυτικό κόσμο, για το visual storytelling. Μια γέφυρα ανάμεσα στο gaming, και τα βιβλία. Έναν νέο τρόπο λογοτεχνικής αφήγησης, ξεφεύγοντας από τις χάρτινες σελίδες ενός φυσικού βιβλίου. Διατηρώντας όμως, την αίγλη και το σασπένς ενός μυθιστορήματος.

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ανδρέας Αμανατίδης

Αν έπρεπε να χωρέσω τον εαυτό μου σε τρεις λέξεις, αυτές θα ήταν: Αστρονομία, Σειρές και Gaming. Μετά μουσικής βεβαίως.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;