«Βλέπε και Φεύγα» της Ιωάννας Μαστοράκη στο Θέατρο Παραμυθίας

Βλέπε και Φεύγα

«ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΦΕΥΓΑ» της Ιωάννας Μαστοράκη σε σκηνοθεσία Θανάση Σάλτα

Βλέπε και Φεύγα, το επιτυχημένο έργο της Ιωάννας Μαστοράκη παρουσιάζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά επί σκηνής, ανανεωμένο υπό την σκηνοθετική ματιά του βραβευμένου λογοτέχνη-σκηνοθέτη Θανάση Σάλτα. Το έργο διαδραματίζεται στα Βούρλα Δραπετσώνας το 1929 και είναι μια ηθογραφία βασισμένη σε αληθινά στοιχεία και γεγονότα  με θέμα τις συνθήκες διαβίωσης και τον ψυχισμό των ιερόδουλων στα κρατικά πορνεία των Βούρλων Δραπετσώνας.

«ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΦΕΥΓΑ» γράφανε με κιμωλία στην ξύλινη πόρτα του Άδη που χώριζε τους ζωντανούς από τους νεκρούς. Νεκρές υπάρξεις χωρίς συναίσθημα και με μόνη διέξοδο επιβίωσης τον πληρωμένο έρωτα αποζητούν την κάθαρση. Ένας κόσμος γεμάτος χαμένα όνειρα βρίσκεται υπό την κατοχή της Μαντάμ Ντουντού και των αστυνομικών που φρουρούσαν την πύλη.

Μια παράσταση πλούσια από ανατρεπτικές σκηνές και ρεμπέτικα ακούσματα που θα μας ταξιδέψει στην περιοχή του αγοραίου έρωτα και θα ρίξει φως στο σκοτάδι των ανθρώπων που ζούσαν εκεί.

Το έργο θεωρήθηκε ως μια από τις καλύτερες παραστάσεις το 2016,σύμφωνα με το περιοδικό Λοιπόν, και η συγγραφέας του τιμήθηκε επί 2 συνεχόμενες χρονιές για την προσφορά της στο θέατρο και στον πολιτισμό.

Η παράσταση τελείται υπό την αιγίδα του Ομίλου για την Unesco Πειραιώς & Νήσων

Με την Χορηγία επικοινωνίας της  ΕΡΤ – Πρώτο Πρόγραμμα – Δεύτερο Πρόγραμμα

Οι συντελεστές:

Κείμενο: Ιωάννα Μαστοράκη

Σκηνοθεσία: Θανάσης Σάλτας

Επιμέλεια Αφίσας-Φωτογραφίες-Trailer: Παναγιώτης Χριστοφιλέας

Μουσική επιμέλεια-επένδυση: Ιωάννα Μαστοράκη-Θανάσης Σάλτας

Κομμώσεις-Μακιγιάζ: Εκπαιδευτικός Όμιλος Νίκος Αμάραντος

Επιμέλεια Σκηνικών: Θίασος Πορεία

Advertisement

Θεατρικά Κοστούμια: Rovi Fashion

Φωτισμοί: Θανάσης Σάλτας

Παραγωγή: Θίασος  Πορεία

Παίζουν (αλφαβητικά):

Γεωργία Αμπουράντυ, Γιάννης Λεβέντης, Ιωάννα Μαστοράκη, Δανάη Νεονάκη Χρήστος Πουσίνης, Ιωάννα Προσμίτη, Φωτεινή Σάιντερς, Θανάσης Σάλτας

 

Τοποθεσία : Θέατρο Παραμυθίας – Αλμπέρτα Τσοπανάκη

Διεύθυνση : Παραμυθίας 27, Κεραμεικός – Αθήνα (πλησίον  μετρό Κεραμεικός)

Ημέρα και Ώρα Παράστασης : Κάθε Σάββατο στις 22:15, από 24 Μαρτίου

Τηλ κρατήσεων : Θέατρο Παραμυθίας 2103457904/ Θίασος Πορεία 6946494999

Διάρκεια Παράστασης : 1 ώρα και 40 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων : 10 € (Γενική Eίσοδος) , 8 € (Μειωμένο)  Άνεργοι, Φοιτητές.

 

«Το έργο παρουσιάζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, επί σκηνής. Η υπόθεση -βασισμένη σε αληθινά γεγονότα- περιγράφει τα όσα συνέβαιναν στα κρατικά πορνεία των Βούρλων Δραπετσώνας, την περίοδο 1929 – 36, αλλά και τη ζωή των ιερόδουλων εκεί. Αφορμή για να γράψει το κείμενο, η συγγραφέας, σκηνοθέτιδα και ηθοποιός Ιωάννα Μαστοράκη, έλαβε από το υπέροχο ποίημα ΑΜΑΡΤΩΛΟ (Στη Σμύρνη Μέλπω, Ηρώ στη Σαλονίκη, στο Βόλο Κατινίτσα έναν καιρό, τώρα στα Βούρλα με φωνάζουν Λέλα, ο τόπος μου ποιος ήταν, ποιοι οι δικοί μου, αν ξέρω ανάθεμά με˙ σπίτι, πατρίδα, έχω τα μπουρδέλα …) της Γαλάτειας Καζαντζάκη (1881 – 1962, πρώτης συζύγου του Νίκου Καζαντζάκη) και το ομώνυμο τραγούδι της Νένας Βενετσάνου. Η κυρία Μαστοράκη πρέπει να μελέτησε διεξοδικά το θέμα και, βουτώντας πολύ βαθιά την πένα της στον κόσμο του πληρωμένου έρωτα, έβγαλε στο φως ένα διαμάντι, όπως συμβαίνει και στην πραγματικότητα, όπου τα πολύτιμα πετράδια βρίσκονται στον βούρκο, πριν ένα χέρι τα ανασύρει στην επιφάνεια.  Το να ασκεί μια γυναίκα το αρχαιότερο επάγγελμα του κόσμου, ζώντας, μάλιστα, στην «κόλαση» ενός πορνείου και ο ψυχισμός που διαμορφώνει μέσα σε αυτό, είναι άγνωστα στους «απέξω» και φαντάζομαι πως είναι σκληρό και δύσκολο να το περιγράψεις, μα η συγγραφέας έφτασε το νυστέρι της πένας της μέχρι το κόκκαλο και ώς εκεί που αναβλύζει το μολυσμένο πύον μιας χαίνουσας πληγής, για να μας κάνει κοινωνούς του -άγνωστου στους πολλούς- αυτού θέματος. Κατάφερε να δημιουργήσει πολύ δυνατούς και ιδιαίτερους χαρακτήρες, που μιλούν ατόφια τη «γλώσσα του περιθωρίου», διότι μόνο έτσι οι θεατές γίναμε «κοινωνοί» του τρόπου έκφρασης των ατόμων αυτών. «Βλέπε και φεύγα» έγραφε ο πίνακας στην είσοδο του πορνείου, στα χρόνια που αυτό λειτούργησε, με κρατικόν σχεδιασμό, για να προστατευτούν οι άνθρωποι από τα νοσήματα που μεταδίδονται κάνοντας έρωτα με πόρνες πεζοδρομίου, οι οποίες, συνήθως, δεν ελέγχονται από γιατρούς. Ένας σκληρός κόσμος, όπου δεν επιτρέπονται τα όνειρα και η αληθινή αγάπη, με βαρύ το τίμημα για όσες και όσους παραβλέπουν τους κανόνες μιας ζωής στον «Άδη» ενός οίκου ανοχής – ενοχής. Μετά το 1936, οπόταν και αποφασίστηκε η κατασκευή φυλακών στην περιοχή των Βούρλων, τα «κόκκινα φανάρια» και οι ιέρειες της πάνδημης Αφροδίτης υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν την περιοχή και μεταφέρθηκαν στην Τρούμπα του Πειραιά.

Advertisement

Η σκηνοθεσία και οι φωτισμοί, του πολυβραβευμένου ποιητή, συγγραφέα, στιχουργού και ηθοποιού Θανάση Σάλτα, αξιοποίησαν το κείμενο με τον καλύτερον τρόπο, χαρίζοντας στο κοινό μια μοναδική παράσταση, την οποία έχει εμπλουτίσει (σε συνεργασία με την Ιωάννα Μαστοράκη) με: χαρακτηριστικά -της εποχής, αλλά και νεότερα-  τραγούδια, που συνηθίζονταν στους χώρους του περιθωρίου, εκεί που «άνθιζε» ο πληρωμένος έρωτας, τα όσα λάμβαναν χώρα σε τεκέδες, με πρωταγωνιστές: μαχαιροβγάλτες, προστάτες… ναρκομανείς. Οι ηθοποιοί απέδωσαν τους ακραίους και ασυνήθιστους χαρακτήρες του έργου με αξιοθαύμαστες ερμηνείες. Οι κυρίες: Γεωργία Αμπουράντυ, Ιωάννα Μαστοράκη, Δανάη Νεονάκη, Ιωάννα Προσμίτη και Φωτεινή Σάιντερς,  η μία καλύτερη από την άλλη, στους ρόλους των πορνών και της επιστάτισσας,  μαντάμ Δράκαινας. Ο Γιάννης Λεβέντης υπήρξε υποδειγματικός φύλακας αστυνομικός του πορνείου, ενώ ο Χρήστος Πουσίνης και ο Θανάσης Σάλτας εκτέλεσαν τέλεια τους ρόλους των νταβατζήδων – αγαπητικών, με τις λάμες των σουγιάδων τους να αστράφτουν σε κάθε ευκαιρία επίδειξης «αντρισμού», στο «νταηλίκι» επικράτησης των νόμων που διέπουν τον χώρο όπου δρούσαν. Τα εμπνευσμένα κοστούμια του Rovi Fashion υπηρέτησαν τις ανάγκες της παράστασης -χώρου και εποχής- μέσα στο λειτουργικό σκηνικό που δημιούργησε ο Θανάσης Σάλτας (απολαυστικές οι σκηνές με τις χορευτικές φιγούρες πίσω από τον κρεμαστό μπερντέ). Οι θεατές παρακολούθησαν μια πολύ ξεχωριστή και δυνατή παράσταση, με ωραίες ερμηνείες και αντάμειψαν τους συντελεστές με δυνατό χειροκρότημα, στο τέλος. »

Νίκος Μπατσικανής, κριτικός Θεάτρου

(μέλος Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών

Θεατρικά Βραβεία Κάρολος Κουν κι Ευρωπαϊκά Βραβεία Θεάτρου – Χορού)

Βλέπε και Φεύγα Βλέπε και Φεύγα Βλέπε και Φεύγα Βλέπε και Φεύγα Βλέπε και Φεύγα 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Θεατροπαίδι, μουσικοπαίδι και αλλα τέτοια καλλιτεχνικά. Φοιτήρια του Τμήματος Θεάτρου. Σαββατογεννημένη. Αγαπώ τα γλυκά, τον καφέ, τον χειμώνα. Δωσε μου ταξίδι και πάρε μου την ψυχή.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG