Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Widget+
    • Newsletter
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
    • Next Chapter
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Πολιτισμός
    • Κοινωνία
    • Βιβλίο
    • Εκπαίδευση
    • Ειδική Αγωγή
    • Φιλοσοφία
    • Ιστορία
    • Μουσεία
    • Πρόσωπα
    • Festival
    • Γλώσσα
    • Περιβάλλον
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
    • Μουσική
    • Θέατρο
    • Τηλεόραση
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
    • Gaming
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
    • Design
    • Ψυχολογία
    • Αψυχολόγητα
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
    • Άγνωστη Ελλάδα
    • City Guide
  • PLUS
    • Next Chapter
    • #Egrapsa
    • Διαγωνισμοί
    • Podcasts
    • QUIZ
Θέατρο

Την λένε Εύα, του Αντώνη Μποσκοΐτη

by Καστανάρα Μαρία 16 Νοεμβρίου 2016
 Την λένε Εύα, του Αντώνη Μποσκοΐτη

Την λένε Εύα

H παράσταση »Την λένε Εύα» από το ομότιτλο θεατρικό έργο του Αντώνη Μποσκοΐτη στις 13 και 14 Νοεμβρίου 2016 στο Θέατρο Αυλαία.

 

Η παράσταση του Αντώνη Μποσκοΐτη, ο οποίος έγραψε και σκηνοθέτησε το έργο, είναι βιογραφική, ένας θεατρικός μονόλογος, που προέκυψε από μία συνέντευξη του ίδιου προς την Εύα Κουμαριανού.

Η ζωή της Εύας, πολυτάραχη, ανήσυχη και σκληρή ξεδιπλώνεται μπροστά στους θεατές με τραγικότητα και χιούμορ σε ασφαλή ισορροπία. Ο ρόλος του δημοσιογράφου καθαρά βοηθητικός για να νιώθει εκείνη την ασφάλεια του κειμένου διατηρεί την μονολογική απόδοση του έργου. Διάχυτος ρεαλισμός καθώς οι ηθοποιοί υποδύονται τους εαυτούς τους κατά την διάρκεια μιας συνέντευξης. Η αλλαγή φωτισμού συνοδεύει τις πιο δύσκολες και επώδυνες προσωπικές αφηγήσεις δημιουργώντας έντονες δραματικές σκηνές. Παραβάν, τουαλέτες, φτερά, κορδέλες τίτλων ομορφιάς, δύο πολυθρόνες και ένα τραπέζι στο οποίο ακουμπούν τα ποτήρια κρασιού που προσφέρει η Εύα στον επισκέπτη της. Σκηνογραφία απλή και στατική με κίνηση μόνο των διάσπαρτων παπουτσιών στο πάτωμα, γόβες πεταμένες στην σκηνή σαν να συμβολίζουν το εντός της. Την ακατάστατη ζωή της και το πληθωρικό θηλυκό.

Μέσα από την αναζήτηση της αγάπης και της αποδοχής, ο πιο μύχιος πανανθρώπινος πόθος, έρχονται οι αλλεπάλληλες απογοητεύσεις, η εγκατάλειψη και η συνειδητοποίηση της εκμετάλλευσης σε όλες τις κοινωνικές της σχέσεις. Ένας κίβδηλος κόσμος που ανασύρει τις μνήμες του απόντος πατέρα, της σκληρής μάνας και της αδυναμίας της να αποδεχτεί την ιδιαίτερη φύση της Εύας που της επιβάλλει να απαρνηθεί το βαφτιστικό της όνομα, τα αναμορφωτήρια, τις φυλακές, τους βιασμούς.. Μιλά για τον θάνατο, την κρίση, την οικογένεια. Ωρύεται στην σκηνή πως οι γονείς πρέπει να είναι κοντά στα παιδιά. Οι θεατές γίνονται μάρτυρες μιας εξομολόγησης που αφορά το αέναο κυνήγι της Εύας για την αγάπη, για την αίσθηση και την αγκαλιά μιας οικογένειας που την αποδέχεται για αυτό που είναι.

 

Την λένε Εύα

 

 

Με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού, το έργο αποτελεί μια ειρωνική και καυστική κριτική απέναντι στις στερεότυπες αντιλήψεις, την ομοφοβία και την ρατσιστική αντιμετώπιση της κοινωνίας απέναντι στους trans αλλά και συμπεριλαμβάνοντας και όλες τις ομάδες οι οποίες χαρακτηρίζονται ως υποδεέστερες και αντιμετωπίζουν την περιθωριοποίηση και τον ρατσισμό. Μέσω του μονολόγου της Εύας και της αναπαράστασης του ίδιου της του εαυτού, η παράσταση βρίσκει διέξοδο και επιβεβαίωση στην θεωρία της Judith Butler περί επιτελεστικότητας (perfomatively) για την έμφυλη ταυτότητα η οποία αποτελεί μία κοινωνική κατασκευή και δεν ταυτίζεται με το βιολογικό φύλο. Πρόκειται απλά για ένα παραστασιακό επίτευγμα που επιβάλλει η κοινωνία της οποίας τις επιταγές η Εύα αποποιήθηκε. Η κοινωνία όχι μόνο δεν την αποδέχτηκε αλλά και της επιτέθηκε με τον πιο ωμό της πρόσωπο, συγχρόνως, όμως, και το πιο ειρωνικό. Κατονομάζει πρόσωπα, αστυνομικούς, παπάδες, δασκάλους οι οποίοι την περιθωριοποίησαν, την ξεφτίλισαν, την κακοποίησαν αλλά, ταυτόχρονα, ήταν οι ίδιοι που το βράδυ ήταν οι πελάτες της.
Δίχως γραμμική αφήγηση αλλά με μία αχρονική παράθεση αναμνήσεων, οι θεατές παρακολουθούν την Εύα να καταθέτει την ψυχή της σε μία αποδόμηση του καθωσπρεπισμού και των κοινωνικών συμβάσεων. Μία ερμηνεία του ίδιου της του εαυτού που πλημμυρίζει το θέατρο στην σκηνή με την ευθυμία της, την οργή της, την πληθωρικότητα της και στην πλατεία με γέλια, προβληματισμό και δακρυσμένα μάτια. Στο τέλος της παράστασης υποκλίνεται συγκινημένη με τα 100 της πρόσωπα. Εκείνη που ήταν αγόρι, η Εύα, ο άνθρωπος, το παιδί. .Σαν μια ηλικία που δεν πέρασε ποτέ γιατί ποτέ δεν βιώθηκε όπως έπρεπε.

Την λένε Εύα

Η Εύα Κουμαριανού βραβεύθηκε στα φετινά Queer Theatre Awards με ειδικό βραβείο Trans Ορατότητας στο Θέατρο.

 

Συντελεστές της παράστασης:
Κείμενο- Σκηνοθεσία: Αντώνης Μποσκοΐτης
Φωτισμοί: Δημήτρης Θεοδωρόπουλος
Μουσική: Στέφανος Χυτήρης
Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου (Μουσική: Λένα Πλάτωνος, στίχοι: Ελένη Φωτάκη)
Φωτογραφίες: Alex Kat
Ηθοποιοί: Εύα Κουμαριανού, Αντώνης Μποσκοΐτης, Αναστάσιος Στέλλας, Γιώργος Τσάμης

 

 


ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Καστανάρα Μαρία

Αρθρογράφος

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Μόλις ανέβηκαν
Βιβλίο

Με την πένα της ψυχής των νέων: τα παιδιά σε ρόλο ποιητή

26 Ιουνίου 2022
City Guide

Τόκιο: 2+1 εστιατόρια με τοπική κουζίνα

25 Ιουνίου 2022
Θέατρο

«Στου Μποχώρη» σε σκηνοθεσία Βανας Πεφάνη: Πρεμιέρα 1 Ιουλίου στο Άλσος Νέας Σμύρνης

25 Ιουνίου 2022
Specials

Η γυναίκα που έβλεπε τα όνειρα: Μια ελληνική ταινία μαγικού ρεαλισμού

25 Ιουνίου 2022

Μην χάσεις
Θέατρο

«Στου Μποχώρη» σε σκηνοθεσία Βανας Πεφάνη: Πρεμιέρα 1 Ιουλίου στο Άλσος Νέας Σμύρνης

Θέατρο

«Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του» του Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Πρόγραμμα περιοδείας

Θέατρο

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης σε Καλοκαιρινή περιοδεία 2022

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θέατρο

«Στου Μποχώρη» σε σκηνοθεσία Βανας Πεφάνη: Πρεμιέρα 1 Ιουλίου στο Άλσος Νέας Σμύρνης

Θέατρο

«Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του» του Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Πρόγραμμα περιοδείας

Θέατρο

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης σε Καλοκαιρινή περιοδεία 2022

Θέατρο

«Η μεγάλη πλεκτάνη» του Jordi Galceran: 22/6 - 3/7 στο Θέατρο Λαμπέτη - Πρόγραμμα Καλοκαιρινής Περιοδείας

Θέατρο

«Η Μεγάλη Πλεκτάνη»: Μια ανατρεπτική κωμωδία σε σκηνοθεσία Σταύρου Στάγκου

Θέατρο

«Επιτάφιος» του Γιάννη Ρίτσου Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη

Θέατρο

«Η Τιμή και το Χρήμα» από την Θεατρική Ομάδα Tou Senpleman στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α (String Theory)

Θέατρο

«Η Λίζα και η άλλη»: Παράσταση τμήματος ενηλίκων εργαστηρίων Θεάτρου Σοφούλη

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

Βιβλίο

Ώρες των Άστρων, ένα καλλιτέχνημα σπάνιας ποιητικής σκέψης

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2022 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED