ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ : Εργαστηριακός κύκλος θεάτρου μάσκας 6 συναντήσεων, με τον Αλέξανδρο Μιχαήλ

μάσκα

μάσκαΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ

Εργαστηριακός κύκλος θεάτρου μάσκας 6 συναντήσεων,

με τον Αλέξανδρο Μιχαήλ



Καλύπτοντας τις εκφραστικές δυνατότητες του προσώπου, η μάσκα αμβλύνει τις κινήσεις του ηθοποιού και όλα επιστρέφουν στο σώμα προσφέροντάς του μια τελείως διαφορετική αίσθηση του χώρου, της σκηνικής του παρουσίας και της δραματικής του έκφρασης.  

 Giovanni Fusetti

Το Θέατρο Τα, σε συνεργασία με το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Α4Μ, ξεκινάει από τον Μάρτιο έναν ακόμα νέο εργαστηριακό κύκλο με αντικείμενο τη θεατρική μάσκα, που θα διευθύνει ο Αλέξανδρος Μιχαήλ.

 

Στόχοι του Εργαστηρίου είναι:

  • Να εξερευνήσουμε τη μάσκα σαν κινούμενη δομή που προτείνει τις δικές της δυναμικές κινήσεις και φόρμες στον σκηνικό χώρο.
  • Να ανακαλύψουμε το σώμα που μπορεί να την αποκαλύψει.
  • Να καλλιεργήσουμε την κινησιολογική μας ενσυναίσθηση και τη δυναμική της συναισθητικής μας έκφρασης στον χώρο, μέσα από τον αυτοσχεδιασμό με διαφορετικές μάσκες.
  • Να αντιληφθούμε τις βασικές αρχές της κίνησης της μάσκας.

 

Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες, μέσα από τον αυτοσχεδιασμό, θα κληθούν να «φέρουν στη ζωή» διαφορετικές μάσκες (Ουδέτερη μάσκα, μάσκες αντικείμενα, μάσκες larval) ανακαλύπτοντας με το σώμα τους  καινούριες δυναμικές και νέα εκφραστικά μέσα και αναπτύσσοντας δεξιότητες εμψύχωσης της κάθε μάσκας που προτείνει το δικό της φάσμα, σώμα, τρόπο και σύνολο δυνατοτήτων.

 

Η ΜΑΣΚΑ

Advertisement

Κομβικό εργαλείο στην εκπαίδευση του σωματικού ηθοποιού – δημιουργού, η μάσκα μεταμφιέζει, μεταμορφώνει, κρύβει και αποκαλύπτει, απελευθερώνει και αναδεικνύει. Συνδυάζοντας την ένταση της συναισθηματικής αντίληψης με τη σωματική διαθεσιμότητα, εγρήγορση και ακρίβεια, προτείνει μια εναλλακτική στην ψυχολογική προσέγγιση του θεάτρου, καθώς κινείται αντίθετα, από τα έξω προς τα μέσα.

Η ουδέτερη μάσκα

Η ουδέτερη μάσκα, ο κεντρικός άξονας της παιδαγωγικής του Lecoq, δημιουργεί έναν καθαρό χώρο εμπειρίας όπως ο άδειος καμβάς. Βρίσκεται σε τέλεια αρμονία. Δεν έχει έκφραση, γιατί δεν έχει ιστορία. Η όψη της προκαλεί ηρεμία. Κινείται με τη μέγιστη δυνατή οικονομία. Προσκαλεί αυτόν που τη φοράει σε μια κατάσταση ανοιχτής διερεύνησης του μέσα και του έξω κόσμου, σε ένα καθεστώς ελεύθερης αναζήτησης και δεκτικότητας. Τον προσκαλεί να κοιτάξει, να ακούσει και να νιώσει τον κόσμο με έναν τρόπο πρωτόλειο, σαν για πρώτη φορά.

Η μάσκα larval

Από το καρναβάλι της Βασιλείας όπου γεννήθηκαν πριν ο Lecoq ανακαλύψει την παιδαγωγική τους αξία, οι μάσκες larval είναι μεγάλες, πρωτόλειες (εμβρυονικές) μάσκες με πολύ απλά χαρακτηριστικά που έχουν έκφραση αλλά δεν είναι ακόμα ανθρώπινα. Απαιτούν έντονη σωματικότητα και δίνουν σχήμα, όγκο και καθαρότητα στην κίνηση του ηθοποιού αφαιρώντας ταυτόχρονα οποιαδήποτε περιττή έκφραση του σώματος.

 

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το εργαστήριο απευθύνεται σε: ηθοποιούς | performers | ακροβάτες | χορευτές | εκπαιδευτικούς | σκηνοθέτες | σε δημιουργούς του δικού τους έργου | επαγγελματίες και ερασιτέχνες με κάποια εμπειρία | φοιτητές και σπουδαστές.

 

Κάθε Πέμπτη από 2 Μαρτίου έως 6 Απριλίου 2017, 18:00 – 21:00 (18 ώρες).

Δηλώσεις συμμετοχών μέχρι την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017.

Advertisement

Περιορισμένος αριθμός θέσεων.

 

INFO

Διοργάνωση: Θέατρο Τ

Χώρος διεξαγωγής: Κέντρο Παραστατικών Τεχνών Α4Μ

Διεύθυνση: Ολυμπίου Διαμαντή 30, 4ος όροφος (Άνω Λαδάδικα), Θεσσαλονίκη

Πληροφορίες – Εγγραφές: 6976 82 31 22,

physical.theatre.performance@gmail.com

Κόστος συμμετοχής: 80€ (προκαταβολή 40€)

Έκπτωση: 70€ με την άμεση εξόφληση

 

Ο Αλέξανδρος Μιχαήλ

Με έδρα τη Θεσσαλονίκη ο Αλέξανδρος Μιχαήλ παίζει, διδάσκει και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σπούδασε σωματικό θέατρο και θέατρο της επινόησης με την παιδαγωγική του Lecoq στο London International School of Performing Arts (LISPA) και Σύγχρονη Performance στο Brunel University στο Λονδίνο. Σημαντικές συνεργασίες του περιλαμβάνουν: Marina Abramovic, Mark Storor, Penny Woolcock, Station House Opera, Andrew Dawson, English National Opera κ.α.

Δουλειές του έχουν ανατεθεί και χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, έχουν φιλοξενηθεί σε μουσεία, θέατρα και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου και βραβεύτηκαν. Προσκεκλημένος λέκτορας στο Greenwich University του Λονδίνου έχει διδάξει υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς» στη Θεσσαλονίκη και έχει οργανώσει πλήθος σεμιναρίων πάντα με επίκεντρο το σώμα σε συνεργασία με θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, εργαστήρια και ομάδες χορού και θεάτρου στη χώρα.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Η Μαργαρίτα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Έδεσσα. Είναι απόφοιτη του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δ.Π.Θ και συνεχίζει τις σπουδές της στην Ολλανδία.Παθιάζεται με την Αρχιτεκτονική και τις τέχνες γενικότερα. Εκτονώνεται μέσω του χορού και του Θεάτρου και λατρεύει να "μαθαίνει" περισσότερα και περισσότερα και περισσότερα...Χειρότεροι εχθροί της τα όρια και ο χρόνος.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG