Σεμινάριο στο Θέατρο Τ : Μύτη με μύτη, η τέχνη του κλόουν

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων του Θεάτρου Τ εντάσσεται από τον Φεβρουάριο ένας ακόμα νέος εργαστηριακός κύκλος, με αντικείμενο την τέχνη και την τεχνική του κλόουν, που θα διευθύνει ο Αλέξανδρος Μιχαήλ.

Ο ΚΛΟΟΥΝ


Κατά βάση είμαστε όλοι κλόουν, απλά περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας προσπαθώντας να κρύψουμε αυτή τη ντροπιαστική πραγματικότητα κάτω από στρώματα ευφυΐας, καλλιέργειας και κοινωνικού καθωσπρεπισμού.
John Wright

• Ο κλόουν δεν είναι μακιγιάζ, κόκκινη μύτη, πολύχρωμα κοστούμια, παιδικά πάρτι και τσίρκο.
• Δεν είναι φτηνά τρικ που μας κάνουν να γελάμε.
• Ο κλόουν στέκεται μπροστά μας γυμνός και απροστάτευτος.
Αποδέχεται αυτά που δε μπορεί να αλλάξει.
• Ζει τη στιγμή.
• Υπάρχει ακέραιος στο εδώ και τώρα, χωρίς μέλλον, χωρίς παρελθόν.
• Δίνει τα πάντα στο κοινό του.
• Είναι ελεύθερος γιατί δεν έχει τίποτα να χάσει, τα έχει ήδη χάσει όλα.

Advertisements
Ad 14

Στόχος του Εργαστηρίου είναι:

– Να εξερευνήσουμε τη θεατρική φόρμα του κλόουν στο σήμερα.
– Να καλλιεργήσουμε τον αυθορμητισμό και την παρόρμηση σαν σκηνικά εργαλεία.
– Να μάθουμε να αφουγκραζόμαστε το κοινό μας.
– Να καλλιεργήσουμε την ευαισθησία μας στην αμεσότητα και την ειλικρίνεια ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε αυθεντικότερες εμπειρίες στο θέατρο.
– Να οξύνουμε το δημιουργικό μας πνεύμα.
– Παράλληλα το εργαστήριο έχει ως στόχο την δημιουργία μίας σταθερής ομάδας έρευνας, κατόπιν επιλογής, που θα καταλήξει σε παράσταση στο Θέατρο Τ.

Ο ΚΛΟΟΥΝ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ
Όταν ο Lecoq άρχισε να διερευνά την κωμικότητα των κλόουν του τσίρκου το 1960, σύντομα διαπίστωσε πως αυτό που στον κλόουν μας κάνει να γελάμε είναι η απροσποίητη προσωπική τραγωδία του ατόμου πίσω από τη μάσκα, τη μικρότερη μάσκα στον κόσμο, που όπως κάθε μάσκα, δεν κρύβει, αλλά αποκαλύπτει. Έτσι ο κλόουν έγινε κομβικό εργαλείο στη διδασκαλία του.

Διαβάστε επίσης  National Noh Theatre: Η Ιαπωνική όψη του δράματος

Η δουλειά αυτή προσφέρει στον ηθοποιό, στον δημιουργό, τον καλλιτέχνη αλλά και σε οποιονδήποτε, πολύ περισσότερα από το πώς «να παίζει» κλόουν. Μας διδάσκει την αμεσότητα, την ειλικρίνεια, μας μαθαίνει να αφουγκραζόμαστε τον κόσμο γύρω μας και να αντιδρούμε. Στον κλόουν δεν υπάρχει χαρακτήρας ούτε θεατρικές συμβάσεις, όλα είναι εδώ και όλα γίνονται στα αλήθεια. Η τέχνη του κλόουν μας γειώνει διαρκώς στην στιγμή, στο απόλυτο παρόν χωρίς υπεκφυγές. Αυτή η γείωση, αυτή η διαρκής αναμέτρηση με το τώρα είναι εργαλεία για τον ηθοποιό, τον καλλιτέχνη, τον άνθρωπο. Η εκπαίδευση του κλόουν είναι βαθιά προσωπική. Και όπως λέει και ο John Wright, «Στην καρδιά της δημιουργικότητάς μας βρίσκεται η διάθεση για παιχνίδι, και ο κλόουν είναι το κλειδί για αυτή τη διάθεση».

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Το εργαστήριο απευθύνεται σε: Ηθοποιούς |performers |ακροβάτες |χορευτές |εκπαιδευτικούς |μουσικούς |σκηνοθέτες |συγγραφείς |σε δημιουργούς του δικού τους έργου |επαγγελματίες και ερασιτέχνες |φοιτητές και σπουδαστές |σε όσους ενδιαφέρονται να διευρύνουν το εκφραστικό τους δυναμικό |σε όποιον επιθυμεί να κοιτάξει τον κλόουν μέσα του για οποιονδήποτε λόγο.

ΕΝΑΡΞΗ & ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Κάθε Παρασκευή από 17 Φεβρουαρίου μέχρι 7 Απριλίου 2017, 5μμ. – 8μμ.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Μέχρι την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017
Περιορισμένος αριθμός θέσεων

Χώρος Passatempo
Διεύθυνση: Σωκράτους 2 (γωνία με Εγνατία)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΕΓΓΡΑΦΕΣ: 6976 82 31 22, tamidis@gmail.com
Κόστος συμμετοχής: 80€ (προκαταβολή 40€)
Έκπτωση: 70€ με την άμεση εξόφληση

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Με έδρα τη Θεσσαλονίκη ο Αλέξανδρος Μιχαήλ παίζει, διδάσκει και σκηνοθετεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σπούδασε σωματικό θέατρο και θέατρο της επινόησης με την παιδαγωγική του Lecoq στο London International School of Performing Arts (LISPA) και Σύγχρονη Performance στο Brunel University στο Λονδίνο. Σημαντικές συνεργασίες του περιλαμβάνουν: Marina Abramovic, Mark Storor, Penny Woolcock, Station House Opera, Andrew Dawson, English National Opera κ.α.

Διαβάστε επίσης  «Άγριος Σπόρος» στο Επί Κολωνό Θέατρο μέχρι 29 Μαρτίου

Δουλειές του έχουν ανατεθεί και χρηματοδοτηθεί από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, έχουν φιλοξενηθεί σε μουσεία, θέατρα και φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου και βραβεύτηκαν. Προσκεκλημένος λέκτορας στο Greenwich University του Λονδίνου έχει διδάξει υποκριτική στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς» στη Θεσσαλονίκη και έχει οργανώσει πλήθος σεμιναρίων πάντα με επίκεντρο το σώμα σε συνεργασία με ΔΗΠΕΘΕ, εργαστήρια και ομάδες χορού και θεάτρου στη χώρα.

Η Μαργαρίτα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Έδεσσα. Είναι Αρχιτέκτονας Μηχανικός και εργάζεται στην Αθήνα. Παθιάζεται με την Αρχιτεκτονική και τις τέχνες γενικότερα. Εκτονώνεται μέσω του Χορού και του Θεάτρου και λατρεύει να "μαθαίνει" περισσότερα και περισσότερα και περισσότερα...Χειρότεροι εχθροί της τα όρια και ο χρόνος.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

CES 2024- Όσα είδαμε στην έκθεση στο Las Vegas και μας εντυπωσίασαν

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας
Ρωμέικη διάλεκτος

Ρωμέικη διάλεκτος : Ένα Αρχαίο Κεφάλαιο στη Γλωσσική Κληρονομιά

Ρίζες και ιστορία της Ρωμέικης διαλέκτουΗ Ρωμέικη διάλεκτος (Romeyka) είναι