Όσκαρ Ουάιλντ: Η σημασία του να είναι κανείς…ο εαυτός του

SHARE

”Υπάρχουν δύο τραγωδίες στη ζωή. Η μία είναι όταν δεν εκπληρώνονται οι επιθυμίες μας και η άλλη όταν εκπληρώνονται.”

Ο Όσκαρ Ουάιλντ είναι ένας από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς του 19ου αιώνα. Γεννήθηκε στις 16 Οκτωβρίου του 1854 στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας. Φοίτησε στο Portora Royal School και αργότερα στα πανεπιστήμια Trinity College και Magdalen College οπού μελέτησε την αρχαία κλασική κουλτούρα. Υπήρξε ποιητής, δραματουργός, κριτικός, μυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας. Ο Όσκαρ Ουάιλντ έγινε ευρέως γνωστός από το μυθιστόρημα ”Το Πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέι” το οποίο λογοκρίθηκε και δίχασε την κοινή γνώμη. Στις 25 Μαΐου του 1895 ο Όσκαρ Ουάιλντ καταδικάστηκε σε 2 χρόνια καταναγκαστικών έργων με την κατηγορία της ομοφυλοφιλίας και του σοδομισμού. Με τον όρο σοδομισμό οι νομικοί και κατά κόρον οι θρησκευτικές αιρέσεις καταδικάζουν τους ομοφυλόφιλους. Ο όρος είναι γνωστός και ως παρά φύσιν ασέλγεια διότι οι ανθρώπινες σεξουαλικές πράξεις δεν γίνονται με σκοπό την τεκνοποίηση. Ο Όσκαρ Ουάιλντ επηρεάστηκε από το Λογοτεχνικό κίνημα του Αισθητισμού που άνθισε στην Βρετανία, μετά την παρακμή του συμβολισμού στην Γαλλία. Ο Αισθητισμός είναι ένα παρακλάδι του συμβολισμού με στοιχεία από τον Ρομαντισμό. Ο Όσκαρ Ουάιλντ έζησε κατά την Βικτωριανή εποχή σε μία συντηρητική κοινωνία όπου οι άνθρωποι ήταν αναγκασμένοι να υπακούν στους νόμους της εξουσίας βάζοντας σε δευτερεύουσα θέση τις επιθυμίες τους και την ατομική τους Ελευθερία.

Ο Όσκαρ Ουάιλντ δεν κατάφερε να καταξιωθεί ως θεατρικός συγγραφέας όσο βρισκόταν εν ζωή. Παρόλο που η φήμη του ήταν στο ζενίθ της η λογοκρισία, καθώς και η πολυποίκιλη ζωή του Όσκαρ Ουάιλντ δημιούργησαν προβλήματα στην συγγραφική του εξέλιξη και πορεία. Το 1890 στην Βρετανία έγραψε τα πρώτα του θεατρικά έργα: ”Βέρα ή Οι μηδενιστές” και ”Η Δούκισσα της Πάδουας” χωρίς όμως να σημειώσουν ιδιαίτερη επιτυχία. Δεν σταμάτησε όμως ποτέ να δουλεύει και να οραματίζεται παρά την συντηρητικότητα και την μη αποδοχή από την κοινωνία. Βρίσκοντας ένα λευκό χαρτί και μετά από συζητήσεις  και αναλύσεις για μια συγγραφική καινοτομία με έμπιστους φίλους ο Όσκαρ Ουάιλντ έγραψε το θεατρικό έργο ”Σαλώμη”. Το έργο αρχικά γράφτηκε στα Γαλλικά αλλά αργότερα μεταφράστηκε στα Αγγλικά από τον εραστή του, Άλφρεντ Ντάγκλας.  Το έργο απαγορεύτηκε στην Αγγλία και παίχτηκε στο Παρίσι το 1893 από τη Σάρα Μπερνάρ.Στην Αγγλία η λογοκρισία επέτρεψε την παράσταση του έργου μετά το θάνατο του συγγραφέα. Το θεατρικό έργο ”Σαλώμη” πραγματεύεται τη γνωστή από την Αγία γραφή ιστορία της ακόλαστης Σαλώμης, που έπεισε τον Ηρώδη να αποκεφαλίσει τον Ιωάννη τον Βαπτιστή. Ακολούθησαν κοινωνικές σάτιρες που στηλίτευαν τα κοινωνικά στερεότυπα και ”πρέπει”. Το τελευταίο θεατρικό έργο του Όσκαρ Ουάιλντ η κωμωδία  ”Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός” γράφτηκε όταν ο Όσκαρ Ουάιλντ βρισκόταν στη πιο ώριμη περίοδο της συγγραφικής του πορείας. Το έργο ανέβηκε στις 14 Φεβρουαρίου 1895, στο θέατρο Σαιν Τζέημς του Λονδίνου από τον Τζωρτζ Αλεξάντερ κατορθώνοντας να προκαλέσει μεγάλη απήχηση και επιτυχία. Ο Όσκαρ Ουάιλντ απεβίωσε στις 30 Νοεμβρίου 1900, υποκύπτοντας στην μηνιγγίτιδα.

Advertisement

Καθώς διαβάζεις τη ζωή και το έργο του Όσκαρ Ουάιλντ δεν μπορείς παρά μόνο να θαυμάσεις αυτόν τον υπέροχο κόσμο που δημιούργησε μέσα από το συγγραφικό του έργο αλλά και από την επαναστατική του θεωρία για την ζωή. Ο Όσκαρ Ουάιλντ δεν ξεχωρίζει μόνο για το ποιοτικό του ταλέντο στη συγγραφή αλλά και για τα μηνύματα που περνάει. Δεν σταμάτησε να αγωνίζεται για τα πιστεύω του και δεν δίστασε να παλέψει, υπερασπίζοντας την διαφορετικότητα  και την ελευθερία στην αγάπη. Επίκαιρη και σημαντική προσωπικότητα που οφείλουμε να γνωρίζουμε είναι αυτή του Όσκαρ Ουάιλντ και προτείνουμε ανεπιφύλακτα να τον γνωρίσετε και να τον διαβάσετε.

”Ορισμένοι γεννάνε την ευτυχία όπου κι αν εμφανιστούν. Κάποιοι άλλοι γεννάνε την ευτυχία όποτε εμφανιστούν.”

Θεατρικά έργα του Όσκαρ Ουάιλντ

  • Vera or, the nihilists (Βέρα, ή Οι μηδενιστές, 1880)
  • The Duchess of Padua (Η Δούκισσα της Πάδουας, 1883)
  • Lady Windermere’s fan (Η βεντάλια της λαίδης Γουΐντερμιρ, 1878)
  • A woman of no importance (Μια γυναίκα χωρίς σημασία, 1893)
  • Salomé (Σαλώμη, γραμμένο στα Γαλλικά, 1893, παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1896)
  • An ideal husband (Ένας ιδανικός σύζυγος, 1895)
  • The importance of being Earnest (Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός, 1895)
  • La Sainte Courtisane (Η Αγία Εταίρα) και A Florentine tragedy (Μια φλωρεντινή τραγωδία), δημοσιεύτηκαν αποσπασματικά το 1908 στον συλλεκτικό τόμο Collected works του εκδοτικού οίκου Methuen.

Πηγές:

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών. Λάτρης των τεχνών, της φωτογραφίας και των ταξιδιών.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG