Κυριακή 26 Ιουνίου 2022
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Widget+
    • Newsletter
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
    • Next Chapter
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Πολιτισμός
    • Κοινωνία
    • Βιβλίο
    • Εκπαίδευση
    • Ειδική Αγωγή
    • Φιλοσοφία
    • Ιστορία
    • Μουσεία
    • Πρόσωπα
    • Festival
    • Γλώσσα
    • Περιβάλλον
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
    • Μουσική
    • Θέατρο
    • Τηλεόραση
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
    • Gaming
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
    • Design
    • Ψυχολογία
    • Αψυχολόγητα
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
    • Άγνωστη Ελλάδα
    • City Guide
  • PLUS
    • Next Chapter
    • #Egrapsa
    • Διαγωνισμοί
    • Podcasts
    • QUIZ
Θέατρο Τελευταίες Παραστάσεις

Το «ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ» ή «Ο μονόλογος ενός καθ’ ομολογία παράλογου» στο θέατρο Αμαλία

by Καστανάρα Μαρία 28 Δεκεμβρίου 2016
 Το «ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ» ή «Ο μονόλογος ενός καθ’ ομολογία παράλογου» στο θέατρο Αμαλία

 

«ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ»

 

Το «ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ» ή «Ο μονόλογος ενός καθ’ ομολογία παράλογου» είναι ένα διήγημα του συγγραφέα Κώστα Λεϊμονή, βραβευμένο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, το οποίο μετά από προτροπή της σκηνοθέτιδος Κωνσταντίνας Νικολαΐδη μεταφέρθηκε στην θεατρική σκηνή με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση στον ρόλο του απολογούμενου πολιτικού.

Ένας ξύλινος πολιτικός λόγος μετατρέπεται σε ανθρώπινη εξομολόγηση μετάνοιας από έναν ανώνυμο πολιτικό, ο οποίος αποκαλύπτει τους λόγους της παραίτησής του μπροστά στους συναδέλφους-κοινό. Έξω από την αίθουσα του θεάτρου Αμαλία μία ταμπέλα ενημερώνει τους θεατές πως θα εισέλθουν στην αίθουσα του κοινοβουλίου. Πάνω στην σκηνή ένα απόλυτα ρεαλιστικό σκηνικό, τα έδρανα της βουλής που περιμένουν τον υπουργό να ανέβει στο βήμα και να ξεκινήσει τον πιο υπέροχο και αληθινό λόγο που έχει ακουστεί ποτέ. Ένας βουλευτής που διατέλεσε πολλές φορές υπουργός σε διάφορες ελληνικές κυβερνήσεις, ο οποίος δεν ανήκει σε ένα συγκεκριμένο κόμμα, αλλά αντιπροσωπεύει το κάθε πολιτικό όργανο, εξομολογείται την λάθος πορεία του. Ξεκινώντας με όραμα υποκινούμενος από την επιθυμία να πραγματοποιήσει τα όνειρα των πολιτών και να σώσει την ελπίδα, τελικά υπέστη ολοκληρωτική διάβρωση και ηθική κατάπτωση των αξιών του ξεχνώντας και ο ίδιος τις αρχικές του επιδιώξεις. Η εξουσία και όλο το συστημικό πλαίσιο τον απορρόφησε και τον μετουσίωσε σε έναν ακόμη πολιτικό ο οποίος δεν στάθηκε αντάξιος των προεκλογικών υποσχέσεων παραμερίζοντας ακόμη και τις οικογενειακές υποχρεώσεις. Μια αλλοιωμένη υπόσταση των ρόλων του στην κοινωνία μέσω της πολιτικής του ιδιότητας και στην οικογένεια του ως πατέρας και σύζυγος. Με τον τελευταίο του λόγο ελπίζει, έστω και τη τελευταία στιγμή, πως θα προασπιστεί την αλήθεια, θα ζητήσει συγνώμη και ίσως, ακόμη, να καταφέρει να αφυπνίσει τις συνειδήσεις και των υπόλοιπων συναδέλφων του.

Η αγόρευση του συνοδεύεται από αναμνησιακές αναπαραστάσεις, οι οποίες συμπληρώνουν το προφίλ του πολιτικού βοηθώντας τους θεατές να δουν και κομμάτια της ανθρώπινης πλευράς του πέρα από τον λόγο. Χρήση προτζέκτορα, ηχογράφησης, φωτιστικών αλλαγών και μουσικής (ηχητικά αποσπάσματα από Μάνο Χατζηδάκι και Μανώλη Αναγνωστάκη) διακόπτουν έντεχνα την μονοτονία που μπορεί να προκύψει από μία ωριαία αγόρευση συμπληρώνοντας την θεατρικότητα. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης πάντα εξαιρετικός, έντονος, με αστείρευτη ικμάδα, κατορθώνει να ακολουθήσει άψογα τις συναισθηματικές διακυμάνσεις του κειμένου, να συγκινήσει, να πείσει, να προβληματίσει. Μιλά για την εκ προθέσεως έλλειψη παιδείας ώστε να εξασφαλίζεται η αποφυγή οποιασδήποτε αντίδρασης και αντίστασης και συνοψίζει την τραγική πραγματικότητα. “Το πρόβλημα ξεκινά από τη στιγμή που η αξία του κουστουμιού ξεπερνά την αξία του ανθρώπου που το φορά”

«ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ»

Ταυτότητα Παράστασης

Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη

Σκηνικά-Κοστούμια: Πολυτίμη Μαχαίρα

Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Περού

Σχεδιασμός Φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης

Video/Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη

Σκίτσο: Ιουλία Μακρή (www.behance.net/iouliaMak)

Γραφιστική Επιμέλεια: Γιάννης Στιβανάκης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαγδαληνή Παλιούρα, Κωνσταντίνος Μουταφτσής

Επικοινωνία: Ρίτα Σίσιου

Με τον ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗ

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Μαγδαληνή Παλιούρα, Τάσος Κονταράτος

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ «ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ Ή Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΕΝΟΣ ΚΑΘ’ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ» ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΑ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ.

ΙNFO

Τρίτη 27/12 στις 21.00

Τετάρτη 28/12 στις 19.00

Πέμπτη 29/12 στις 21.00

Παρασκευή 30/12 στις 21.00

Θέατρο ΑΜΑΛΙΑ

Διάρκεια: 60′

Αμαλίας 71, Θεσσαλονίκη

Προπώληση: 10 ευρώ

Πόρτα: 12 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων στα ταμεία των θεάτρων ΑΜΑΛΙΑ και BLACK BOX και μέσω https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-amalia/ektos-ylis/ και των συνεργατών της.

«ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ»


ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Καστανάρα Μαρία

Αρθρογράφος

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Μόλις ανέβηκαν
City Guide

Τόκιο: 2+1 εστιατόρια με τοπική κουζίνα

25 Ιουνίου 2022
Θέατρο

«Στου Μποχώρη» σε σκηνοθεσία Βανας Πεφάνη: Πρεμιέρα 1 Ιουλίου στο Άλσος Νέας Σμύρνης

25 Ιουνίου 2022
Specials

Η γυναίκα που έβλεπε τα όνειρα: Μια ελληνική ταινία μαγικού ρεαλισμού

25 Ιουνίου 2022
Αψυχολόγητα

Η έμπνευση του να μην έχεις έμπνευση!

25 Ιουνίου 2022

Μην χάσεις
Θέατρο

«Στου Μποχώρη» σε σκηνοθεσία Βανας Πεφάνη: Πρεμιέρα 1 Ιουλίου στο Άλσος Νέας Σμύρνης

Θέατρο

«Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του» του Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Πρόγραμμα περιοδείας

Θέατρο

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης σε Καλοκαιρινή περιοδεία 2022

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θέατρο

«Στου Μποχώρη» σε σκηνοθεσία Βανας Πεφάνη: Πρεμιέρα 1 Ιουλίου στο Άλσος Νέας Σμύρνης

Θέατρο

«Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του» του Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Πρόγραμμα περιοδείας

Θέατρο

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης σε Καλοκαιρινή περιοδεία 2022

Θέατρο

«Η μεγάλη πλεκτάνη» του Jordi Galceran: 22/6 - 3/7 στο Θέατρο Λαμπέτη - Πρόγραμμα Καλοκαιρινής Περιοδείας

Θέατρο

«Η Μεγάλη Πλεκτάνη»: Μια ανατρεπτική κωμωδία σε σκηνοθεσία Σταύρου Στάγκου

Θέατρο

«Επιτάφιος» του Γιάννη Ρίτσου Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη

Θέατρο

«Η Τιμή και το Χρήμα» από την Θεατρική Ομάδα Tou Senpleman στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α (String Theory)

Θέατρο

«Η Λίζα και η άλλη»: Παράσταση τμήματος ενηλίκων εργαστηρίων Θεάτρου Σοφούλη

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

Βιβλίο

Ώρες των Άστρων, ένα καλλιτέχνημα σπάνιας ποιητικής σκέψης

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2022 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED