Όταν βρείτε αυτές τις παραστάσεις… Τρέξτε να τις δείτε!

παραστάσεις

Υπάρχουν πάντα παραστάσεις που μας κινούν το ενδιαφέρον. Υπάρχουν άλλες που μας αφήνουν παγερά αδιάφορους μα υπάρχουν και ορισμένες παραστάσεις που υποσυνείδητα ή και συνειδητά μας αλλάζουν για πάντα. Εδώ λοιπόν σας έχω πέντε all time classic παραστάσεις που πάση θυσία πρέπει να δείτε αν αγαπάτε το θέατρο και πιστεύετε στη μαγεία του.

Ιδού λοιπόν η λίστα μου:

  1. Ο κύκλος με τη κιμωλία

                                                                            ~Μπέρλοτ Μπρέχτ

Advertisements
Ad 14

Ο κύκλος με τη κιμωλία είναι ένα από τα πιο γνωστά και πολυαγαπημένα έργα του Μπρέχτ. Γραμμένο όπως τα περισσότερα έργα του ιδίου σε μια ταραγμένη εποχή, το έργο αυτό έχει ποίκιλες αναγνώσεις. Οι παραστάσεις του Μπρέχτ σε γενικές γραμμές είναι απλές, εκλαϊκευμένες για το μέσο θεατή, έτσι και ο κύκλος με τη κιμωλία. Η ιστορία είναι μέσα στις άκρες γνωστή: Η Γκρούσα, η υπηρέτρια ενός παλατιού στον Καύκασο καλείται να προστατέψει τον νεογέννητο πρίγκιπα Μιχαήλ απ’όλους όσους μέσα στην επανάσταση θέλουν να τον βλάψουν. Μόνη απέναντι στο παρατημένο βρέφος παίρνει τη σημαντικότερη απόφαση της ζωής της: Να πάρει το μωρό και να το σώσει. Περνά πολλές δυσκολίες, η σκέψη του αρραβωνιαστικού της την καθησυχάζει. Φτάνει στα άκρα για να σώσει το παιδί. Χρόνια και χρόνια μετά εμφανίζεται η βιολογική μητέρα του Μιχαήλ και διεκδικεί το παιδί και τη περιουσία που θα της εξασφάλιζε. Ο ιδιόρυθμος Αζντάκ, ο δκαστής αποφασίζει να βάλει τις γυναίκες σε μια δοκιμασία ώστε να αποφασίσει σε ποια θα δώσει το παιδί, στο τέλος; Νικά η αγνή αγάπη!

Διαβάστε επίσης  75 χρόνια ιστορίας του θεάτρου τέχνης στο «ΣΤΟart»

 

  1. Περιμένοντας τον Γκοντό

                                       ~Σάμιουελ Μπέκετ

Περιμένοντας τον Γκοντό, ο τίτλος της παράστασης του Σάμιουελ Μπέκετ υστην οποία οι πρωταγωνιστές, ο Βλάντιμιρ και ο Έστραγκον περιμένουν έναν άνθρωπο που δεν έρχεται ποτέ. Αυτή η απουσία του Γκοντό έχει αποσπάσει πολλές διαφορετικές ερμηνείες. Μια από αυτές: Το GOD (θεός) και τη γαλλική κατάληξη –ot θα έδινε μεταφυσική διάσταση στο έργο. Οι χαρακτήρες περιμένουν μια φιγούρα που θα τους σώσει, όμως δε καταφτάνει ποτέ. Ο ίδιος ο Μπέκετ αρνιόταν κατηγορηματικά αυτή την ερμηνεία.

Απόσπασμα:

«αυτό το καλό

που τα μάτια δεν καλοείδαν

αυτό το καλό

που τα δάχτυλα άφησαν να φύγει

σφιξ’τα καλά

 τα δάχτυλα τα μάτα

το καλό ξανάρχεται 

 3.Πουπουλένιος    ~Μάρτιν Μακ Ντόνα

The Pillowman,  που είναι ο αυθεντικός τίτλος της μαύρης κωμωδίας του Ιρλανδικής καταγωγής θεατρικού συγγραφέα Μάρτιν Μακ Ντόνα. Η παράσταση μέσω της αφήγησης αναφέρεται στη παιδικής κακοποίησης αλλά και της πολιτκής βίας. Συγκεκρμένα: Τα περιστατικά λαμβάνουν χώρα σε ένα δικτατορικό κράτος κάπου στην Ανατολική Ευρώπη, ο Κατούριαν ένας συγγραφέας σύντομων ιστοριών και ο διανοητικά ανάπηρος αδελφός του, ο Μισάλ, συλλαμβάνονται και ανακρίνονται από δύο αστυνομικούς καθώς οι ιστορίες του Κατούριαν αν και αρρωστημένες, γίνονται πραγματικότητα αφού παρουσιάζουν ομοιότητες με μια σειρά δολοφονιών μικρών παιδιών.

Δράση, φόβος, οι σκέψεις των ανθρώπων κάτω από τα δεσμά του αυταρχισμού, η ανθρώπινη πλευρά των αστυνομικών και το άδοξο; Ή δοξασμένο ΤΕΛΟΣ.

  1. Το κουρδιστό πορτοκάλι~Άντονι Μπέρτζες

Η
διάσημη νουβέλα του Άντονι Μπέρτζες εκδόθηκε το 1962 και θεωρείται ένα από τα κορυφαία μυθιστορήματα του 20ου αιώνα. Το κουρδιστό πορτοκάλι ευρέως διαδεδομένο και γνωστό από τη ταινια του Στάνλει Κιούμπρικ μεταφέρθηκε και επί σκηνής. Η ιστορία του νεαρού Άλεξ είναι ήδη γνωστή. Αρχηγός σε μια συμμορία, κλέβει, βανδαλίζει, βιάζει, ξευτιλίζει και σύντομα φτάνει στο φόνο. Το κράτος αναλαμβάνει την αναμόρφωσή του. Το έργο δεν τοποθετείται σε κάποια συγκεκριμένη χρονολογία ούτε σε έναν τόπο έτσι εξασφαλίζει περίτρανατην αιώνια διαχρονικότητά του. Το έργο κλείνει με στίχους του Ρεμπώ:

Διαβάστε επίσης  Ευασία Κουτουλάκη: «Πόσο σύγχρονη θα μπορούσε να είναι η ιστορία της Αντιγόνης στην κοινωνία μας;»

«Η εποχή που ανατέλλει είναι αμείλικτη και είμαστε μόνο στην αρχή…»

 

  1. Σιρανό ντε Μπερζερ    ~Έντμαν Ρόσταν

Εντυπωσιακή- Λυρική- Ξεχωριστή, μα ιδίως διαφορετική παράσταση. Ο Σιρανό ντε Μπερζεράκ είναι διάσημος ξιφομάχος, στρατιώτης αλλά και ποιητής του 17ου αιώνα. Χαρακτηριστικό του; Η τεράστια μύτη του για την οποία ενίωτε αυτοσαρκάζεται. Ερωτευμένος με τη Ρωξάνη, τη ξαδέλφη του εως ότου του αποκαλύψει τον έρωτά της για έναν γοητευτικόστρατιωτικό. Ο στρατιωτικός, ελκύεται και αυτός από τη Ρωξάνη μα δυσκολεύεται να εκφράσει τον έρωτά του. Έτσι ζητά τη βοήθεια του Σιρανό για να τη κατακτήσει. Προσπαθεί και μόνος όμως αποτυγχάνει. Ο Σιρανό μαζί με τον στρατιωτικό πάνε να πολεμήσουν μα ο Σιρανό εξακολουθεί να στέλνει γράμματα στη Ρωξάνη με την υπογρα
φή του στρατιωτικού. Η Ρωξάνη εξομολογείται στον στρατιωτικό πως είναι ερωτευμένη μαζί του εξ αιτίας όσων της γράφει και του εξηγεί

Πως ακόμη και να ήταν εξωτερικά άσχημος θα τον αγαπούσε για τον πνευματικό του κόσμο. Όλα τα υπόλοιπα είναι ανατροπές που φυσικά δε θα σας αποκαλύψω εγώ. Θα τα δείτε επί σκηνής!

Μη χάσετε την ευκαιρία. Αυτές οι παραστάσεις αξίζουν τον χρόνο σας και θα μαγέψουν όλους εσάς που αγαπάτε το θέατρο. Σας θέλω έτοιμους.

Πάθος και δημιουργικότητα, ανάγκη για έκφραση των σκέψεων μου, μακρινά μέρη, μουσικές και αχταρμάς. Είμαι η Έλενα και είμαι φοιτήτρια στη Θεατρικών Σπουδών της Αθήνας. Λατρεύω το θέατρο και τις τέχνες, αγαπώ τα βιβλία και γι'αυτό είμαι εδώ για να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου και τις λέξεις μου πάνω σε αυτά. Μ'αρέσει να επαναλαμβάνω τη φράση "Εξερευνώντας τον μυστήριο κόσμο μας".

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

The Turkish Detective: Εγκλήματα με άρωμα… Κωνσταντινούπολης

Εγκλήματα στην ΠόληΗ σειρά The Turkish Detective είναι από εκείνες
Η ψυχοθεραπεία σκοτώνει τον έρωτα;

Η ψυχοθεραπεία σκοτώνει τον έρωτα;

Έρωτας και ψυχοθεραπεία – έννοιες ασύμβατεςΗ Κόλαση του Δάντη μοιάζει