Τετάρτη 29 Ιουνίου 2022
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Widget+
    • Newsletter
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
    • Next Chapter
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Πολιτισμός
    • Κοινωνία
    • Βιβλίο
    • Εκπαίδευση
    • Ειδική Αγωγή
    • Φιλοσοφία
    • Ιστορία
    • Μουσεία
    • Πρόσωπα
    • Festival
    • Γλώσσα
    • Περιβάλλον
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
    • Μουσική
    • Θέατρο
    • Τηλεόραση
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
    • Gaming
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
    • Design
    • Ψυχολογία
    • Αψυχολόγητα
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
    • Άγνωστη Ελλάδα
    • City Guide
  • PLUS
    • Next Chapter
    • #Egrapsa
    • Διαγωνισμοί
    • Podcasts
    • QUIZ
Θέατρο Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Οι Ψευδοεξομολογήσεις του Μαριβώ & ο εκσυγχρονισμός της κλασικής κωμωδίας

by Βαρβάρα Αδαμοπούλου 29 Δεκεμβρίου 2019
 Οι Ψευδοεξομολογήσεις του Μαριβώ & ο εκσυγχρονισμός της κλασικής κωμωδίας
Πηγή εικόνας: athinorama.gr

Οι Ψευδοεξομολογήσεις (Les Fausses Confidences)  του Μαριβώ, μία κλασική κωμωδία που γράφτηκε από τον Γάλλο θεατρικό συγγραφέα το 1737, ανέβηκε μετά από 65 χρόνια στο σανίδι του studio Μαυρομιχάλη, στα Εξάρχεια. Μία κωμωδία εποχής με εξαιρετικές “δυσκολίες” στη δομή του, αλλά και με δυσκολίες να ενσωματωθεί στα δεδομένα μιας σύγχρονης κοινωνίας. Ο σκηνοθέτης, Φώτης Μακρής, έκανε μία φιλότιμη προσπάθεια να την αναβιώσει στο σήμερα. Παρόλα αυτά, κατά την άποψη μου, ένα θεατρικό έργο του 18ου αιώνα είναι σχεδόν ανέφικτο να ενσωματωθεί ολοκληρωτικά στο πλαίσιο μίας σύγχρονης κοινωνίας, η οποία απέχει αιώνες από τα κοινωνικά δεδομένα της γαλλικής εποχής του Διαφωτισμού. Η έννοια  του κωμικού στοιχείου και η ψυχογράφηση των ανθρώπων γύρω από τον έρωτα μεταβάλλεται ανά τις εποχές, γεγονός που το κάνει αυτομάτως δύσκολο να αποδοθεί επί σκηνής, δίχως την κατάλληλη ανάλυση του έργου από δραματολογική σκοπιά και όχι μόνο. Με άλλα λόγια, για να επιτευχθεί ορθά η αναβίωση ενός κλασικού έργου, είναι απαραίτητο να εξεταστεί συνολικά ως προς όλες τις κατευθύνσεις.

 Στην εν λόγω παράσταση, η απεικόνιση της ερωτικής ψυχολογίας που ήθελε να αποδώσει ο Μαριβώ, ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Η σημασία της διαχρονικότητας, αλλά και της επικαιρότητας, που αντανακλούσε μια άλλη απαρχαιωμένη εποχή, «χάθηκε» μέσα στην παράσταση. Καθώς, η ανούσια ενσωμάτωση των μεταμοντέρνων στοιχείων αποπροσανατόλισε εντελώς το κοινό από την αρχική θέση του έργου, δηλαδή την ουσία και την κατάκτηση του έρωτα. Η χρήση της ψηφιακής τηλεόρασης ως σκηνικό αντικείμενο και η προβολή πορνογραφικού υλικού στο DVD player, δεν είχαν καμία σύνδεση ούτε με τον ρομαντισμό που απέπνεε ο Μαριβώ, αλλά ούτε και με την υπόθεση του έργου. Η χρήση τους δεν είχαν κανένα ουσιαστικό υπόβαθρο, παρά μόνο να τραβήξουν το ενδιαφέρον των θεατών και να προκληθεί γέλιο. Ένα κλασικό έργο, οφείλει να παραμένει κλασικό στο σύνολο του, δίχως μεταμοντέρνες προσμίξεις. Σε άλλη περίπτωση, θα ήταν κοινώς αποδεκτό, να μετατραπεί εξολοκλήρου σε σύγχρονη παράσταση, χωρίς να ενυπάρχουν μέσα της κλασικά στοιχεία. Από την στιγμή, που έχουμε να αντιμετωπίσουμε μία πολυσύνθετη ψυχολογική κωμωδία, είναι απαραίτητο

Οι ενδυματολογικές επιλογές της Μαντώς Ψυχουντάκης, υπήρξαν ολίγον οξύμωρες μεταξύ τους, αφού δεν «έδεναν» με την συνολική εικόνα της παράστασης. Άλλοι ηθοποιοί φορούσαν φανταχτερά ενδύματα με τούλι και άλλοι, καθημερινά πουκάμισα με αθλητικά παπούτσια. Η αντίθεση αυτή, θα ήταν ενδιαφέρουσα, μόνο εάν αναφερόμασταν σε ένα διαφορετικό θεατρικό έργο. Ακόμη, η απλοϊκότητα θα ήταν όμορφη μέσα στην απλοϊκότητα της, δηλαδή  εάν ήταν όλα απλοϊκά στο σύνολο τους. Με άλλα λόγια, δεν υπήρχε ενδυματολογική αρμονία.

Οι ηχηρές μουσικές επιλογές του Γιώργου Χανού, αν και δεν ήταν ιδιαίτερα συμβατές με το σύνολο του έργου, εξύψωσαν πολύ την παράσταση με αποκορύφωμα στην τελευταία σκηνή, όπου έπαιξε το “Angel” των θρυλικών  Massive Attack.

 


ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Βαρβάρα Αδαμοπούλου

Αρθρογράφος

Καλλιτεχνική φύση και ανήσυχο πνεύμα. Γέννημα θρέμμα Αθηναία και ορκισμένη ιδεαλίστρια. Παθιασμένη Θεατρολόγος και ταξιδιώτισσα της σκηνής. Σχεδιάστρια και Τεχνικός κοσμήματος με δίψα για ζωή. Το σώμα και οι λέξεις συναντιούνται τόσο στο χαρτί, όσο και στην σιωπή της ερμηνείας. Η ποίηση είναι το καλοκαιρινό πέπλο μίας χειμωνιάτικης (α)συμφωνίας. Αγαπητοί και Αγαπητές, ονομάζομαι Αδαμοπούλου Βαρβάρα και σας καλωσορίζω στον κόσμο της -θεατρικής- ψευδαίσθησης!

Μόλις ανέβηκαν
Κινηματογράφος

The “Good for Her” Subgenre: Η αβάστακτη δυναμικότητα της λυτρωμένης πρωταγωνίστριας.

28 Ιουνίου 2022
Μόδα & Ομορφιά

Body mists: Αυτά θα σε κάνουν να μυρίζεις υπέροχα όλο το καλοκαίρι

28 Ιουνίου 2022
City Guide

Τα 10 εστιατόρια στη Δράμα που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον σου!

28 Ιουνίου 2022
Γυναικολογία

Προεκλαμψία στην εγκυμοσύνη: ποιές οι επιπλοκές

28 Ιουνίου 2022

Μην χάσεις
Θέατρο

«Στου Μποχώρη» σε σκηνοθεσία Βανας Πεφάνη: Πρεμιέρα 1 Ιουλίου στο Άλσος Νέας Σμύρνης

Θέατρο

«Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του» του Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Πρόγραμμα περιοδείας

Θέατρο

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης σε Καλοκαιρινή περιοδεία 2022

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θέατρο

«Στου Μποχώρη» σε σκηνοθεσία Βανας Πεφάνη: Πρεμιέρα 1 Ιουλίου στο Άλσος Νέας Σμύρνης

Θέατρο

«Αυτός, ο Άλλος και το Παντελόνι του» του Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Πρόγραμμα περιοδείας

Θέατρο

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης σε Καλοκαιρινή περιοδεία 2022

Θέατρο

«Η μεγάλη πλεκτάνη» του Jordi Galceran: 22/6 - 3/7 στο Θέατρο Λαμπέτη - Πρόγραμμα Καλοκαιρινής Περιοδείας

Θέατρο

«Η Μεγάλη Πλεκτάνη»: Μια ανατρεπτική κωμωδία σε σκηνοθεσία Σταύρου Στάγκου

Θέατρο

«Επιτάφιος» του Γιάννη Ρίτσου Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη

Θέατρο

«Η Τιμή και το Χρήμα» από την Θεατρική Ομάδα Tou Senpleman στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α (String Theory)

Θέατρο

«Η Λίζα και η άλλη»: Παράσταση τμήματος ενηλίκων εργαστηρίων Θεάτρου Σοφούλη

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

Βιβλίο

Ώρες των Άστρων, ένα καλλιτέχνημα σπάνιας ποιητικής σκέψης

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2022 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED