Σαββάτο 25 Ιουνίου 2022
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Widget+
    • Newsletter
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
    • Next Chapter
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Πολιτισμός
    • Κοινωνία
    • Βιβλίο
    • Εκπαίδευση
    • Ειδική Αγωγή
    • Φιλοσοφία
    • Ιστορία
    • Μουσεία
    • Πρόσωπα
    • Festival
    • Γλώσσα
    • Περιβάλλον
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
    • Μουσική
    • Θέατρο
    • Τηλεόραση
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
    • Gaming
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
    • Design
    • Ψυχολογία
    • Αψυχολόγητα
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
    • Άγνωστη Ελλάδα
    • City Guide
  • PLUS
    • Next Chapter
    • #Egrapsa
    • Διαγωνισμοί
    • Podcasts
    • QUIZ
Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Κριτική για την παράσταση : “ΜΙΑ ΖΩΗ ΘΕΑΤΡΟ” του Ντέιβιντ Μάμετ στο Θέατρο Τ

by Καστανάρα Μαρία 1 Ιανουαρίου 2017
 Κριτική για την παράσταση : “ΜΙΑ ΖΩΗ ΘΕΑΤΡΟ” του Ντέιβιντ Μάμετ στο Θέατρο Τ

Μια ζωή θέατρο

Το έργο του Ντέιβιντ Μάμετ “Μια ζωή θέατρο” ανεβαίνει στο θέατρο Τ σε σκηνοθεσία της Γλυκερίας Καλαϊτζή.

 

Το έργο γραμμένο το 1977 ανήκει στα πρώτα έργα του διακεκριμένου και βραβευμένου με Πόύλιτζερ συγγραφέα Ντέιβιντ Μάμετ. Με παιγνιώδη διάθεση, χιούμορ, σαρκασμό και αυτοαναφορικότητα συνθέτει μία κωμωδία υψηλού επιπέδου με πληθώρα συναισθηματικων αποχρώσεων. Ο Ρόμπερτ, αναγνωρισμένος ηθοποιός και παγιωμένος στην θεατρική σκηνή, έμπειρος και αφοσιωμένος, και ο Τζον, νέος, ανερχόμενος, ορεξάτος με φιλοδοξία και αντιπροσωπεύοντας το “νέο αίμα”, είναι τα έμψυχα μέσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας ώστε να μυήσει το κοινό στον χώρο του θεάτρου, αυτή την φορά, όμως, από την οπτική της σκηνής και όχι της πλατείας. Πίσω από τα φώτα αποκαλύπτονται οι κωμικοτραγικές καταστάσεις που προκύπτουν πριν και κατά την διάρκεια μίας παράστασης, καθώς, και η μελαγχολία του μετά, απόρροια του εφήμερου της τέχνης του θεάτρου.

Ανταγωνισμοί, ματαιοδοξίες, απογοητεύσεις, φιλοδοξίες εμφανίζονται ενώ ο Ρόμπερτ παρακολουθεί τον Τζον να πορεύεται από την συστολή του άπειρου ηθοποιού που στέκεται δίπλα του με θαυμασμό και σεβασμό, στο απογαλάκτισμα του και στην προσπάθεια του να ανελιχθεί στον χώρο. Συγκίνηση με δόσεις που απαιτούνται για να αντιληφθούμε τα ερωτήματα που θέτει ο Μάμετ μέσα από την μικρο-κοινωνία του θεάτρου, κι ας μου επιτραπεί η αναγωγή, στην ζωή και την πραγματικότητα. Πόσο σημαντική η θέση του παλιού, της εμπειρίας, της γνώσης; Πόσο σημαντική η παραχώρηση της σκυτάλης στο νέο, το ενεργητικό, σε αυτό που έρχεται με νέες ιδέες, ελπίδες, όνειρα; Το σχήμα του έργου παρακολουθεί αυτήν την διαδρομή και οι Στάθης  Μαυρόπουλος (Ρόμπερτ), Πέτρος  Μαλιάρας (Τζον) έντεχνα, ανεπιτήδευτα, με θαυμαστή φυσικότητα, προσφέρουν τον καλύτερο τους εαυτό σε αυτό το γεφύρωμα, προκαλώντας την συγκίνηση αλλά και την αγαλλίαση που προσφέρει η φυσική εξέλιξη της ζωής.

Τα ευτράπελα, τα ατυχήματα της τελευταίας στιγμής, τα σαρδάμ, τα λόγια του κειμένου που ξεχνιούνται, τα τεχνικά λάθη, που αποτελούν καθημερινότητα των ηθοποιών, προσφέρουν άφθονο γέλιο στο κοινό του θεάτρου Τ, το οποίο παρακολουθεί τον Ρόμπερτ και τον Τζον να προσπαθούν να δώσουν όλο τους το “είναι” σε κάθε παράσταση με σκοπό να καλύψουν τις αστοχιες και τα τεχνικά λάθη. Σχολιασμός στην θεατρική κριτική η οποία αποτελεί είτε ανταμοιβή της δουλειάς τους είτε πλήγμα στην ψυχολογία τους και μπορεί να προέρχεται από “σχετικούς” και “άσχετους” με ασυδοσία και αμετροέπεια δίχως να συνυπολογίζεται ο ατελείωτος αγώνας τους και η προσφορά τους.

Μια ζωή θέατρο

Γλώσσα καθημερινή, εναρμονίζει τον κωμικό με το σοβαρό, ρυθμός και ταχύτητα σε μία πλοκή απλή που αποτελεί παράθυρο στον χώρο των παρασκηνίων. Ρεαλισμός που διακόπτεται αποσπασματικά σε στιγμές που ο τέταρτος τοίχος φεύγει και ο Ρόμπερτ απευθύνεται προσωπικά στο κοινό σε μία άτυπη σχέση εμπιστοσύνης. Ένας μικρός μονόλογος από εκείνον, συναισθηματικός και τρυφερός γίνεται προσωπική εξομολόγηση στο κοινό με επικεφαλίδα το εφήμερο του θεάτρου. Ένα ξύλινο κουτί, θαρρείς και ανοίγει την ψυχή του, μεγαλύτερο και από ότι χρειαζόταν, ανοίγει και εκείνος χαρίζει τις στιγμές του που φυλά εκεί μέσα σε ένα σύμφυρμα συγκινημένου ύφους, κωμικού λόγου και ασύλληπτου βάθους για την ουσιαστική σημασία τους. Σαν να συνοψίζει σε αυτήν την σκηνή όλη την ύπαρξη του ηθοποιού, του υποδυόμενου, του “υποκριτή”..

Η δραματουργική τεχνική “Θέατρο εν θεάτρω” ντύνει όλο το έργο και παραστασιακά αποδίδεται με εξαιρετική οικονομία χώρου κατορθώνοντας ένα άρτιο αποτέλεσμα. Η σκηνή χωρίζεται νοητά σε δύο χώρους, με τον πίσω να συμβαίνουν όλα τα “Θέατρο εν θεάτρω” μέρη των σκηνών και μπροστά οι διάλογοι των ηθοποιών στα καμαρίνια. Αριστερά και δεξιά της σκηνής ράγες με κοστούμια και η κίνηση των ηθοποιών αδιάκοπη και ρεαλιστική, αφαιρώντας και προσθέτοντας το απαιτούμενο μακιγιάζ και αλλάζοντας ρούχα υποδυόμενοι και απεκδυόμενοι τους ρόλους τους. Χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων μπορούν και αποθεώνουν, στην παράσταση της Γλυκερίας Καλαϊτζή, το έργο, εφόσον σε κάθε σκηνή το στατικό “σκηνικό” καταφέρνει να αλλάζει και να δημιουργεί νέες εικόνες.  Οι αξιέπαινοι φωτισμοί του Κώστα Σιδηρόπουλου, το εντυπωσιακό το virtual οπτικό περιβάλλον του Δημήτρη Ζάχου και η απόλυτα εύστοχη μουσική επιμέλεια της σκηνοθέτιδος αυτονομούν, αλλά και, συγχρόνως, δένουν άψογα τις σκηνές μεταξύ τους.

Η αριστοτεχνική σκηνοθεσία της Γλυκερίας Καλαϊτζή απέδωσε στο μέγιστο το έργο του Ντέιβιντ Μάμετ προσφέροντας στο κοινό της Θεσσαλονίκης μία παράσταση που θα συζητηθεί πολύ.

Παίζουν
Στάθης Μαυρόπουλος
Πέτρος Μαλιάρας

Μετάφραση: Στάθης Μαυρόπουλος
Σκηνοθεσία: Γλυκερία Καλαϊτζή
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρία Καραδελόγλου-Όλγα Χατζηιακώβου
Οπτικό περιβάλλον και video: Δημήτρης Ζάχος
Μουσική επιμέλεια: Γλυκερία Καλαϊτζή
Φωτισμοί: Κώστας Σιδηρόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Ιωάννα Μήτσικα
Σπαθογραφία: Δημήτρης Παπαζαχαρίας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Λαμνή
Βοηθός παραγωγής: Φιλαρέτη Λαγκάνη
Βοηθός ενδυματολόγου: Σοφία Τσιριγώτη
Φωτογραφίες: Τάσος Θώμογλου
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Γκραν Γκινιόλ και Θέατρο Τ

Κατασκευή σκηνικών: Γιώργος Μαυρόπουλος
Εκτέλεση κοστουμιών: Παρασκευή Ορφανίδου
Χειρισμός φωτιστικής κονσόλας: Κωνσταντίνος Καυκάσιος

ΘΕΑΤΡΟ Τ, Αλ. Φλέμιγκ 16
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90’
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Παρασκευή-Σάββατο 9.30 μ.μ. & Κυριακή 7 μ.μ.
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 12€ (κανονικό), 10€ (φοιτητικό), 8€ (ανέργων)
Ατέλειες κάθε Παρασκευή, κατά προτεραιότητα
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ στο τηλ. 2310 854333
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ μέσω viva.gr https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-t/mia-zoi-theatro/
ΠΑΡΚΙΝΓΚ: Με 3 ευρώ και την επίδειξη του εισιτηρίου σας, μπορείτε να αφήνετε το αυτοκίνητό σας στο πάρκινγκ που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Θέατρο Τ.

Για περισσότερες πληροφορίες www.theatrot.gr
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Λία Κεσοπούλου info@theatrot.gr

 

Μια ζωή θέατρο Μια ζωή θέατρο Μια ζωή θέατρο Μια ζωή θέατρο Μια ζωή θέατρο Μια ζωή θέατρο


ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Καστανάρα Μαρία

Αρθρογράφος

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Μόλις ανέβηκαν
Συνεντεύξεις

Γιώργος Ζαφειρίου – Ένας από τους λόγους που τα νέα παιδιά αγαπούν το μπάσο.

25 Ιουνίου 2022
Ελλάδα

Λίμνη Πλαστήρα : ένα μαγευτικό ταξίδι για όλες τις εποχές

24 Ιουνίου 2022
Πολιτισμός

Frida Kahlo, Simone de Beauvoir, Oprah Winfrey: Τι κοινό έχουν;

24 Ιουνίου 2022
Εκπαίδευση

Ευφάνταστες καλοκαιρινές δραστηριότητες για κάθε παιδί

24 Ιουνίου 2022

Μην χάσεις
Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Παιχνίδια στη Σοφίτα», θέατρο Χυτήριο: Ένα ξέσπασμα ενηλίκων

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Οι Μικρές Αλεπούδες», Studio Μαυρομιχάλη: Ένας οικονομικός πόλεμος μεταξύ των μελών μιας οικογένειας

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε το «Πάρτι Γενεθλίων» στο Ίδρυμα Κακογιάννης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Παιχνίδια στη Σοφίτα», θέατρο Χυτήριο: Ένα ξέσπασμα ενηλίκων

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Οι Μικρές Αλεπούδες», Studio Μαυρομιχάλη: Ένας οικονομικός πόλεμος μεταξύ των μελών μιας οικογένειας

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε το «Πάρτι Γενεθλίων» στο Ίδρυμα Κακογιάννης

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε «Τα πουλιά» σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου σε πρώτη πανελλήνια στο θέατρο Vault

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

«Γυάλινος Κόσμος» στο θέατρο Αλκυονίς: Ένα έργο ανάμεσα στα θέλω και τα πρέπει

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε την παράσταση «Ονόριο, τα ανομήματα ενός εγκληματία» στο θέατρο Βαφείο– Λάκης Καραλής

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Παρακολουθήσαμε την παράσταση «Άννα» στο Θέατρο Δρόμος

Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε την «Πανούκλα» του Καμύ σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη στο Θέατρο 104

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Αψυχολόγητα

Ωριμάζω και αλλάζω

Βιβλίο

Ώρες των Άστρων, ένα καλλιτέχνημα σπάνιας ποιητικής σκέψης

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2022 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED