Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Θέατρο Θεσσαλονίκη Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων

Είδαμε τις «ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ» στο Θέατρο Αμαλία, του Κυριάκου Δανιηλίδη

Από Καστανάρα Μαρία 5 Μαρτίου 2017
 Είδαμε τις «ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ» στο Θέατρο Αμαλία, του Κυριάκου Δανιηλίδη

ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ

Οι «ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ» είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα της νεοελληνικής δραματουργίας και γράφτηκε το 1979 από τους Δημήτρη Κεχαΐδη-Ελένης Χαβιαρά. Πρόκειται για μία διαχρονική πολιτική κωμωδία που σατιρίζει το πολιτικό ήθος του Νεοέλληνα και αποκαλύπτει τις άρρωστες πλευρές του κοινοβουλευτικού πολιτεύματος μέσα από τέσσερις μικροπολιτικούς παράγοντες τις ελληνικής επαρχίας.

Το έργο διαδραματίζεται στην Τρίπολη, στην επαρχία της μεταπολίτευσης, όπου τέσσερις άσπονδοι φίλοι και συντοπίτες, ενεργοί στην πολιτική ζωή του τόπου, συναντιούνται και μέσω των διαφωνιών, των εντάσεων και των λογομαχιών, αποκαλύπτουν όλη την διαπλοκή και τον καιροσκοπισμό του πολιτικού παρασκηνίου. Ο Τάσος, ο Κώστας, ο Βασίλης και ο Αλέκος είναι πολιτικάντηδες και κομματάρχες που υπηρετούν τις πελατειακές σχέσεις του συστήματος και προσπαθούν να προωθήσουν τους υποψήφιους βουλευτές που υποστηρίζει ο καθένας τους. Στην σκιά των “μεγάλων” φαντασιώνονται την εξουσία, τον θρίαμβο και την δόξα επιδιώκοντας να δρέψουν και αυτοί λίγο από τις “δάφνες”.

Μυστικά, εκβιασμοί, μηχανορραφίες, λεκτικές επιθέσεις και ακατάπαυστη μπλόφα πάνω στην σκηνή, σε ένα έργο κωμωδία που εμπερικλείει το τραγικό και αφήνει την αίσθηση του πικρού να σε κατακλύζει, αναλογιζόμενος την διαφθορά και την σαθρότητα των αξιών στον πυρήνα της πολιτικής πραγματικότητας. Οι τέσσερις τους, μοναδικοί και ιδιαίτεροι στην σκιαγράφηση τους, συγκλίνουν στο πάθος και την εμμονή με την πολιτική,στην ευθύνη της αποστολής στην οποία έχουν ταχθεί. Όλοι τους παντογνώστες και σίγουροι για την αξία και τις δυνατότητες τους, θεωρούν πως είναι ειδήμονες της πολιτικής, ανταγωνιστικοί και αδίστακτοι, είναι ικανοί να οργιάσουν πίσω από την πεποίθηση πως “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”.

ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ

Advertising
Loading...

Ο Κώστας Γακίδης, στον ρόλο του συνονόματου Κώστα, είναι η ήρεμη δύναμη που καταφέρνει να μας συγκινήσει. Έχοντας στην κατοχή του τις περίφημες φωτογραφίες που μπορούν να σπιλώσουν και να αμαυρώσουν την φήμη των υποψηφίων, ξεκίνα συντηρητικός, ήρεμος και σίγουρος έως ότου αποκαλυφθεί και το δικό του μυστικό. Ο Γακίδης κατορθώνει έντεχνα την μεταστροφή από την σιγουριά στον φόβο και την ανασφάλεια, καθώς και τον σιωπηλό συμβιβασμό με την ανηθικότητα των “πολιτικών μέσων” προκειμένου να επιβιώσει.

Στον ρόλο του Τάσου ο Στέλιος Αμανατίδης. Υπερκινητικός, ενθουσιώδης, φανφαρολόγος, παλεύει με σθένος για τα συμφέροντα του. Έντονη κίνηση πάνω στην σκηνή, εκφραστικότητα στις χειρονομίες και στις γκριμάτσες, έδωσε στο ρόλο του την κωμική υπόσταση του ψευτοπαλικαρά, του καυχησιάρη, που τρέμει όταν απειλείται και δεν έχει καμία ηθική αναστολή εάν πρόκειται να προστατευθεί.

Ο Αλέκος είναι ο πιο παθητικός ανάμεσα τους, παρακολουθεί τις εξελίξεις δίχως όμως να γίνεται ο διαχειριστής τους. Ακολουθεί τον Κώστα αλλά παρασέρνεται εύκολα αν αντιληφθεί αλλού καλύτερη βολή. Ο Βαγγέλης Δαλλές, έδενε λιγότερο με τους άλλους τρεις επί σκηνής. Έδωσε στον ρόλο του την παθητικότητα και την άβουλη προσωπικότητα του Αλέκου αλλά ήταν αμήχανη η παρουσία του όταν ο διάλογος έφευγε από αυτόν.

Ο Κυριάκος Δανιηλίδης, πέρα από την ευθύνη της σκηνοθεσίας, ανέλαβε και τον ρόλο του Βασίλη. Συμφεροντολόγος, αλαζόνας, ύπουλος, με τρομερές ικανότητες προσαρμοστικότητας, ο Βασίλης είναι εκείνος που κινεί την δράση πάνω στην σκηνή και πυροδοτεί τις εντάσεις. Ο Κυριάκος Δανιηλίδης με ένταση στον λόγο, άνεση πάνω στην σκηνή, ήταν ξεκάθαρο πόσο έχει δουλέψει πάνω σε ένα ρόλο με απαιτήσεις, εναλλαγές και ελιγμούς.

Το σκηνικό απλό, λιτό,στατικό, το εσωτερικό ενός δωματίου σπιτιού, είχε τα απαραίτητα σκηνικά αντικείμενα ώστε να δώσει την αισθητική της εποχής, να εξυπηρετήσει την δράση και λειτούργησε ως φόντο στην ανάπτυξη των χαρακτήρων. Στην ίδια λογική και οι φωτισμοί, οι οποίοι δημιούργησαν και την απαραίτητη ατμόσφαιρα κατά την διάρκεια της αφήγησης παρελθοντικών γεγονότων.

Ο Κυριάκος Δανιηλίδης με σεβασμό στο κείμενο, κράτησε την ενότητα τόπου-χρόνου-δράσης σε μία ρεαλιστική σκηνοθεσία. Δεν αποσιώπησε την δυναμική της Νόρας, αλλά έδωσε τον ερωτισμό, τον θαυμασμό και το δέος που πρέπει σε ένα πρόσωπο το οποίο μπορεί να μην εμφανίζεται πάνω στην σκηνή αλλά είναι μονίμως παρόν και επηρεάζει άμεσα τις εξελίξεις. Ευρηματικό το φινάλε με τους τέσσερις κομματάρχες να έρχονται στο μπροστινό μέρος της σκηνής μετά την παράδοση και του ιδεαλιστή Κώστα στην δίνη της δολοπλοκίας που επιβάλλει η επιβίωση στον πολιτικό κόσμο. Ο εθνικός ύμνος να ακούγεται παραμορφωμένος από το μεγάφωνο και η διαστρέβλωση των αξιών και της ηθικής να ζωγραφίζεται έντονα στα πρόσωπα των ηρώων.

ΔΑΦΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία: Κυριάκος Δανιηλίδης

Σκηνικά-Κοστούμια: Εύη Μποκοβού

Φωτισμοί: Γιώργος Ζίγκας

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Στέλιος Αμανατίδης, Κώστας Γακίδης, Βαγγέλης Δαλλές, Κυριάκος Δανιηλίδης.

Έναρξη: Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017, 18:00

Παραστάσεις: Σάββατο 18:00, Κυριακή 21:00

Advertising
Loading...

Δευτέρα 13/3 στις 21:15 και Τρίτη 14/3 στις 21:15

Πληροφορίες-κρατήσεις θέσεων: 697 308 7856, 2310888894

Θέατρο Αμαλία

(Αμαλίας 71, τηλ. 2310888894)

 

 

Advertising
Loading...
Advertising
Loading...

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Report post

Καστανάρα Μαρία

Αρθρογράφος

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Μόλις ανέβηκαν
Βιβλίο

«H οικογένεια» της Sara Mesa: Ένα σπονδυλωτό μυθιστόρημα που αποδομεί το αρχέτυπο της ” la sagrada familia”

27 Σεπτεμβρίου 2023
Γαστρονομία

Φθινοπωρινά κρασιά και συνδυασμοί φαγητού

27 Σεπτεμβρίου 2023
Αρχαιολογία

Το Θέατρο της Κασσώπης ανοίγει μετά από 21 αιώνες

27 Σεπτεμβρίου 2023
Αφιερώματα

Τάκης Μηλιάδης: Ένα διαμάντι του ελληνικού θεάτρου

27 Σεπτεμβρίου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θέατρο

Ευασία Κουτουλάκη: «Πόσο σύγχρονη θα μπορούσε να είναι η ιστορία της Αντιγόνης στην κοινωνία μας;»

Θέατρο

Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος 2023

Θέατρο

Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης: Βραδιές θεάτρου στην Πρέβεζα

Θέατρο

Κάρμεν Ρουγγέρη: «Το παιδικό θέατρο έχει μια μαγεία που δεν την βρίσκεις εύκολα στο θέατρο για μεγάλους»

Θέατρο

Χρήστος Παπαδόπουλος: «Το θέατρο με κάνει να αποδέχομαι τον εαυτό μου»

Θέατρο

Η Κατερίνα Μπουζάνη αποφεύγει να κρατά «Σιγήν Ιχθύος»

Θέατρο

Δημήτρης Βασιλειάδης: «Όσο πιο δύσκολος είναι ένας ρόλος τόσο μεγαλύτερη η πρόκληση για τον ηθοποιό»

Θέατρο

Burak Hakki: «Αν απελευθερώσεις την ψυχή σου και το κάνεις με το σωστό τρόπο μπορείς να επηρεάσεις τους ανθρώπους»

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Κοινωνική Ψυχολογία

Ωριμότητα: Σε αγαπώ ή σε χρειάζομαι;

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED