Βλέποντας διαδικτυακές παραστάσεις από το Θέατρο του Νέου Κόσμου

Θέατρο του Νέου Κόσμου
Πηγή εικόνας: facebook.com/theatroneoukosmou

Στο πλαίσιο της επικοινωνίας κοινού και θεάτρου με αφορμή τα αυστηρά μέτρα, που εφαρμόστηκαν για την μείωση της διασποράς του κορωνοιού για 42 ημέρες και την σταδιακή τους άρση που ξεκίνησε από την Δευτέρα 4 Μαΐου 2020, οι περισσότεροι θεατρικοί φορείς ξεκίνησαν να ανεβάζουν διαδικτυακά θεατρικές παραστάσεις από το παρελθόν. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και το θέατρο του Νέου Κόσμου, το οποίο συμπληρώνει φέτος 23 χρόνια λειτουργίας.

Από τις 26 Μαρτίου, κάθε εβδομάδα ανεβαίνουν 5 παραστάσεις στον λογαριασμό του Θεάτρου του Νέου Κόσμου στο κανάλι του στο Youtube. Με αυτό το τρόπο, δίνεται η δυνατότητα στους θεατρόφιλους να απολαύσουν εξαίρετες, αλλά και βραβευμένες παραστάσεις που έχουν ανέβει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από το 1997 μέχρι σήμερα, μέχρι να ανοίξουν ξανά τα θέατρα. Μέχρι στιγμής στο κανάλι του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, έχουν ανέβει πάνω από 30 και παραστάσεις.

Στο κανάλι του Θεάτρου του Νέου Κόσμου θα βρείτε παραστάσεις ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου, κωμωδίες, τραγωδίες, δραματικές, πολιτικές και κοινωνικές ιστορίες από διαχρονικές παραστάσεις με γνωστούς και ανερχόμενους συντελεστές.

Εμείς σας προτείνουμε να παρακολουθήσετε τις εξής παραστάσεις μέχρι να ανοίξουν τα θέατρα ξανά.

Advertisements
Ad 14

«Κατερίνα Ισμαΐλοβα – Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ»
Παράσταση βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Νικολάι Λέσκοφ. Η Λαίδη Μάκβεθ του Μτσενσκ είναι ένα παραμύθι για ένα κορίτσι που έπληττε. Ένα παραμύθι βλάσφημο και προκλητικό για ένα κορίτσι που αναζητώντας την ευτυχία γίνεται θύμα ενός ισχυρού πάθους, που την μετατρέπει σε θύτη και ξανά σε θύμα, μέχρι που την οδηγεί στην ταπείνωση και τον αφανισμό, ένα παραμύθι για την πορεία μιας γυναίκας από το πάθος στην εμμονή κι από κει στο έγκλημα και την τιμωρία. Τέσσερις ηθοποιοί καλούνται να διηγηθούν την ιστορία αυτής της γυναίκας. Άλλοτε ως αφηγητές κι άλλοτε ως ρόλοι, άλλοτε ως τραγουδιστές κι άλλοτε ως παρατηρητές εικονογραφούν την ιστορία κι εμπλέκονται μοιραία σ’ αυτή… Μια παράσταση “work-in-progress” ή αλλιώς ένα θεατρικό πείραμα για τη θέση του ηθοποιού απέναντι στη λογοτεχνία και τη λυρική έκφραση.

Διαβάστε επίσης  Αλέξανδρος Μαλιάτσης Σάλας: «Το YouTube μπορεί να γίνει επάγγελμα»

Συντελεστές Μετάφραση: Κίκα Γεωργίου, Μάρθα Φριντζήλα
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Μάρθα Φριντζήλα
Σκηνογραφία-Μουσική: Βασίλης Μαντζούκης
Βίντεο: Βασίλης Μαντζούκης, Μάρθα Φριντζήλα
Παίζουν: Μαρία Κεχαγιόγλου, Γιώργος Φριντζήλας, Δέσποινα Αναστάσογλου, Λαέρτης Μαλκότσης

«Κουμ κουάτ»
«Κουμ κουάτ» μια παράσταση των Γιάννη Καλαβριανού και Μαρίας Κοσκινά. Ο Γιάννης Καλαβριανός σκηνοθετεί για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια, μία κωμωδία, το κείμενο της οποίας υπογράφει με τη Μαρία Κοσκινά. Βρισκόμαστε εν μέσω της δικτατορίας στην Ελλάδα, την Κυριακή του Πάσχα, 9 Απριλίου 1972. Ένα ζευγάρι λέει ψέματα, για να μην αναγκαστεί να ξαναπάει στο χωριό. Και ενώ πιστεύουν πως τα έχουν καταφέρει να μείνουν έστω και για μία ημέρα μόνοι, αρχίζουν να καταφθάνουν πρώην εραστές, χουντικοί, ένα τάγμα φαντάρων με σούβλες και αρνιά και μία αγάπη από το παρελθόν. Δύο ηθοποιοί, ο Γιώργος Γλάστρας και η Μαρία Κοσκινά, υποδύονται όλους τους χαρακτήρες, πραγματοποιώντας επί σκηνής αστραπιαίες ολικές μεταμορφώσεις σε μία φάρσα απολύτως χορογραφημένου ρυθμού και ιδιάζουσας κατασκευής, για μία εποχή που υπήρξε εξίσου αστεία όσο και επικίνδυνη.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός Σκηνικά: Τίνα Τζόκα
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Επιμέλεια κίνησης – Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξία Μπεζίκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Μποζοπούλου
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Βιντεοσκόπηση: Κωνσταντίνος Οικονόμου
Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιώργος Γλάστρας, Μαρία Κοσκινά

«Μόλλυ Σουήνη» του Μπράιαν Φρίελ

Η Μόλλυ, που είναι τυφλή από τους πρώτους μήνες της ζωής της, πείθεται από τον άντρα της να υποστεί μια χειρουργική επέμβαση με σκοπό να μπορέσει ξανά να δει. Τελικά, μετά την σχετική επιτυχία της επέμβασης, βρίσκεται «εξόριστη» σε έναν κόσμο όπου αδυνατεί να υπάρξει, αφού όλη η προηγούμενη ζωή της, απ’όταν θυμάται τον εαυτό της, έχει φτιαχτεί πάνω στην τυφλότητα. Ο Βορειοϊρλανδός Μπράιαν Φρίελ, ένας από τους σημαντικότερους δραματουργούς του σύγχρονου θεάτρου, εμπνευσμένος από μια αληθινή ιστορία, συνθέτει το μύθο του ιδιοφυώς μέσα από τρεις παράλληλους μονολόγους: της Μόλλυ, του άντρα της, Φρανκ, και του οφθαλμίατρου, κ. Ράις, που αναλαμβάνει το χειρουργείο. Έτσι το δράμα μάς αποκαλύπτεται σταδιακά από την σκοπιά του καθενός, αγγίζοντας με τολμηρή ειλικρίνεια και αναπάντεχο χιούμορ τις πιο σκοτεινές και πιο παράδοξες γωνιές της ανθρώπινης ψυχής, μέσα από μια σύλληψη που τελικά ξαναφωτίζει αυτό που ονομάζουμε «υποκειμενική αφήγηση». Η νέα δουλειά της ομάδας ΠΥΡ αφηγείται την απλή ανθρώπινη ιστορία της Μόλλυ Σουήνη, μια αλληγορία για τον ιλιγγιώδη κίνδυνο της ουτοπικής προσδοκίας, για να μιλήσει για τον συγκινητικό αγώνα του ανθρώπου, του κάθε ένα από μας, να διατηρήσει κάτω από αντίξοες συνθήκες την ταυτότητά του.

Διαβάστε επίσης  Αθήνα: "Δεσποινίς Τζούλια" στο Από Μηχανής Θέατρο

Συντελεστές
Μετάφραση: Αργύρης Ξάφης
Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη
Σκηνικό-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου
Φωτογραφίες αφίσας: Κική Παπαδοπούλου
Graphic design: Γιώργος Παντελάκης
Trailer: Σεμπάστιαν Φραγκόπουλος
Φωτογραφίες παράστασης: Δομνίκη Μητροπούλου
Βιντεοσκόπηση παράστασης: Blæc Cinematography
Παίζουν οι ηθοποιοί: Δέσποινα Κούρτη (Μόλλυ), Αργύρης Ξάφης (Φρανκ), Δημήτρης Γεωργιάδης (Ράις)

«Ο Κύριος του Τζακ» παράσταση βασισμένη στο διήγημα του Γιάννη Σκαρίμπα

«Εκείνο το βράδυ ήταν όλα σιωπηλά κι όλα ωραία. Πού ήταν κρυμμένη η χαρά; Μα ήταν μια τρέλλα να τον ξανάβρω εκεί πάλι, εκεί στο ταβερνάκι του Πάτα, σαν κανάν άγγελο καθιστόν στη γωνία του, με μπροστά του το κατοσταράκι κρασί!» Η απατηλή όψη των πραγμάτων, ο αμφίβολης ταυτότητας ερωτισμός, η ανατροπή, το παιχνίδι και η απόλαυσή του, ως προϊόν της φαντασίας και άρα αντίποδα της πραγματικότητας και ο αποχαιρετισμός. Ο κάθε λογής αποχαιρετισμός. Ο Σκαρίμπας μας παρουσιάζει στο διήγημα αυτό, ένα αγαπημένο του τέχνασμα, αυτό της μεταμφίεσης ως βασικής τεχνικής της σάτιρας. Στόχος του είναι η εκτροπή της κοινότοπης ιστορίας προς το παράδοξο . Η ομάδα Terre de Semis θα επιχειρήσει να εισχωρήσει στον κόσμο του Σκαρίμπα μελετώντας την έκρυθμη συμπεριφορά της γλώσσας του, όπως λέξεις σε αργκό, ιδιωματισμούς, ηθελημένα λάθη που δημιουργούν αμφισημίες αλλά κυρίως λέξεις πλασμένες από τον ίδιο το συγγραφέα. «Σταυραετοί της φιλίας μεις ήμασταν, της πάσα εγκαρδιότης κι αγάπη.» “Ο Κύριος του Τζακ” δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1948.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Ειρήνη Φαναριώτη, ομάδα Terre de Semis
Σκηνικά/Κοστούμια: Τίνα Τζόκα
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Φώτης Σιώτας
Επιμέλεια κίνησης: Χαρά Κότσαλη
Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη
Κινηματογράφηση: Αλέξανδρος Χαντζής
Bοηθός σκηνοθέτη: Παρασκευή Λυπημένου
Στην ηχογράφηση έπαιξαν οι μουσικοί: Μπουζούκι – Ταξίμια: Μανώλης Πάπος Κοντραμπάσσο – Ηχοληψία: Δημήτρης Τσεκούρας
Βιολί – Βιόλα: Φώτης Σιώτας
Παίζουν οι ηθοποιοί: Άρης Λάσκος, Ειρήνη Μπούνταλη, Ειρήνη Φαναριώτη

Διαβάστε επίσης  "ΠΑΡΑΘΥΡΑ" Διαδικτυακές παραστάσεις Θεάτρου Playback από την ομάδα Playback Ψ 

Απόφοιτη σχολής δημοσιογραφίας και νυν φοιτήτρια στον "Ευρωπαϊκό Πολιτισμό" του ΕΑΠ. Μαζί εξερευνούμε θέματα πολιτισμού, όπως το θέατρο, ο κινηματογράφος, το βιβλίο και συζητάμε ακόμα περισσότερα μέσα από συνεντεύξεις. Στάση ζωής: "Rhythm is a dancer....! "

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

70s boho chic: Το trend που κάνει δυνατό comeback.

Το boho chic των 70s, εμπνευσμένο από την ανεπιτήδευτη αισθητική

Απόγνωση, Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ: Μια χειριστική πρόζα

Το αριστούργημα του Ναμπόκοφ, Απόγνωση, συντίθεται με μια συγκλονιστική πρόζα