Διαδικτυακές παραστάσεις από την Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

στέγη
Πηγή: onassis.org

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με μότο «we stay close, not closed», δηλαδή «Μένουμε κοντά, όχι κλειστά», μας καλεί μέσα από το ψηφιακό της κανάλι να παρακολουθήσουμε παραστάσεις θεάτρου και χορού, διαλέξεις και συνεντεύξεις. Το Live Streaming ξεκίνησε με σκοπό την ψυχαγωγία των θεατών εν καιρώ πανδημίας. Η απόσταση μας ενώνει με τις τέχνες. Ακόμα και από τον καναπέ του ο καθένας μας όπου και αν βρίσκεται στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, μπορεί να απολαύσει τις εξαιρετικές προβολές ενός πολιτιστικού φορεά που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της εκτίμησης των θεατών της ημέρες της καραντίνας. Και αυτό συμβαίνει, γιατί οι άνθρωποι της Στέγης προάγουν τον πολιτισμό μέσα από διαφορετικά είδη τέχνης και αναδεικνύουν τους καλλιτέχνες με το δικό τους τρόπο. Επιπλέον, η πρόσβαση στο ψηφιακό κανάλι και οι ήδη βιντεοσκοπημένες παραστάσεις, σε ό,τι αφορά το θέατρο, είναι κάτι πολύ απλό για όλους μας.

Εμείς περιηγηθείκαμε στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση και ξεχωρίσαμε τις παρακάτω παραστάσεις:

Η «Αποκάλυψη» του Ιωάννη σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου

στέγη
Πηγή: culturenow.com

Προφητεία, όραμα ή, μήπως, μανιφέστο εξέγερσης; Η Αποκάλυψη του Ιωάννη εξάπτει τη φαντασία των ανθρώπων από τον 1ο αιώνα μ.Χ. Έδωσε πνοή σε ουτοπίες, δυστοπίες και επαναστατικά κινήματα. Ιερή προφητεία; Εσχατολογικό κήρυγμα; Μήνυμα προσμονής, πίστης και ελπίδας σε ένα καλύτερο μέλλον; Οπωσδήποτε, πάντως, μια κοσμογονική κατάθεση και μια δυσοίωνη φαντασμαγορία που αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον Θάνο Παπακωνσταντίνου, τον σκηνοθέτη της νεότερης γενιάς, ο οποίος με ιδιοσυγκρασιακή εικαστική ματιά σκύβει πάνω σε ένα από τα πιο επιδραστικά κείμενα στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Advertisements
Ad 14

Στην πρώτη συνεργασία του με τη ΣΤΕΓΗ του Ιδρύματος Ωνάση, ο σκηνοθέτης αντλεί έμπνευση για μια σύγχρονη τελετουργία και επισημαίνει: «Ο μύθος της Αποκάλυψης είναι σαν μια παραβολή των αέναων μεταμορφώσεων της πίστης των ανθρώπων σε έναν καλύτερο κόσμο που έρχεται». Μια ομάδα σημαντικών συντελεστών και ερμηνευτών μάς μεταφέρει σε μια σκηνική αλληγορία για τη Δευτέρα Παρουσία, τους Τέσσερις Καβαλάρηδες, τις Επτά Σφραγίδες, τον Αμνό του Θεού, τον 666. Ποιος αξίζει την αιώνια ζωή;

Διαβάστε επίσης  «Μάλιστα Κύριε Ζαμπέτα» στο Θέατρο Αλίκη
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Μετάφραση: Μιχαήλα Πλιαπλιά
Σκηνικά & Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Μουσική Σύνθεση & Προγραμματισμός Ηλεκτρονικών: Πάνος Ηλιόπουλος
Μουσική Επιμέλεια & Διεύθυνση, εκκλησιαστικό όργανο: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος
Σχεδιασμός Κίνησης: Νάντη Γώγουλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Γλυπτική: Αλέκος Μπουρελιάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου
Ερμηνεύουν: Αλεξία Καλτσίκη, Μαριάννα Δημητρίου, Καλλιόπη Σίμου, Ελένη Μολέσκη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Θανάσης Δόβρης, Σωτήρης Τσακομίδης, Μάριος Παναγιώτου, Μιλτιάδης Φιορέντζης, Γιώργος Δικαίος
Συμμετέχουν οι μουσικοί: Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά), Κώστας Γάτσιος (κλαρινέτο, μπάσο κλαρινέτο), Αλέξης Καραϊσκάκης (τσέλο), Σπύρος Μοσχονάς (τρομπόνι), Ελευθερία Τόγια (βιόλα), Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Κώστας Τσιώλης (ηλεκτρονικά)
Παραγωγή: ΣΤΕΓΗ Ιδρύματος Ωνάση

Τα “κύματα” της Βιρτζίνιας Γούλφ σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζά

στέγη
Πηγή: kathimerini.gr

Ορμή, λαχτάρα, απελευθέρωση. Ο Δημήτρης Καραντζάς συναντά τη Βιρτζίνια Γουλφ στην Εφηβική Σκηνή της Στέγης σε ένα έργο ύμνο στη φιλία. «Τα κύματα» αφηγούνται την ιστορία μιας παρέας φίλων από την πρώτη μέρα του σχολείου έως τη δύση της ζωής τους. Έξι φίλοι που μεγαλώνουν με διαφορετικά όνειρα, διαφορετικούς στόχους, ερωτεύονται, απογοητεύονται, ξαναπροσπαθούν, βιώνουν την απώλεια, ματώνουν και θριαμβεύουν άδοξα και ένδοξα. Άλλοτε ακολουθώντας την «άμπωτη» και άλλοτε την «παλίρροια» του λόγου, το κείμενο μιλά για τη φιλία, τον έρωτα, τη διαφορετικότητα, τη ζωή που περνάει, την απώλεια, την αγωνία της ύπαρξης και της συνύπαρξης· ανησυχίες που όλες ξυπνούν με ορμή στην εφηβεία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Βασισμένο  σε αποσπάσματα της μετάφρασης  του Αρη Μπερλή
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζάς

Βοηθός Σκηνοθέτη, Συνεργασία στη Διασκευή  & Οργάνωση Παραγωγής: Θεοδώρα Καπράλου

Ηχητική δραματουργία: Δημήτρης Καμαρώτος

Σκηνικά: Κλειω Μπομπότη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Bοηθός ενδυματολόγου: Βασιλική Σουρρή
Bοηθός σκηνογράφου: Στεφανία Ηλέκτρα Μπαντάβου
Επιμέλεια μαλλιών: Talkin Heads
Ερμηνεύουν: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Γιώργος Βουρδάμης-Μαυρογένης, Ιωάννα Πιατά, Ελίνα Ρίζου, Μιχάλης Σαράντης, Αινείας Τσαμάτης
Παραγωγή:Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
“O Βυσσινόκηπος” του Αντόν Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου
στέγη
Πηγή: lifo.gr

«Σε αυτήν τη ζωή ή θα λυγίσεις ή θα σπάσεις» αναλογίζεται ο Νίκος Καραθάνος, διαβάζοντας τον τσεχοφικό «Βυσσινόκηπο». Ο χαρισματικός σκηνοθέτης και ηθοποιός, μετά την καλλιτεχνική επιτυχία της «Γκόλφως» του Σπ. Περεσιάδη και του «Δεκαήμερου» του Βοκάκιου, και με τη συνεργασία στη δραματουργία της ανατρεπτικής συνοδοιπόρου του, Λένας Κιτσοπούλου, αναμετριέται με ένα εμβληματικό έργο του παγκόσμιου ρεπερτορίου.

Διαβάστε επίσης  Θεατρική ομάδα ενηλίκων υπό την καθοδήγηση του Κοραή Δαμάτη

Κύκνειο άσμα του Τσέχοφ, ο «Βυσσινόκηπος» (1904) είναι ένα έργο αποχαιρετισμού, ένα έργο για το τέλος μιας εποχής. Ο κόσμος αλλάζει και σε αυτό το μεταίχμιο ο συγγραφέας στήνει μια γιορτή της απώλειας. Ο υπέροχος βυσσινόκηπος βγαίνει στο σφυρί, οι ιδιοκτήτες του, αρνούμενοι να αποδεχτούν την αλλαγή, δεν κάνουν τίποτα για να τον σώσουν, η ανευθυνότητα και οι αυταπάτες κυριαρχούν, η χρεοκοπία έρχεται.

Οι ήρωες του έργου, συγχρόνως κωμικοί και τραγικοί, παλεύουν με πείσμα για λίγη ευτυχία. Παγιδευμένοι στο έλεος μιας μεταβατικής εποχής, πρωταγωνιστούν σε μια συγκλονιστική κωμωδία για το μυστήριο της ζωής. Και τότε προβάλλει το ερώτημα: «Γιατί τόση αγωνία κάτω από τόση ομορφιά;»

«Κωμωδία, στιγμές-στιγμές φάρσα» χαρακτήριζε ο ίδιος ο Τσέχοφ το «Βυσσινόκηπο». Ο Νίκος Καραθάνος, μαζί με μια ομάδα εξαίρετων ηθοποιών, υπονομεύοντας τα στερεότυπα που βαραίνουν τις τσεχοφικές αναγνώσεις, προσεγγίζει το έργο ως «αιρετική κωμωδία μέσα σε ένα υπέροχο δράμα», σε μια εκδοχή που λάμπει από καθαρό βλέμμα και απεριόριστη ευαισθησία, συναντώντας –μοιραία– τη σημερινή μεταιχμιακή ιστορική στιγμή.

Μετάφραση: Αρης Αλεξάνδρου
Σκηνοθεσία-Διασκευή: Νίκος Καραθάνος
Σκηνικά και Κοστούμια: Ελλη Παπαγεωργακοπούλου
Μουσική: Αγγελος Τριανταφύλλου
Κίνηση: Αμαλία Μπενετ
Φωτισμοί:Νίκος Βλασσόπουλος
Απόδοση κειμένου: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Ηχολήπτης: Κωστής Παυλόπουλος
Hair Design: Ντανιέλ Αθανασίου
Μακιγιάζ: Αλεξάνδρα Μυτα
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Πέτρος Γεωργοπάλης
Βοηθοί σκηνογράφου: Ευαγγελία Θεριανού, Μυρτώ Λάμπρου, Δάφνη Ηλιοπούλου
Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου
Παίζουν: Θανάσης Αλευράς, Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Εμιλυ Κολιάνδρη, Γιάννης Κότσιφας, Αναστασία Κονίδη, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Μπινιάρης, Αγγελος Παπαδημητρίου, Δάφνη Πατακιά, Μιχάλης Σαράντης, Ελενα Τοπαλίδου, Αγγελος Τριανταφύλλου, Λυδία Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Κατασκευή σκηνικού: Lazaridis Scenic Studio και Στέλιος Λαμπαδάριος
Κατασκευες κοστουμιών: Δἐσποινα Μακαρούνη
Κατασκευή “Ελέφαντα”: Σωκράτης Παπαδόπουλος
Ακούγονται οι Μουσικοί: Γιώργος Πετρούδης (Μπουζούκι), Δημήτρης Γκόγκας(τρομπέτα), Σπύρος Βέργης(τρομπόνι), Δημήτρης Ντακοβάνος (φαγκοτο), Κώστας Τσέκος(μπάσο κλαρινέτο)
Η ηχογράφηση έγινε στο Studio Artracks από τον Γιώργο Πρινιωτάκη
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Εκτέλεση παραγωγής: Γιολάντα Μαρκοπούλου/Polyplanity Productions
Το “Σώσε” του Michael Frayn σε σκηνοθεσία Εκτορα Λυγίζου
στέγη
πηγή: elculture.gr

Σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό-ανθρώπινη κυψέλη, που βουίζει από τις προσβολές και τις παρεξηγήσεις, οι ηθοποιοί ξεχνούν τα λόγια τους, ο σκηνοθέτης ωρύεται, τα κοστούμια ξηλώνονται, ενώ οι σαρδέλες, τα τσεκούρια και οι ανθοδέσμες βρίσκονται πάντα στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή…

Διαβάστε επίσης  Αφροδίτη Γρηγοριάδου: Μια ευγενική φυσιογνωμία του Θεάτρου

Καλώς ήρθατε στα παρασκήνια μιας θεατρικής παράστασης: εκεί όπου κάθε προσπάθεια εκλογίκευσης ακυρώνεται. Εκεί όπου τα σκοτεινά ένστικτα αναδύονται και οι ρόλοι, σαν ζόμπι, καταβροχθίζουν τους ηθοποιούς.

«Μπαίνουμε απ’ τις πόρτες – βγαίνουμε απ’ τις πόρτες. Τι είναι η φάρσα; Αυτό. Τι είναι το θέατρο; Αυτό. Και η ζωή, δηλαδή, τι είναι; Αυτό.» Αυτά ακούμε στο «Το Σώσε» (1982) του Μάικλ Φρέιν. Πέντε χρόνια μετά το “Room Service”, ο Έκτορας Λυγίζος επιστρέφει στη ΣΤΕΓΗ, σκηνοθετεί και, ταυτόχρονα, παίζει τον ρόλο του σκηνοθέτη στην κλασική βρετανική φάρσα που μας βάζει μέσα στα παρασκήνια ενός θεάτρου, καλώντας μας να αναρωτηθούμε: «Τι γίνεται όταν όλα πάνε στραβά;».

Μια παράσταση με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από έναν σκηνοθέτη που μας προειδοποιεί: «Το παρασκήνιο, ο κατεξοχήν χώρος της καταστροφής και του χάους, καταλαμβάνει εδώ τη σκηνή. Επεκτατικό και αδηφάγο…»

Μετάφραση, Διασκευή και Σκηνοθεσία: Εκτορας Λυγίζος
Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μιχάλης Κίμωνας, Γιάννης Κλινης, Σοφία Κόκκαλη, Εμιλυ Κολιάνδρη, Εκτορας Λυγίζος, Αννα Μασχα, Αρης Μπαλής, Αρετή Σεινταρίδου
Σκηνικό:Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια: Αλκηστη Μάμαλη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Συνεργασία στην Κίνηση-Σωματική Προετοιμασία: Χαρά Κοτσαλη
Σχεδιασμός Μακιγιάζ και μαλλιών:Ιωάννα Λυγίζου
Σχεδιασμός ήχου: Brian Coon
Βοηθός σκηνοθέτη: Εύα Βλασσοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Ελένη Αηδόνη
Βοηθός ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα Γιαννακανδροπούλου
Κατασκευή σκηνικού: Παναγιώτης Λαζαρίδης
Κατασκευή γυναικείων κοστουμιών: Ελένη Κομνηνού
Κατασκευή ανδρικών κοστουμιών: Γιώργος Παρλιάρος
Διεύθυνση Παραγωγής:Ηλέκτρα Αρζιμάνογλου
Εκτέλεση παραγωγής: Grasshopper
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

The Turkish Detective: Εγκλήματα με άρωμα… Κωνσταντινούπολης

Εγκλήματα στην ΠόληΗ σειρά The Turkish Detective είναι από εκείνες
Η ψυχοθεραπεία σκοτώνει τον έρωτα;

Η ψυχοθεραπεία σκοτώνει τον έρωτα;

Έρωτας και ψυχοθεραπεία – έννοιες ασύμβατεςΗ Κόλαση του Δάντη μοιάζει