Κυριακή 28 Μαΐου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Γαστρονομία
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Θεατρικές Προτάσεις Θέατρο Θεσσαλονίκη Τελευταίες Παραστάσεις

Η Πρόταση της εβδομάδας [12/2-18/12] :ΟΙΔΙΝΟΥΣ του Θανάση Τριαρίδη, στο BlackBox

Από Καστανάρα Μαρία 12 Δεκεμβρίου 2016
 Η Πρόταση της εβδομάδας [12/2-18/12] :ΟΙΔΙΝΟΥΣ του Θανάση Τριαρίδη, στο BlackBox

Μετά την ολόθερμη υποδοχή από το κοινό και την κριτική για δύο χρονιές στην Αθήνα, ο ΟΙΔΙΝΟΥΣ, το ψυχολογικό θρίλερ του Θανάση Τριαρίδη ανεβαίνει στην Θεσσαλονίκη, στο BlackBox.

ΟΙΔΙΝΟΥΣ

Είναι πρωί και ο Λ και η Ι, ένα ζευγάρι φιλολόγων γύρω στα 45, βρίσκονται στο σαλόνι τους και ετοιμάζονται να γιορτάσουν τα 18α γενέθλια του παιδιού τους. Μέσα από συζητήσεις, εντάσεις και υπαινιγμούς, ήδη από την πρώτη πράξη του έργου, αποκαλύπτεται η τρομερή αλήθεια. Το παιδί έχει πεθάνει στον 3o μήνα της ζωής του και παραμένει “ζωντανό” για το ζευγάρι χάρη στην συνθήκη που έχει επιβάλλει η εμμονική ανάγκη του πατέρα να διατηρήσει την “οικογένεια”.

Ένα εξαιρετικό έργο του Θανάση Τριαρίδη με οικονομία στον λόγο, όπου η κάθε φράση-λέξη είναι απαραίτητη, είναι το κείμενο της παράστασης. Αφαιρώντας από τις σκηνικές οδηγίες την κίνηση στα καθημερινά στιγμιότυπα, η σκηνοθεσία του Λάζαρου Γεωργακόπουλου εστιάζει και επικεντρώνεται στον λόγο, στο κείμενο, στις ψυχολογικές μεταπτώσεις και στις δραματικές κορυφώσεις.  Με κοφτό λόγο και σιωπές άλλοτε υπαινικτικές και άλλοτε εκκωφαντικές επιτρέπει την διάνθιση των χαρακτήρων κρατώντας το ενδιαφέρον των θεατών μέχρι τέλους. Ερμηνευτικό επίτευγμα του Λάζαρου Γεωργακόπουλου στον διπλό ρόλο πατέρα-γιου αναπτύσσοντας τους ισόρροπα και μια συγκλονιστική Ευτυχία Γιακουμή φυσική, ανεπιτήδευτη, ολοκληρωμένη και σωστά ζυγιασμένη σαν σύζυγος και μητέρα.

Οριοθετημένος ο χώρος της σκηνής υπογραμμίζοντας το κλειστό σύστημα οικογένειας του ζευγαριού και την απόσταση του από την κοινωνία και την πραγματικότητα. Λιτά σκηνικά, αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιούνται όλα στην δράση από τους ηθοποιούς, τίποτα περιττό και τίποτα επιτηδευμένο. Ο μόνος τοίχος μετατρέπεται σε μαυροπίνακα που πάνω του θα ξεδιπλωθεί όλη η εμμονική ψυχοσύνθεση του πατέρα με λογική, με παράνοια, με αντιστροφή. Μοιάζει να επικοινωνεί με τους θεατές σαν εικόνα των πιο μύχιων σκέψεων του ήρωα. Ο πίνακας-παράθυρο μιας παιδικής ζωγραφιάς του ήλιου έρχεται να εικονοποιήσει το τραγούδι “Greenfields” των Brothers Four που ακούγεται και τραγουδιέται από το ζευγάρι. Είναι ο ήλιος που καμιά φορά “πέφτει κατακόρυφα τόσο που τα ηλιοτρόπια δεν ξέρουν κατα που να γυρίσουν”.Περιμετρικά σκόρπια χρωματιστά μπαλόνια για το πάρτι γενεθλίων που οι δύο γονείς ετοιμάζουν για το φανταστικό παιδί τους που θα γιορτάσει τα 18α γενέθλιά του. Φούσκες που σκάνε στο κεφάλι του πατέρα, κενά χρόνια χωρίς την παρουσία του παιδιού, πλασμένα από την άρρωστη ανάγκη του να κρατήσει τον γιο του ζωντανό, έως ότου η φούσκα του 18ου χρόνου θα σκάσει όλη αίμα και θα μετουσιώσει την γιορτή σε οργή.

Advertising

ΟΙΔΙΝΟΥΣ

Πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ με φιλοσοφικές αναζητήσεις και έντονη διακειμενικότητα με τον Οιδίποδα του Σοφοκλή. Ο Λ στην εργασία του, όντας ακόμη φοιτητής, υποστήριξε πως όλα ήταν ένα κατασκεύασμα του Οιδίποδα να είναι πατροκτόνος και αιμομίκτης και πως ο Λάιος και η Ιοκάστη δεν ήταν αληθινοί του γονείς. Ο Λ έπλασε ένα πρόσωπο, οικοδόμησε με ενδελέχεια και ψυχωτική λεπτομέρεια ένα alter-ego εμπνευσμένο από την τραγωδία, τον Οιδίπου-Οιδίνου. Ένα τραγικό πρόσωπο προορισμένο να σκοτώσει τον πατέρα-Δημιουργό και να επανενωθεί με την μητέρα-Μήτρα. Δίχως όνομα, πρωτύτερα, γιατί “τα ονόματα είναι η αληθινή ζωή” και το παιδί αυτό δεν μπορεί να φέρει την ζωή, είναι απλώς το παιδί. Δεν μπορεί να ξεπεράσει το σύμπλεγμα του ως απλά ένα αποκύημα του φαντασιακού του πατέρα για αυτό και αναζητά ερωτικά την μητέρα και επιθυμεί να δολοφονήσει τον πατέρα που τον “απειλεί”. Την στιγμή που συμπληρώνει το 18ο έτος της ηλικίας του και πρέπει να φύγει από τον κλειστό κύκλο της οικογένειας και να ανεξαρτητοποιηθεί αποφασίζει να εκτοπίσει τον πατέρα και να αναλάβει αυτός την θέση του ως άντρας και σύζυγος. Μια διεστρεβλωμένη διαβατήρια τελετή που η αλληγορική μετάβαση του “φανταστικού” εφήβου σε ενήλικα δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί και οδηγεί στον όλεθρο.

Στην δίνη ενός καθαρόαιμου “ζωτικού ψεύδους” ο Λ, με σκοπό να διατηρήσει όσο πιο νοσηρά γίνεται την ιδέα της οικογένειας έτσι όπως είναι πλασμένη στο μυαλό του, συμπαρασύρει την Ι να το τροφοδοτεί. Εντάσσει στην καθημερινότητα τους τον “γιο” με πλήρη διαμορφωμένο χαρακτήρα και εκείνη παίζει τον δικό της ρόλο σαν μια άλλη Ιοκάστη όπως την φαντασιώθηκε εκείνος “…υπάκουσε στην επιθυμία του άντρα της… Πως εκτέλεσε το συζυγικό της καθήκον απέναντι στον άντρα που της έσπειρε τα παιδιά της…” .Σχιζοφρενικές καταστάσεις και διαταραγμένες ψυχικά προσωπικότητες με έλλειψη οντολογικής ασφάλειας που θυμίζουν τον Τζωρτζ και την Μάρθα του Άλμπι. Η Ι θέλει να ξεφύγει, να αποτινάξει από πάνω της τον ρόλο της Ιοκάστης και να φύγει από το κλειστό κοχύλι. Αυτό είναι που πυροδοτεί την μέχρι τώρα υποτιθέμενη ισορροπία “θαρρείς μια αστραπή που σκίζει την νύχτα και έπειτα απομένει η νύχτα σκισμένη..”

Ο Θανάσης Tριαρίδης μας έδωσε ένα αστικό δράμα με άξονα την τραγωδία και την αποδόμηση της οικογένειας, ένα τρομακτικό ταξίδι στα πιο βαθιά στρώματα της ψυχοσύνθεσης εκεί που η παραίσθηση και η πραγματικότητα περιπλέκονται. Τελικά η φλούδα του μήλου ήταν λεπτή και δημιουργήθηκε η σχισμή και αυτό σκουλήκιασε..Λίγο πριν το τέλος εκείνη, σαν μια άλλη Εύα, παίρνει το μήλο και μας αφήνει με ένα τέλος θολό χωρίς την λύτρωση που χαρίζει η τραγωδία. Αλλά μήπως στα λόγια του Λ κρύβεται μια αλήθεια; “Και ξέρεις τι μένει; Μένουν οι ερωτήσεις… Αυτό είναι η τραγωδία… Δεν είναι τα γεγονότα… Είναι οι ερωτήσεις πάνω στα γεγονότα… Η τραγωδία είναι οι ερωτήσεις… Και τώρα είναι αυτή η ώρα… Η ώρα των ερωτήσεων…”

 

Ταυτότητα παράστασης
Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Μουσική: Χρήστος Διαμαντής
Βοηθός σκηνοθέτη & δραματολογική ανάλυση: Ροζαλί Σινοπούλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Ερμηνεύουν: Λ: Λάζαρος Γεωργακόπουλος // Ι: Ευτυχία Γιακουμή

Στοιχεία Παράστασης
Πρεμιέρα: Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016
Παραστάσεις: Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00
Διάρκεια παραστάσεων: 6-18 Δεκεμβρίου 2016
Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Τιμές Εισιτηρίων: 14€ (γενική είσοδος), 10€ (Φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), άνω των 65 και ανέργων.
Τιμή προπώλησης μέχρι 31 Οκτωβρίου: 7 €
Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr, Public, Seven spots, Reload και στο ταμείο του BlackBox
Ώρες ταμείου: Δευτέρα – Κυριακή 10:30-13:30, 17:30-21:00

Advertising

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Καστανάρα Μαρία

Αρθρογράφος

Γεννήθηκα και μένω στην Θεσσαλονίκη. Από την νεαρή μου ηλικία αγάπησα το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα βιβλία κάτι που με οδήγησε λίγα χρόνια μετά στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Η βαθιά και συστηματική ενασχόληση με το θέατρο αποτελεί πηγή ζωής και τρόπο έκφρασης για μένα. Η δημιουργικότητα και η έμπνευση μου βρίσκουν διέξοδο και στην διακόσμηση.

Μόλις ανέβηκαν
Γαστρονομία

Παραδοσιακό Πολίτικο Κιουνεφέ

28 Μαΐου 2023
Βιβλίο

Απονομή του βραβείου Pulitzer για πρώτη φορά σε δύο συγγραφείς

28 Μαΐου 2023
Μόδα

Casual outfits για τις καθημερινές υποχρεώσεις σου

28 Μαΐου 2023
Απόψεις

Γυναίκες και πολιτική: Μία δύσκολη εξίσωση;

28 Μαΐου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θεατρικές Προτάσεις

Η Κατερίνα Μπουζάνη αποφεύγει να κρατά «Σιγήν Ιχθύος»

Θεατρικές Προτάσεις

«Οργισμένα νιάτα» του John Osborne επιστρέφει για δεύτερο κύκλο παραστάσεων

Θεατρικές Προτάσεις

«Αναμονή στο τίποτα Κεφάλαιο 1» στο Θέατρο «ΛΥΧΝΟΣ»

Θεατρικές Προτάσεις

Η «Γεύση από Μέλι» στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα»

Θεατρικές Προτάσεις

«Οι Lyons» του Nicky Silver απο 28/02 στο μικρό θέατρο "Κεραμεικού"

Θεατρικές Προτάσεις

Ηρακλείδαι του Ευριπίδη στο Θέατρο OLVIO από 5/2

Θεατρικές Προτάσεις

Ολοκληρώνεται με μεγάλη επιτυχία ο 3ο κύκλος για τις «Μικρές Αλεπούδες» στο Studio Μαυρομιχάλη

Θεατρικές Προτάσεις

«Το Ηρεμιστικό» του Samuel Beckett στο Θέατρο Φούρνος

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Κοινωνική Ψυχολογία

Ωριμότητα: Σε αγαπώ ή σε χρειάζομαι;

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED