Τι γίνεται με το Metal Gear επιτέλους;

 

Έχει περίπου ένα μήνα από τότε που κυκλοφόρησε το trailer για το νέο game της σειράς Metal Gear της Konami και οι αντιδράσεις, είναι η αλήθεια, δεν ήταν και οι καλύτερες. Το νέο game ονομάζεται Metal Gear Survive και διαφέρει ουσιαστικά από αυτό που έχουμε στο μυαλό μας για τη σειρά.

Για εμάς που νιώσαμε την ευτυχία ως πιτσιρικάδες να περάσουμε ώρες και ώρες με το Metal Gear Solid στο PSX, η επαφή μας με το παιχνίδι αποτέλεσε μοναδική εμπειρία κατά τη διάρκεια των επόμενων sequels. Η σειρά ξεκίνησε με το Solid Snake που ήταν πρωταγωνιστής για τα πρώτα παιχνίδια της σειράς. Ωστόσο, το 2004 στο Metal Gear 3: Snake Eater ο ρόλος μετατοπίστηκε στον πραγματικό πρωταγωνιστή, που είναι ο Naked Snake ή Big Boss, ο οποίος το 1964 του Ψυχρού Πολέμου στάλθηκε ως πράκτορας στη Ρωσία προκειμένου να ματαιώσει την προσπάθεια των Ρώσων παρακρατικών στρατιωτικών να εξοπλίσουν με νέα οπλικά συστήματα τη μηχανή Shagohod.

Εκεί, μετά από μια σειρά γεγονότων, ο Snake φέρει με επιτυχία εις πέρας την αποστολή του, καταστρέφοντας το Shagohod, αλλά και σκοτώνοντας με εντολή της κυβέρνησης των ΗΠΑ τη μέντορά του Boss, θρύλο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και μητέρα των Αμερικανικών Ειδικών Δυνάμεων. Σκοτώνοντας τη Boss, ο Snake έλαβε τον τίτλο Big Boss και θεωρήθηκε υπόδειγμα στρατιώτη και πολεμικός μύθος, μα συνειδητοποίησε με πίκρα πως ακόμη και οι καλύτεροι στρατιώτες αντιμετωπίζονται ως πιόνια από τις εκφυλισμένες κυβερνήσεις, οι οποίες δεν εμπνέονται από κανένα άλλο ιδανικό εκτός της εξουσίας. Κληρονομώντας το όραμα της εκπαιδεύτριάς του, προσπάθησε να δημιουργήσει ένα έθνος στρατιωτών που δεν θα ήταν αναγκασμένοι να υπακούν στις παράλογες και τυχοδιωκτικές επιταγές των κυβερνήσεων. Στην πορεία το εγχείρημά του ξέφυγε από το σκοπό του, οδηγώντας σε γεγονότα που δεν μπόρεσε να ελέγξει. Όλη αυτή η ματαιόδοξη προσπάθειά του αποτελεί το «ζουμί» της σειράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Metal Gear ξεκίνησε το 1987 και κατά τη διάρκεια του χρόνου μετατράπηκε με το μοναδικό του στυλ και χειρισμό σε ένα από τα καλύτερα stealth παιχνίδια, με αποκορύφωμα το Metal Gear Solid V: The Phantom Pain που κυκλοφόρησε το Σεπτέμβριο του 2015. Ήδη από τότε είχαν ξεκινήσει να βγαίνουν στο κοινό οι προστριβές που είχε ο «πατέρας» της σειράς Hideo Kojima με την εταιρεία Konami. Ο Kojima είχε ανακοινώσει πως μετά το Phantom Pain ήθελε να αποσυρθεί από τη σειρά και να αφοσιωθεί στη ανάπτυξη άλλων παιχνιδιών. Αυτό, ίσως σε συνδυασμό με την πίεση της εταιρείας, η οποία αποσκοπούσε σε περισσότερα sequels της σειράς, οδήγησε σιγά σιγά σε όλο και περισσότερη αποξένωση μεταξύ των δύο, με αποτέλεσμα η απουσία του Kojima στο The Game Awards 2015 Event να εκληφθεί ως η αποχώρησή του από την Konami.

Έτσι, η Konami άρχισε να στρατολογεί προσωπικό για το σχεδιασμό του νέου Metal Gear. Το παιχνίδι λαμβάνει χώρο μετά από το βομβαρδισμό της Mother Base στο Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes, οπότε και σκουληκότρυπες ανοίγουν στον ουρανό καταπίνοντας ό,τι υπάρχει από κάτω και μεταφέροντας τους εναπομείναντες στρατιώτες σε ένα παράλληλο χώρο, όπου βρίσκονται σε περίεργα νησιά γεμάτα από κρυσταλλικά ζόμπι (?!?!).

Επομένως, βλέπουμε πως όχι μόνο αλλάζει ο χαρακτήρας του παιχνιδιού, ο οποίος από stealth μετατρέπεται περισσότερο σε combat style, μα αλλάζει και το σενάριο, καθώς η όλη υπόθεση δεν εντάσσεται καθόλου στο κλασσικό χρονοδιάγραμμα του παιχνιδιού. Αυτό που μάλλον συμβαίνει είναι πως η Konami προσπαθεί να διαχωρίσει το όνομα του Kojima από τη σειρά, αποφεύγοντας εν απουσία του να προχωρήσει την ιστορία. Και από μια άποψη, ίσως σοφά κινείται, καθώς όλο το παιχνίδι φέρει σε κάθε λεπτομέρειά του την υπογραφή της δημιουργικής διάνοιας του Kojima.

Γιατί δεν είναι μόνο η σκηνοθεσία και τα εφέ που έκαναν μοναδικό το Metal Gear. Αυτό που μας έκανε να το αγαπήσουμε και να το διαχωρίσουμε είναι η «ψυχή» αυτού του παιχνιδιού. Παρόλο που επιφανειακά φαίνεται βίαιο και πολεμοχαρές, όλο το game είναι γεμάτο από φιλειρηνική ρητορική, η οποία υπονοείται με τη μοναδική ιαπωνική λεπτότητα. Οι στρατιώτες είναι θύματα και ανίκανοι να αντισταθούν στις διαταγές των παράλογων καθεστώτων, η βία χειροτερεύει τις καταστάσεις, ενώ το ίδιο το game επικροτεί τον παίκτη όταν προτιμάει τη stealth τακτική, αποφεύγοντας να σκοτώνει αυτούς που τον καταδιώκουν. Όλα αυτά καθιστούν το Metal Gear αριστούργημα και αυτό το αριστούργημα ίσως να μην μπορεί να συνεχιστεί δίχως την οξυδέρκεια του δημιουργού του. Καλύτερο θα ήταν μάλιστα να μην γίνει καμία προσπάθεια να προχωρήσει το plot, παρά να εκφυλιστεί σε μια αποτυχία, ανάξια της εκτίμησης που τρέφουμε για ένα πετυχημένο stealth παιχνίδι. Οψόμεθα.

Για τους «πορωμένους» της σειράς ένα σύντομο timeline όλου του Metal Gear: http://metalgeartimeline.com

Το νέο trailer του Metal Gear Survive:


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Αναστάσιος Φάκας Μπιτζιάδης

Γεννήθηκα το 1993 στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδασα κι έλαβα το πτυχίο μου από την Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Δεν μπορώ να συντονίσω 3 σκέψεις στο μυαλό μου με σειρά, αλλά προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου και τους γύρω ότι γράφω σαν άνθρωπος. Βιβλιοφάγος και περίεργος μέχρι βαθμό κακουργήματος, γιατί Timendi causa est nescire.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;