American Crime Story: The Assassination of Gianni Versace

The Assassination of Gianni Versace

Το κανάλι Fox εγκαινίασε δυναμικά την φετινή χρονιά με την προβολή του δεύτερου κύκλου της must-see Ανθολογίας του Ryan Murphy “American Crime Story”, ο οποίος καταπιάνεται με ένα από τα πιο πολυσυζητημένα και προβεβλημένα γεγονότα της ποπ κουλτούρας, τη δολοφονία του διάσημου σχεδιαστή Gianni Versace από τον κατά συρροή δολοφόνο Andrew Cunanan-ένα γεγονός που έλαβε μεγάλη δημοσιότητα και πέρασε στο επίπεδο του μύθου, όπως και τα εμπλεκόμενα πρόσωπα. ‘Ήταν μάλιστα αυτή η δημοσιότητα ευθύς εξαρχής η αιτία που το ίδιο το γεγονός, ο θάνατος και ο θρήνος του χώρου της μόδας, έμοιαζαν τόσο εξωπραγματικά και απίθανα.

Η σειρά των εννέα επεισοδίων βασίστηκε στο βιβλίο της Maureen Orth “Vulgar Favors” και δεν πήρε την έγκριση της οικογένειας Versace, καθώς τόσο το βιβλίο όσο και η σειρά υποστηρίζουν πως θύτης και θύμα γνωρίζονταν, όπως κάποιες λεπτομέρειες της προσωπικής ζωής του Ιταλού σχεδιαστή, τις οποίες η οικογένεια δεν επιβεβαίωσε ποτέ. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε η σειρά ξεκινά με την εξής δήλωση αποποίησης ευθύνης: «Ορισμένα γεγονότα συνδυάζονται ή παρουσιάζονται για δραματικούς και ερμηνευτικούς σκοπούς. Ο διάλογος είναι φανταστικός και με τέτοιον τρόπο δοσμένος ώστε να συνάδει με τα γεγονότα».

The Assassination of Gianni Versace

Το πρώτο επεισόδιο αρχίζει  με μία μεγαλόπρεπη ξενάγηση στην βίλα του διάσημου σχεδιαστή στο Μαϊάμι μία ηλιόλουστη και υπέροχη μέρα, όπως φαντάζεται κανείς πως είναι όλες οι μέρες των διάσημων και επιτυχημένων ανθρώπων. Η γαλήνη διακόπτεται απότομα από τους πυροβολισμούς που ακούγονται από την είσοδο της πολυκατοικίας. Ο δράστης είναι ένας άγνωστος νεαρός που το βάζει αμέσως στα πόδια και ο Gianni Versace κείτεται νεκρός στο δρόμο με ένα λευκό περιστέρι δίπλα του που έπεσε κι αυτό νεκρό από θραύσματα της ίδιας σφαίρας. Η ύστατη δημόσια εμφάνισή του ήταν τόσο ποιητική όσο και η τέχνη του. Κι έτσι αποφασίζει η σειρά  να παρουσιάσει τον θρυλικό σχεδιαστή, σαν έναν παθιασμένο καλλιτέχνη που αναζητά το ιδεατό κάλλος μέσα στην χλιδή και τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά ταυτόχρονα μακριά από αυτά.

Advertisement

Ωστόσο οι σκηνές της ζωής του, στις οποίες πρωτοστατούν η αδερφή του, Donatella –  την υποδύεται η εντυπωσιακή Penelope Cruz –  και ο επί 13 χρόνια εραστής του, Antonio D’ Amico – στο ρόλο ο Ricky Martin – είναι δυσανάλογα λίγες σε σχέση με το αιματηρό χρονικό της δράσης του Andrew Cunanan. Από την κομβική στιγμή της δολοφονίας του Ιταλού σχεδιαστή αρχίζει να ξετυλίγεται το νήμα της εμμονής και της παράνοιας του νεαρού δολοφόνου με μία πλειάδα αναδρομών στο εγκληματικό παρελθόν του. Στα πρώτα επεισόδια ο Ιταλός σχεδιαστής, το όνομα του οποίου βρίσκεται άλλωστε και στον τίτλο της σειράς είναι σχεδόν άφαντος και η αφηγηματική γραμμή διαταράσσεται με αναδρομές και επιδρομές, φευγαλέες- και μάλλον αχρείαστες- μεταβάσεις εμπρός και πίσω στην πορεία των γεγονότων. Έτσι αυτές, αντί να προσδίδουν αγωνία και να προκαλούν την περιέργεια του κοινού, συνήθως απλά παρουσιάζουν την ιστορία των θυμάτων από το τέλος προς την αρχή, πράγμα που σημαίνει πως ο θεατής θα πρέπει να έχει την υπομονή να γνωρίσει τα πρόσωπα αφού μάθει την κατάληξή τους.

Οι ιστορίες των δύο βασικών προσώπων, Gianni Versace και Andrew Cunanan, εξελίσσονται όχι μόνο δυσανάλογα αλλά κι εντελώς αντιθετικά. Το μυστήριο και η ψυχογραφική προσέγγιση που ακολουθείται στην περίπτωση του παρανοϊκού δολοφόνου έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το πομπώδες κι επιτηδευμένο ύφος της ζωής του Ιταλού σχεδιαστή και των χαρακτήρων που τον πλαισιώνουν. Κι ενώ ο Cunanan ζει μέσα στις ψευδαισθήσεις του με διάφορους χαρακτήρες σε κάθε επεισόδιο να του υπενθυμίζουν πως οι απαιτήσεις και τα όνειρά του  δεν είναι πραγματικά, η οικογένεια Versace μοιάζει να ζει σε μία υπερβατική πραγματικότητα πλούτου, ομορφιάς και πηγαίου καθαρού συναισθήματος, σαν ήρωες σαπουνόπερας.

Σε γενικές γραμμές η δεύτερη σαιζόν, παρά το ιντριγκαδόρικο θέμα της και τις ομολογουμένως απολαυστικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών της, δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στα κριτήρια ποιότητας που είχε ήδη θέσει ο πρώτος κύκλος, κυρίως λόγω της χαλαρής και “τσαπατσούλικης” αφηγηματικής δομής. Επιπλέον οι δημιουργοί της δεν εκμεταλλεύτηκαν την περίοδο και την περιρρέουσα ατμόσφαιρά της, για να σκιαγραφήσουν την εποχή που ανάδειξε την μόδα σε πραγματική βιομηχανία και συνάμα επανέφερε σε παλαιότερα υψηλά επίπεδα τον πολιτικό συντηρητισμό και τις κοινωνικές διακρίσεις.

Advertisement

Δείτε το τρέιλερ της δεύτερης σαιζόν:

https://www.youtube.com/watch?v=xL_qpDkF5A8

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Απόφοιτος της γερμανικής φιλολογίας και κάτοχος μεταπτυχιακού φιλοσοφίας με ειδίκευση στα εικαστικά. Επί του παρόντος φοιτήτρια στο τμήμα κινηματογράφου. Αυτό που θέλω κυρίως να κάνω στη ζωή μου είναι να γελάω...ακόμα κι όταν η φάση ειναι για κλάματα!

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG