Ψάχνουμε περισσότερο για την αυτοκτονία μετά το 13 Reasons Why

Το 13 Reasons Why είναι μια πολύ δημοφιλής σειρά του Netflix, η οποία έχει ως επίκεντρο μια έφηβη που έθεσε τέλος στην ζωή της. Η σειρά αυτή έχει πυροδοτήσει διαδικτυακές αναζητήσεις γύρω από το θέμα της αυτοκτονίας, ακόμη και για το πώς γίνεται. Αυτό υποστηρίζει μια έρευνα γύρω από την σειρά – φαινόμενο που έγινε διαθέσιμη εξ ολοκλήρου από το Netflix στις 31 Μαρτίου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι μέσα σε 3 εβδομάδες από την προβολή της σειράς, υπήρξαν 900.000 περισσότερες αναζητήσεις στο google, οι οποίες περιείχαν την λέξη “αυτοκτονία”. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 20% αύξηση στα Google Trends σε μεθόδους αυτοκτονίας, γραμμές υποστήριξης και μεθόδους πρόληψης της αυτοκτονίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έγινε καμία προσπάθεια σύνδεσης της αύξησης (ή μη) σε περιπτώσεις αυτοκτονιών για το ίδιο διάστημα.

Επίσης, δεν είναι αρκετά ξεκάθαρο αν οι αναζητήσεις αυτές αφορούσαν πραγματικά περιστατικά όπου ο αναζητών ήθελε να αυτοκτονήσει ή αντιμετώπιζε κάποιο πραγματικό πρόβλημα αυτοκτονίας, ή απλώς το έκανε από περιέργεια. Τονίζεται όμως ότι ήταν αμέλεια των παραγωγών η απουσία οδηγιών πριν και μετά από κάθε επεισόδιο, σχετικά με την βοήθεια ατόμων που έχουν αυτοκτονικές τάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Κύκλοι οργανισμών υγείας, οι οποίοι ασχολούνται με αυτοκτονικά επεισόδια και απόπειρες, επισημαίνουν ότι η σειρά ίσως λειτούργησε ως “ύμνος” στην αυτοκτονία. Οι ίδιοι κύκλοι απέστειλαν πολλές επιστολές προς σχολεία και γονείς, με σκοπό την σωστή ενημέρωση.

Η σειρά αφηγείται την ιστορία ενός κοριτσιού, μαθήτριας λυκείου, η οποία αφήνει 13 κασέτες πριν αυτοκτονήσει. Σε αυτές τις κασέτες αφηγείται ιστορίες βίας και καταχρήσεων, αλλά και εκφοβισμού, οι οποίες την οδήγησαν στην αυτοκτονία. Στο φινάλε της πρώτης σεζόν γινόμαστε θεατές της αυτοκτονίας της.

Τα επεισόδια με τις πιο σκληρές σκηνές είχαν προειδοποίηση για το κοινό, ενώ το Netflix έχει στήσει site το οποίο περιέχει πληροφορίες σχετικά με την βοήθεια ατόμων με αυτοκτονικές τάσεις. Η σειρά ανανεώθηκε για δεύτερη σεζόν.

 

 

Ο John Ayers, ερευνητής από το Πανεπιστήμιο του San Diego, είναι ο επικεφαλής της έρευνας. Δήλωσε ότι η σειρά μπορεί να πυροδοτήσει απόπειρες από εφήβους οι οποίοι έχουν την προδιάθεση. Πρότεινε την αναπροσαρμογή της σειράς, ώστε να προτείνει την αναζήτηση βοήθειας. “Οι περισσότεροι άνθρωποι που φτάνουν στην αυτοκτονία, αν σωθούν και γυρίσουν πίσω, νιώθουν εντάξει με την έκβαση αυτή. Η σειρά δεν θα πρέπει να δίνει εξιλεωτικό τόνο στην αυτοκτονία“, συμπλήρωσε.

Το Netflix από την μεριά του βλέπει τα πράγματα λίγο πιο ορθά. Σε ανακοίνωση του, δηλώνει ότι υπάρχει η πεποίθηση στους ανθρώπους του καναλιού ότι η προβολή της σειράς αυτής θα επιφέρει μεγαλύτερη συνείδηση και ευαισθητοποίηση σε θέματα αυτοκτονίας. Η έρευνα αυτή αποδεικνύει ακριβώς αυτό. “Θα λάβουμε υπόψη όλα τα αποτελέσματα και τις ενδείξεις που λάβαμε, προετοιμαζόμενοι για την δεύτερη σεζόν“, καταλήγουν.

Η Madelyn Gould, του Πανεπιστημίου Columbia, ειδική σε θέματα αυτοκτονίας, δηλώνει ότι η έρευνα αυτή είναι αρκετά ελλιπής, τόσο σε δεδομένα όσο και στις μεθόδους με τις οποίες έγινε, όμως τα αποτελέσματα της θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη. Ο κύριος προβληματισμός μου με την πορεία της σειράς είναι ότι απεικονίζει την αυτοκτονία ως φυσικό επακόλουθο όλων των κακουχιών της ζωής. Ένα πιο πρέπον μήνυμα θα ήταν, ότι υπάρχει βοήθεια εκεί έξω για όσους νιώσουν αυτοκτονικοί, και σωτηρία. Παρά να δείχνουμε ότι η αυτοκτονία είναι λύση”, δήλωσε.

Η σειρά γνώρισε τεράστια επιτυχία και ανανεώθηκε, όπως είπαμε, για δεύτερη σεζόν. Ελπίζουμε το όλο κόνσεπτ της σειράς να λειτουργήσει κατασταλτικά για εκατομμύρια ανθρώπους στον πλανήτη, οι οποίοι αντιμετωπίζουν αυτοκτονικές τάσεις.

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ανδρέας Αμανατίδης

Αν έπρεπε να χωρέσω τον εαυτό μου σε τρεις λέξεις, αυτές θα ήταν: Αστρονομία, Σειρές και Gaming. Μετά μουσικής βεβαίως.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;