Bachelor: Μια ακριβή παραγωγή με φτωχά νοήματα

 

Το δημοφιλές ριαλιτι σόου σε όλο τον κόσμο έκανε πρεμιέρα φέτος στην Ελληνική τηλεόραση. Το Bachelor κατάφερε να γίνει θέμα συζήτησης σε αρκετές παρέες και φίλους και η απήχηση του ήταν μεγάλη.

Concept & Format

Ας δούμε όμως πώς έχουν τα πράγματα από την αρχή. Το Bachelor είναι το ριαλιτι σόου, οπού 20 γυναίκες έχουν ένα και μόνο σκοπό, να διεκδικήσουν τον Bachelor, δηλαδή τον εργένη του παιχνιδιού. Σκοπός είναι μέσα από δοκιμασίες και ραντεβού να δείξουν την αγάπη τους, ότι νοιάζονται για αυτόν και ότι αυτός είναι ο άντρας των ονείρων τους.

Από την άλλη μεριά, ο Bachelor κάνει τις επιλογές του αναμεσά σε ποιες κοπέλες θέλει να γνωρίσει καλυτέρα. Κρίνει ποιες υποψήφιες καλύπτουν τις προϋποθέσεις του και προσπαθεί να κατανοήσει τα συναισθήματα που έχουν οι κοπέλες προς αυτόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Bachelor
Πηγή Εικόνας: flashstars.gr

Το φόρματ του ριαλιτι στoχεύει στο να αναδείξει τα συναισθήματα της αγνής αγάπης και του ερωτά. Αυτό συμβαίνει μέσα από τις συζητήσεις των ραντεβού και τις διάφορες δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν τα ζευγάρια μαζί, όπως η μαγειρική,τα διαφορά extreme sports, τα δείπνα, κ.α.

Στο Bachelor όμως, σε αντίθεση με την πραγματική ζωή, όλες κρίνονται συνεχώς και η κάθε λεπτομέρεια είναι σημαντική, για να συνεχίσουν στο ριαλιτι. Στο τέλος της εβδομάδας πραγματοποιείται η τελετή των ροδών, όπου ο Bachelor δίνει ένα κόκκινο τριαντάφυλλο στις κοπέλες που θέλει να συνεχίσουν να τον διεκδικούν στο παιχνίδι. Ο Bachelor ρωτά κάθε κοπέλα ξεχωριστά αν δέχεται αυτό το τριαντάφυλλο. Η κοπέλα που δεν παίρνει ή δε δέχεται το κόκκινο τριαντάφυλλο αποχωρεί.

Bachelor
Πηγή Εικόνας: nassosblog.gr

 

Διεθνής παραγωγή και κριτικές

Επιπλέον, το Bachelor δεν είναι ένα καινούργιο ριαλιτι καθώς μετρά ήδη 23 κύκλους παγκοσμίως από το 2002. Μπορεί να φαίνεται αρκετά σουρεαλιστικό και πρωτοποριακό στην ελληνική κοινωνία όμως οι κριτικές που δέχεται παγκοσμίως έχουν πολλά κοινά. Οι περισσότεροι συμφωνούν πως το συγκριμένο ριαλιτι παρουσιάζει μια ιδεατή εικόνα με πρόσωπα και χαρακτήρες που τραβούν την προσοχή και μια παραγωγή που παρουσιάζει έναν αρκετά ακριβό τρόπο ζωής.

Το Bachelor φαίνεται να μη διαφέρει από τα υπόλοιπα ριαλιτι αγάπης. Στόχος των παράγωγων είναι οι διαφημίσεις, η προβολή ιδεατών σωματότυπων και η εμπορευματοποίηση του ερωτά. Ποιοτικά το ριαλιτι πλησιάζει πιο πολύ στον ορό διασκέδαση πάρα ψυχαγωγία. Τα μοτίβα και τα σενάρια επαναλαμβάνονται από κύκλο σε κύκλο και από χώρα σε χώρα δίνοντας μια κίβδηλη εικόνα ότι αναφέρονται στο μέσο τηλεθεατή. Στην πραγματικότητα όμως απευθύνεται σε ένα πολύ μικρό κοινό, αναπαριστά μια ελιτιστική ζωή και μια νοσταλγία του ρομαντικού κινήματος

Bachelor
Πηγή Εικόνας: news247

Ελληνική Εκδοχή και παραγωγή

Η στάθμιση του βέβαια στην ελληνική εκδοχή έγινε με έναν τρόπο αρκετά επικοινωνιακό. Από την διαφημιστική καμπανιά του ριαλιτι στο μετρό μέχρι την συνεχή αναπαραγωγή αποσπάσματων από άλλες εκπομπές και ιστοσελίδες. Ο Bachelor, κατά κόσμον Παναγιώτης Βασιλάκος, δεν είναι ένα καινούργιο πρόσωπο της τηλεόρασης και ήταν μια ασφαλής επιλογή για το ριαλιτι. Οι κοπέλες, από την άλλη πλευρά, δεν έχουν κάποιες ισχυρές δεξιότητες και αναλώνονται στο να κατηγορούν η μια την άλλη. Φαίνεται πως αυτή η εκδοχή είναι αρκετά εμπνευσμένη από την ξένη σειρά του Netflix : too hot to handle. Η σκηνοθετική δουλειά επικεντρώνεται στο πως θα διαμορφωθούν έτσι οι δοκιμασίες ώστε οι κοπέλες να φαίνονται ελκυστικές στην κάμερα

Από μια πιο κοινωνική πλευρά, παρατηρούμε ότι στο ριαλιτι τα συναισθήματα βγαίνουν βεβιασμένα και υπερβολικά, όπως και οι δηλώσεις τους. Το Bachelor παρουσιάζει αρκετά τηλεοπτικά στοιχεία και σκηνοθετικά τρικ, ενώ οι χαρακτήρες που συμμετέχουν βασίζονται σε ένα άτυπο σενάριο. Προβάλλονται δράματα και αρκετά εφέ που εντυπωσιάζουν τους θεατές και διαταράσσουν τις αναπαραστάσεις τους για την αγάπη και τον ερωτά. Τελος, το σοου απεικονίζει ένα καταναλωτικό μοντέλο της αγάπης μέσα από διάφορες (για την εποχή μας) οικονομικά απρόσιτες δοκιμασίες

Μπορείτε να δείτε την επίσημη συνέντευξη εδω (Πηγή: Youtube)

Bachelorette

Πέρα όμως από την κλασσική εκδοχή του ριαλιτι, το Bachelor έδειξε να μην περιορίζεται μόνο σε αυτήν. Έτσι ξεκίνησε η άλλη όψη — και ακριβώς αντίθετη του αρχικού σχεδιασμού — με την Bachelorette. Στο κονσέπτ της Bachelorette, 20 άντρες διεκδικούν την μια γυναικά εργένισσα του ριαλιτι και προσπαθούν μέσα από τις πράξεις τους να την κερδίσουν.

 

Πηγή Εικόνας: tv insider

 

Τελικές σκέψεις

Κλείνοντας,το μεγάλο ερώτημα παραμένει. Για ποιο λόγο το σοου έχει τόσο μεγάλη απήχηση;

Δεν είναι τυχαίο που στις συνθήκες που διανύουμε, τα ριαλιτι διευρύνονται συνεχώς και σχεδόν κάθε κανάλι έχει και από ένα. Για πολλούς είναι ένας ευχάριστος τρόπος να περνούν την ώρα της σε αυτές τις δύσκολες εποχές της κοινωνικής αποστασιοποίησης. Ωστόσο, τέτοια σόου υποβαθμίζουν την ποιότητα της τηλεόρασης και επιβεβαιώνουν το στερεότυπο πως η τηλεόραση αναπαράγει αρνητικά πρότυπα.

Παρακάτω έπεται και το σχετικό τρέιλερ (Πηγή: Youtube)


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Δημητρης Χατζης

Σπουδάζω ψυχολογία στο Παντείο Πανεπιστήμιο. Μου αρέσουν οι σειρές, οι ταινίες, το gaming και τα φεστιβάλ. Θέλω να δοκιμάζω πράγματα και ασχολούμαι με αρκετά διαφορετικά θέματα ώστε να γεμίζει η κάθε μου ημέρα δημιουργικά

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;