Ξανθή Ταβουλαρέα: “Όλοι μαζί , φέρνοντας τις προσωπικές μας πληγές, κάνουμε την Απώλεια να φαίνεται αδύναμη.”

 

 Στην αναζήτησή μας για νέα θεατρικά εγχειρήματα, ήρθαμε αντιμέτωποι με το νέο project “Dark Romance + Edgar Allan Poe” , το οποίο σκηνοθετεί η Ξανθή Ταβουλαρέα και υπόσχεται στο θεατρικό κοινό νέες εμπειρίες και συγκινήσεις. Με τη νέα τους παράσταση ,  εμπνευσμένη από έργα του γνωστού ρομαντικού Edgar Allan Poe, τέχνες όπως τα εικαστικά, η μουσική, ο χορός και η απαγγελία συνυπάρχουν και αλληλεπιδρούν προσφέροντας ένα μοναδικό οπτικοακουστικό θέαμα. Το νόημα του έργου είναι η απώλεια που βιώνει ο κάθε άνθρωπος και πώς αυτή ευθύνεται για τα βαθιά ψυχολογικά τραύματα που ο καθένας μας κουβαλάει.

Επιμέλεια συνέντευξης: Μαρία Μάγρα

  • Ας ξεκινήσουμε με κάποιες εισαγωγικές ερωτήσεις για το έργο που καλείστε να ενσαρκώσετε. Αρχικά, πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το θεατρικό συγγραφέα Edgar Allan Poe;

Ξέρετε, μοιάζει λίγο με παζλ αυτή η απόφαση. Το ένα κομματάκι είναι που, από τον 18ο αιώνα, έως τις αρχές 20ου, είναι η αγαπημένη μου περίοδος. Τα διαβάσματα, οι εικόνες, κάτι μου ξυπνάνε, κάτι οικείο. Μετά η γνωριμία και η συνεργασία μου με τη δρα Μαρία Αθανασσέκου (η ιστορικός Τέχνης που επιμελήθηκε τα έργα που προβάλλονται και μας κάνει και την ξενάγηση στο κίνημα του ρομαντισμού) . Έπειτα που ήθελα πάντα να δω πως είναι αυτή η σύμπραξη Τεχνών, η συνύπαρξη , σε μια θεατρική παράσταση. Και ένα τελευταίο κομμάτι, ίσως το μεγαλύτερο, η διαδικασία της λύτρωσης. Αλλαγές και Απώλειες, τα τελευταία χρόνια, όλες οι εικόνες του τώρα, σκληρές απάνθρωπες, μας έχουν γεμίσει με φόβο, απέχθεια, συρρικνωθήκαμε ως άνθρωποι κι αυτό για μένα είναι ήττα. Ήθελα λοιπόν να φωτίσω αυτό το αίσθημα απώλειας και για εμένα, ο καλύτερος τρόπος είναι η ποίηση του Edgar Allan Poe.

Advertisements
Ad 14
Διαβάστε επίσης  Έντγκαρ Άλλαν Πόε: Το «κοράκι» της γραφής

Όπως σας είπα, η Απώλεια. Ανθρώπων, Σπιτιών, Πατρίδας, Αξιών, Λογικής. Η Απώλεια. Σε όλες της τις μορφές. Εκεί εστίασα. Και τελικά, είναι κοινός τόπος, στους αιώνες, στις φυλές, στα έθνη. Ουδείς περνάει από αυτόν τον κόσμο ασημάδευτος από την απώλεια. Έτσι, αποφάσισα να αφεθώ, να δω πού θα μας πάει ο λόγος, τα ποιήματα του Edgar Allan Poe. Και είναι αλήθεια ότι μας πήγε πολύ μακριά. Ο καθένας από όσους εμπλεκόμαστε,  φωτίζουμε διαφορετικά κομμάτια, αλλά όλοι μαζί , με έναν περίεργο τρόπο, φέρνοντας τις προσωπικές μας πληγές, κάνουμε την Απώλεια να φαίνεται μικρότερη, αδύναμη. Νομίζω πως τελικά αυτό είναι το θέμα. Η δύναμη που μεταφέρεται όταν είμαστε μαζί.

  • Το θεατρικό κείμενο είναι παραλλαγμένο με επιρροές από το αυθεντικό ή μια πιστή μετάφραση του πρωτότυπου;

Ζητήσαμε από τον εκδοτικό οίκο Gutenberg το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουμε τη μετάφραση του Γιώργου Βαρθαλίτη. Και με πολλή χαρά, μας επέτρεψαν να την χρησιμοποιήσουμε.  Τα ποιήματα που ακούγονται είναι πιστή μετάφραση, όσο μπορεί ένα ποίημα να μεταφραστεί πιστά… Είναι πάντα το ζήτημα των ιδιωματισμών της γλώσσας, του ρυθμού. Ωστόσο είναι μια εξαίρετη σύγχρονη μετάφραση που αποδίδει εξαιρετικά τα νοήματα.

  • Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζετε στους ρόλους που καλείστε να ερμηνεύσετε;

Επειδή ακριβώς θέλησα να κάνω ενιαίο έργο ποιήματα και χορό και μουσική και προβολές, επειδή δεν υπήρχαν ρόλοι εξ αρχής, το δυσκολότερο ήταν να ανιχνεύσουμε ρόλους. Και πώς η Ευγενία Σιγαλού (performer- χορεύτρια) ως πνεύμα, μπορεί να επικοινωνήσει με τον Edgar Allan Poe (Ηλίας Γκογιάννος) ο οποίος είναι ψηλά, ενώ εγώ βρίσκομαι ως alter ego του Πόε στον ίδιο σκηνικά χώρο μαζί της, αλλά στην πραγματικότητα δεν την βλέπω… Όπως καταλαβαίνετε, ήταν δύσκολο. Και προκλητικό. Και μας συνεπήρε.

  • Τα θέματα που πραγματεύεται ο Edgar Allan Poe στα έργα του σχετίζονται με τον ψυχολογικό κόσμο των ηρώων. Πόσο σας δυσκολεύει η ενσάρκωση χαρακτήρων με έντονες συναισθηματικές μεταπτώσεις;

Πολύ, είναι από τα πιο δύσκολα πράγματα στην παράστασή μας. Καθώς οι συγκρούσεις είναι εσωτερικές, δεν υπάρχει σκηνική αντιπαράθεση, το ποίημα έχει το ρυθμό του που σε οδηγεί πολλές φορές σε άλλο αποτέλεσμα και πρέπει να αποφύγεις πάση θυσία αυτήν την οδό… Πολύ δύσκολο, αλήθεια.

  • Το σκοτεινό ρομάντζο είναι ένα είδος που ευδοκιμεί στην Αγγλία. Ο κόσμος στην Ελλάδα πώς ανταποκρίνεται;
Διαβάστε επίσης  Χριστούγεννα και 10 διαφορετικά έθιμα στην Ευρώπη

Υπάρχει κοινό που ενδιαφέρεται για τα σκοτάδια αυτά. Αλλά, επειδή εμείς εδώ έχουμε φως, έντονα χρώματα, νομίζω ότι τα πάντα περνάνε από το μεσογειακό μας ταπεραμέντο. Στόχος είναι να μην μείνουμε σε αυτό το σκοτεινό ρομάντζο, αλλά να φωτίσουμε τη σημερινή μας ζωή με δύναμη.

  • Σε ποιο θεατρικό κοινό απευθύνεστε; Για παράδειγμα, τα παιδιά είναι σε θέση να παρακολουθήσουν και να κατανοήσουν τη συγκεκριμένη παράσταση;

Οι έφηβοι ναι, θα τη λατρέψουν.  Είναι ταυτόχρονα λιτή και πλούσια, σκοτεινή και πολύχρωμη, είναι παράσταση που ταξιδεύει όλες μας τις αισθήσεις. Όσο για το κοινό των ενηλίκων, πιστεύω ακράδαντα πως αφορά όλους μας, καθώς αυτή η παράσταση ανεβαίνει τώρα, με κείμενα και έργα και μουσικές, που μιλάνε για το χτες και για το τώρα, και μας αφήνει με τη σκέψη, πως οι άνθρωποι πάντα πάλευαν, πάντα δυσκολεύονταν αλλά δεν πτοήθηκαν . Κι έτσι συνεχίζουμε!

  • Τι ρόλο παίζουν ο ηχητικός εξοπλισμός και τα κουστούμια στην υποστήριξη της παράστασης;

Ο ήχος έχει ιδιαίτερη σημασία. Θα έχουμε μαζί μας, ζωντανά τον Νίκο Μαϊντά στο πιάνο, ο οποίος  μας έχει γράψει εξαιρετικές μουσικές, έχει στην ουσία μελοποιήσει τα λόγια. Αλλά ταυτόχρονα θα έχουμε και ενορχήστρωση η οποία θα υποστηρίζει την ατμόσφαιρα. Όσο για τα κουστούμια, συμβάλλουν στην ατμόσφαιρα αλλά μέσα από τη λιτότητα της εποχής.

  • Πόσο έχουν συμβάλλει στην προβολή αυτής της αξιόλογης θεατρικής προσπάθειας τα μέσα ενημέρωσης και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Η αλήθεια είναι πως περιέβαλλαν αυτήν μας την προσπάθεια με αγάπη και ενδιαφέρον, και αυτό είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό. Ξέρω πως κάτι παρόμοιο δεν έχει ξαναγίνει, είναι πρωτόγνωρο και για εμάς και για τον κόσμο που όμως δείχνει ενδιαφέρον. Δεν φαντάζεστε πόσο ανακουφιστικό ήταν αυτό. Ελπίζω να συνεχίσετε να μας στηρίζετε, γιατί τώρα πια που βλέπω ολοκληρωμένη την παράσταση, μπορώ να σας πω, ότι πραγματικά αξίζει και ο κόπος και ο χρόνος και η διάθεση να μας στηρίξετε.

  • Πώς νιώθετε που είστε μέρος μιας παράστασης αφιερωμένη σε έναν τόσο γνωστό θεατρικό συγγραφέα όπως ο Edgar Allan Poe;
Διαβάστε επίσης  Φρήντριχ Ντύρρενματ :«Υπάρχουν σκέψεις που δεν πρέπει να σκεφτόμαστε»

Συγκινημένη. Δύο χρόνια το σκέφτομαι και τώρα που πραγματοποιείται, είναι υπέροχο. Υπήρξαν στιγμές που ένιωθα πως είναι ο ίδιος ο Edgar Allan Poe  που οδηγεί τα βήματά μας. Είναι κάπως σαν να έχουμε την έγκριση και την ευλογία του.

  • Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο που ενδιαφέρεται να συμμετάσχει σε ανάλογες θεατρικές πρωτοβουλίες;

Θα πω πως το Θέατρο οφείλει να μας εξελίσσει. Να μας πηγαίνει παρακάτω – όπως κάθε μορφή Τέχνης. Γνωρίζω πολύ καλά τις δυσκολίες, τα κλάματα, την ανασφάλεια, την οικονομική δυσκολία σε αυτόν τον χώρο, αλλά οφείλουμε να δοκιμάζουμε. Θα συμβούλευα λοιπόν, μπείτε, βουτηχτείτε σε πράγματα που σας φαίνονται δύσκολα, ή που είναι καινούρια και τα φοβάστε. Μόνο έτσι, με Αρετή και Τόλμη προχωράμε!

  • Ποιες είναι οι προγραμματισμένες παραστάσεις και πού μπορεί ο κόσμος να ενημερώνεται και να προμηθεύεται εισιτήρια;

Πρεμιέρα έχουμε την Τρίτη 6 Νοεμβρίου στις 21:30. Και παίζουμε Δευτέρα και Τρίτη , στις 21:30. Στο Θέατρο Κνωσός. (Πατησίων 195 κ Κνωσού 11, πλατεία Αμερικής) Το θέατρο Κνωσός λειτουργεί 40 χρόνια, ένα ιστορικό Θέατρο , το οποίο φέτος γιορτάζει την σαρακονταετία κι είμαστε πολύ χαρούμενοι που βρισκόμαστε εκεί σε αυτήν του την επέτειο.

Εισιτήρια προμηθεύεται το κοινό από το ταμείο του Θεάτρου  (γενική είσοδος 12€, προπώληση 10€) φοιτητικό και ανέργων, 10€ και για ΑΜΕΑ έχουμε δωρεάν είσοδο .

Για οποιαδήποτε πληροφορία ή κράτηση θέσης, μπορεί να επικοινωνεί ο κόσμος, στο τηλέφωνο του θεάτρου 210 8677070

 

 

Επικοινωνία:

youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Pp_NnyUZsKE&feature=youtu.be

facebook: https://www.facebook.com/PoeDarkRomance/

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Στην εικόνα απεικονίζεται ένα ζευγάρι εφήβων στην δεκαετία του '80. Είναι ντυμένοι με ρόζ γυναικείες μπιτζάμες και ξαπλώνουν σε ένα κρεβάτι.

Lisa Frankenstein: Mary Shelley του ’80

 Η Lisa Frankenstein είναι μια αμερικανική κωμική ταινία τρόμου του
Για να πας μπροστά, πρέπει να αφήσεις πίσω

Για να πας μπροστά, πρέπει να αφήσεις πίσω

Για να πας μπροστά, πρέπει να αφήσεις πίσω. Το παρελθόν.