Σαββάτο 30 Σεπτεμβρίου 2023
  • Αφιερώματα
  • Συνεντεύξεις
  • Κινηματογράφος
  • Θέατρο
  • Βιβλίο
  • Διαγωνισμοί
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά
  • MAXMAG
    • Σχετικά με εμάς
    • Πολιτική απορρήτου
    • Δελτία Τύπου
    • Επικοινωνία
    • Γίνε αρχισυντάκτης
    • Γίνε αρθρογράφος
    • #Egrapses
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
    • Αφιερώματα
      • Εγκλήματα
      • Ελλάδα 1821
      • Επιστήμονες
      • Ιστορία
      • Καλλιτέχνες
      • Μικρασιάτικη Καταστροφή
      • Πολιτικοί
      • Συγγραφείς
    • Συνεντεύξεις
      • Life & Style
      • Επιστήμη & Έρευνα
      • Επιχειρηματικότητα
      • Λογοτεχνία
      • Ποιότητα Ζωής
      • Πολιτισμός
      • Τέχνες
      • Υπέρβαση Ζωής
      • Ψυχαγωγία
    • Πολιτισμός
      • Τέχνη
      • Φιλοσοφία
      • Μουσεία
      • Κοινωνία
      • Γλώσσα
      • Εκπαίδευση
      • Κουλτουρα
      • Αρχαιολογία
      • Ιστορία
      • Θρησκεία
      • Festival
    • Βιβλίο
      • Βιβλιολίστες
      • Βιβλιονέα
      • Βιβλιοπαρουσιάσεις
      • Βιβλιοπροτάσεις
      • Νέες Κυκλοφορίες
      • Παιδικό βιβλίο
      • Ποίηση & Ποιητές
      • Προτάσεις Συγγραφέων
      • Συγγραφείς
    • Ειδική Αγωγή
      • ΑμεΑ
      • ΔΕΠΥ
      • Διαταραχές Λόγου
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
      • Μαθησιακές Δυσκολίες
      • Νοητική καθυστέρηση
      • Προβλήματα Όρασης
    • Περιβάλλον
      • Άγρια Ζωή
  • ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
    • Κινηματογράφος
      • Box Office
      • Specials
      • Κινηματογραφικά Νέα
      • Κριτικές
      • Λίστες Ταινιών
      • Προτάσεις Ταινιών
    • Μουσική
      • Happenings
      • Music News
      • Reviews
      • Tracklisting
      • Έρευνα
      • Χρονομηχανή
      • Προσωπικά
    • Θέατρο
      • Ηθοποιοί
      • Θεατρικές Μορφές
      • Θεατρικές Προτάσεις
      • Θεατρική Ατζέντα
      • Θεατρική εκπαίδευση
      • Θέατρο και παιδί
      • Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
      • Κριτικές Θεατρικών Παραστάσεων
      • Οικονομικό Θέατρο
      • Παρουσιάσεις Παραστάσεων
      • Πρεμιέρες
      • Προσεχώς
      • Τελευταίες Παραστάσεις
    • Τηλεόραση
      • #EditorsChoice
      • Series Review
      • Tv Guide
      • Tv People
      • TvNewsflash!
      • VintageTv
      • Where Are They Now
      • Προτάσεις Σειρών
      • Σειρές
      • Τηλεταινίες
    • Γαστρονομία
    • Φωτογραφία
      • Guide
      • Άγνωστες Φωτογραφίες
      • Απόψεις
    • Gaming
      • Classics
      • Gaming Reviews
      • Tabletop
      • Techday
  • LIFE & STYLE
    • Μηχανοδήγηση
    • Σώμα & Υγεία
      • Αισθητική
      • Άσκηση
      • Γυναικολογία
      • Διατροφή
      • Ιατρικά νέα
      • Υγεία και πρόληψη
    • Μόδα & Ομορφιά
      • Μόδα
      • Ομορφιά
    • Design
      • Αρχιτεκτονική
      • Διακόσμηση
      • Φτιάξτο μόνος σου
    • Ψυχολογία
      • Κοινωνική Ψυχολογία
      • Πειράματα στην Ψυχολογία
      • Ψυχολογία & τέχνη
      • Ψυχολογία στην παιδική ηλικία
    • Αψυχολόγητα
      • Ξαφνικά Συνέβη
    • Επιχειρηματικότητα
    • Καρίερα
      • Tips
      • Εργασία
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • Επιστήμη
      • Event
      • Προϊστορία
      • Ανθρώπινο Σώμα
      • Διάστημα
      • Πλανήτες
      • Ανακαλύψεις
      • Επιστήμονες
    • Τεχνολογία
      • Event
      • Smart Living
        • Προστασία
      • Smartphones
      • Social Media
        • Facebook
        • Instagram
        • Twitter
      • Ρομπότ
    • Ψυχολογία
  • ΕΞΕΡΕΥΝΩ
    • Ταξίδια
      • Max Ταξίδια
      • Ελλάδα
        • Ηπειρώτικη Ελλάδα
        • Νησιωτικη Ελλαδα
      • Εναλλακτικός Τουρισμός
      • Εξωτερικό
        • Αμερική
        • Ασία
        • Αφρική
        • Ευρώπη
        • Ωκεανία
    • Άγνωστη Ελλάδα
      • Άγνωστη Αθήνα
      • Άγνωστη Ήπειρος
      • Άγνωστη Θεσσαλονίκη
      • Άγνωστη Θράκη
    • City Guide
      • Αθήνα
      • Αλεξανδρούπολη
      • Βιβλιοστέκια
      • Βόλος
      • Γεύση
      • Εξωτερικό
      • Ηράκλειο
      • Θεσσαλονίκη
      • Ιωάννινα
      • Κατερίνη
      • Κρήτη
      • Κύπρος
      • Λίστες με μαγαζία
      • Πάτρα
      • Πειραιάς
      • Προτασεις
  • PLUS
    • Next Chapter
      • Αυγερινός
      • Μια Εβδομάδα Ακόμα
      • Ο Δρόμος της Επανάστασης
      • Ουρανία
      • Πεταλούδα στο Φως
      • Πικραλίδες
      • Σπουδαία Γυναίκα
      • Σταυροδρόμι Ψυχών
    • #Egrapsa
      • Απόψεις
        • Θέατρο
      • Μικρές ιστορίες
      • Μόδα
      • Πληροφοριακά
      • Προσωπικές Εμπειρίες
      • Σκέψεις
    • Διαγωνισμοί
      • Διαγωνισμοί Θεάτρου
      • Διαγωνισμός Διηγήματος
      • Διαγωνισμός Παραμυθιού
      • Νικητές Διαγωνισμών
    • Podcasts
    • QUIZ
Μουσική Πολιτισμός Συνεντεύξεις

Νίκος Σπανάτης: «Απολαμβάνω να ερμηνεύω υπερβατικούς ρόλους»

Από Γιώργος Βιτωράτος 4 Αυγούστου 2023
 Νίκος Σπανάτης: «Απολαμβάνω να ερμηνεύω υπερβατικούς ρόλους»
Νίκος Σπανάτης - Photo Fragoulis Karayiannopoulos
Νίκος Σπανάτης – Photo Fragoulis Karayiannopoulos

Ο κόντρα τενόρος Νίκος Σπανάτης γεννήθηκε στη Φρανκφούρτη. Σπούδασε τρομπέτα, ανώτερα θεωρητικά, πιάνο και είναι απόφοιτος και υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. «Το Μυστικό των Ποταμών της Αττικής» στο 3ο φεστιβάλ «Λυρικός Νότος», που παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες στην κεντρική σκηνή «Σταύρος Νιάρχος», είναι η όπερα του διακεκριμένου μουσικολόγου και συνθέτη Μηνά Αλεξιάδη στην οποία συμμετείχε ο Νίκος Σπανάτης.

Κατά την άποψή του, η ανθρώπινη φωνή είναι το πιο εκφραστικό μουσικό όργανο, ενώ οι ρόλοι που έχει αναλάβει όλα αυτά τα χρόνια στην όπερα τον συναρπάζουν-αυτήν την φορά, ενσαρκώνει τον Τειρεσία, μια νέα πρόκληση για εκείνον.

Επιμέλεια συνέντευξης: Γιώργος Βιτωράτος


Τι σημαίνει πρακτικά να είσαι «κόντρα τενόρος»;

Η φωνή του κόντρα τενόρου τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά γνωστή και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όχι μόνο για τον μυημένο φιλόμουσο αλλά και για τον αμύητο. Είναι η ανδρική ενήλικη καλλιεργημένη φωνή που τραγουδά στα ψηλότερα τονικά ύψη, όπως της άλτο, της μέτζο σοπράνο και πιο σπάνια της σοπράνο, συμπράττοντας στη σκηνή με τα υπόλοιπα είδη φωνών ισότιμα σε ηχόχρωμα και δυναμική. Φωνή όχι συνηθισμένη, βελούδινη και απροσδόκητα δυναμική πολλές φορές, με δεξιοτεχνία και ικανότητα, που δεν πρέπει να συγχέεται με την φυσιολογία της φωνής των διάσημων τραγουδιστών «castrati» της εποχής του 17ου και 18ου αιώνα.

Από τα τέλη του 13ου αιώνα έως και το όψιμο Μπαρόκ, η εν λόγω φωνή τραγουδά στην πολυφωνία της Αναγέννησης και στο πρώιμο μπαρόκ και στα μέσα του 20ου αιώνα αναβιώνει ξανά πρωταγωνιστώντας στα μεγάλα θέατρα, ερμηνεύει κυρίως ρόλους σε όπερες Μπαρόκ και εμπνέει πολλούς σύγχρονους συνθέτες να γράψουν αποκλειστικά για αυτόν διευρύνοντας το ρεπερτόριο του. 

Advertising
Loading...

Τι σας μαγεύει περισσότερο στην όπερα;

Αυτό που με μαγεύει σε μια όπερα είναι ο τρόπος με τον οποίο εξιστορείται μια υπόθεση μέσω της ανθρώπινης φωνής, του πιο εκφραστικού και σπουδαιότερου οργάνου. Γοητεύομαι και ενθουσιάζομαι πολύ από τη μουσική, το λιμπρέτο, τη σκηνική δράση, τα κοστούμια, τη σκηνοθεσία. 

Ποιος είναι ο πιο απαιτητικός ρόλος που έχετε ενσαρκώσει μέχρι στιγμής;

Ο πιο απαιτητικός ρόλος ήταν της «Θείας Δίκης» (La Giustizia Divina) από την όπερα «Η Κιβωτός του Νώε» (Il Diluvio Universale) του Michelangelo Falvetti, που παρουσιάστηκε στο Μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, από την γνωστή Ομάδα Μουσικού Θεάτρου Ραφή, ένα από τα πιο δυναμικά ελληνικά σχήματα λυρικού θεάτρου της χώρας. Ήταν ένας ρόλος φωνητικά, ιδιαιτέρως, δεξιοτεχνικός, με χαρακτήρα βιβλικής διάστασης, θυμωμένο και οργισμένο, που παρεμβαίνει στην ιστορία του σύμπαντος και δημιουργεί τις συνθήκες για τη σκληρή και δίκαιη τιμωρία της ασεβούς και ανυπάκουης ανθρωπότητας. 

Νίκος Σπανάτης – Photo Yannis Gutmann

Ποια η σχέση των σημερινών Ελλήνων με τη μουσική;

Οι περισσότεροι Έλληνες θεωρούν πως «μουσική» είναι το εμπορικό τραγούδι. Αν και η ιδιωτική τηλεόραση έχει συμβάλει σε αυτή την άποψη, ο θεατής, είτε λάτρης της εμπορικής μουσικής, είτε της λόγιας, έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει τη μουσική που τον ενδιαφέρει και να την απολαύσει στους αντίστοιχους χώρους.

Υπάρχουν τρόποι να ανανεωθεί για να αφορά περισσότερο και νεανικότερο κοινό στην όπερα, πιστεύετε;

Η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει συμβάλει σημαντικά με τον προγραμματισμό της, τόσο στην Κεντρική, όσο και στην Εναλλακτική Σκηνή με όπερες, παραστάσεις μουσικού θεάτρου,  μιούζικαλ, οπερέτες, έργα Ελλήνων συνθετών, δίνοντας τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθεί και να μυείται σε θεάματα υψηλής αισθητικής και ποιότητας.

Πώς αισθάνεστε με την συνθήκη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης στο Εθνικό Ωδείο Υμηττού;

Είναι μεγάλη μου χαρά που είμαι καλλιτεχνικός διευθυντής στο Εθνικό Ωδείο Υμηττού από το 2011. Το Εθνικό Ωδείο από το 1926, του έτους ιδρύσεως του, έως και σήμερα, πραγματοποιεί το μουσικό όραμα του Μανώλη Καλομοίρη, πραγματοποιώντας σε υψηλότατο επίπεδο το παιδαγωγικό και πολιτιστικό έργο που μας κληροδότησε. Στόχος μας είναι ο κάθε σπουδαστής με τη σωστή καθοδήγηση και μετάδοση της μουσικής γνώσης, να τον εμπνεύσουμε με αγάπη στην «Τέχνη των Ήχων», πραγματοποιώντας τη δική του μελλοντική πορεία στο χώρο της μουσικής.

Νίκος Σπανάτης – Photo Yannis Gutmann

Ποιο είναι το μυστικό των ποταμών της Αττικής;

«Το Μυστικό των Ποταμών της Αττικής» στο 3ο φεστιβάλ «Λυρικός Νότος», που παρουσιάστηκε στην κεντρική σκηνή «Σταύρος Νιάρχος», είναι η όπερα του διακεκριμένου μουσικολόγου και συνθέτη Μηνά Αλεξιάδη, με καταπληκτική μουσική και ο οποίος έχει γράψει και το λιμπρέτο, το οποίο σφύζει από αστείρευτο χιούμορ. Η όπερα φέρει τον υπότιτλο «Οικολογική όπερα Κ 15», και έχει μουσικοχορευτικό χαρακτήρα. Το θέμα της είναι τα τρία ποτάμια της Αττικής: ο Ιλισός, ο Ηριδανός, και ο Κηφισός, οι οποίοι από θεοί της αρχαιότητας, που ερωτοτροπούσαν με θνητές, νύμφες και θεές, κατέληξαν να είναι αποχετευτικοί αγωγοί. Και ενώ στην αρχή περιέγραφαν την θλιβερή και τραγική τους συνθήκη, σκανδαλίζονται από ήχους «πονηρούς» και αποδράτουν από μέρη που παραμένουν ακόμα ανοιχτά στο σκοτάδι και ως μπαζωμένοι και φυλακισμένοι πρωταγωνιστούν σε ερωτικές περιπέτειες.

Ο ρόλος του Τειρεσία τι σκέψεις και συναισθήματα σας προξενεί;

Ο μάντης Τειρεσίας ήταν πολύ γνωστός στην Ελλάδα της αρχαιότητας για τις συμβουλές και τους χρησμούς του. Ήταν τυφλός και είχε ζήσει ως άντρας και ως γυναίκα. Η εμπειρία ενός ρόλου σαν του Τειρεσία είναι ευχάριστη πρόκληση, αρχικά για τη διπλή του φύση, διατυπώνει τον λόγο του πάντα με αλήθεια και ως παρουσία στην πλοκή της όπερας, μου δημιουργεί μια πρωτόγνωρη μυσταγωγία.

Τι αγαπάτε περισσότερο στην δουλειά σας;

Να υποδύομαι έναν ρόλο, που είναι άκρως αντίθετος με τον χαρακτήρα μου. Είναι απόλαυση να έχω τη δυνατότητα να ερμηνεύω υπερβατικούς ρόλους τόσο φωνητικά όσο και σκηνικά.

Ποια είναι εκείνη η παράσταση που είδατε ή συμμετείχατε και σας έχει μείνει ακόμα αξεπέραστη;

Είναι πάρα πολλές οι παραστάσεις που έχω δει και με έχουν εμπνεύσει και συγκινήσει ως καλλιτέχνη και ως θεατή. Η παράσταση, όμως, που έχει μείνει ανεξίτηλα στη μνήμη μου, ενώ ακόμα σπούδαζα τραγούδι και είχα μόλις αποφοιτήσει από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, είναι η όπερα «Ερωφίλη» του Νίκου Μαμαγκάκη, που υπήρξε και το ντεμπούτο μου στην όπερα ως Καρπόφορος και Μαντατοφόρος στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2003 στο Ηρώδειο με τη Χορωδία και την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ.

Advertising
Loading...

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ:

Report post

Γιώργος Βιτωράτος

author

Είμαι Air Host & Travel Editor και όπως καταλαβαίνετε το μεγαλύτερό μου πάθος είναι τα ταξίδια. Μέσα από τα ταξιδιωτικά μου άρθρα έχω σκοπό να σας ταξιδέψω σε κάθε γωνιά του πλανήτη αλλά και να προτείνω άπειρες επιλογές για το επόμενο σας ταξίδι. Θα με βρείτε πίσω από το FollowGeorge.gr όπου μοιράζομαι εμπειρίες από τα ταξίδια μου είτε πίσω από την επικοινωνία καλλιτεχνών και εκδηλώσεων.

Μόλις ανέβηκαν
Μόδα & Ομορφιά

Messy bun: Το πιο εύκολο hairstyle

30 Σεπτεμβρίου 2023
Design

Uşaklıgil House: ένα αόρατο σπίτι

30 Σεπτεμβρίου 2023
Specials

Πέθανε ο Μάικλ Γκάμπον, ο Dumbledore του Harry Potter!

29 Σεπτεμβρίου 2023
Αφιερώματα

Ρόαλντ Νταλ: όταν η φαντασία έχει πρόσωπο

29 Σεπτεμβρίου 2023

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μουσική

Ζωή Μάντζου: «Μου αρέσει σαν ιδέα, τα τραγούδια μας να αποτελούν αφορμή για σύνδεση με τα παλιά»

Μουσική

Κατερίνα Σμαραγδά: «Ευτυχώς εγώ έχω εσένα»

Μουσική

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΖΩΝΗ feat ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ – νέο τραγούδι «Σιωπή» από την Spider Music

Μουσική

RUKIYE: «Η μουσική είναι η ψυχή μου»

Μουσική

Απόπλους music band: Με ρότα το ελληνικό τραγούδι και όχι μόνο

Μουσική

Ακούσαμε το “Acceptance of Reality” από Sebia

Μουσική

D.K. and The Band: «Το βασικό είναι η μουσική»

Μουσική

Ηγησώ: Μας φέρνει το νέο τραγούδι «Take a leave»

MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά MAXMAG | Πολιτισμός, Τέχνες, Διασκέδαση, Ομορφιά

MAX MAGAZINE

Σχετικά με εμάς
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Έλα κοντά μας

Γίνε αρθρογράφος
Γίνε αρχισυντάκτης
Egrapses
Επικοινωνία
Δελτία Τύπου

ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Περιβάλλον

Ωφέλιμα έντομα και βιολογική καταπολέμηση εχθρών των καλλιεργειών

Προτάσεις Σειρών

Ως πότε θα είναι υποτιμημένο το “Gotham”;

Συνεντεύξεις

ΩΡΛ: από το σύνδρομο eagle ως τη νόσο Μενιέρ

Κοινωνική Ψυχολογία

Ωριμότητα: Σε αγαπώ ή σε χρειάζομαι;

MAX Κατηγορίες

Πολιτισμός
Αφιερώματα
Βιβλίο
Κινηματογράφος
Θέατρο
Τηλεόραση
Ταξίδια
City Guide
Άγνωστη Ελλάδα
Γαστρονομία
Σώμα κ Υγεία
COPYRIGHT © 2018 - 2023 / ΒΥ MAXMAG ALL RIGHTS RESERVED