Μυρσίνη Μαργαρίτη: “Αγαπώ την όπερα Alcina”

SHARE

Μυρσίνη Μαργαρίτη

Η Μυρσίνη Μαργαρίτη θεωρεί ότι «Η όπερα είναι ένα είδος Τέχνης που τα έχει όλα: θέατρο, μουσική, τραγούδι, εικαστικές τέχνες. Και τα έχει όλα σε τέτοιο υψηλό επίπεδο, που αγγίζει κατευθείαν τον οποιοδήποτε». Η Μυρσίνη Μαργαρίτη  μιλάει στο MAXMAG για την αγαπημένη της «Alcina» που παρουσιάζεται στο Ηρώδειο στις 6 και 12 Ιουλίου. Μια εντυπωσιακή παραγωγή που η πολυτάλαντη Μυρσίνη Μαργαρίτη γνωρίζει πολύ καλά, γιατί, εκτός από την Morgana, έχει υποδυθεί και την Alcina σε ένα από τα πιο γνωστά και σημαντικά φεστιβάλ μπαρόκ μουσικής διεθνώς, στην γενέτειρα του ίδιου του συνθέτη.

Επιμέλεια συνέντευξης: Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου

 

«Alcina» του GF Hadel μια εντυπωσιακή παραγωγή με λαμπερή διανομή διεθνούς επιπέδου. Πώς αισθάνεστε που συμμετέχετε σ’ αυτή την ωραία δουλειά;

Χαίρομαι πάρα πολύ για πολλούς λόγους! Αγαπώ αυτήν όπερα και την γνωρίζω καλά. Επιπλέον κάθε φορά που συνεργάζομαι με την καμεράτα και τον Γιώργο Πέτρου είναι πραγματική απόλαυση από όλες τις απόψεις, ειδικά τώρα που πρόκειται να ανεβάσουμε μια μπαρόκ όπερα μετά από τόσο καιρό και πόσο μάλλον σε ένα χώρο σαν το Ηρώδειο.

Η Morgana η ηρωίδα που υποδύεσθε ποια είναι; Μιλήστε μας για αυτήν.

Η Morgana είναι η αδελφή της Alcina, επίσης μάγισσα, άλλα όχι με τις δυνάμεις της αδερφής της. Είναι επιπόλαια, πιο επιφανειακή, έχει μια αλαζονεία και γενικά στο έργο δεν δείχνει να νιώθει πραγματική αγάπη. Ερωτεύεται αλλά όχι βαθιά όπως η Αλτσίνα και το σίγουρο είναι οτι δεν θα μείνει μόνη της αν κάτι δεν πάει καλά! Φωνητικά είναι πολύ απαιτητική, κινείται σε πολύ ψηλή περιοχή και η μια της άρια είναι από τις πιο γνωστές δεξιοτεχνικές άριες του μπαρόκ ρεπερτορίου.

Μυρσίνη ΜαργαρίτηΕίναι αλήθεια ότι θα ερμηνεύσετε την Alcina στο διεθνές φεστιβάλ του Halle;

Advertisement

Για την ακρίβεια μόλις την ερμήνευσα με μεγάλη επιτυχία και είναι ένας ρόλος που αγάπησα πολύ, μου ταίριαξε ιδιαίτερα και με εξέλιξε πολύ σαν τραγουδίστρια. Ενώ ήταν πολύ τιμητικό να έχω ένα πρωταγωνιστικό ρόλο σε ενα από τα πιο γνωστά και σημαντικά φεστιβάλ μπαρόκ μουσικής διεθνώς, στην γενέτειρα του ίδιου του συνθέτη.

Οι υποκριτικές ικανότητες είναι απαραίτητες πια στους τραγουδιστές της όπερας;

Φυσικά. Προσωπικά το θεωρώ απαραίτητο, δεν μπορώ να διανοηθώ να τραγουδά κανείς όπερα χωρίς να μπορεί να υποδυθεί τον ρόλο που ερμηνεύει. Δεν γίνεται. Η όπερα είναι και θέατρο.

Ο πατέρας σας ήταν ψάλτης και είχε μια εξαιρετική φωνή. Έχετε κληρονομήσει το ταλέντο του;

Από ότι φαίνεται μάλλον ναι! Ο πατέρας μου ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς και γνωστούς ψάλτες στην Ελλάδα με φωνή σπάνιας ποιότητας και μοναδική μουσικότητα και αίσθηση της προσωδίας. Του χρωστάω πάρα πολλά και κάθε φορά που βγαίνω στην σκηνή σκέφτομαι πόσο περήφανος θα ήταν αν βρισκόταν εκεί να με ακούσει.

Το ταλέντο δίνεται ή αποκτιέται;

Το ταλέντο υπάρχει αλλά δεν αρκεί. Το πώς θα το αξιοποιήσει κανείς είναι ενα άλλο θέμα. Και επίσης δεν υπάρχει ένα είδος ταλέντου. ‘Αλλοι έχουν φωνητικό ταλέντο αλλά τους λείπουν τα υπόλοιπα. Χρειάζεται ένας συνδυασμός προσόντων για να καταφέρει να κάνει κανείς αυτήν την απαιτητικότατη δουλειά.

Οι οικονομικές συνθήκες της Ελλάδας είναι τροχοπέδη για την μουσική;

Για ποιον τομέα δεν είναι; Φυσικά και ναι, όπως για όλα. Απλώς στην Ελλάδα είμαστε ευρηματικοί και πεισματάρηδες και όταν θέλουμε κάτι πολύ βρίσκουμε τρόπο να γίνει. Αλλά με πάρα πολλά εμπόδια.

Έχετε ζήσει και στο εξωτερικό. Τι σας κρατά στην Ελλάδα;

Μου αρέσει η Ελλάδα παρά τις δυσκολίες που έχει σε πολλά επίπεδα. Ήταν απόλυτα συνειδητή απόφαση να γυρίσω πίσω, το έκανα για προσωπικούς λόγους και δεν το έχω μετανιώσει. Χαίρομαι πολύ που το παιδί μου μεγαλώνει εδώ κι ας υπάρχουν χίλια δυο προβλήματα.

Advertisement

Ποια είναι η σημαντικότερη στιγμή στην καριέρα σας ως σήμερα;

Σίγουρα το ντεμπούτο μου ως φοιτήτρια στο πανεπιστήμιο Μοτσαρτέουμ στο Salzburg, όταν επελέγη ως cover στον ρόλο της Serpetta στην όπερα La finta giardiniera του Μότσαρτ στο Θέατρο του Salzburg σε συμπαραγωγή με τον πασίγνωστο Φεστιβάλ της πόλης, όπου όταν έπαθε ενα ατύχημα στη σκηνή η κοπέλα που τραγουδούσε τον ρόλο κανονικά βρέθηκα ξαφνικά να κάνω όλες τις παραστάσεις. Αυτό σηματοδότησε την έναρξη της καλλιτεχνικής μου πορείας. Και φυσικά η εμφάνιση μου σε ενα πιο τα πιο σημαντικά φεστιβάλ παγκοσμίως, στα BBC PROMS.

Γιατί ακούγοντας όπερα μας έρχεται στο μυαλό κάτι βαρετό, δυσνόητο και εκλεκτικό, ότι προορίζεται για λίγους;

Επειδή στην Ελλάδα έχουμε μεγαλώσει με αυτά τα στερεότυπα και τα καλλιεργούμε ακόμα, καθώς τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν προβάλουν την όπερα σαν κάτι το συναρπαστικό, όπως είναι πραγματικά. Για την ακρίβεια δεν την προβάλουν σχεδόν καθόλου. Παρόλα αυτά η όπερα είναι ένα είδος που έχει αντέξει αιώνες και έχει τέτοια δύναμη που τα ξεπερνάει όλα αυτά και απόδειξη είναι οι γεμάτες αίθουσες.

Η εμφάνιση παίζει ρόλο σε μια καριέρα;

Ναι παίζει γιατί ακριβώς είναι και θέατρο, θέαμα όχι μόνο ακρόαμα. Δεν παίζει όμως τον καθοριστικό ρόλο, γιατί το πρώτο κριτήριο δεν παύει να είναι η φωνή. Ανάμεσα σε δύο φωνές ίδιας ποιότητας όμως, θα επιλεχθεί αυτή που είναι πιο κοντά στο φιζικ του ρόλου. Όχι απαραίτητα η πιο όμορφη παρουσία, αλλά αυτή που εξυπηρετεί καλυτέρα την σκηνοθεσία.

Η συμπρωταγωνίστρια σας και εξαιρετική σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου είναι κι αυτή Λαρισαία όπως εσείς, πώς εξηγείτε το γεγονός ότι από τη Λάρισα κατάγονται τόσο σπουδαίοι μουσικοί;

Για την ακρίβεια είμαστε τρεις Λαρισαίες: εγώ, η Μυρτώ Παπαθανασίου και η Θεοδώρα Μπάκα, επίσης εξαιρετική μετζο σοπράνο με λαμπρή πορεία στον χώρο μας. Όλες ήμαστε μέλη της παιδικής χορωδίας του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας και φοιτήσαμε στο ωδείο αυτό. Μας έδωσε τις σωστές βάσεις και κυρίως μας καλλιέργησε την αγάπη για την μουσική.

Advertisement

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Αμέσως μετα την Αλτσίνα πετάω για το Κανκουν στο Μεξικό για γκαλά όπερας στα πλαίσια του Φεστιβάλ Maya Classics. Την επόμενη σαιζόν ξανατραγουδάω Alcina στην Ελβετία, ενώ έχω άλλες τρεις όπερες του Χαιντελ στην Ελβετία και στην Γερμανία, μια όπερα του Γ. Κουρουπου στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ηχογράφηση για ένα CD, πολλές συναυλίες και πολλά άλλα που ακόμα δεν μπορώ να ανακοινώσω.

 

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Μυρσίνη Μαργαρίτη και την υπεύθυνη επικοινωνίας κ. Αγγελική Παπαθανασίου για την παροχή του φωτογραφικού υλικού.

 

Βρείτε την Μυρσίνη Μαργαρίτη στο επίσημο site της: https://www.myrsinimargariti.com/

Μυρσίνη Μαργαρίτη

ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΗΣ ΚΑΜΕΡΑΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ

Τη διάσημη όπερα του

George Frideric Handel

Alcina

6 & 12 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ

Οι Μουσικοί της Καμεράτας και ο Γιώργος Πέτρου επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών, με το μουσικό είδος που τους έχει κάνει διάσημους σε όλο το κόσμο: την όπερα του 18ου αιώνα. Έχοντας παρουσιάσει πολυβραβευμένες παραγωγές στα μεγαλύτερα θέατρα και φεστιβάλ της Ευρώπης, ξεκινούν ένα νέο ταξίδι στο μαγικό κόσμο της Μπαρόκ όπερας, ετοιμάζοντας μια εντυπωσιακή νέα παραγωγή της όπερας ALCINA, του G. F. Handel, με μια λαμπερή διανομή διεθνούς επιπέδου.

Ο διάσημος Έλληνας μαέστρος Γιώργος Πέτρου, έχοντας στο ενεργητικό του μια υποψηφιότητα για Grammy και ένα Echo Klassik, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ερμηνευτές της μουσικής του G. F. Handel. Επιπλέον πρόσφατα ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του διεθνούς φεστιβάλ Handel του Göttingen, στη Γερμανία, ενός από τα παλιότερα φεστιβάλ όπερας του κόσμου. Ο Γιώργος Πέτρου έχει ηχογραφήσει πολλές όπερες του Handel, ενώ οι ερμηνείες του θεωρούνται από τους ειδικούς ως ερμηνείες αναφοράς. Έχοντας μια ανήσυχη εικαστική ματιά, με έμφαση στη μουσική δραματουργία, ο μαέστρος και σκηνοθέτης Γιώργος Πέτρου δημιουργεί έναν μαγικό κόσμο μέσα σε ένα παραδεισένιο σκηνικό της Γιωργίνας Γερμανού, απόλυτα ταιριαστό με το μεγαλείο και την εξωστρέφεια της Μπαρόκ όπερας.

Η Alcina πρωτοπαρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία στο Λονδίνο το 1735, όταν ο Handel ήταν στο απόγειο της δόξας του. Μέσα στον 20 αι., η υπέροχη μουσική της και οι μεγάλες δραματικές απαιτήσεις των ρόλων, έφεραν το έργο στις σκηνές των μεγαλύτερων θεάτρων του κόσμου, καθιστώντας το μια από τις πιο δημοφιλείς όπερες της Μπαρόκ εποχής.

Στους ρόλους της μάγισσας Alcina και του εραστή της Ρουτζέρο δύο Ελληνίδες διεθνούς φήμης, η σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου και η μέτζο σοπράνο Μαίρη-Έλεν Νέζη, που έχουν ερμηνεύσει τους ρόλους σε μεγάλες σκηνές του εξωτερικού, όπως Όπερα Παρισιού, Όπερα της Βιέννης, Όπερα Δρέσδης.
Στο ρόλο της Morgana, η γνωστή σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη, η οποία σύντομα θα ερμηνεύσει τo ρολο της Alcina στη νέα παραγωγή της όπερας από το διεθνές φεστιβάλ Handel της Halle στη Γερμανία. Στον απαιτητικό ρόλο της Bradamante η Βελγίδα Angelique Noldus, η οποία τραγούδησε τον ομώνυμο ρόλο στην πρόσφατη παραγωγη της όπερας la Monnais των Βρυξελλών. Διακεκριμένοι μονωδοί με μεγάλη εμπειρία στο είδος, οι Δώρα Μπάκα, Πέτρος Μαγουλάς και Γιάννης Καλύβας συμπληρώνουν την λαμπερή διανομή.

Η μάγισσα Alcina μεταμορφώνει όσους άντρες ναυαγήσουν στο νησί της σε ζώα, αφού πρώτα τους κάνει εραστές της. Όταν ο ιππότης Ruggiero βρεθεί μπροστά της, η Alcina ανακαλύπτει τον αληθινό έρωτα. Σύντομα όμως, η αγαπημένη του Ruggiero, η Bradamante, φτάνει στο νησί αποφασισμένη να σώσει τον σύντροφό της από τα δίχτυα της μάγισσας. Ο κόσμος της Alcina κλονίζεται και η ίδια, γρήγορα χάνει το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή της…

Οι Μουσικοί της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής αποτελoύν σήμερα έναν από τους πιο δραστήριους φορείς του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού. Η πολυσχιδής και πλούσια δραστηριότητά τους και η φήμη τους εντός και εκτός Ελλάδας τους τοποθετούν όχι μόνο ανάμεσα στους σημαντικότερους πυλώνες της καλλιτεχνικής ζωής της χώρας μας, αλλά τους κάνουν να ξεχωρίζουν ως ίσως οι πλέον διακεκριμένοι πρεσβευτές της μουσικής παραγωγής της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Η Ορχήστρα, γνωστή εκτός Ελλάδας με τη διεθνή της ονομασία Armonia Atenea –που υποδηλώνει και την αθηναϊκή της προέλευση–, έχει αναπτύξει αξιοθαύμαστη δραστηριότητα, στην οποία ο διεθνής Τύπος αναφέρεται συχνά ως «το ελληνικό θαύμα» (Neue Zürchner Zeitung) ή ως «το αντίδοτο εναντίον της Κρίσης» (Die Welt, Daily Telegraph)». Η Αrmonia Atenea θεωρείται σήμερα διεθνώς ως ένα από τα σημαντικότερα σύνολα με ειδίκευση στις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας με όργανα εποχής.

George Frideric Handel: ALCINΑ
Όπερα σε τρεις πράξεις

Σκηνοθεσία-Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου
Σκηνικά/κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Alcina: Μυρτώ Παπαθανασίου
Ruggiero: Μαίρη ‘Ελεν Νέζη
Morgana: Μυρσίνη Μαργαρίτη
Bradamante: Angelique Noldus
Oronte: Γιάννης Καλύβας
Oberto: Δώρα Μπάκα
Melisso: Πέτρος Μαγουλάς

Οι Μουσικοί της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής (σε όργανα εποχής)

Χορωδία: Armonia Atenea (διδασκαλια: Αθανασία Κυριακίδου)

INFO :

ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ, 6 και 12 Ιουλίου 2019

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ: 50€ κανονικό

ΖΩΝΗ Α: 40€ κανονικό

ΖΩΝΗ Β: 30€ κανονικό

ΖΩΝΗ Γ: 20€ κανονικό

ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ – θέσεις ΧΩΡΙΣ ΑΡΙΘΜΗΣΗ: 15€ κανονικό | 10€ φοιτητικό

Aνέργων από 10€ (διαθέσιμα μόνο από τα εκδοτήρια ΕΦ – Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου)

ΑμεΑ: 10€ κρατήσεις στο tameia@greekfestival.gr

Ομαδικές κρατήσεις στο tickets@greekfestival.gr

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ

– www.ticketmaster.gr

– Τηλεφωνικό Κέντρο: 210 89 38112 (Δευτ – Κυρ: 9.00 – 21.00)

– Εκδοτήρια Ελληνικού Φεστιβάλ (Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου από τα μέσα Μαΐου 2019)

Συμπαραγωγή : Φεστιβάλ Αθηνών – Pure Art

Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις : Pure Public Relations
Άννα Γιώτη | 6946959419 | annagioti@purepublicrelations.gr
Αγγέλα Παπαθανασίου | 6942990280 | angelapap@purepublicrelations.gr

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου Γεννήθηκα ένα φθινόπωρο στην πιο καυτή πόλη της Κεντρικής Ελλάδας. Πρωτος μου έρωτας ήταν τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Απο τότε, δε σταμάτησα να σχηματίζω μ αυτά λέξεις, προτάσεις, δίνοντας δύναμη και ψυχή στο άδειο χαρτί. Τη γλώσσα μου δώσανε ελληνική κι αυτή θα κρατήσω. Φιλόλογος και αρθρογράφος σε ηλεκτρονικά περιοδικά στην πραγματική ζωή, αλλά στα όνειρα μου ζωγράφος στη Μονμάρτη Σε ένα καλό βιβλίο και στη θέα της θάλασσας βρίσκω την απόλυτη γαλήνη.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG