Μαρία Τσομπανάκου: “Δεν είναι απαραίτητα η πράξη πάντα αυτή που σε κάνει ένοχο, αλλά και η απραξία”

SHARE

Μαρία ΤσομπανάκουΗ ομάδα EX.ANIMA παρουσιάζει το «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού». Είναι η πρώτη φορά που ενήλικες ηθοποιοί αναλαμβάνουν να μεταφέρουν στη σκηνή το συγκλονιστικό κείμενο του Θανάση Τριαρίδη. Γραμμένο το 2016, βασίζεται στην ιστορία του Λεοπόλδου του Β’, Βασιλιά του Βελγίου και εκούσια «ιδιοκτήτη» του Κονγκό για περισσότερο από δύο δεκαετίες. Μέσα από το έργο αποκαλύπτεται ένα από τα μεγαλύτερα- ίσως το πιο υποβαθμισμένο στη μνήμη, εγκλήματα της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας στη Μαύρη Ήπειρο. Στόχος του, να κάνει γνωστές τις πράξεις του «σφαγέα του Κονγκό», αλλά και να ταρακουνήσει το κοινό. Το «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» δεν είναι μια συνηθισμένη παράσταση. Ο τέταρτος τοίχος σπάει και ο θεατής βρίσκεται προ των ευθυνών του. Δεν είναι καν μονόλογος, όπως φαίνεται, αλλά διάλογος, όπου η αφηγήτρια (Μαίρη Ξένου), μαζί με το κοινό θα αναζητήσουν τις όποιες απαντήσεις. Η σκηνοθέτης Μαρία Τσομπανάκου, μάς μίλησε για την μεταφορά του κειμένου  του Θανάση Τριαρίδη επί σκηνής, για την σκληρή παράσταση που αποδίδει την πραγματικότητα, καθώς και για την θεατρική  ομάδα ex. Anima.

Επιμέλεια συνέντευξης: Μαρία Στέλλα Τσάτση

 

1. Τι αφορά η παράσταση « Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού»;

Το έργο μιλάει για ένα ιστορικό γεγονός πρωταγωνιστής του οποίου είναι ο Λεοπόλδος Β, βασιλιάς του Βελγίου. Αναφέρεται στα εγκλήματα αυτού του ανθρώπου στο Κονγκό που έγιναν για την παραγωγή του καουτσούκ.

2. Πιστεύετε ότι τα αμαρτήματα των προπατόρων μας παιδεύουν εμάς και στη συνέχεια τους απογόνους μας;

Δεν είναι τα αμαρτήματα τους που μας παιδεύουν αλλά η στάση μας απέναντι σε αυτά, καθώς και σε όσα συμβαίνουν μέχρι σήμερα. Εάν δεν αντιδράσουμε αυτό θα μάθουν και οι απόγονοι μας να κάνουν.

3.’Oταν αδιαφορούμε και δεν αντιδράμε συναινούμε σε εγκλήματα, ακόμα και αν δεν έχουμε καμία συμμετοχή;

Advertisement

Δεν είναι απαραίτητα η πράξη πάντα αυτή που σε κάνει ένοχο, αλλά και η απραξία. Όσο έχουμε την αντίληψη ότι δεν ενδιαφέρομαι για ό,τι προσωπικά δεν με αφορά, είμαστε σιωπηλά συνένοχοι.

Μαρία Τσομπανάκου

4.H αφηγήτρια Μαίρη Ξένου προσπαθεί ουσιαστικά μέσω της αφήγησής της να κάνει διάλογο με το κοινό;

Ο υπέροχος αυτός ρόλος που δημιούργησε ο Τριαρίδης χρησιμοποιεί αυτό το γεγονός ως αφορμή για να ρωτήσει και να ερωτηθεί.  Μάς φέρνει όλους προ των ευθυνών μας και μάς ζητά να σκεφτούμε.

5.Ποιος είναι ο στόχος σας μεταφέροντας το συγκλονιστικό κείμενο του Θανάση Τριαρίδη στην σκηνή;

Αυτό που ευχόμαστε ανεβάζοντας αυτό το έργο που τόσο μας συγκίνησε από την πρώτη κιόλας ανάγνωση είναι να υπάρξει έστω και ένας θεατής που θα συγκινηθεί και εάν είναι δυνατόν θα «κινηθεί».

Μαρία Τσομπανάκου

6.Είναι μια παράσταση αρκετά σκληρή και ακατάλληλη για ανηλίκους;

Ναι, έχει ακατάλληλη φρασεολογία και σκληρές εικόνες, αλλά δυστυχώς είναι η πραγματικότητα και αυτό ακριβώς καλείται να κάνεις το θέατρο: να φωτίσει την αλήθεια με τέχνη.

7.Ποιες θα είναι πιστεύετε οι αντιδράσεις του κοινού;

Θεωρώ  ότι το κοινό είναι υποψιασμένο για το τι θα δει. Αρχικά από τον τίτλο που είναι ακραίος, όπως και τα «έργα» του Λεοπόλδου.  Αλλά εάν ο κόσμος παρόλα αυτά αντιδράσει ένα είναι το σίγουρο: Ότι κάναμε καλά τη δουλειά μας.

Μαρία Τσομπανάκου

8.Πείτε μας λίγα λόγια για τη δράση της θεατρικής ομάδας ex.anima.

Η ex. Anima (από  ψυχής)  αποτελείται από τη Βασιλική  Κούλη, τη  Μαίρη Ξένου και εμένα.  Το «LEOPOLD ή Κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού» είναι  η δεύτερη δουλειά μας. Η πρώτη  ήταν πέρυσι με το «Ζητείται  κλόουν ηλικιωμένος» του Ματέι Βίζνιεκ. Εύχομαι να συνεχίσουμε για αρκετά χρόνια να ανακαλύπτουμε όμορφα έργα και να δουλεύουμε μαζί.

Advertisement

9.Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Δουλεύω ήδη κάποια έργα, αλλά χωρίς να είναι ακόμα ανακοινώσιμο κάτι.

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Μαρία Τσομπανάκου για την παροχή του φωτογραφικού υλικού.

Μαρία Τσομπανάκου

Ταυτότητα παράστασης 
Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Μαρία Τσομπανάκου
Ερμηνεία: Μαίρη Ξένου
Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Κούλη
Σπέσιαλ εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος
Φωτισμοί: Γιώργος Ψυχράμης
Φωτογραφίες-Βίντεο: Νίκος Πανταζάρας
Μοντάζ βίντεο: Αγάπη Καλογιάννη
Σχεδιασμός αφίσας: Ελένη Θαλασσινού
Οργάνωση παραγωγής: Νάντια Δαλκυριάδου
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Παραγωγή: ΕΝΕΛΠΑ

Πρεμιέρα: Σάββατο 2 Μαρτίου
Πού: Θέατρο Άβατον, Ευπατριδών 3, Γκάζι.
Πότε: Κάθε Σάββατο στις 21:00 και για δέκα μόνο παραστάσεις (έως 11/5)
Διάρκεια: 100 λεπτά
Εισιτήρια: 12 € (γενική είσοδος), 10 € (μειωμένο)
Κρατήσεις: Μέσω viva.gr και τηλεφωνικά στο 210 3412689 και στο 6942703702

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

κοιωνωνικο και εποικοινωνιακο ατομο , δημιουργικο ,φιλοδοξο κια ονειροπολο !

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG