Η Μαρία Αιγινίτου και ο Σωτήρης Μεντζέλος μιλούν για τον “κύριο Σμιθ”

Σωτήρης Μεντζέλος, Μαρία Αιγινίτου

Η Μαρία Αιγινίτου και ο Σωτήρης Μεντζέλος μας μίλησαν για την παράσταση «ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα» και τις μαύρες κωμωδίες με χιούμορ και θετική διάθεση.Μια παράσταση που αξίζει πραγματικά να δείτε.Προλαβαίνετε. Σπεύσατε στο Μικρό Γκλόρια.

Επιμέλεια συνέντευξης: Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου

 

Μιλήστε μας για την παράσταση «ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα». Τι ρόλο έχει ο καθένας σας στη παράσταση;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σωτήρης Μεντζέλος: Ο “Κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα” είναι το νέο έργο του Σάκη Σερέφα. Μια μαύρη κωμωδία για την αξία της ζωής, το φόβο του θανάτου, τις εκδρομές σε ξενώνα, τις ταβέρνες με σούσι και σίγουρα για μια πίτσα με πεπερόνι, μπέικον, κρεμμύδι και κιμά. Ναι, καλά κατάλαβες, εγώ κάνω τον πιτσαδόρο, που στην ουσία είναι ο Χάρος, αλλά ντυμένος πιτσαδόρος, άρα στην ουσία κάνω τον Χάρο, ενώ θα ήθελα να κάνω τον πιτσαδόρο, γιατί ενώ ο Χάρος βγαίνει συχνά παγανιά, ο πιτσαδόρος βγαίνει συχνά για διανομή, γιατί -μεταξύ μας- τίποτα καλύτερο από το να φας το βράδυ μια ωραία πίτσα. Ή δύο ωραία πιτόγυρα.

Όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Σάκης Σερέφας, το έργο του είναι μία μαύρη κωμωδία για το μαύρο που αποκαλούμε ύπαρξη και μας περιέχει όλους. Με δυο λόγια, ένας νεαρός εισβάλλει στο σπίτι του κυρίου Σμιθ προαναγγέλλοντας τον θάνατό του. Υπάρχει μία πιθανότητα να σωθεί, αν επιλέξει κάποιον άλλον να πάρει την θέση του. Μεταξύ πολλών υποψηφίων, η επικρατέστερη στα μάτια του Χάρου είναι η διαχειρίστρια της πολυκατοικίας. Ζει μόνη στο διπλανό διαμέρισμα, συντροφιά με τις ειδήσεις και τις σειρές της τηλεόρασης, με τις φωνές των αγαπημένων της ανθρώπων μέσα από το ακουστικό του τηλεφώνου της. Τα βράδια, στον ύπνο της, την επισκέπτεται ο νεκρός της άντρας. Αγαπάει το φαγητό, ειδικά όταν είναι καμωμένο από αγνά, φυσικά υλικά, φροντισμένο με μεράκι κι έχει για συνοδευτικό του ένα ουζάκι στο πλάι.

Σωτήρης Μεντζέλος, Μαρία Αιγινίτου

Είναι μια μαύρη κωμωδία.Οι Έλληνες γιατί αρέσκονται να παρακολουθούν μαύρες κωμωδίες;

Σωτήρης Μεντζέλος: Νομίζω πως δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των Ελλήνων το να αρέσκονται στις μαύρες κωμωδίες. Η πετυχημένη κωμωδία -είτε λέγεται μαύρη, είτε λέγεται σάτιρα- μπορεί να φέρει στην επιφάνεια με τρόπο που σε ξεγελάει τις πιο μύχιες σκέψεις σου.

Μαρία Αιγινίτου: Νομίζω πως είναι μία επιλογή, μία προτίμηση του ανθρώπου που δεν σχετίζεται με τον τόπο καταγωγής.

Πείτε μας μια ατάκα γέλιου ή έναν διάλογο από το έργο,ό,τι σας έρθει πρώτο στο νου.

Σωτήρης Μεντζέλος: “Οι ηθοποιοί είναι οι χειρότεροι. Μην ανοίξουν το στόμα τους. Όλο πόζα και τσαλίμι.” Δεν ξέρω γιατί αυτή η ατάκα μού ‘ρθε πρώτη στο νου. Ίσως γιατί όταν διάβαζα το έργο, έκανα παύση.
Μαρία Αιγινίτου: ” Άντε να μην σε κρατάω… Εγώ σε κρατάω, δεν με κρατάς εσύ!”

Ποιος είναι ο κύριος Σμιθ θα μας πείτε;

Σωτήρης Μεντζέλος: Ο μέσος εργένης σαραντάρης.

Μαρία Αιγινίτου: Ο κύριος Σμιθ είναι όποιος από εμάς έχει περάσει ξάγρυπνες νύχτες με την αγωνία του θανάτου.

Σωτήρης Μεντζέλος, Μαρία Αιγινίτου

Πώς θα αντιδρούσατε αν κάποιος άγνωστος σας ανακοίνωνε ότι η ζωή σας λήγει σε δύο ώρες;

Σωτήρης Μεντζέλος: Και πού ξέρω εγώ ότι λέει αλήθεια; Έχει 10 λεπτά για να με πείσει. Αν τα καταφέρει, μου μένουν 1 ώρα και 50 λεπτά. Θα προσπαθούσα να εκπληρώσω τα απωθημένα μου, άρα θα κέρδιζα 15 χρόνια ζωής. A win-win situation.

Μαρία Αιγινίτου: Ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις κάτι τόσο οριακό. Είναι ενστικτώδεις αυτές οι αντιδράσεις και τα ένστικτα είναι απρόβλεπτα.

Πιστεύετε ότι σήμερα φοβόμαστε τον θάνατο ; Μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε με ψυχραιμία;

Σωτήρης Μεντζέλος: Ο φόβος του θανάτου υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει, όπως υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει η χαρά της δημιουργίας και το τραγούδι του Καζαντζίδη.

Μαρία Αιγινίτου: Έχουν ξοδευτεί ωκεανοί μελάνης, θάλασσες χαρτιού μέσα στους αιώνες γύρω από το θέμα του θανάτου. Είμαστε καταδικασμένοι μ’ αυτόν τον φόβο ως είδος. Σε καμιά εποχή δεν ξεφεύγεις. Ίσως έχοντας ζήσει, έχοντας χορτάσει, ίσως ωριμάζοντας και προχωρώντας σε μεγαλύτερη ηλικία, ίσως ο άνθρωπος να συμφιλιώνεται, να προετοιμάζεται για την έξοδο του.

Υπάρχει ανθρώπινη επικοινωνία σήμερα ή η οθόνη αντικατέστησε τον φίλο και σύντροφο;

Σωτήρης Μεντζέλος: Και το ένα και το άλλο. Στη μεν πρώτη περίπτωση χρειάζεται σκληρή και αληθινή δουλειά με τον εαυτό σου, στη δε δεύτερη χρειάζεται WiFi ή δεδομένα. Που αν θέλουμε να υπάρξει η πρώτη περίπτωση, καλό είναι να μην έχουμε “δεδομένα”.

Μαρία Αιγινίτου: Η ανθρώπινη επικοινωνία χρειάζεται φροντίδα σε κάθε εποχή, δεν είναι δεδομένη, δεν είναι αυτονόητη. Η χρήση της τεχνολογίας, της οθόνης, του πληκτρολογίου μπορεί να λειτουργήσει θετικά και να ευνοήσει την επικοινωνία σε άπειρες περιπτώσεις. Αντιλαμβάνομαι ότι γίνεται και λάθος χρήση, όπως σε κάθε μέσον αλλά έχω την γνώμη πως αυτό συμβαίνει γιατί έχουμε αποκοπεί από την πραγματική μας φύση. Είμαστε καταναλωτές κι είναι κοπιαστική η διαδικασία της επιστροφής σε ένα πιο φυσικό, σ’ ένα πιο αρχικό στάδιο. Ισοπεδώνει τα πάντα η βεβαιότητα πως με κάποιο χρηματικό αντίτιμο μπορώ να έχω ό, τι θελήσω. Αυτό μου φαίνεται απειλητικότερο όλων, αυτό καταλύει έννοιες, ιδέες, διαβρώνει τη σκέψη και την βούληση του ανθρώπου, καταργεί σχέσεις και προκαλεί τερατογενέσεις.

Θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας μια αγωνία σας;

Σωτήρης Μεντζέλος: Φοβάμαι ότι θα πεθάνω μόνος, και ζω κάνοντας τα πάντα για να το πετύχω.

Μαρία Αιγινίτου: Ότι η ανθρωπότητα κινείται σε επαναλαμβανόμενους κύκλους.

Πώς ξεκίνησε για εσάς το ταξίδι στο χώρο της ηθοποιίας;

Σωτήρης Μεντζέλος: Το 2004 ήμουν τρέλα ερωτευμένος με μια κοπέλα.Και για να την κερδίσω, χρησιμοποίησα την τακτική “Ο,τι πεις, και γω”. Μου είπε ότι ήθελε να γίνει ηθοποιός, ήταν το όνειρό της. Και για να της αποδείξω πόσο πολύ ταιριάζουμε, της είπα και γω. Ακολούθησα το όνειρό της. Έγινα ηθοποιός. Αυτή τη στιγμή ζω το όνειρο κάποιας άλλης.

Μαρία Αιγινίτου: Το ταξίδι αυτό ξεκίνησε όταν, στα δεκαπέντε μου χρόνια, έφυγα τρέχοντας από την θεατρική ομάδα που είχε φτιάξει η καθηγήτρια των καλλιτεχνικών στο Λύκειο. Φεύγοντας κατάλαβα ότι είχα συναντηθεί μ’ ένα φαινόμενο όπου μόνο ολοκληρωτικά μπορείς να δωθείς, διαφορετικά δεν γίνεται. Σ’ εκείνη την ηλικία αυτό φάνταζε τρομακτικό στην σκέψη μου. Όμως αυτή η αίσθηση ρίζωσε μέσα μου και για χρόνια λειτουργούσε υπόγεια και μυστικά εντός μου.

Υπήρχαν συνεργασίες σταθμοί στην καριέρα σας που θα θέλατε να αναφέρετε;

Σωτήρης Μεντζέλος: Έχω συναντήσει πολλούς ανθρώπους στα 10 χρόνια που ασχολούμαι επαγγελματικά με το θέατρο, οι οποίοι μου έδωσαν γνώση και εφόδια, που με εξέλιξαν ως ηθοποιό. Αλλά ιδιαίτερη θέση, γιατί σαν να με πήρε από το χέρι και μου έδειξε τον υπέροχο για μένα κόσμο του θεάτρου, έχει ο καθηγητής μου στη δραματική, ο πολλές φορές σκηνοθέτης μου και πλέον φίλος μου Βασίλης Μαυρογεωργίου.

Μαρία Αιγινίτου: Δυσκολεύομαι να πω κάτι τόσο μεγάλο.

Μια ευχή για τη νέα χρονιά που έρχεται;

Σωτήρης Μεντζέλος: Αλληλεγγύη, ανθρωπισμός, αγάπη, καύλα, τρυφερότητα και τόσα λεφτά όσα θα σε κάνουν ευτυχισμένο ή να ξεχρεώσεις τον λογαριασμό κινητής (τίποτα, κάτι δικά μου).

Μαρία Αιγινίτου: Εύχομαι, σταθερά, για τους ανθρώπους να αντιμετωπίζουμε όσους συναντάμε όπως ακριβώς επιθυμούμε να μας αντιμετωπίζουν κι εκείνοι. Με σεβασμό και έγνοια.

 

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Μαρία Αιγινίτου και τον Σωτήρη Μεντζέλο για το φωτογραφικό υλικό.

 

Ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα
του Σάκη Σερέφα
στο Γκλόρια Μικρό

σε σκηνοθεσία Μαρίας Αιγινίτου
με τους Μαρία Αιγινίτου, Παναγιώτη Μπουγιούρη, Σωτήρη Μεντζέλο

Από 21 Οκτωβρίου κάθε Δευτέρα, Τρίτη στο θέατρο Μικρό Γκλόρια!

Το Θέατρο Γκλόρια Μικρό παρουσιάζει το νέο έργο του Σάκη Σερέφα «Ο κύριος Σμιθ ανοίγει την πόρτα» σε σκηνοθεσία Μαρίας Αιγινίτου, από 21 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00.

Ένας ξένος εισβάλλει στο σπίτι του κυρίου Σμιθ και του θέτει ένα εκβιαστικό δίλημμα. Η ζωή του λήγει σε δύο ώρες. Ποιον θα διαλέξει να μπει στη θέση του ώστε να μην πεθάνει; Μια ετοιμοθάνατη γριά στην εντατική, τον Χίτλερ ή την διαχειρίστρια της πολυκατοικίας που ζει στο διπλανό διαμέρισμα;
Μια μαύρη κωμωδία για το μαύρο που αποκαλούμε ύπαρξη και μας περιέχει όλους.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Μαρία Αιγινίτου
Επιμέλεια σκηνικού χώρου – Ενδυματολογική επιμέλεια: Νίκος Καρδώνης
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Επιμέλεια κίνησης: Σοφια Καλπενιδου
Μουσική επιμέλεια: Θοδωρής Χαλκιάς
Βοηθός σκηνοθέτη:Ανθίας Μπαλής
Φωτογραφία: Ελίνα Γιουνανλή

Παίζουν : Μαρία Αιγινίτου, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Σωτήρης Μεντζέλος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Προγραμματισμένη πρεμιέρα: Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019
Παραστάσεις:Από 21 Οκτωβρίου έως 17 Δεκεμβριου.
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα, Τρίτη στις 21:00
Εισιτήριο: Κανονικό 13 ευρώ, Μειωμένο 10 ευρώ, Aτέλεια 5 ευρώ
Διάρκεια: 75 λεπτά
Χώρος: Θέατρο Γκλόρια Μικρό.
Διεύθυνση: Ιπποκράτους 7, Αθήνα
Τηλέφωνο ταμείου: 210 36 42 334 | Καθημερινά 10:30-13:00 & 17:30-21:30

Προπώληση: http://bit.ly/32kHMOy

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου

Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου Γεννήθηκα ένα φθινόπωρο στην πιο καυτή πόλη της Κεντρικής Ελλάδας. Πρωτος μου έρωτας ήταν τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Απο τότε, δε σταμάτησα να σχηματίζω μ αυτά λέξεις, προτάσεις, δίνοντας δύναμη και ψυχή στο άδειο χαρτί. Τη γλώσσα μου δώσανε ελληνική κι αυτή θα κρατήσω. Φιλόλογος και αρθρογράφος σε ηλεκτρονικά περιοδικά στην πραγματική ζωή, αλλά στα όνειρα μου ζωγράφος στη Μονμάρτη Σε ένα καλό βιβλίο και στη θέα της θάλασσας βρίσκω την απόλυτη γαλήνη.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;