Ευσταθία: “Τα όνειρα είναι η ένδειξη ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί”

SHARE

Η Ευσταθία έχει αποδείξει εδώ και χρόνια τη θέση που δικαιωματικά κατέχει στο καλλιτεχνικό στερέωμα. Τραγουδίστρια, τραγουδοποιός και, τα τελευταία χρόνια, θεατρική συγγραφέας αποτελεί μία παρουσία με ιδιαίτερη ταυτότητα που την κάνει να ξεχωρίζει. Τα τραγούδια της χαρακτηρίζονται από εσωτερικότητα και βαθιά ειλικρίνεια, ενώ ακροβατούν ανάμεσα στην καθημερινή γλώσσα και την ποιητική μελαγχολία. Στο ενεργητικό της έχει τέσσερα άλμπουμ : Το φιλανθρωπικό γκαλά (2003), Χωρίς εσένα, η ζωή θα είναι… (2005), Δεν μπορεί, έχει meeting (2007) και Είναι πολύ καλό παιδί (2010), καθώς και τέσσερα CD single: Το γραφείο (2000), Σ’ ευχαριστώ (2002), Το τραγούδι της ΑΝΑΣΑ (2009),  το Διακριτικά (2015), το Σε θέλω (2016) και, το πιο πρόσφατο, Για πες μου κάτι (2018) . Επίσης, έχει γράψει το βιβλίο Τέρμα για σήμερα ο μύθος (Ιανός, 2011), ενώ βρίσκεται πίσω από τη συγγαρφή των θεατρικών έργων:  ο “Διάδρομος”, η μουσικοθεατρική παράσταση “Σε θέλω” με τη Μαρία Κίτσου, η “Εφημερίς των Κυριών”, “Η Απολογία της Μαρί Κιουρί”.

Αυτήν την περίοδο, η Ευσταθία κάνει ένα νέο ξεκίνημα με το μεταμοντέρνο κωμειδύλλιο: «Ο ταραχώδης βίος της Ριρίκας Σβάιτσερ». Μαζί της, επί σκηνής, η ελληνοκύπρια ηθοποιός και σοπράνο Έλενα Χατζηαυξέντη, ενσαρκώνει μοναδικά τον ρόλο της Ριρίκας Σβάιτσερ, μιας φανταστικής ηρωίδας, γεννημένης στα τέλη του 19ου αι. Ανάμεσα σε τραγούδια της οπερέτας και του μεσοπολέμου (ελληνικά και ξένα) καθώς και σε ολοκαίνουργια τραγούδια της Ευσταθίας, ξεδιπλώνεται η ζωή της Ριρίκας Σβάιτσερ, μιας γυναίκας που ξεκινάει το μακρύ της ταξίδι για να πραγματοποιήσει το όνειρό της, να γίνει μια σπουδαία καλλιτέχνης του vaudeville σε μια εποχή δύσκολη για τις γυναίκες. Θα τα καταφέρει; Δεν είναι σίγουρο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ιστορία της θα συγκινήσει. Και τα τραγούδια της επίσης.

«Ο ταραχώδης βίος της Ριρίκας Σβάιτσερ» είναι ένα έργο αφιερωμένο σε όλους όσους ονειρεύονται… γιατί «το να κάνεις όνειρα, έστω κι αν δεν βγουν ποτέ αληθινά είναι κάτι. Ένα μάταιο μα τόσο χαριτωμένο κάτι».

Advertisement

Στη συνέντευξη με την Ευσταθία, μιλήσαμε για το νέο της θεατρικό έργο, τα όνειρα και τα απωθημένα, τα πράγματα που αγαπάει περισσότερο στη ζωή και … την “ανακρίναμε” από το Α έως το Ω!

Επιμέλεια συνέντευξης: Ελίνα Ιωάννου

«Ο ταραχώδης βίος της Ριρίκας Σβάιτσερ»! Ποια είναι λοιπόν η Ριρίκα Σβάιτσερ και τι καθιστά τη ζωή της ταραχώδη;

Η Ριρίκα Σβάιτσερ  είναι μια γυναίκα που αγαπάει την τέχνη και ξεκινάει από την Ελλάδα ένα μακρύ ταξίδι για να γίνει μια μεγάλη καλλιτέχνης. Ο βίος της έχει πάθη, έρωτες, αποτυχίες, απογοητεύσεις, ένταση αλλά πάνω από όλα λαχτάρα για ζωή. Στο πρόσωπο της Ριρίκας ο καθένας από μας βρίσκει κάτι δικό του.

Μιλήστε μας για τη μουσική επιμέλεια της παράστασης η οποία ουσιαστικά ξεδιπλώνει τη ζωή της Ριρίκας Σβάιτσερ.

Η ζωή της Ριρίκας δεν ξεδιπλώνεται μόνο μέσω της μουσικής αλλά και μέσω ενός πυκνού λόγου .  Είναι μουσικοθεατρική παράσταση. Το θεατρικό στοιχείο είναι πολύ έντονο και θεωρώ ότι ο λόγος κερδίζει στο τέλος.  Τα τραγούδια που ακούγονται είναι δικά μου καινούργια, τραγούδια από οπερέτες και τραγούδια ευρωπαϊκά του μεσοπολέμου.  Η μουσική επιμέλεια, εκτός από μένα έχει γίνει από τον συνεργάτη μου , τον Χάρη Μπότση και από την ίδια την Έλενα Χατζηαυξέντη η οποία  έχει κάνει και τη σκηνοθεσία της παράστασης.

Το έργο είναι αφιερωμένο σε όλους όσους ονειρεύονται… Τι είναι τα όνειρα; Κινητήριος δύναμη; Διέξοδος; Φαντασιώσεις;

Είναι η ένδειξη ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί. Είναι μια βασική έκφραση ζωής.

«Το να κάνεις όνειρα είναι ένα μάταιο, μα τόσο χαριτωμένο κάτι». Γιατί τα όνειρα, παρά τη ματαιότητά τους, παραμένουν χαριτωμένα;

Τα όνειρα παραμένουν χαριτωμένα γιατί είναι η χαρά της ζωής και σε κάνουν να χαμογελάς όταν τα σκέφτεσαι, σαν να βλέπεις ένα παιδάκι να παίζει.

Advertisement

«Τα όνειρα εμπεριέχουν επιθυμίες και οι επιθυμίες κρύβουν κάτι σκοτεινό: τα απωθημένα». Πόσο αυτοκαταστροφικά μπορούν να γίνουν τα απωθημένα;

Δεν είναι απαραίτητο να γίνουν καταστροφικά. Όλοι μας έχουμε απωθημένα. Δε σημαίνει ότι τρελαινόμαστε. Είναι πώς τα διαχειρίζεσαι. Αν τους δίνεις πολύ σημασία ή τα αγνοείς και συνεχίζεις το δρόμο σου. Απ΄ την άλλη μπορεί να γίνουν σκέτη καταστροφή αν συνδέονται με βασικούς στόχους και στάση ζωής.

Ποια είναι τα δικά σας όνειρα;

Να διασχίσω τη route 66 ,μένοντας σε διάφορα μοτέλ και ακούγοντας κάντρι μουσική (αυτό το ΄χα κυρίως μικρότερη). Να κάνω μία διεθνή περιοδεία μαζί με τη MyleneFarmer . Να παίξω τη «Ριρίκα Σβάιτσερ»  στο μουσείο σύγχρονης τέχνης της Νέας Υόρκης. Και άλλα πολλά που με κάνουν και χαμογελάω όταν τα σκέφτομαι.

Στις μέρες μας, πολλοί ταλαντούχοι και γεμάτοι εφόδια νέοι έχουν όνειρα για το επαγγελματικό τους μέλλον, αλλά τα βλέπουν να διαλύονται λόγω της κρίσης που πλήττει την χώρα μας. Τι θα συμβουλεύατε αυτά τα νέα παιδιά;

Να συνεχίσουν να ονειρεύονται και να δουλεύουν πολύ σκληρά. Να βάζουν στόχους και να επιμένουν. Εργατικότητα και ιδεαλισμός : αυτά τα δύο αρκούν.

Η δισκογραφία είναι ένας τομέας ο οποίος είχε πληγεί, πριν καν έρθει η κρίση, με το διαδίκτυο να παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό, αλλά παράλληλα, η μουσική ξεκίνησε να μοιράζεται πιο άμεσα και γρήγορα. Τελικά το ίντερνετ περισσότερο έπληξε τη μουσική ή τη βοήθησε κατά τη γνώμη σας;

Το ίντερνετ στην αρχή θεωρήθηκε και ήταν ένα δημοκρατικό μέσο να προβάλλει κανείς τη δουλειά του χωρίς μεσάζοντες και να φτάσει απευθείας στο αυτί των ακροατών. Δυστυχώς όμως ξέρουμε πια ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο αθώα. Έχει συμβάλλει πολύ στην καταστροφή της δισκογραφίας αλλά δεν είναι το μόνο.

Advertisement

Τα τελευταία χρόνια, εκτός από τραγουδίστρια και τραγουδοποιός, έχετε δοκιμαστεί και ως θεατρική συγγραφέας. Τι σας ελκύει στο θέατρο;

Στο θέατρο μ ελκύει αυτό που προφανώς έλκυε τους ανθρώπους χιλιάδες χρόνια πριν: Η δυνατότητα να αγγίξει κανείς και να διαχειριστεί τα αιώνια προβλήματα της ύπαρξης και να βιώσει το «τώρα» του. Η ψυχοθεραπεία που σου προσφέρει επίσης, η ωραία ενασχόληση.

 Τα τραγούδια σας είναι βαθιά ειλικρινή, άμεσα και έχουν μια πολύ συγκεκριμένη ταυτότητα. Τι σας δίνει έμπνευση;

Κάθε τι ασήμαντο, σημαντικό ,μικρό ή μεγάλο . Η έμπνευση είναι μια κατάσταση και όταν βρεθείς , βρίσκεις  και κάτι να σε εμπνεύσει. Κάπως σαν τον έρωτα είναι, η φίλη μου η Σοφία  λέει: «Αν θες να ερωτευτείς , ερωτεύεσαι και το πόμολο!»

Θα ξεχωρίζατε κάποιο από τα τραγούδια σας και για ποιο λόγο;

Αγαπώ τη «Δυσδαιμόνα» γιατί είναι από τα πρώτα τραγούδια που έγραψα . Έχω ωραίες αναμνήσεις  από αυτό (είναι συνυφασμένο με Σταμάτη και Σπείρα, Σπείρα) και το έχουν αγαπήσει πολύ και οι άνθρωποι του θεάτρου και μάλιστα πολλές φορές το προτιμούν για να δίνουν μ αυτό εξετάσεις στη δραματική σχολή. Είναι θα έλεγα το πιο γνωστό, άγνωστο τραγούδι μου.

Εκτός από τη μουσική και το θέατρο, τι άλλο αγαπάτε και σας γοητεύει στη ζωή;

Ο ουρανός, η θάλασσα , η γη , τα ζώα , τα ποδήλατα, ο χορός, το κρασί και τα φασόλια γίγαντες.

Κλείνουμε με ένα παιχνίδι λέξεων! Από το Α έως το Ω, γράψτε μία λέξη ή φράση για την κάθε λέξη:

 Αδικία: Αφρική, παιδιά υποσιτισμένα

Βία: Η φτώχεια, η χειρότερη μορφή βίας.

Γιατί: να υπάρχουμε ως ανθρώπινο είδος;

Δειλιάζω: μπροστά σε μεγάλα εμπόδια που πρέπει να υπερπηδήσω.

Ευγένεια: ευρυχωρία ψυχής

Ζητώ:  μία βουτιά σε κρυστάλλινα πράσινα νερά

Ήθος: εντιμότητα

Θέληση: ποιεί το θαύμα.

Ιερός: Ταμπού

Κρύβω:από ένα στυλό σε κάθε γωνιά του σπιτιού

Λάθος: ο τρόπος που χρησιμοποιούμε το νου .

Μάτια: με αστιγματισμό, πρόσφατα με πρεσβυωπία .

Ντροπή: άγνωστη λέξη για τους πολιτικούς

Ξεκίνημα:«Ο Ταραχώδης βίος της Ριρίκας Σβάιτσερ»

Όριο: πρέπει να διαφυλάσσεται.

Πισωγύρισμα:«ανθρώπινο, πολύ ανθρώπινο» (Φ. Νίτσε)

Ρητό: Μην αφήσεις τίποτα να σε ταράξει, τίποτα να σε φοβίσει. Όλα τα πράγματα περνάνε. Ο Θεός ποτέ δεν αλλάζει (αγία Τερέζα της Άβιλλα)

Στερεότυπο: Μας κάνει τη ζωή δύσκολη

Ταξίδια: Άπω Ανατολή

Υποσυνείδητο: χαμός

Φιλία: ουσία

Χωρίς: σάλτσες

Ψέμα: κατά συνθήκην

Ωριμάζω: αμήν και πότε!

Πληροφορίες για την παράσταση:

Κείμενο, πρωτότυπη μουσική και τραγούδια, καλλιτεχνική επιμέλεια: Ευσταθία
Σκηνοθεσία : Έλενα Χατζηαυξέντη
Φωτισμοί: Γιώργος Χαραλάμπους (Αzaad)
Μουσική επιμέλεια: Ευσταθία, Έλενα Χατζηαυξέντη, Χάρης Μπότσης
Χορογραφία, Κινησιολογία: Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Κουστούμια: Χριστίνα Πανοπούλου, Αρετή Μουστάκα
Βοηθός σκηνοθέτη, καλλιτεχνικός σύμβουλος: Ελένη Πολιτοπούλου
Διάρκεια: 80 λεπτά

Παίζουν οι μουσικοί:
Χάρης Μπότσης: πιάνο
Γιώργος Πατσιώτης: ακουστική κιθάρα- φωνητικά
Μελίνα Ντελίκου: βιολί
Φωτογραφίες : Θωμάς Παλυβός
Ηair styling : Massimo Curti
Make up: Μαρία Ιωαννίδου

ΗALF NOTE JAZZ CLUB

Τριβωνιανού 17, Μετς

Ώρα έναρξης: 21:00

Είσοδος: 10€ (μπαρ), 15€ (τραπέζι)

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210 9213310

www.halfnote.gr

www.facebook.com/halfnote.gr

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Αρχιτέκτονας της ζωής μου και των ονείρων μου

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG