Oίκοι μόδας με τα μεγαλύτερα οικονομικά προβλήματα

Ενδύματα φτιαγμένα από ακριβά υλικά, προσεγμένα υποδήματα και ακριβά χειροποίητα αξεσουάρ, είναι μερικά από τα στοιχεία που διαθέτουν οι μεγαλύτεροι και διαχρονικότεροι οίκοι μόδας παγκοσμίως. Τι είναι όμως αυτό που τους καθιστά τόσο “δυνατούς”, διατηρώντας γενεές πελατών στα φυσικά και ηλεκτρονικά μαγαζιά τους; Σίγουρα την απάντηση βρίσκουμε στο γεγονός ότι προσφέρουν προϊόντα υψηλής ποιότητας στους πελάτες, πάντα προσεγμένα και με τον πιο ευγενή τρόπο. Φροντίζουν για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων και καθιστούν καθέναν από αυτούς ξεχωριστό, καθώς τα άτομα αναγνωρίζονται, μερικές φορές, κοινωνικά εξαιτίας των ακριβών ρούχων τους. Το παραπάνω, όμως θα μπορούσαμε να πούμε, ότι αποτελεί και μία ουτοπία καλά πλασμένη από την ομάδα μάρκετινγκ κάθε εταιρίας, η οποία μεριμνεί για την καλύτερη ανάδειξη των προιόντων και την εμπιστοσύνη των ατόμων απέναντι σε αυτά. Ο κόσμος της μόδας όμως δεν είναι αγγελικά πλασμένος γι αυτό και ειδικοί που ασχολούνται ενεργά με αυτόν παλεύουν να κρατήσουν τα ινία εταιρειών μόδας που καταγράφουν πάνω από 50 χρόνια λειτουργίας προκειμένου να διατηρήσουν την φήμη τους. 

Τα τελευταία χρόνια όμως, μικρές εμπορικές εταιρείες φαίνεται να ανεβαίνουν δραστικά “κοπιάροντας” ενδύματα διάσημων σχεδιαστών, έχοντας ως αποτέλεσμα ακόμα και την υψηλή οικονομική πτώση διάσημων οίκων μόδας. Χαρακτηριστικά, η Abercrombie & Fitch παρόλο που έχει στιγματίσει την γενιά των millenials με basic t-shirts και τα ίσια jeans, φαίνεται πως χάνει το έδαφος της καθώς δεν θεωρείται πλέον τόσο cool και οικονομική όπως πρώτα. Εκατομμύρια έφηβοι και νέοι δείχνουν να προτιμούν low cost οίκους μόδας όπως είναι τα H&M για τα καθημερινά τους ρούχα παρά την οικονομικότερη σειρά Hollister brand, Abercrombie & Fitch. Συγκεκριμένα, από το 2010 έχει χάσει το 6% των εσόδων της ενώ από το 2013 μέχρι και σήμερα έχουν μειωθεί κατά 20% τα καταστήματα της σε 300 περίπου κράτη. Έκτοτε ο old-school οίκος μόδας προσπαθεί να προσεγγίσει και πάλι τους πελάτες του δημιουργώντας concept stores ή θεματικά καταστήματα.

Διαβάστε επίσης  Η Victoria Secret ακύρωσε το φετινό fashion show
οίκοι μόδας
pinterest.com

Βέβαια, η λίστα διάσημων brands με οικονομικά προβλήματα δεν σταματάει εδώ. Άλλοι διάσημοι οίκοι μόδας που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα αποτελούν η Gap και η Guess. Ειδικότερα, η εταιρεία της Gap προσπαθεί μανιωδώς να τραβήξει το ενδιαφέρον νέων πελατών. Το 2017 ανακοίνωσε πως θα κλείσουν πάνω από 200 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και πως θα εστιάσει στα old Navy και athletic ρούχα στοχεύοντας στην αύξηση των εσόδων που είχαν πέσει αισθητά την τελευταία δεκαετία. Κάτι το οποίο κάνει την θέση της Gap ακόμα πιο δύσκολη είναι η δήλωση του Richard Passikoff, ιδρυτής της εταιρείας μάρκετινγκ brand keys, πως οι πελάτες εγκατέλειψαν τον οίκο μόδας καθώς “δεν υπάρχει σαφές νόημα για το τι σημαίνει Gap’, κάνοντας αισθητό πως πρόκειται για μία μάρκα χωρίς ουσία κι ενέργεια. Από το παραπάνω συμπεραίνουμε πως διάσημοι οίκοι μόδας προσπαθούν πολλές φορές να εκμεταλλευτούν τα “trends” της εποχής ( Social media) για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους. Στην περίπτωση της Gap φαίνεται πως αυτό δυσχεραίνει απλά την θέση της καθώς δεν φαίνεται να έχει μεγάλη απήχηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Advertisements
Ad 14
οίκοι μόδας
pinterest.com

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η Guess όπως κι άλλοι οίκοι μόδας που μετρούν πολλά χρόνια στο ενεργητικό τους, φαίνεται να χάνει την λάμψη και την πολυτέλεια που έχτισε στο διάστημα 1990-2010. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες οικονομικές μετρήσεις, η Guess πρέπει να ξαναμαντέψει κι αυτήν  την φορά σωστά για να κερδίσει και πάλι το δικό της κοινό αφού οι πωλήσεις έχουν μειωθεί έως και 12% ακόμα κι αν διατηρεί το δικό της e-shop.  Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια του 2018 αναγκάστηκε να κλείσει 100-120 καταστήματα παγκοσμίως, κάτι αρκετά σοκαριστικό για την εταιρεία αφού τα προηγούμενα χρόνια μετρούσε μέχρι και 400 καταστήματα. 

Διαβάστε επίσης  Τζιάνι Βερσάτσε: Μια ιστορική μορφή στον χώρο της μόδας
Pinterest.com

Ένας διάσημος οίκος, ο οποίος φαίνεται να αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες είναι αυτός της Victoria Secret. Οι πωλήσεις του τελευταίου χρόνου καθώς και η συνεχής πτώση της δημοτικότητας του οίκου, οδήγησε στο άμεσο κλείσιμο 53 καταστημάτων Victoria’s Secret παγκοσμίως. Άλλοι μεγάλοι οίκοι μόδας, σε αντίθεση με το συγκεκριμένο brand φαίνεται πως καταφέρνουν να συμβαδίζουν με τις νέες εξελίξεις της εποχής. Τα σώματα των “αγγέλων” δεν μπορούν πια να εκφράσουν τη μέση καταναλώτρια. Η έλλειψη των plus size μοντέλων, η εμμονή της εταιρίας με αψεγάδιαστα λεπτά σώματα έστρεψαν τους πελάτες της σε άλλα πιο σύγχρονα brands.

independent.ie

Ένας ακόμα διάσημος οίκος μόδας που πλέον έχει εξαγοραστεί μάλιστα εξ ολοκλήρου είναι ο οίκος Versace. Το 2014, εκποίησε μερίδιο ύψους 20% στην επενδυτική εταιρία Blackstone. Φτάνοντας όμως στο 2018, ο οίκος εξαγοράστηκε πλήρως από τον αμερικανικό όμιλο Michael Kors, έναντι 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μετά από την εξαγορά, ο όμιλος μετονομάστηκε σε Capri Holdings.

thetimes.co.uk

Οι ιταλικοί οίκοι μόδας φαίνεται πως περνούν κρίση, αφού ακόμα ένας ιταλικός οίκος έχει εξαγοραστεί. Το 2012, ο οίκος Valentino εξαγοράστηκε από το επενδυτικό ταμείο Permira a Mayhoola for Investments. Η συγκεκριμένη επενδυτική εταιρία ελέγχεται από την βασιλική οικογένεια του Κατάρ. Η εξαγορά τελικά ανήλθε στο εξωπραγματικό πόσο των 700 δισεκατομμυρίων ευρώ. 

us.fashionnetwork.com

Συμμετοχή στο άρθρο: Γεωργία Λεμποτέση

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

CES 2024- Όσα είδαμε στην έκθεση στο Las Vegas και μας εντυπωσίασαν

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας
Ρωμέικη διάλεκτος

Ρωμέικη διάλεκτος : Ένα Αρχαίο Κεφάλαιο στη Γλωσσική Κληρονομιά

Ρίζες και ιστορία της Ρωμέικης διαλέκτουΗ Ρωμέικη διάλεκτος (Romeyka) είναι