Βοηθούν πραγματικά τα προϊόντα διαίτης στην απώλεια βάρους;

Η παχυσαρκία λαμβάνει πλέον επιδημικές διαστάσεις και αποτελεί μείζον πρόβλημα δημόσιας υγείας. Το αυξημένο σωματικό βάρος αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αιτίες εμφάνισης του σακχαρώδη διαβήτη, των καρδιαγγειακών νοσημάτων, του καρκίνου, των παθήσεων των αρθρώσεων και της άπνοιας ύπνου.

Αυτό έχει σαν συνέπεια η βιομηχανία τροφίμων να παρέχει πλήθος προϊόντων διαίτης προκειμένου να συμβάλει στην προσπάθειά μας για την επίτευξη ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Στις μέρες μας, η ποικιλία των λεγόμενων light προϊόντων είναι μεγάλη, καθώς κυκλοφορούν αναψυκτικά, γαλακτοκομικά, σάλτσες αλλά και γλυκά διαίτης, τα οποία φαίνεται να έχουν μεγάλη ζήτηση από το κοινό.

Ξέρουμε όμως όλη την αλήθεια για τα προϊόντα διαίτης; Η αλήθεια είναι πως ορισμένα light έχουν πραγματικά μηδενικές θερμίδες, ενώ άλλα έχουν σχεδόν όσες και το κανονικό προϊόν του οποίου αποτελούν τη light εκδοχή. Επομένως, θα πρέπει να προσέξουμε την υπερβολική ή την αποκλειστική κατανάλωση αυτών των προϊόντων καθώς αρκετά συχνά προστίθεται μεγάλη ποσότητα αλατιού στα συγκεκριμένα τρόφιμα για τη βελτίωση της γεύσης. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ένα τρόφιμο light μπορεί να περιέχει και τριπλάσια ποσότητα νατρίου από το αντίστοιχο πρότυπο προϊόν. Επίσης, ακόμη κι αν ένα τρόφιμο είναι χαμηλό σε λιπαρά, μπορεί η περιεκτικότητά του σε σάκχαρα να είναι αυξημένη και κατά συνέπεια να μην έχει χαμηλή θερμιδική αξία.

Πολλοί πιστεύουν ότι η ελεύθερη κατανάλωση τέτοιων προϊόντων μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Έρευνες έχουν δείξει ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, αφού τα άτομα καταναλώνουν πολύ μεγαλύτερες ποσότητες των προϊόντων light συγκριτικά με αυτές που θα κατανάλωναν από τα αντίστοιχα μη διαιτητικά προϊόντα. Αν τα προϊόντα διαίτης καταναλωθούν με μέτρο μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

 

 Τι πρέπει να προσέξετε για να επιλέξετε σωστά τα light προϊόντα:

  • Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει τη θερμιδική περιεκτικότητα των τροφίμων light.
  • Να καταναλώνονται σε ίσες και όχι μεγαλύτερες ποσότητες από ότι τα αντίστοιχα πλήρους περιεκτικότητας.
  • Να επιλέγετε προϊόντα που εκτός από χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και ζάχαρη έχουν και μειωμένες θερμίδες.
  • Τρόφιμα, όπως η μαγιονέζα ή κρέμα γάλακτος, που περιέχουν λιγότερο λίπος και θερμίδες, εξακολουθούν να έχουν πολλές θερμίδες και μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνο σε μικρές ποσότητες.
  • Να συμπεριλαμβάνονται στα πλαίσια μιας θρεπτικά ισορροπημένης και ισοζυγισμένης διατροφής.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:


SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Γεννημένη στον Πειραιά, με σπουδές πάνω στην διατροφή και με μεγάλη αγάπη για το ραδιόφωνο. Αδυναμία στη μουσική αλλά και στον κινηματογράφο, καθώς δηλώνω cinephile! Μαζί θα μιλήσουμε για θέματα που αφορούν κυρίως την διατροφή, αλλά και τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Αφήστε το σχόλιο σας

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG