Τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε για να έχουμε ήρεμο ύπνο

SHARE

ύπνο

Όπως έχει φανεί από μελέτες, ο χρόνος και η ποσότητα του βραδινού φαγητού έχουν άμεση εξάρτηση από τον χρόνο και την ποσότητα πρόσληψης των υπολοίπων γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αν τα γεύματά μας κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι λίγα και «φτωχά», όταν έρχεται η ώρα για το βραδινό μας, φορτώνουμε το στομάχι μας με πιο βαρύ γεύμα, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και ο ύπνος μας.

Ένα πλούσιο και βαρύ γεύμα έχει και περισσότερες «απαιτήσεις» από το κυκλοφορικό μας σύστημα, ώστε αυτό να στείλει περισσότερο αίμα στο γαστρεντερικό μας σύστημα για να πραγματοποιηθεί η πέψη. Οι εκκρίσεις του στομάχου σε γαστρικό οξύ πρέπει να είναι περισσότερες, ενώ η λειτουργία του παγκρέατος εντείνεται, όπως και η παραγωγή πεπτικών ενζύμων. Αποτέλεσμα αυτών των διεργασιών είναι, ο οργανισμός μας να μην μπορεί να ηρεμήσει.

Ας δούμε ποιες είναι οι τροφές που εμποδίζουν τον ύπνο:

– Ορισμένα συστατικά όπως η καφεΐνη (ο καφές, η σοκολάτα, το τσάι, τα αναψυκτικά τύπου cola) και η θεοφυλλίνη (που περιέχεται στο μαύρο τσάι) φαίνεται πως επηρεάζουν αρνητικά τον ύπνο. Ο περιορισμός της κατανάλωσης τροφίμων στο βραδινό γεύμα, τα οποία περιέχουν αυτά τα δύο συστατικά, προτείνεται για καλύτερο ύπνο.

– Το αλκοόλ, αν και δρα ως ηρεμιστικό του νευρικού συστήματος, όταν καταναλώνεται το βράδυ έχει ως αποτέλεσμα τον κακής ποιότητας ύπνο, διότι αυξάνει την έκκριση αδρεναλίνης (ορμόνη του στρες) και μπλοκάρει τη μεταφορά τρυπτοφάνης στον εγκέφαλο. Η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στην έλευση του ύπνου.

– Τα πικάντικα φαγητά τα οποία περιέχουν πολλά καρυκεύματα και μπαχαρικά, μπορεί να προκαλέσουν ξινίλες και καούρες στο στομάχι, οι οποίες είναι καταστάσεις που επιδεινώνονται όταν ξαπλώνουμε. Επειδή το πεπτικό σύστημα επιβραδύνει τις λειτουργίες του κατά τη διάρκεια του ύπνου, η κατανάλωση ενός πικάντικου φαγητού μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με τον ύπνο.

Advertisement

– Τέλος, η κατανάλωση πολλών υγρών (ακόμη και νερού) πρέπει να είναι περιορισμένη, καθώς η συχνουρία μπορεί να μας ξυπνήσει αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο ιδανικός χρόνος για να σταματήσουμε την κατανάλωση υγρών είναι 90 λεπτά πριν να ξαπλώσουμε στο κρεβάτι.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Διαβάζοντας για την υγεία, του σώματος και του μυαλού και ενώνοντας τα υλικά και τα άυλα στοιχεία τους, γίνεται η μεταφορά προς εκείνα τα στοιχεία, που ούτε στόμα μπορεί να τα διηγήθει ούτε χέρι να τα γράψει. Φοιτήτρια φυσικοθεραπείας και λάτρης της ψυχολογίας.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG