Τι είναι το κεφίρ και ποια τα οφέλη του;

SHARE

Κεφίρ
Πηγή εικόνας: diatrofi.gr

Το κεφίρ είναι ένα ρόφημα, που προέρχεται από την νοτιοδυτική Ασία και την ανατολική Ευρώπη, το οποίο γίνεται με αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα που έχει υποστεί ζύμωση.  

Η ζύμωση γίνεται με την με την προσθήκη σπόρων κεφίρ στο γάλα. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται ακριβώς για σπόρους, αλλά για καλλιέργειες ζυμομυκητών και βακτηρίων γαλακτικού οξέος, που μοιάζουν με κουνουπίδι.

Πηγή εικόνας: enallaktikidrasi.gr

 

Περιέχεται λακτόζη στο κεφίρ;

Κατά την διαδικασία της ζύμωσης, τα βακτήρια γαλακτικού οξέος μετουσιώνουν την λακτόζη, η οποία είναι η τροφή τους, σε γαλακτικό οξύ και σε αυτό οφείλεται η ξινή του γεύση.

Συνεπώς, το κεφίρ είναι  χαμηλής περιεκτικότητας σε λακτόζη, αποτελώντας μια ελαφριά επιλογή για τον άνθρωπο, χωρίς να τον επιβαρύνει. Έτσι, τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη μπορούν να το καταναλώσουν άφοβα. Βέβαια,είναι δυνατόν να παραχθεί κεφίρ 100% χωρίς λακτόζη, χρησιμοποιώντας νερό καρύδας, ή κάποια άλλη μη-γαλακτοκομική πρώτη ύλη.

Θρεπτική αξία

Υψηλής θρεπτικής αξίας είναι το κεφίρ.

Ανά 100mL:

Ενέργεια: 79 kcal

Πρωτεΐνες: 2,92g

Υδατάνθρακες: 12,08 g εκ των οποίων

Σάκχαρα: 0,4 g

Φυτικές Ίνες: 9,58 g

Λιπαρά: 2,50 g

Κορεσμένα λιπίδια: 1,460 g

Ασβέστιο: 104 mg

Νάτριο: 54 mg

Βιταμίνη Α: 42mg

Διατροφικά Οφέλη

  • Οι σπόροι κεφίρ, χάρη στα βακτηρίδια που περιέχουν,  βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου καθώς ενισχύουν την πέψη. Είναι λοιπόν ένα φυσικό προβιοτικό. Προβιοτικά ονομάζονται μικροοργανισμοί οι οποίοι επηρεάζουν την υγεία με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της πέψης.
  • Αξιοσημείωτο είναι πως το κεφίρ είναι διατροφικά ανώτερο από το γιαούρτι διότι τα βακτηρίδια στο γιαούρτι είναι λιγότερο ισχυρά, δηλαδή διαρκούν μερικές ημέρες στην πεπτική οδό και ύστερα πρέπει να συνεχιστεί η κατανάλωσή του.
  • Έχει ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες.
  • Συμβάλλει στην υγεία των οστών.
  • Δρα κατά του καρκίνου, χάρη στα προβιοτικά του, τα οποία θεωρείται ότι μπορούν να εμποδίσουν την ανάπτυξη όγκων.

Φτιάξτε το μόνοι σας!

Advertisement

Αυτό που κυρίως χρειάζεστε είναι σπόροι κεφίρ, τους οποίους μπορείτε να αγοράσετε  σε καταστήματα με είδη υγιεινής διατροφής.

  1.  Βάζετε 1-2 κουταλιές σπόρους σε μια κανάτα και προσθέτετε 2 ή παραπάνω φλιτζάνια βιολογικό γάλα.
  2. Το σκεπάζετε με ένα καπάκι και το αφήνετε 12-36 ώρες σε θερμοκρασία δωματίου.
  3. Αν το μείγμα αρχίζει να είναι συμπαγές, είναι έτοιμο και μπορείτε να στραγγίξετε το γάλα.

 

Κεφίρ
Πηγή εικόνας: myvolos.net

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Χαλουλάκου Σταυρούλα: Φοιτήτρια Διατροφής και Διαιτολογίας στην Κρήτη με αγάπη για τα ταξίδια και τις ξένες γλώσσες.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG