Τα οφέλη της άσκησης με αντιστάσεις

Τα οφέλη της άσκησης με αντιστάσεις
Πηγή εικόνας: rogersfitness.com

Όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση με αντιστάσεις είναι καλή για εμάς και υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για να την προσθέσετε στην καθημερινότητα σας. Μερικοί άνθρωποι την προτιμούν για να χτίσουν μύες. Άλλοι, για να επιτύχουν έναν στόχο, όπως να είναι σε θέση να παίξουν με τα εγγόνια τους. Ίσως, είναι ο τρόπος για χαλάρωση. Όποιος κι αν είναι ο λόγος σας, αξίζετε μία μεγάλη επιβράβευση που το κάνετε.

Αν γνωρίζατε όμως ότι ένας συγκεκριμένος τύπος άσκησης θα μπορούσε να ωφελήσει την καρδιά σας, να βελτιώσει την ισορροπία σας, να ενισχύσει τα οστά σας και να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, ενώ θα σας κάνει να φαίνεστε και να αισθάνεστε καλύτερα, δεν θα θέλατε να ξεκινήσετε; Λοιπόν, μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση με αντιστάσεις μπορεί να προσφέρει όλα αυτά τα οφέλη και πολλά άλλα.

Τι είναι η άσκηση με αντιστάσεις;

Η άσκηση με αντιστάσεις μπορεί να είναι οτιδήποτε, από τη δύναμη του σώματος έως την ανύψωση πολύ βαρέων βαρών. Το άτομο που δεν έχει ιδρώσει σε όλες τις συνεδρίες και το άτομο που έχει λουστεί στον ιδρώτα στο τέλος της συνεδρίας – συμμετείχαν και οι δύο στην προπόνηση δύναμης. Φαίνεται εντελώς διαφορετικό για όλους και αυτό είναι το όμορφο πράγμα σε αυτό το είδος γυμναστικής. Μπορεί να προσαρμοστεί και να εξατομικευτεί μόνο για εσάς και τις συγκεκριμένες ανάγκες του σώματός σας.

Και αυτό που είναι σημαντικό να γνωρίζουν όλοι είναι ότι η προπόνηση αντοχής δεν αφορά μόνο τους body builders που ανυψώνουν βάρη σε ένα γυμναστήριο. Η τακτική άσκηση με αντιστάσεις βοηθά επίσης στην πρόληψη της φυσικής απώλειας μυϊκής μάζας που συνοδεύει τη γήρανση.

Πώς η άσκηση με αντιστάσεις βοηθά στην υγεία σας

Εκτός από το ευεργετικό πλεονέκτημα της αύξησης και γράμμωσης στους μύες σας. Εδώ θα δούμε μερικούς από τους πολλούς τρόπους που βοηθάει στην υγεία μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

1. Η προπόνηση με αντιστάσεις σας κάνει πιο δυνατούς.

Αυτό το όφελος είναι το προφανές, αλλά δεν πρέπει να το παραβλέψουμε. Η μυϊκή δύναμη είναι ζωτικής σημασίας για να διευκολύνεται η εκτέλεση των πραγμάτων που πρέπει να κάνετε σε καθημερινή βάση.

Η προπόνηση αντίστασης ονομάζεται επίσης προπόνηση δύναμης, διότι περιλαμβάνει ενίσχυση και τόνωση των μυών λόγω της σύσπασης τους από μια δύναμη αντίστασης. Υπάρχουν δύο τύποι προπόνησης αντίστασης:

  • Η ισομετρική αντίσταση συνεπάγεται τη σύσπαση των μυών σε ένα μη κινούμενο αντικείμενο, όπως στο πάτωμα.
  • Η κατάρτιση ισοτονικής δύναμης που περιλαμβάνει τη συστολή των μυών μέσω ενός εύρους κίνησης όπως στην άρση βάρους.

2. Η προπόνηση με αντιστάσεις προστατεύει την υγεία των οστών και τη μυϊκή μάζα.

Σε ηλικία περίπου 30 ετών αρχίζουμε να χάνουμε 3 έως 5 τοις εκατό άλιπης μυϊκής μάζας ετησίως χάρη στη γήρανση.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο του 2017 στο περιοδικό Journal of Bone and Mineral Research, μόλις 30 λεπτά δύο φορές την εβδομάδα γυμναστικής με αντίσταση υψηλής έντασης αποδείχθηκε ότι βελτιώνει τη λειτουργική απόδοση, καθώς και την πυκνότητα, τη δομή και τη δύναμη των οστών σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, με χαμηλή οστική μάζα – και δεν είχε αρνητικές επιπτώσεις.

Γενικότερα οι δραστηριότητες ενίσχυσης των μυών συμβάλλουν στη διατήρηση ή αύξηση της μυϊκής μάζας  και της δύναμης, οι οποίες είναι απαραίτητες για την υγεία των οστών, των αρθρώσεων και των μυών καθώς μεγαλώνουμε.

3. Η προπόνηση με αντιστάσεις συμβάλλει στη διατήρηση του βάρους για πάντα.

Η αερόβια άσκηση, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο και η ποδηλασία είναι γνωστή ως τρόπος για να βοηθήσετε στην αύξηση του αριθμού των θερμίδων που καίτε σε μια μέρα και έτσι να χάσετε επιπλέον κιλά. Αλλά η προπόνηση δύναμης βοηθά επίσης (ακόμα κι αν δεν καίτε μεγάλο αριθμό θερμίδων κατά τη διάρκεια της προπόνησης).

Ερευνητές που ασχολούνται με την άσκηση υποψιάζονται ότι η προπόνηση δύναμης είναι χρήσιμη για την απώλεια βάρους, διότι βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού της ηρεμίας σας (δηλαδή ο ρυθμός με τον οποίο το σώμα σας καίει θερμίδες καθ όλη την διάρκεια της ημέρας, όχι στην άσκηση).

Μια καλή προπόνηση με αντίσταση αυξάνει την υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση. Το σώμα σας με αυτόν τον τρόπο συνεχίζει να καίει μετά από μια προπόνηση και διατηρεί τον μεταβολισμό σας ενεργό και μετά το τέλος της άσκησης.

Πηγές άρθρου:

7 Ways Strength Training Boosts Your Health and Fitness, By Chris Iliades, MD  Medically Reviewed by Samuel Mackenzie, MD, PhD


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Σοφία Κονδυλοπούλου

Είμαι η Κονδυλοπούλου Σοφία. Λατρεύω τα ταξίδια, τα γλυκά και ασχολούμαι με πολλά πράγματα γιατί μου αρέσουν οι προκλήσεις.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;