Stretching : Γιατί είναι σημαντικό;

SHARE

Σίγουρα έχεις ακούσει τη λέξη stretching ή αλλιώς διατάσεις σε διάφορες συζητήσεις σχετικές με άσκηση και αθλητισμό. Ίσως όμως να μην έχεις καταλάβει πόσο σημαντικό είναι. Το stretching πρέπει να γίνεται καθημερινά, είτε ως μέρος της άσκησης είτε ως αυτοτελής άσκηση τις ημέρες όπου επιλέγουμε να μην γυμναστούμε.

Η σημασία του stretching

Η αρχή και το τέλος της άσκησης μας πρέπει να αποτελείται από διατάσεις. Ο σκοπός στην αρχή είναι να ετοιμάσουμε τους μύες για την καταπόνηση που θα δεχτούν. Ο σκοπός στο τέλος είναι να τους χαλαρώσουμε και να αποφύγουμε οποιονδήποτε τραυματισμό μυών ενώ επιπλέον μειώνει το πιάσιμο την επομένη μέρα. Επιπροσθέτως, βοηθά στη καλύτερη στάση σώματος. Με συγκεκριμένες διατάσεις ανοίγουμε την πλάτη και το στήθος που επιβαρύνουμε καθημερινά με την πολύωρη ενασχόληση σε υπολογιστές και κινητά τηλεφωνά. Αυτό συνεπάγεται λιγότερους πόνους στις αντίστοιχες περιοχές και βελτίωση του αναπνευστικού συστήματος. Οι διατάσεις είναι μέρος της σωστής λειτουργίας των μυών σου. 

Μια άλλη πτυχή είναι αυτή που άφορα την ευλυγισία. Ο μόνος τρόπος για να την αποκτήσεις είναι το stretching. Για την ακρίβεια αν ο στόχος σου είναι η βελτίωση της , πρέπει να αφιερώνεις τουλάχιστον μία φόρα την εβδομάδα ένα 45λεπτο σε ασκήσεις ευλυγισίας για πόδια και κορμό συν τις διατάσεις πριν και μετά τη καθημερινή σου άσκηση. Τα αποτελέσματα δεν έρχονται από τη μια μέρα στην άλλη. Θέλουν χρόνο και αρκετή ενασχόληση όμως είναι θεαματικά. Και δεν μιλάμε μόνο για τα οπτικά αποτέλεσμα. Η ευλυγισία των μυών είναι σημάδι υγείας, καθώς συνεπάγεται μεγάλη δύναμη και μικρότερες πιθανότητες ατροφίας.

Η τελευταία αλλά εξίσου σημαντική πλευρά αφορά τον ψυχισμό του ατόμου. 10-15 λεπτά διατάσεων την ήμερα μειώνουν το στρες και βοηθούν την καλύτερη οξυγόνωση του εγκέφαλου.  Επίσης, 10 λεπτά διατάσεων πριν τον ύπνο βοηθούν στη χαλάρωση του νου και του σώματος. Άρα έχουμε καλύτερη ποιότητα ύπνου και φυσικά μείωση της αϋπνίας. Έρευνες δείχνουν ότι άτομα που κάνουν stretching καθημερινά (έστω και λίγα λεπτά) έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση και διαύγεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Advertisement

Συμπέρασμα

To stretching είναι σημαντικό για τη σωματική και ψυχική σου υγεία. Με αυτό αποφεύγεις τραυματισμούς και ηρεμείς το μυαλό σου. Αξίζει να του αφιερώσεις από 10 ως και 45 λεπτά μέσα στη μέρα σου ώστε να ευχαριστηθείς όλα τα οφέλη του.

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Φοιτήτρια στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών. Απόφοιτη personal trainer - pilates instructor. Μιλάει 7 γλώσσες, αγαπά τη γυμναστική, τον καλό καφέ, τα ζώα και την ποίηση.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG