Σπόροι που θεωρούνται «superfood»

 

Σπόροι : Superfood
Πηγή εικόνας : today.com

Σπόροι και θρεπτική αξία

Οι σπόροι είναι μια πηγή εξαιρετικών θρεπτικών στοιχείων για τον οργανισμό μας. Περιέχουν «τα καλά λιπαρά» που χρειάζεται ένας οργανισμός ,διάφορα μεταλλικά στοιχεία και πλούσια συστατικά πρωτεΐνης. Υπάρχουν δεκάδες τύποι σπόρων που μπορούν να ενισχύσουν την διατροφή μας τόσο σε γεύση όσο και στη θρεπτική αξία. Προσθέτοντας μια μικρή ποσότητα σπόρων στο χυμό ή τη σαλάτα, αυξάνεται η θρεπτικότητα του γεύματος και ενισχύεται η συνολική υγεία.

Σπόροι chia

Τους συγκεκριμένους σπόρους αρκετά χρόνια παλιότερα, σε χώρες της Λατινική Αμερικής, τους χρησιμοποιούσαν για τις θρεπτικές τους ιδιότητες, ειδικά τους χρησιμοποιούσαν άνθρωποι που είχαν ανάγκη την ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας ως superfood.

Chia seeds
Πηγή εικόνας: itrofi.gr

Οι σπόροι (chia) χρησίμευσαν ως βασική τροφή στον πολιτισμό των Νάουατλ (Αζτέκων) στο Κεντρικό Μεξικό. Ο συγκεκριμένος σπόρος προέρχεται από ένα φυτό της ερήμου που φύεται στο Μεξικό. Αυτοί οι μικροί σπόροι, αποτελούν μια πραγματική υπερτροφή με πολλά οφέλη για την υγεία. Είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (α-λινολενικό οξύ). Από τα λιπαρά τους, το 60% είναι ω-3, το 15% ω-6, το 5% ω-9 και το 20%, κορεσμένο λίπος.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σουσάμι

Το σουσάμι είναι πλέον αναγνωρισμένο από όλους ότι δεν χρησιμοποιείτε μόνο στο ψωμί.

Σουσάμι
Πηγή εικόνας : forwoman.gr

Περισσότερο δημοφιλές είναι βέβαια στην Ασιατική κουζίνα. Είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά περιέχει το σουσάμι περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Βιταμίνη Ε, σίδηρο, σελήνιο, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα , μηδενική χοληστερόλη και φυσικά αντιοξειδωτικά όπως λιγνάνια .Λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχει, μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως το σησαμέλαιο μπορεί να βοηθήσει σε φλεγμονές και να βελτιώσει την εγκεφαλική υγεία.

 

Σπόροι κολοκύθας

Οι σπόροι κολοκύθας μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στον οργανισμό.
Πηγή εικόνας : clickatlife.gr

Σε πολλές χώρες τους χρησιμοποιούν σε παραδοσιακά φάρμακα. Είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο, φώσφορο, μαγγάνιο, τρυπτοφάνη και σίδηρο. Περιέχουν επίσης χαλκό, ψευδάργυρο, βιταμίνη Κ, και φυτοστερόλες. Ο ψευδάργυρος και το ασβέστιο βοηθούν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, η τρυπτοφάνη έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική κατά της κατάθλιψης, και οι φυτοστερόλες βοηθούν στη μείωση της LDL «κακής» χοληστερόλης και στην καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων. Οι σπόροι κολοκύθας χρησιμοποιούνται σε θεραπείες για την ουροδόχο κύστη και τον προστάτη , καθώς προσφέρουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Το ψήσιμό τους είναι απλό και αποτελεί έναν νόστιμο τρόπο για να τους απολαύσετε.

Λιναρόσπορος

Οι σπόροι λίνου είναι μια από τις παλαιότερες καλλιέργειες που τα ίχνη της χάνονται στην αρχαιότητα.

Λιναρόσποροι
|Πηγή εικόνας : clickatlife.gr

Υπάρχουν δύο είδη σπόρων, καφέ και χρυσά, τα οποία είναι εξίσου θρεπτικά. Μια τυπική δόση για τους τεμαχισμένους σπόρους λίνου είναι 1 κουταλιά της σούπας (7 γραμμάρια). Μόλις μία κουταλιά της σούπας όμως παρέχει μια καλή ποσότητα πρωτεϊνών, ινών και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, ενώ παράλληλα είναι πλούσια πηγή ορισμένων βιταμινών και μετάλλων. Είναι μια πλούσια πηγή του λιπαρών οξέων ΩΑ-3 ALA. Τα φυτικά ALA λιπαρά οξέα αποδεδειγμένα έχουν οφέλη για την υγεία της καρδιάς και συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Οι σπόροι λιναριού περιέχουν μια ομάδα θρεπτικών ουσιών που ονομάζονται λιγνάνες, οι οποίες έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές και οιστρογόνες ιδιότητες. Μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού και του προστάτη, καθώς και άλλων μορφών καρκίνου.

 

Παπαρουνόσπορος

Παπαρουνόσπορος
Πηγή εικόνας : paneri.gr

Οι παπαρουνόσποροι περιέχουν πολλές φυτικές χημικές ενώσεις που έχουν βρεθεί ότι έχουν αντιοξειδωτική δράση. Η μοναδική αρωματική γεύση τους οφείλεται στα πολλά λιπαρά οξέα και τα βασικά πτητικά έλαια. Οι σπόροι είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε ελαϊκά και λινελαϊκά οξέα. Το ελαϊκό οξύ, ένα μονοακόρεστο λιπαρό, βοηθά στη μείωση της κακής LDL χοληστερόλης και αυξάνει τα επίπεδα καλής HDL στο αίμα. Ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι η μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βοηθά στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου και των εγκεφαλικών επεισοδίων, ευνοώντας το υγιές προφίλ λιπιδίων στο αίμα. Ο εξωτερικός φλοιός των σπόρων της παπαρούνας είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών. Πολλές από αυτές τις ίνες έχουν μεταβολικά αδρανές περιεχόμενο που βοηθά στην αύξηση του όγκου της τροφής με την απορρόφηση νερού στο πεπτικό σύστημα και την ελάφρυνση του προβλήματος της δυσκοιλιότητας. Συμβάλλουν έτσι σε μια περαιτέρω μείωση των επιπέδων της LDL χοληστερόλης στο αίμα.


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για τον άρθρο:

  1. Πέντε σπόροι που πρέπει να προσθέσετε στην διατροφή σας, ανακτήθηκε από ,https://www.enikos.gr/ , τελευταία επίσκεψη 10/10/2020
  2. Λιναρόσπορος :Μια σούπερ τροφή και τα οφέλη της για την υγεία μας , ανακτήθηκε από, https://www.itrofi.gr/ ,τελευταία επίσκεψη 10/10/2020

 

 

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Κατερίνα Γκαλούφα

Σπούδασα και αποφοίτησα από την Ερευνητική Δημοσιογραφία, όπου η κλίση μου ήταν πάντα το πολιτιστικό-κοινωνικό κομμάτι της Δημοσιογραφίας. Κύριο χαρακτηριστικό μου είναι η παρατηρητικότητα και η σφαιρική ανάλυση ενός θέματος.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;