Σωστή στάση ύπνου για ξεκούραση και μείωση πόνων

Η σωστή στάση του ύπνου είναι καθοριστικός παράγοντας για την υγείας μας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Συγκεκριμένα, μία κακή στάση στον ύπνο μπορεί να αποτελέσει αιτία όχι μόνο για άστατο ύπνο, αλλά και επίμονους πόνους στην πλάτη ή τον αυχένα.

Η κακή στάση ύπνου μπορεί να προκαλέσει πόνο στον αυχένα, αν το μαξιλάρι είναι πολύ ψηλά ή πολύ χαμηλά. Επίσης, μπορεί να νιώσετε πόνο στον ώμο, αν κοιμάστε σε πλάγια θέση με το κεφάλι πάνω στο χέρι σας. Ιδιαίτερα αν κοιμάστε μπρούμυτα, πάνω στο στομάχι σας, μπορεί να σας προκαλέσει πόνο στη μέση. Ποια είναι όμως η καταλληλότερη για την υγεία μας στάση;

Ανάσκελα: είναι η καλύτερη στάση για το σώμα μας, αφού έτσι η αναπνοή μας λειτουργεί αβίαστα και τα όργανά μας δουλεύουν πιο άνετα. Ο ύπνος σε αυτή τη θέση συνιστά την κατάλληλη επιλογή για όσους υποφέρουν από αρθρίτιδα και πόνους στις αρθρώσεις, καθώς το βάρος του σώματος κατανέμεται ισομερώς. Επίσης ο ύπνος ανάσκελα, βοηθά την καλύτερη στήριξη του κεφαλιού, του λαιμού και της σπονδυλικής στήλης ανακουφίζοντας από τους πόνους της μέσης και του αυχένα ενώ παράλληλα εμποδίζει και τις ρυτίδες καθώς το πρόσωπο δεν πιέζεται από το μαξιλάρι. Τα αρνητικά αυτής της στάσης είναι ότι επιδεινώνεται το άσθμα, η υπνική άπνοια και το ροχαλητό – ιδίως στους υπέρβαρους άνδρες.

Στάση εμβρύου: καλός και ήρεμος ύπνος κατά τη διάρκεια εγκυμοσύνης. Αν κοιμάστε κουλουριασμένοι σαν μπάλα, με τα γόνατα μαζεμένα και το πηγούνι με κλίση προς τα κάτω, μπορεί να νιώθετε άνετα. Πιθανόν, όμως είναι μια από τις χειρότερες θέσεις ύπνου, καθώς επηρεάζει τη μέση και το λαιμό κι ενδεχομένως τα πρωινά να ξυπνάτε πιασμένοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπρούμυτα: Σε πολλούς αρέσει να κοιμούνται μπρούμυτα, ωστόσο αυτή η στάση επιβαρύνει πολύ τα όργανα, και ειδικά το στομάχι και τους πνεύμονες. Ένα ακόμα αρνητικό του να κοιμάσαι μπρούμυτα είναι ότι ενδεχομένως ξυπνάς πιασμένος ή μουδιασμένος, με πόνους στη μέση, στο στήθος ή στο λαιμό. Αυτό συμβαίνει καθώς οι μύες πιέζονται περισσότερο και επειδή ο λαιμός σου είναι στραμμένος για πολλή ώρα προς μία κατεύθυνση είναι πολύ πιθανό να «πιαστεί» κάποιο νεύρο. Για να μην αναφέρουμε και  τις ρυτίδες που αφήνει το μαξιλάρι στο πρόσωπό σου. Η συγκεκριμένη στάση προτείνεται μόνο σε αυτούς που πάσχουν από δισκοπάθεια εξαιτίας της αποφόρτισης που επέρχεται στην οσφυϊκή μοίρα.

extra: Η επιλογή της σωστής στάσης είναι σημαντική αλλά άσχετα από τη στάση που προτιμάτε είναι πιθανό να ξεκουραστείτε και να έχετε λιγότερο πόνο το πρωί βοηθώντας το σώμα σας με ένα μαξιλάρι. Όσοι κοιμούνται ανάσκελα μπορούν να βάλουν ένα μικρό μαξιλάρι κάτω από την καμάρα της σπονδυλικής στήλης, όσοι κοιμούνται στο πλάι μπορούν να βάλουν μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα και όσοι κοιμούνται μπρούμυτα μπορούν να βάλουν ένα μαξιλάρι κάτω από τους γλουτούς τους για να στηρίξουν τις αρθρώσεις τους και να επιτρέψουν πλήρη χαλάρωση.

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Άννα Στίλλο

Απόφοιτη(σχεδόν) στο τμήμα Διεθνών κι Ευρωπαικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά. Μεγάλη αδυναμία στη ψυχολογία, τα παιδιά και το σκύλο της. Αγαπά τη λογοτεχνία, την αρθρογραφία και τις ξένες γλώσσες.Αγαπημένο μότο;: ''Everything you want is on the other side of fear''

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;