Σίδηρος: Η ανάσα οξυγόνου στο σώμα μας

SHARE

Πηγή εικόνας: 180nutrition.com.au

Ο σίδηρος είναι μία από τις πιο μικροθρεπτικές σημαντικές ουσίες, γιατί μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα και διατηρεί το επίπεδο του σε άριστη συγκέντρωση στους μυς. Το οξυγόνο μεταφέρεται από τους πνεύμονες στους ιστούς με την αιμοσφαιρίνη, πρωτεΐνη που περιέχει ερυθρά αιμοσφαίρια, τα οποία περιέχουν σίδηρο. Επιπλέον, ο σίδηρος επεμβαίνει στις μεταβολικές δραστηριότητες των κυττάρων και στην κυτταρική εναλλαγή.

Λίγα λόγια για τον σίδηρο

Ο σίδηρος απορροφάται από το πρώτο κομμάτι του εντέρου μας, δηλαδή το δωδεκαδάκτυλο, και τη νηστίδα (μέρος του λεπτού εντέρου) διαμέσου ενός πολύπλοκου μηχανισμού που απαιτεί συνεργασία με διάφορες πρωτεΐνες για τη μεταφορά από τα εντερικά κύτταρα στο αίμα.

Ημερησίως χάνετε μια ποσότητα σιδήρου της τάξεως του 1 mg περίπου, εξαιτίας της πτώσης των φολίδων των δερματικών κυττάρων (που ανήκουν στο εξωτερικό μέρος του δέρματος) και διαμέσου του εντερικού βλεννογόνου. Οι απώλειες είναι ακόμα μεγαλύτερες στις γυναίκες κατά τη διάρκεια του εμμηνορροϊκού κύκλου (διπλές και τριπλές απώλειες).

Οι απώλειες πρέπει να αναπληρωθούν, καθώς δυσκολεύουν το σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης προκαλώντας σιδηροπενική αναιμία και ανεπαρκή μεταφορά σιδήρου στους ιστούς.

Λάβετε υπόψη ότι επίμονη κόπωση ή κεφαλαλγία μπορούν, μερικές φορές, να προξενήσουν αναιμία. Προσέχετε, λοιπόν, τις ενδείξεις του σώματος σας και απευθυνθείτε στον γιατρό σας προτού κάνετε λάθος επιλογές.

Πρακτικά

  • Τα τρόφιμα με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε σίδηρο είναι :
  • Το κόκκινο κρέας
  • Τα αυγά, ιδιαίτερα ο κρόκος
  • Το ψωμί ολικής αλέσεως
  • Τα καρότα και τα όσπρια
  • Το σπανάκι και οι αγκινάρες (στα τρόφιμα αυτά ο σίδηρος είναι λιγότερο εύπεπτος από τον οργανισμό μας)
  • Ο αρακάς
  • Τα θαλασσινά

Το σώμα σας απορροφά περισσότερο σίδηρο από το κρέας από ότι από άλλες πηγές. Εάν η διατροφή σας δεν περιέχει κρέας, θα χρειαστεί να αυξήσετε την πρόσληψή του από τροφές φυτικής προέλευσης πλούσιες σε σίδηρο, για να απορροφήσει εν τέλει ο οργανισμός σας την ποσότητα που χρειάζεται.

Advertisement

Πρέπει να προσέχουν το επίπεδο του σιδήρου τα άτομα που υποφέρουν από αιμορροΐδες και οι γυναίκες στην έμμηνο ρύση.

Διαβάστε επίσης:

https://www.maxmag.gr/soma-igia/ti-einai-i-leykopenia/

https://www.onmed.gr/diatrofi/story/323627/oi-trofes-me-ton-perissotero-sidiro-lista

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου μένω μέχρι και σήμερα. Ασχολούμαι με την διατροφή και την άσκηση τα τελευταία 10 χρόνια. Αγαπάω τα ταξίδια και το καλό φαγητό.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG