Σεξουαλική δυσλειτουργία & διατροφή

Σεξουαλική δυσλειτουργία και διατροφή
Πηγή εικόνας: inshape.com.cy

Η σεξουαλική δυσλειτουργία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την διατροφή. Η διατροφή και το βάρος παίζουν σημαντικό ρόλο στην καλή ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Από τις περισσότερες τροφές παίρνουμε τα συστατικά που προσφέρουν στον οργανισμό μας όλα τις απαραίτητες πηγές ενέργειας. Βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα είναι ορισμένα από αυτά.

Η σωστή διατροφή πέραν των θρεπτικών συστατικών που προσφέρουν, προστατεύουν τον οργανισμό από την εμφάνιση χρόνιων παθήσεων. Παθήσεις όπως ο Σακχαρώδης Διαβήτης, η καρδιοπάθεια, η παχυσαρκία αντιμετωπίζονται αισθητά. Επίσης, αντιμετωπίζεται και η σεξουαλική δυσλειτουργία κυρίως στους άντρες.

Η σεξουαλική δυσλειτουργία είναι αποτέλεσμα των χρόνιων νοσημάτων και της κακής διατροφής.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την σεξουαλική δυσλειτουργία των αντρών;

  • Παχυσαρκία

Η παχυσαρκία είναι από τους κυριότερους παράγοντες που επηρεάζουν την σεξουαλική δυσλειτουργία των αντρών. Το περίσσιο λίπος στους άντρες μειώνει την τεστοστερόνη. Επίσης, συμβάλει στην μετατροπή της σε οιστρογόνα. Τα οιστρογόνα μειώνουν την σεξουαλική επιθυμία του άντρα.

Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο, ότι σύμφωνα με έρευνες οι άντρες που είναι παχύσαρκοι, δημιουργούν 3 φορές λιγότερα σπερματοζωάρια. Η παχυσαρκία εκτός των άλλων, συνδέεται και με την μειωμένη libido, αυτοπεποίθηση και κινητικότητα των αντρών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άντρες που εμφανίζουν κοιλιακή παχυσαρκία, δηλαδή περίμετρο μέσης άνω των 92 εκ, τείνουν να κινδυνεύουν 2 φορές περισσότερο από στυτική δυσλειτουργία.

  •  Αγγειακή λειτουργία και δυτική διατροφή

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η παχυσαρκία και η έλλειψη άσκησης, δημιουργούν βλάβη στα αγγεία. Διαπιστώνουμε λοιπόν, ότι η καλή στυτική λειτουργία συνδέεται άμεσα με την καλή μικροαγγειακή και μακροαγγειακή λειτουργία και μια σωστή διατροφή, πλούσια σε ζωικά λίπη.

Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουν στραφεί κατά πολύ στην δυτικού τύπου διατροφή. Αυτή η διατροφή είναι πλούσια σε σάκχαρα, πολυακόρεστα και κορεσμένα λιπαρά. Είναι μια διατροφή που έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί παχυσαρκία και συμβάλει στην εμφάνιση παθήσεων. Αυτό οδηγεί στην κακή στυτική λειτουργία του άντρα οπότε, η σεξουαλική του απόδοση πέφτει.

Τρόποι να αντιμετωπιστεί η σεξουαλική δυσλειτουργία μέσω της διατροφής

1. Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά ενισχύουν την αγγειακή λειτουργία και την κινητικότητα. Αυξάνουν τον αριθμό σπερματοζωαρίων και είναι υπαίτια για την δημιουργία των ορμονών του σεξ. Η αποφυγή των τροφών πλούσιες σε λίπη και ζάχαρη βοηθάει στο να μην σφραγιστούν τα αγγεία. Τέτοιες τροφές είναι τα γλυκά, τα φαγητά τύπου junk, τα τηγανητά, τα γαλακτοκομικά και τα αναψυκτικά.

2. Βιταμίνες και ιχνοστοιχεία

Εν συνεχεία, η συγκέντρωση βιταμίνης Α και C, ο ψευδάργυρος, τα Ω-3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για την αντιληπτική libido. Ενισχύουν την των όρχεων, της υπόφυσης και των επινεφριδίων. Επίσης, αυξάνουν την τεστοστερόνη. Η κατανάλωση άπαχου κρέατος, ψαριού όπως ο σολομός και ο γαύρος, και τα οστρακοειδή πρέπει να εντάσσονται στη διατροφή όσων επιθυμούν να βελτιώσουν την στυτική τους λειτουργία.

3. Αργινίνη

Η αργινίνη είναι μια ουσία που θεωρείται σωτήρια για τους άντρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα στυτικής δυσλειτουργίας. Τροφές πλούσιες σε αργινίνη είναι το κόκκινο κρέας, τα θαλασσινά όπως οι γαρίδες και ο αστακός, οι ξηροί καρποί, τα πουλερικά, το αλεύρι, το πλιγούρι, τα ρεβύθια.

4. Φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και λαχανικά εποχής είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Αυτό σημαίνει ότι είναι απαραίτητα για την διατροφή κάποιου που επιθυμεί να έχει αυξημένη σεξουαλική δραστηριότητα. Σε έρευνα που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ σε 25.000 άντρες, έγινε σαφές ότι τα φλαβονοειδή των φρούτων είναι σημαντικά για το αναπαραγωγικό σύστημα. Φρούτα όπως τα μούρα, εσπεριδοειδή και τα μήλα περιέχουν επαρκή ποσότητα φλαβονοειδών. Λέγεται ότι τα φλαβονοειδή συμβάλουν στην καλή στύση λόγω της χαλάρωσης που προκαλούν στις αρτηρίες. Οι μπανάνες περιέχουν την βρομελίνη, ένα ένζυμο το οποίο ενισχύει την σεξουαλική αντοχή, την λίμπιντο και την αντρική δύναμη.

5. Μεσογειακή διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή είναι ίσως η σημαντικότερη για την αντιμετώπιση της σεξουαλικής δυσλειτουργίας. Οι φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στις περισσότερες τροφές της μεσογειακής διατροφής, αντιμετωπίζουν τις φλεγμονές και ρυθμίζουν την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. Επίσης, βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς, πράγμα που αποτελεί κινητήριο δύναμη για την καλή στυτική λειτουργία. Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Καρδιολογική Εταιρία, το ελαιόλαδο και τα τρόφιμα ολικής που περιέχονται στην μεσογειακή διατροφή, ενισχύουν τους πάσχοντες από μεταβολικό σύνδρομο να έχουν καλύτερη σεξουαλική απόδοση.

6. Ξηροί καρποί

Ακόμα, για την αντιμετώπιση της σεξουαλικής δυσλειτουργίας είναι βοηθητικοί οι ξηροί καρποί. Μετά από έρευνα που διεξήχθη σε 17 άντρες διαπιστώθηκε ότι, μετά από 3 εβδομάδες κατανάλωσης ξηρών καρπών ημερήσιας ποσότητας 100 γραμμαρίων, η στυτική λειτουργία τους βελτιώθηκε αισθητά. Ανέβηκε η σεξουαλική τους libido, και έρχονταν ευκολότερα σε οργασμό.

7. Σκόρδο

Το σκόρδο περιέχει την αλλικίνη, μια ουσία η οποία βοηθάει την ροή του αίματος στο πέος. Με αυτό τον τρόπο, το πέος παραμένει σε στύση για περισσότερο χρόνο, ενισχύοντας έτσι την σεξουαλική δραστηριότητα των αντρών.

Κλείνοντας…

Σε συνδυασμό με την διατροφή, η άσκηση βοηθάει αισθητά. Ενισχύει την κινητικότητα και την σεξουαλική libido. Αυξάνει την αυτοπεποίθηση και διατηρεί το βάρος σε επιτρεπτά επίπεδα για την αποφυγή στυτικής δυσλειτουργίας. Επίσης, η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία των αγγείων. Το κόκκινο κρασί είναι μια καλή πηγή και η ημερήσια ποσότητα για τους άντρες συνιστάται στα 2 ποτήρια ημερησίως.

Τέλος, πολλά είναι τα συμπληρώματα τα οποία ενισχύουν την αντρική libido, αυξάνοντας την σεξουαλική δραστηριότητα των αντρών. Για να υπάρξει όμως μια αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος, θα πρέπει να γίνεται η διαδικασία αυτή με την συμβολή ειδικών επιστημόνων.

Πηγές

Διατροφή και σεξουαλική δυσλειτουργία – ιατροnet – 3/6/2011 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: iatronet.gr (Τελευταία ενημέρωση: 6/12/2020)

Η διατροφή της καλής στύσης – Δείτε τι περιλαμβάνει – ONMED – 30/4/2017 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: ONMED.gr (Τελευταία ενημέρωση: 6/12/2020)

Καλύτερη στύση και ανεβασμένη λίμπιντο με αυτά τα τρόφιμα – ygeiamou – 1/5/2020 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: ygeiamou.gr (Τελευταία ενημέρωση: 6/12/2020)

Sex: οι 7 τροφές που… εκτοξεύουν την αντοχή – IATROPEDIA – 24/11/2010 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: iatropedia.gr (Τελευταία ενημέρωση: 6/12/2020)

Αργινίνη κατά της στυτικής δυσλειτουργίας – itrofi – 16/9/2018 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση: itrofi.gr (Τελευταία ενημέρωση: 6/12/2020)

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ξανθή Κιούση

Είμαι η Ξανθή, μητέρα δύο παιδιών και τελειόφοιτη του πανεπιστημίου Cardiff Metropolitan University, στο τμήμα της Ψυχολογίας και έχω ενα μεταπτυχιακο στο Marketing. Στο παρελθόν ασχολήθηκα ενεργά με τον χώρο της μόδας, πλέον όμως δραστηριοποιούμαι γύρω από τον χώρο της επικοινωνίας και αρθρογραφίας. Έχω εργαστεί στην τηλεόραση και εταιρίες διαφήμισης. Είναι μεγάλη μου τιμή που αποτελώ μέλος του περιοδικού και σας προσκαλώ όλους να γίνουμε μια όμορφη παρέα που θα ενημερώνεται κάθε εβδομάδα για ότι αφορά στην σωματική ή ψυχική μας υγεία μέσα από τη στήλη «Σώμα και υγεία» . Στόχος μας είναι να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη και ομορφότερη...

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;