Ψάρια: Ένας διατροφικός θησαυρός

SHARE

ψάρια
Πηγή εικόνας: clickatlife.gr

Τα ψάρια αποτελούν μια χαμηλή σε θερμίδες, αλλά πολύ σημαντική πηγή πρωτεϊνών και θρεπτικών συστατικών. Το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί από μόνο του να παράγει τα ωμέγα-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Επομένως, πρέπει να τα λάβει μέσα από κάποια διατροφική πηγή. Τα ψάρια είναι απαραίτητα για τη σωματική υγεία αλλά και την ευεξία του σώματος. Σύμφωνα με το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής τα ψάρια πρέπει να καταναλώνονται δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Παρακάτω θα δούμε κάποιους λόγους που είναι ωφέλημα τα ψάρια στην διατροφή των ανθρώπων.

Βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου

Τα ωμέγα-3 είναι πολύ σημαντικά στην ζωή του ανθρώπου αφού βοηθάνε στην βελτίωση των πνευματικών δυνατοτήτων. Κάποιες έρευνες που έγιναν έδειξαν ότι η έλλειψη των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της ντοπαμίνης στον οργανισμό. Η ντοπαμίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που συνδέεται άμεσα με την μνήμη. Επιπλέον, η κατανάλωση των ωμέγα-3 μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων υπερκινητικότητας και ελλειμματικής προσοχής.

Προστατεύουν την όραση

Σε μια μελέτη που έγινε βρέθηκε ότι δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα σχετίζεται έντονα με μειωμένο κίνδυνο εκδήλωσης της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Μια πάθηση όπου καταστρέφεται ο κεντρικός αμφιβληστροειδής και αυτό συμβαίνει κυρίως σε πιο ηλικιωμένα άτομα. Επίσης, τα ψάρια μας παρέχουν την βιταμίνη Α. Όμως, χωρίς την κατανάλωση τους δεν θα μπορέσουμε να πάρουμε την βιταμίνη αυτή και θα οδηγηθούμε σε ξηροφθαλμία ή ακόμη και σε τύφλωση.

Advertisement

Μειώνουν τον κίνδυνο για ρευματοειδή αρθρίτιδα

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μία από τις πιο κοινές μορφές αρθρίτιδας, η οποία χαρακτηρίζεται από χρόνιο πρήξιμο, φλεγμονή και πόνο των αρθρώσεων.  Έρευνες που έγιναν σε γυναίκες έδειξαν ότι όσο περισσότερο ψάρι έτρωγαν τόσο καλύτερα. Εκείνες δηλαδή που κατανάλωναν 210 mg ω-3 λιπαρών οξέων καθημερινά είχαν 52% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν την ασθένεια αυτή.

Βοηθούν στην βελτίωση των μαλλιών και του δέρματος

Το ωμέγα-3 στα ψάρια κρατούν το δέρμα μας ενυδατωμένο και τα μαλλιά μας λαμπερά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ψαριού βοηθάει στις δερματικές παθήσεις, όπως η ψωρίαση. Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών προστατεύει τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες, που προκαλεί η υπεριώδης ηλιακή ακτινοβολία. Επομένως, συντελεί στην διατήρηση του κολλαγόνου, το οποίο προλαμβάνει τη γήρανση του δέρματος.

Πηγή εικόνας: naftemporiki.gr

Περιορίζουν τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή

Η καρδιακή νόσος είναι κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των ενηλίκων και μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά ψάρια μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο αυτό. Μια έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση ψαριών υψηλών σε ωμέγα-3 λιπαρά μπορεί να μειώσει τα επίπεδα λίπους στο αίμα και άρα να βοηθήσει στην πρόληψη της καρδιακής νόσου. Άλλη μελέτη που έγινε έδειξε ότι  η κατανάλωση λιπαρού ψαριού μία ή δύο φορές την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο καρδιακού θανάτου κατά 36% και τον κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 17%. Βέβαια, πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάποια ψάρια έχουν πολλές τοξικές ουσίες όπως διοξίνες και υδράργυρο. Παρόλα αυτά, εξακολουθούν να περιορίζουν τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή.

Advertisement

Με βάση τα παραπάνω βλέπουμε ότι τα ψάρια ωφελούν πολύ την υγεία του ανθρώπου. Επομένως, πρέπει να βρίσκονται στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής του. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να προφυλαχθεί από διάφορες ασθένειες που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Πηγές:

 

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ονομάζομαι Αγγελική Πάφρα , κατάγομαι από Εύβοια και σπουδάζω στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο του Βόλου.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG