Πρωτεΐνη: Πόσο σημαντική είναι για τα παιδιά;

 

 

πρωτεϊνη
Πηγή εικόνας: myprotein.gr

Η πρωτεΐνη είναι ένα μακροθρεπτικό συστατικό ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των παιδιών. Όμως έρευνες δείχνουν ότι ένα στα επτά παιδιά σχολικής ηλικίας δεν ικανοποιεί τους καθημερινούς στόχους πρόσληψης πρωτεϊνών.

Εάν ένα παιδί αναπτύσσεται αργά ή είναι μικρό για την ηλικία του, μπορεί να μην παίρνει όλη την πρωτεΐνη και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για υγιή ανάπτυξη .

Με μερικές αλλαγές στις διατροφικές του συνήθειες όμως, μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να αναπτυχθεί σωστά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρωτεΐνη για την ανάπτυξη των παιδιών

Η πρωτεΐνη παίζει σημαντικό ρόλο σε πολλές σωματικές λειτουργίες. Συμπεριλαμβανομένης της αποκατάστασης των ιστών στους μυς, το δέρμα, τα όργανα, το αίμα, τα μαλλιά και τα νύχια. Από τα 20 αμινοξέα που συνθέτουν πρωτεΐνες, το σώμα μπορεί να παράγει 11. Τα άλλα 9 πρέπει να προέρχονται από τα τρόφιμα.

Πολλές πηγές πρωτεϊνών παρέχουν επίσης, σημαντικές θρεπτικές ουσίες όπως η βιταμίνη Ε, οι βιταμίνες συμπλέγματος Β, ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος και το μαγνήσιο.

Παιδιά που δεν λαμβάνουν αρκετή πρωτεΐνη, μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα υγείας όπως κόπωση, κακή συγκέντρωση, επιβράδυνση της ανάπτυξης, πόνος των οστών και των αρθρώσεων, καθυστερημένη επούλωση πληγών και μειωμένη ανοσοαπόκριση.

Συστάσεις πρωτεϊνών

Συζητήστε με τον παιδίατρό σας σχετικά με τις μεμονωμένες ανάγκες του παιδιού σε πρωτεΐνη. Με βάση την ηλικία, το επίπεδο δραστηριότητας ή την ύπαρξη κάποιας νόσου, ο παιδίατρος θα καθορίσει ποιο είναι το απαιτούμενο ποσοστό .

Πηγές πρωτεΐνης για παιδιά

  • Το γάλα είναι μια πολύ εύκολη πηγή πρωτεΐνης . Επίσης παρέχει ασβέστιο και βιταμίνη D, τα οποία είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξη των οστών. Συνιστάται επίσης η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως το γιαούρτι, τα πόσιμα γιαούρτια και το τυρί cottage.
  • Για τα παιδιά χωρίς τροφικές αλλεργίες, συνιστάται επίσης η προσθήκη βουτύρου καρυδιών ή αμυγδάλου σε smoothies, τοστ και σνακ.
  • Αυγά, τα οποία περιέχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα.
  • Κοτόπουλο/γαλοπούλα, πλούσια πηγή σε πρωτεΐνη, καθώς και χαμηλό σε λιπαρά κρέας. Καλό είναι να υπάρχει τουλάχιστον μία φορά στο διαιτολόγιο του παιδιού. Ειδικότερα αν το παιδί έχει έντονη φυσική δραστηριότητα.
  • Ψάρια, τα οποία είαι επίσης πηγές ω-3 λιπαρών οξέων. Προτιμάται ιδιαίτερα η κατανάλωση ψαριών όπως τόνος, σολομός και σαρδέλες.

 

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η επίτευξη καθημερινών στόχων πρόσληψης πρωτεϊνών, αποτελεί ουσιαστικό μέρος της ανάπτυξης των παιδιών. Όταν τα παιδιά έχουν τη διατροφή που χρειάζονται, είναι στην καλύτερη θέση να ξεκινήσουν μια μακρά και υγιή ζωή.

 

Ιδέες για ένα θρεπτικό πρωινό

Η σωστή διατροφή μεγαλώνει γερά παιδιά

http://www.myprotein.gr/blog/diatrofi/snack-gia-paidia-suntages-kolatsio

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Χαρά Παπαδάκη

Παπαδάκη Χαρά : Σύμβουλος διατροφής , γεννημένη το 1991 στη Καβάλα και κάτοικος Μονάχου . Λάτρης των βιβλίων , της μουσικής και των ταξιδιών. Ανεξήγητη αγάπη για τη φιλοσοφία. Δυσανασχετεί στη ρουτίνα και λατρεύει τις προκλήσεις.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;