Προστατέψτε το παιδί σας από τον Διαβήτη Τύπου 2

SHARE

Οι δύο πολυπληθέστερες κατηγορίες Σακχαρώδη Διαβήτη (ΣΔ) είναι ο ΣΔ τύπου 1 και ο ΣΔ τύπου 2. Ο μεν τύπου 1 εμφανίζεται σε άτομα νεαρής ηλικίας και αποτελεί ένα αυτοάνοσο νόσημα. Γενετική προδιάθεση σε συνδυασμό με περιβαλλοντικούς παράγοντες, με ένα τρόπο μη σαφώς καθορισμένο ακόμα, οδηγούν στην παύση της παραγωγής ινσουλίνης και στην ανάπτυξη ΣΔ. Το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει ξεκάθαρος τρόπος πρόληψης έναντι στην ανάπτυξή του.

Αντίθετα ο ΣΔ τύπου 2 εμφανίζεται σε μεγάλη ηλικία και είναι κυρίως αποτέλεσμα ενός ανθυγιεινού τρόπου ζωής, δηλαδή κακή διατροφή, παχυσαρκία και έλλειψη άσκησης, και κατά πολύ λιγότερο γενετικής προδιάθεσης (από την οποία βέβαια δεν γλιτώνουμε ποτέ καθώς σε όλα παίζει τον ρόλο της). Για τον ΣΔ τύπου 2 λοιπόν η πρόληψη είναι εφικτή και αποτελεί μία διαδικασία χρόνια η οποία αφορά κατά κύριο λόγο τον τρόπο ζωής μας. Ξεκινώντας από την παιδική ηλικία καθυστερούμε και μειώνουμε σαφώς την πιθανότητα εμφάνισής του.

Ειδικά τώρα που το ποσοστό των παιδιών που είναι υπέρβαρα είναι τόσο υψηλό ίσως είναι χρήσιμο να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.

Προσέξτε τη διατροφή

Οι άνθρωποι που είναι υπέρβαροι, ειδικά εάν έχουν παραπανίσια κιλά στην κοιλιά, έχουν αυξημένη πιθανότητα να αναπτύξουν αντίσταση στην ινσουλίνη και σε δεύτερη φάση διαβήτη.

  • Περιορισμένος χρόνος στην τηλεόραση και στον υπολογιστή.
  • Περισσότερο νερό και λιγότερα αναψυκτικά ή χυμούς με ζάχαρη. Η Αμερικανική ακαδημία Παιδιάτρων συμβουλεύει τα παιδιά κάτω του ενός έτους να μην πίνουν έτοιμο χυμό, τα νήπια μέχρι μισό ποτήρι και τα παιδιά μέχρι ένα ποτήρι την ημέρα.
  • Περισσότερα φρούτα και λαχανικά.
  • Συμμετοχή των παιδιών κατά την παρασκευή υγιεινών γευμάτων.
  • Τρώτε αργά – χρειάζονται τουλάχιστον 20 λεπτά μέχρι να αρχίσει το αίσθημα κορεσμού,
  • Φαγητό στο τραπέζι και όχι μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή.
  • Ψωνίστε για φαγητό μαζί και αφότου έχετε φάει ώστε να μην μπείτε στον πειρασμό να αγοράσετε ανθυγιεινά προϊόντα.
  • Μάθετε στα παιδιά να διαβάζουν τις ετικέτες ώστε να μπορούν να ξεχωρίσουν ποιες είναι οι πιο υγιεινές επιλογές.
  • Φάτε όλοι μαζί ως οικογένεια όσο πιο συχνά μπορείτε.
  • Μην επιμένετε να φάνε “την δύναμή τους”. Όταν ένα παιδί λέει πως χόρτασε το πιστεύουμε.
  • Σερβίρετε μικρές μερίδες και αφήστε να ζητήσουν και δεύτερη εάν δεν τους έφτασε.
  • Μην χρησιμοποιείτε το φαγητό ως επιβράβευση.

Στρέψτε τα παιδιά στην άσκηση

Τα παιδιά χρειάζονται 60 λεπτά κίνησης καθημερινά αθροιστικά μέσα από τις δραστηριότητές τους οι οποίες πολλές  φορές είναι το παιχνίδι. minutes of activity a day.

Advertisement
  • Ξεκινήστε αργά και στοχεύστε στην δημιουργία καλών συνηθειών.
  • Σκεφτείτε θετικά και επικεντρωθείτε στην πρόοδο.
  • Κάντε δραστηριότητες που απαιτούν κίνηση μαζί με το παιδί σας.
  • Κάντε τις φυσικές δραστηριότητες κομμάτι της διασκέδασης, δοκιμάστε καινούρια πράγματα.
  • Ρωτήστε τα παιδιά τι τους αρέσει περισσότερο.
  • Ενθαρρύνετε τα να συμμετέχουν σε κάποια αθλητική ομάδα.
  • Έχετε διαθέσιμα στο σπίτι απλά όργανα γυμναστικής κατάλληλα για την ηλικία τους όπως σκοινάκι ή ελαφριά βάρη.
  • Περιορίστε τον χρόνο μπροστά από οθόνη στις 2 ώρες το μέγιστο την ημέρα.
  • Οργανώστε εξορμήσεις όπως ποδηλασία και ορειβασία.
  • Περπατήστε μαζί.
  • Κινηθείτε περισσότερο μέσα και έξω από το σπίτι – σκούπισμα, μάζεμα κήπου.
  • Μετατρέψτε τις αγγαρείες σε παιχνίδια όπως αγώνας για το ποιος θα καθαρίσει το σπίτι πιο γρήγορα.

Ενδιαφερθείτε για το οικογενειακό ιστορικό

Όταν υπάρχει μέλος στην οικογένεια με ΣΔ τύπου 2 ή μαμά είχε διαβήτη κύησης αυξάνεται η πιθανότητα ανάπτυξης ΣΔ τύπου 2. Επίσης η υπέρταση, η υψηλή χοληστερόλη και οι πολυκυστικές ωοθήκες αποτελούν παράγοντες κινδύνου για ΣΔ τύπου 2 και εμφάνιση καρδιαγγεικών νοσημάτων.

Συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας σχετικά με το θέμα, καθώς και ό,τι άλλο σας προβληματίζει. Συνήθως συμβολεύουν μέχρι τα 10 έτη να έχει γίνει μέτρηση του σακχάρου του αίματος.

Πηγή

Παρόμοια άρθρα που μπορεί να σ’ενδιαφέρουν:

Advertisement

SHARE:

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG

Advertisement

Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Νέα γιατρός. Ενδιαφέροντα εκτός ιατρικής : σινεμά, ταξίδια, χορός και κατά καιρούς συνειδητοποίηση / αποδοχή της μη ύπαρξης νοήματος της ζωής à la Camus. Για τους φίλους Υβέτ.

Το MAXMAG είναι ένα περιοδικό που μπήκε δυναμικά στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης. Κοινό όλων: η αγάπη για την αρθρογραφία, την οποία ο καθένας ξεχωριστά τη συνδέει με το αντικείμενο που γνωρίζει καλά και, συνήθως, έχει σπουδάσει.

Follow Newsweek

Κάνοντας εγγραφή στο newsletter μας θα λαμβάνετε όλα τα τελευταία νέα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα του MAXMAG