Πώς θα καταπολεμήσετε την γρίπη μέσω της διατροφής

Πως θα καταπολεμήσετε την γρίπη μέσω της διατροφής
Πηγή εικόνας: skai.gr

Πως θα καταπολεμήσετε την γρίπη μέσω της διατροφής; Ένα εύλογο ερώτημα για την πιο επικίνδυνη μορφή ιού που υπάρχει αυτή τη στιγμή γύρω μας. Η γρίπη εάν δεν προσέξουμε μπορεί να παρουσιαστεί σε κάτι εξαιρετικά επώδυνο για την υγεία μας, με αποκορύφωμα μια πνευμονία ή λοίμωξη του αναπνευστικού.

Προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την γρίπη ή να την αποφύγουμε, θα πρέπει να ενισχύσουμε φυσικά το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της διατροφής, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για καλή υγεία.

Πως θα καταπολεμήσετε την γρίπη μέσω της διατροφής

Κοτόσουπα

Σύμφωνα με τους ειδικούς η κοτόσουπα αποτελεί την ιδανικότερη τροφή για την καταπολέμηση ή και την πρόληψη της γρίπης. Η κοτόσουπα περιέχει πολλά συστατικά μεταξύ άλλων κρεμμύδι, σκόρδο, καρότο. Συστατικά τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και στοιχεία που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.  Επίσης, ο ζωμός της κοτόσουπας είναι ευεργετικές εφόσον, μπορεί να βελτιώσει την λειτουργία των τριχιδίων της μύτης. Αυτό προϋποθέτει την ενεργοποίηση ενός φίλτρου που αποτρέπει την μετάδοση λοιμώξεων.

Σκόρδο, κρεμμύδι, πράσο

Τα τρία αυτά στοιχεία περιέχουν συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Το σκόρδο έχει αντισηπτικές ιδιότητες και ανοίγει τα ιγμόρεια.

Ελαιόλαδο και βιταμίνη Ε

Το ελαιόλαδο αποτελεί καλή πηγή ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος, λόγω της βιταμίνης Ε που συναντάμε σε αυτό. Την βιταμίνη Ε την βρίσκουμε επίσης σε ακτινίδια, ηλιόσπορους, αμύγδαλα, αυγά, καρύδια, κ.α.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέλι

Το μέλι έχει αντί-βακτηριακές ιδιότητες, αναγκαίες για την ενίσχυση του οργανισμού. Θεωρείται από τις σημαντικότερες τροφές.

Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι μια τροφή που αντιμετωπίζει τους ρινοϊούς, την πιο συνηθισμένη οικογένεια ιών που προκαλούν το κρυολόγημα. Είναι ένα φυσικό αντιπυρετικό και ηρεμιστικό, καθώς ηρεμεί τους αρρώστους.

Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή είναι πηγές βιταμίνης C, η οποία λειτουργεί ως φυσικό αντιοξειδωτικό ικανό να μειώσει το κρυολόγημα κατά 23%, όπως υποστηρίζουν μελέτες. Επίσης, είναι αναγκαία για την δημιουργία λευκών αιμοσφαιρίων ικανών να αντιμετωπίζουν τις λοιμώξεις. Τη βιταμίνη C την βρίσκουμε σε πορτοκάλι, λεμόνια, μπρόκολο, ντομάτες, γλυκοπατάτες, μπρόκολο, πιπεριές.

Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά καθώς και άλλες ομάδες τροφών περιέχουν ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος βρίσκεται σε κάθε κύτταρο του ατόμου και η έλλειψη του δημιουργεί προβλήματα όπως η αδυναμία του ανοσοποιητικού, η κούραση, η ανισορροπία του σακχάρου στο αίμα. Ο ψευδάργυρος λοιπόν, είναι πολύ αναγκαίος προκειμένου να ενισχύεται το ανοσοποιητικό και να αυξάνονται τα λευκά αιμοσφαίρια που καταπολεμούν τις λοιμώξεις. Άλλες τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι τα αυγά, τα αράπικα φιστίκια, βοδινό κρέας, γαλοπούλα.

Σελήνιο

Το σελήνιο είναι ένα φυσικό συστατικό, το πιο ισχυρό πιθανώς που λειτουργεί ως αμυντικός μηχανισμός. Το συναντάμε σε τροφές όπως, τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Κόκκινο κρασί

Το κόκκινο κρασί περιέχει ουσίες όπως η ρεσβερατρόλη και οι πολυφαινόλες, οι οποίες είναι αναγκαίες για την αποτροπή της στελέχωσης του ιού της γρίπης στον οργανισμό.

Κλείνοντας, αναφερθήκαμε στο πως θα καταπολεμήσετε την γρίπη μέσω της διατροφής. Αξίζει όμως να αναφερθεί πως η πρόληψη είναι ο καλύτερος αρωγός για την αντιμετώπιση της γρίπης. Για την δυνατότερη δράση των τροφών στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, χρειάζεται να προστεθούν και κάποιες ακόμη συνήθειες. Το νερό είναι φυσικός σύμμαχος του οργανισμού ενάντια στους ιούς. Η αναγκαία ποσότητα νερού είναι 7 ποτήρια ημερησίως. Τέλος, η ξεκούραση του οργανισμού βοηθάει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Οι καταλληλότερες ώρες ύπνου σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι οι 8 ώρες.

Πηγές

Το No1 γιατροσόφι για το κρυολόγημα και την γρίπη – ygeiamou – 18/10/2020 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση:  ygeiamou.gr (Τελευταία πρόσβαση 26/10/2020)

Οι 10 τροφές που καταπολεμούν γρίπη και κρυολόγημα – onmed – 14/11/2016 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση:  onmed.gr (Τελευταία πρόσβαση 26/10/2020)

Διατροφή για γερό ανοσοποιητικό – holmesplace – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση:  holmesplace.gr (Τελευταία πρόσβαση 26/10/2020)

Γρίπη – Διατροφή: Κρατάτε γερά αντιστάσεις – vita – 11/11/2009 – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση:  vita.gr (Τελευταία πρόσβαση 26/10/2020)

Πρόληψη κρυολογημάτων και γρίπης – healthyme – Ανακτήθηκε από την ηλεκτρονική διεύθυνση:  healthyme.gr (Τελευταία πρόσβαση 26/10/2020)


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ξανθή Κιούση

Είμαι η Ξανθή, μητέρα δύο παιδιών και τελειόφοιτη του πανεπιστημίου Cardiff Metropolitan University, στο τμήμα της Ψυχολογίας και έχω ενα μεταπτυχιακο στο Marketing. Τα τελευταλια χρόνια ασχολούμαι ενεργά με τον χώρο της μόδας και την αρθρογραφία. Έχω εργαστεί στην τηλεόραση και εταιρίες διαφήμισης. Πλέον είμαι μέλος του περιοδικού και σας προσκαλώ όλους να γίνουμε μια όμορφη παρέα που θα ενημερώνεται κάθε εβδομάδα για ότι αφορά στην σωματική ή ψυχική μας υγεία μέσα από τη στήλη «Σώμα και υγεία» . Στόχος μας είναι να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη και ομορφότερη... άντε ... το όμορφο ταξίδι μας ξεκίνησε....

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;