Πασχαλινό τραπέζι: Πώς θα το κάνουμε πιο υγιεινό;

Πηγή εικόνας: cretalive.gr

Σίγουρα το Πασχαλινό τραπέζι είναι μια καλή ευκαιρία για να δούμε προσφιλή μας πρόσωπα (καλά ίσως και κάποια όχι τόσο προσφιλή και αγαπημένα), να ξεφύγουμε από τη ρουτίνα και  να διασκεδάσουμε.  Δεν πρέπει να το αντιμετωπίζουμε σαν ευκαιρία για  να φάμε ό,τι βρούμε μπροστά μας, ακατάσχετα, χωρίς μέτρο και να πίνουμε αλκοόλ δίχως αύριο.

Καλό είναι να έχουμε στο νου μας πως ο σωστός τρόπος να τρεφόμαστε είναι τρόπος ζωής. Όπως δε θα πούμε: «ε! Πάσχα είναι δε θα πλύνω τα δόντια μου», έτσι δεν πρέπει να λέμε: «ε! Πάσχα είναι θα φάω ό,τι θέλω».  Δεν είναι αγένεια να αρνηθούμε τα τσουρέκια ή το 56ο αυγό που μας προσφέρουν. Μπορούμε κάλλιστα να πούμε πως έχουμε ήδη φάει ή να τα πάρουμε, να τα καταψύξουμε και να τα φάμε σε βάθος χρόνου. Δεν τελειώνει ο κόσμος την επόμενη από το Πασχαλινό τραπέζι.

Τα λάθη στο Πασχαλινό τραπέζι

Δυστυχώς τα οξέα περιστατικά εμφράγματος και έντονων ενοχλήσεων, όπως πόνος στο στήθος, δύσπνοια, στηθάγχη, πεπτικά προβλήματα, κολίτιδες,  πολλαπλασιάζονται τις πρώτες ημέρες μετά το Πάσχα. Αυτό συμβαίνει διότι έπειτα από μία μακρά (ή μη) περίοδο στέρησης του κρέατος (από μία εβδομάδα έως 50 ημέρες), ξαφνικά μέσα σε ένα μόλις 24ωρο καταναλώνονται τεράστιες ποσότητες κρεάτων υψηλά σε χοληστερόλη και κορεσμένα λιπαρά (αρνί, κατσίκι και εντόσθια), σε συνδυασμό με μεγάλο αριθμό αυγών (που επίσης έχουν αυξημένο ποσοστό χοληστερόλης) και γλυκών (κορεσμένα λιπαρά). Όλα τα προαναφερθέντα επίσης καταναλώνονται εξαιρετικά γρήγορα, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουμε να καταλάβουμε το σήμα του κορεσμού και σε μία στιγμή να νοιώσουμε έντονη δυσφορία, καούρες και πόνο στο στομάχι.

Το επόμενο λάθος είναι η υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ. Ο οργανισμός  δεν μπορεί να το μεταβολίσει. Στην ουσία είναι κενές θερμίδες.

Ακολουθεί ο χορός, όντας φαγωμένοι δεν μπορούμε να κάνουμε μία άσκηση με τέτοιο ρυθμό, θα πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 3 ώρες από το γεύμα.  Ένα χαλαρό περπάτημα αρκεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Και τον κύκλο των λαθών κλείνει ο ύπνος. Οι μεγάλες ποσότητες φαγητού εξαντλούν τον οργανισμό, μας κάνουν δυσκίνητους και οι περισσότεροι έχουν την αίσθηση πως πρέπει να ξαπλώσουν. Φυσικά και προκαλούμε ταραχή στον οργανισμό μας, διότι ενώ πρέπει να μεταβολίσει ό,τι μέχρι εκείνη την ώρα έχει καταναλώσει, του κλείνουμε το διακόπτη. Στην ουσία κοιμίζουμε το μεταβολισμό μας.

Υγιεινές επιλογές για το Πασχαλινό τραπέζι

Ξεκινάμε πάντα με σαλάτα, οι φυτικές ίνες εκτός του ότι προκαλούν κορεσμό, βοηθούν στη δυσαπορρόφηση της χοληστερίνης. Φυσικά όσοι επιθυμούν ακόμη και αν είναι σε πρόγραμμα μείωσης βάρους μπορούν να φάνε και το αμνοερίφιο ως είθισται, αλλά ας μιλήσουν οι αριθμοί.

Μία μερίδα κατσίκι στη σούβλα ψαχνό περίπου 120- 130 γρ. έχει 219 θερμίδες, ενώ μία μερίδα αρνί στη σούβλα ψαχνό 120-130 γρ. έχει 242 θερμίδες. Μια μερίδα κοκορέτσι  120 γρ. έχει 314 θερμίδες.  Προτιμότερο είναι να καταναλώνετε  το μπούτι και τη σέλα, ως πιο άπαχα μέρη. Καλό είναι να συνοδεύετε το κρέας  με υδατάνθρακα, ρύζι , πατάτες, για να νιώσετε πιο γρήγορα το αίσθημα της πλήρωσης.

Αφού τελειώσετε με το κυρίως γεύμα, ως γλυκό μπορείτε να φάτε μία λεπτή φέτα τσουρέκι σπιτικό το οποίο περιέχει περίπου 70 θερμίδες.

Ως αλκοόλ προτιμότερη επιλογή είναι το κόκκινο κρασί. Η υψηλή περιεκτικότητα σε προκυανιδίνες, μία κατηγορία φαινολών, παίζει σημαντικό  ρόλο στην οξείδωση της LDL (κακής) χοληστερόλης και μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Επίσης λειτουργεί ως διουρητικό, ξεπλένει τις τοξίνες  του σώματος κατά τη διούρηση. Κατανάλωση έως 2 ποτήρια για τους άνδρες και ένα ποτήρι για τις γυναίκες είναι αρκετή.

Το βραδινό σας καλό είναι να αποτελείται από κάποια σούπα με χόρτα και λαχανικά. Έτσι δεν θα επιβαρύνετε με επιπλέον λίπος το στομάχι σας.

Και θα μου πείτε τώρα, με τα αυγά τι γίνεται; Μπορείτε να φάτε έως και 2 αυγά την ημέρα, αλλά αυτό εξαρτάται από την ποσότητα κρέατος που έχετε ήδη καταναλώσει. Κρατήστε το τσουγκρισμένο σας αυγό για το πρωινό της επόμενης ημέρας.

Πηγή εικόνας: mag.sigmalive.com

Καλό Πάσχα!

Πηγές άρθρου:

http://www.siga.gr/thermidometritis/530/ThERMIDOMETRITIS_-_A.htm

https://www.naturanrg.gr/pasxalino-trapezi-xwris-problhmata/

https://www.itrofi.gr/pota/krasi/article/1621/13-logoi-gia-na-pieite-ena-potiri-kokkino-krasi

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ελένη Λιάββα

Πτυχιούχος Διατροφολόγος- Διαιτολόγος, χορτοφάγος εκ θέσεως από τα 12 μου χρόνια. Αγαπώ τον αθλητισμό και τη φύση, παθιάζομαι με τη metal σκηνή.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;