Κορωναϊός και άσκηση

κορωναϊός
https://www.today.com/health/when-can-i-exercise-after-covid-doctor-shares-warnings-advice-t200443

Τον Δεκέμβριο του 2019 στην Γουχάν της Κίνας βρέθηκε το πρώτο κρούσμα ενός ιού όπου μετέπειτα έγινε γνωστός ως Κορωναϊός. Από τότε 11,3 εκατομμύρια κόσμος σε όλον τον πλανήτη μολύνθηκε από τον ιό . Ο Κορωναϊός και η περίοδος της καραντίνας. Ήταν μια πιο τις πιο μεγάλες δοκιμασίες που αντιμετώπισαν οι αθλητές και οι ασκούμενοι. Η απαγόρευση της κυκλοφορίας, η διακοπή όλων των αγωνιστικών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με τον φόβο της νόσησης είχαν σαν αποτέλεσμα την μείωση της φυσικής δραστηριότητας και συνεπώς την πτώση της φυσικής κατάστασης. Παρόλα αυτά όμως θα πρέπει να λάβουμε υπ όψιν και την κατάσταση αυτών που έχουν νοσήσει καθώς υπάρχουν ενδείξεις πρόκλησης μόνιμης βλάβης στο αναπνευστικό σύστημα. Η κατάσταση αυτή έχει ονομαστεί από την διεθνή επιστημονική κοινότητα ως long covid.

κορωναϊός
https://www.news-medical.net/news/20210627/Why-is-staying-active-important-during-the-COVID-19-pandemic.aspx

Άσκηση κατά τον εγκλεισμό

Όπως είναι γνωστό η μείωση της φυσικής δραστηριότητας έχει αρνητικές επιπτώσεις στην σωματική αλλά και στην ψυχική υγεία του ατόμου. Αυτό συνδυαστικά με την αίσθηση του εγκλεισμού και τον κοινωνικό αποκλεισμό είχαν σαν αποτέλεσμα την εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος. Κατά την περίοδο αυτήν οι επιστήμονες της άσκησης επιστράτευσαν τα ηλεκτρονικά μέσα βρίσκοντας μεγάλη ανταπόκριση από τον κόσμο. Σύμφωνα με μια μελέτη της Rachel C Colley et al όπου συμμετείχαν 4,627 καναδοί το 42% των συμμετεχόντων γυμνάζονταν στο σπίτι με σκοπό την βελτίωση της ψυχολογικής αλλά και σωματικής υγείας τους.

Κορωναϊός
https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/coronavirus/getting-back-to-exercise-safely-after-pandemic-lockdown

Άσκηση μετά την νόσηση

Καθώς ο συνδυασμός του εγκλεισμού με την πιθανότητα εκτεταμένης βλάβης του αναπνευστικού συστήματος αποτελούν μεγάλο παράγοντα κινδύνου για το άτομο η επαναφορά στο πρόγραμμα άσκησης πρέπει να γίνεται σταδιακά. Σύμφωνα με την Christine A’Court et al ο ιός μπορεί να προκαλέσει βλάβες και στο καρδιακό σύστημα. Οι γενικές συστάσεις άσκησης για την προώθηση της υγείας σύμφωνα με το αμερικανικό κολέγιο αθλιατρικής είναι 150 λεπτά μέτριας έντασης άσκηση την εβδομάδα καθώς και 2 φορές την εβδομάδα άσκηση με αντιστάσεις. Οι συγκεκριμένες συστάσεις είναι επαρκείς για την επανένταξη του ασθενή στην άθληση έχοντας πάντα την συγκατάθεση του γιατρού του.

Κορωναϊός
https://www.wsj.com/articles/five-home-workouts-to-do-during-the-coronavirus-outbreak-11584792000

Η επόμενη μέρα

Δεδομένο ότι η ερευνητική δραστηριότητα ως προς τις μακροχρόνιες επιπτώσεις του ιού στο καρδιοαναπνευστικό σύστημα βρίσκεται σε αρχικό στάδιο η οποιαδήποτε μορφή άσκησης σε άτομα που έχουν νοσήσει θα πρέπει να γίνεται συντηρητικά και με επιφυλάξεις. Η ένταση θα πρέπει να είναι μέτρια καθώς επίσης η άσκηση με αντιστάσεις είναι καθοριστικής σημασίας. Εκτεταμένη ερευνητική δραστηριότητα πραγματοποιείτε αυτήν την στιγμή. με στόχο την χορήγηση χρήσιμων δεδομένων στο μέλλον ώστε να αντιμετωπιστούν κατάλληλα τα κατάλοιπα που άφησε ο Κορωναϊός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Reference

Christine A’Court (2021) COVID-19 and cardiac considerations in the community https://bjgp.org/content/70/700/524.long

Paulo José Puccinelli (2021) Reduced level of physical activity during COVID-19 pandemic is associated with depression and anxiety levels: an internet-based survey https://bmcpublichealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12889-021-10470-z

EDITORIACOVID-19 and mental health

The Lancet Psychiatry (2021) COVID-19 and mental health

 

COVID 19 and its mental health consequences

Anant Kuma (2020) 

 

Rachel C. Colley (2020) Exercise and screen time during the COVID-19 pandemic

 

Irfan Ahmed (2020) When is it safe to return to exercise post-COVID-19?

Fraser M Kennedy (2021)  COVID-19, the heart and returning to physical exercise https://academic.oup.com/occmed/article/70/7/467/5894846

 

Claudio Curci (2020) Early rehabilitation in post-acute COVID-19 patients: data from an Italian COVID-19 Rehabilitation Unit and proposal of a treatment protocol

 


Λίγα λόγια για τον συντάκτη

Ευάγγελος Καραθανάσης

Είμαι πτυχιούχος αθλητικός επιστήμονας από το πανεπιστήμιο Λευκωσίας έχοντας εξειδίκευση στην προσωπική εκγύμναση (personal training) από το Αμερικανικό κολλέγιο αθλητιατρικής (NASM) και στην μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης από την Αμερικανική εταιρεία EXOS η οποία αναλαμβάνει την προετοιμασία των αθλητών του NFL, NBA καθώς και των drafts. Με το τέλος των σπουδών μου ξεκίνησα να εργάζομαι σαν γυμναστής παρέχοντας υπηρεσίες προσωπικής εκγύμνασης σε διάφορα γυμναστήρια και αθλητικά κέντρα στην πόλη της Λευκωσίας υποστηρίζοντας τις θεωρητικές γνώσεις με πρακτική εμπειρία. Βασική μου επιδίωξη είναι να προτρέπω τον κόσμο να γυμνάζεται και πιο συγκεκριμένα να γυμνάζεται σωστά.

Εβδομαδιαία ενημέρωση απο το maxmag στο email σου

Η ενημέρωση σου, για όλα τα θέματα, επί παντός επιστητού, είναι προτεραιότητα για μας στο MAXMAG. Αυτός είναι κ ο λόγος, για τον οποίο κάθε εβδομάδα οι συντάκτες μας θα επιλέγουν τα 15 σημαντικότερα άρθρα, από όλες τις στήλες του περιοδικού και θα φροντίζουμε να τα λαμβάνεις απευθείας στο email σου. Όλες οι σημαντικές ειδήσεις θα σε περιμένουν να τις ανοίξεις. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι μια εγγραφή στο Newsletter μας. Τι περιμένεις λοιπόν;